Herinnert u zich de dikke, zwaar bespoilerde en bovendien hybride GLK nog? Met dit lekkere concept haalde de (voornamelijk) Mercedes-tuner Renntech in 2008 autoblog. Nu, meer dan 2 jaar later, komen ze met versie 2.0 op de proppen, inclusief een bootlading foto’s.
In twee jaar kan een hoop gebeuren, en als je naar het uiterlijk van de ‘nieuwe’ GLK kijkt, dan zie je dat er eigenlijk een volledig vers model staat. Of de auto zijn naam ook eer aan gaat doen en daadwerkelijk de loodzware hillclimb gaat afleggen is nog maar de vraag. Onderhuids is het nog steeds een GLK 350, en met zo’n hybride-gebakje kom je natuurlijk nooit in de buurt van de tijden die toppers als Tajima er neerzetten.
Het lijkt er dus op dat dit een showcar blijft, die gedoemd is de rest van zijn leven op beursvloeren, en later in een museum in Californië te slijten (het is namelijk een samenwerkingsprojectje met Mercedes-Benz USA). Dit doet verder niets af aan het lekker radicale uiterlijk, waarmee Renntech bewijst dat je ook een GLK er goed uit kunt laten zien. Het uiterlijk is een 100% wrap van 3M, indrukwekkend omdat ik eerst dacht echt naar carbonfiber en geborsteld staal op de motorkap te kijken.
Om de link met zijn hybride aard nog extra te onderstrepen, heeft Renntech hem voor een oversized transformatorhuisje neergezet. Erg slim. Een video vind je HIERRR.
ascari15 zegt
Ziet er duidelijk veel beter uit dan het origineel.
De normale glk ziet er echt te soft uit maar dit pakket is echt gruwelijk dik. Alleen is het nadeel dat het lijkt alsof je echt zware aandacht nodig hebt als je met dit ding rond rijd. En die spoiler is ook niet echt subtiel.
mightymax zegt
Wahahaha meeen je niet, ze hebben er een groot winkelkarretje van gemaakt…. Die taartschep op het dak.. OMFG..
Normale modus aan: Tja, het word er weer niet beter op…
Hupke zegt
Tof maar veel te hoog, om iets te betekenen in pikes-peak (je zou ook kunnen ijveren dat iedere deelnemer sowieso al iets betekend maar we weten allemaal wat ik bedoel) heb je echt wel een extreme no nonsense car nodig en een metershoge logge SUV is niet echt de beste basis.
carmasterr zegt
@Hupke:
Hupke zegt
@carmasterr:
Deze won ook, maar je hebt een punt.
De Suzuki is echter wel zo omgebouwd dat ze vanaf alle platforms hadden kunnen beginnen. Waar de mercedes enkel opgeleukt is.
Jochempie zegt
Ik vind ‘m behoorlijk bruut! Renntech brengt de lekker lompe, hoekige vormen van de GLK naar een nieuw niveau :)
Ram-G-maN zegt
Ik heb dezelfde 3M’s Di-NOC CA-421 gewrapt op mijn batterijdeksel van mijn mobiele telefoon. Iedereen vraagt trapt erin en vraagt waar ik hem heb gekocht.
Het is echt super spul.
On topic: Ze hebben zelfs vier CF kuipstoeltjes in gezet! :D
Ram-G-maN zegt
@AutomotiveDesigner: *Iedereen
vraagt trapt erin en vraagt waar ik hem heb gekocht.mbman zegt
Mercedes omwaardig dit.Gewoon origineel houden.Wel dikke sloffen eronder anders is het geen pan.
mrB zegt
Die wrap is idd indrukwekkend. Zit er zeer realistisch uit. Pikes peak komt die wel op, de vraag is alleen hoe snel (of langzaam in vergelijking met andere deelnemers)
wolf zegt
Lijkt wel knutselproject ( vooral die plank achterop) van de gemiddelde Antilliaan met z’n tiende hands Civic….Ziet er niet uit.Leijk is een understatement.
BetaArkUser zegt
lijkt net een grote Lancia Delta? :P
BetaArkUser zegt
wel de oude natuurlijk*
xilver zegt
De normale is maar saai maar deze is echt wel super!
Dimglor zegt
Holy smokes… Dit is dik… maar niet op een goeie manier…
Cantago zegt
Beter dan het origineel? Ja, het kon niet anders he! Walgelijker dan de GLK wordt het niet, iedere keer dat ik er een zie wordt ik spontaan misselijk!