Van de volledig elektrische Renault Zoe was er al eventjes een preview-versie, omringd door leuke fapmeisjes, maar in Genève staat een definitief model, dat de nieuwste aanvulling in Renaults Z.E.-gamma wordt.
Momenteel verkoopt Renault twee Z.E.-modellen: de Kangoo voor de busjesrijders en de Fluence voor degenen met behoefte aan een relatief ruime sedan. De Zoe zal zich voornamelijk richten op de kopers van een wat kleinere, praktische hatchback.
Als de vermoedens kloppen zal de nieuwprijs ongeveer in de buurt van die van een Clio liggen, zonder accupakket, want dat lease je namelijk bij Renault. Het previewmodel had een elektromotor met 80 pk en 222 Nm aan boord, waarmee in 8,1 seconden de 100 kon worden aangetikt. De top lag op een respectabele maar ook wenig relevante 135 km/u (wegens het leegslurpen van de accu op deze snelheid) en bij rustig gebruik zou de actieradius op 160 km liggen. De uiteindelijke specs zullen hier niet ver vandaan liggen.
De afbeelding die we zien is afkomstig van Caradisiac, die het zelf weer beweert van een Deense bron te hebben (update: hier dus). De lijnen zijn duidelijk, en alle conceptfrutsels (spiegels, velgen) zijn verdwenen, dus het zou best eens echt kunnen zijn.
Als bonus hebben we een hoopje pixels (10×10 ongeveer) waarop een stukje interieur is te zien, met een enorme middenconsole, waarschijnlijk een smartphone-achtige hippe interface. Over een week (misschien eerder) zullen onze vragen beantwoord worden.
audii zegt
hoop het niet, wat een lelijk ding.
trabbit zegt
Ik zie alleen een blonde vrouw en een shirtje waar de tepels van de vrouw doorheen drukken:P.
alcantara zegt
@trabbit: Zijn het niet gewoon drukknoopjes? Want tepels drukken niet maar priemen!
spaceman zegt
@trabbit: das ook het enige interessante aan de afbeeldingen
kaasboerin zegt
Zonne grote blackberry op die middeconsoleh.
dutchiehd zegt
Opzich wel een mooi ding, maar het is te concept achtig om zo in productie te nemen..
.. En een “hoopje” pixels, leuk gezegd haha!
Tonnie zegt
Ziet er wel leuk uit, maar dit. zijn dus geheel elektrische auto’s, die z.e. reeks van renault?
Dimglor zegt
@Thijsj: Ja, deze wagens zijn volledig elektrisch. Wat ook speciaal is bij Renault is dat je de wagen aankoopt, maar niet de batterijen… De batterijen huur je en daar betaal je een bepaald bedrag voor per maand. Het positieve hieraan is dat de vanafprijs een stuk lager ligt als bij andere elektrische wagens en via deze formule is de consument zeker dat ie een goed stel batterijen in zijn wagen heeft. Als de batterijen een bepaalde capaciteit niet meer halen worden ze door Renault vervangen. Als je dit echter zelf moet veranderen zal dit je rond de 10 000 euro kosten…
bumperklever zegt
@Dimglor: jij hebt het goed begrepen, zo is het maar net. Renault is slim bezig, veel mensen hebben commentaar op dat huren maar je bent altijd verzekerd van de nieuwste (ook modernste) accu’s. Stel je voor dat actieradius van accu’s ineens 2 keer zo ver gaat worden, dan heb je bij Renault de zekerheid dat jij ook met deze accu’s gaat rijden, als je je accu’s zelf hebt gekocht zit je met accu’s te kijken die eigelijk al vanaf dag een minder in kwaliteit zullen worden
Dimglor zegt
@bumperklever: Volgens mij komt het financieel ook beter uit…
Als ik het niet verkeerd op heb dan is het goedkoopste huurbedrag 72 euro per maand. Als je dit voor 5 jaar moet betalen dan kom je aan een totaalbedrag van 4320 euro. Dit is nog altijd een stuk goedkoper dan de meerprijs die andere automerken vragen voor hun elektrische voertuigen. En het is zeker interessant als je weet dat zo’n accu’s na enkele jaren al mogen vervangen worden… Volgens mij heb je enkel maar gewonnen via dat huursysteem….
Tonnie zegt
@Dimglor: Heeft renault even slim bekeken dan :D hopelijk werkt het voor ze ;) het idee erachter is behoorlijk goed.
schuifmuis zegt
die het zelf weer beweert van een Deense bron te hebben (maar daar kunnen we niets vinden).
Autoblog……. ik vond het wel!!!
http://www.fdm.dk/motor/foraarsshow-med-fornuft-foelelse
Misschien beter zoeken :)
schuifmuis zegt
en als men dan denkt dat is niet de goede link: (wel van de foto)
http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-renaults-folke-elbil
autoblogger zegt
@schuifmuis: thanks, ik heb em verwerkt in het artikel!
schuifmuis zegt
@autoblogger:
Altijd welkom mede schrijver :)
schuifmuis zegt
@autoblogger:
Zou het dashboard alleen hier vandaan halen.
deze is niet om aan te zien!!
http://www.distroautos.com/2012-renault-zoe-attractive-looks-roomy-interior-spacious-boot-manoeuvrable-handling-in-built-up-areas-reassuring-road-holding-electric-vehicle
of misschien hier:
http://www.carshowp.com/2012-renault-zoe/2012-renault-zoe-interior-view/
Hoewel dit dashboard er toch anders uitziet ga ik persoonlijk maar af op de meest (mooist) ogende, de laatste dus ipv dit 10×10 pixel plaatje :)
Dimglor zegt
@schuifmuis: Het probleem bij de foto’s van jouw links is dat daarop het interieur van de concept staan.. Die is al lang gekend.. op het pixelplaatje staat echter het interieur zoals die in het productiemodel zou zitten… ;-)
Griffin zegt
@schuifmuis: de dash daarvandaan halen? Van “my first dashboard” of zo? Peuterspeelgoed!
Poll zegt
sieht gut aus ja
Poll zegt
maar ze hadden die neus net zo goed in de vorm van het logo kunnen maken, je ziet dat dat eigenlijk de bedoeling was ;)
Poll zegt
in ieder geval beter dan de influenza, en nou hou ik op.
michelyman zegt
Ik vind die vouw in de deur erg veel weg hebben van de nieuwe Kia Picanto. Opzich redelijk autootje dit, alleen die neus is niet mijn smaak.
wimbers zegt
Kleinere wielen dan proto, wielkasten ook, glasdak weg, en meer aanpassingen die hem minder cool maken, voila: productiemodel…
house zegt
Ik zeg doen:) van mij mogen ze em zo op de markt brengen, leuke foto’s ook! weer wat anders dan die overdreven blije mensen die je ziet in foto’s van bijvoorbeeld de Opel Mokka
kevinc3 zegt
ah.. :( waar ik de concept zoe echt super vond valt deze me vies tegen.. overhang aan de voorkant (lijkt) groter, koplampen weer lekker uitgerekt en volgens mij is de neus boller ofzo? nu maar hopen dat ze die mooie achterkant niet vernaggelt hebben
snorris zegt
Hij lijkt op de nissan leaf en dat is geen compliment..
midasracer zegt
Ik geloof geen zak van die aktieradius (eigenlijk is dat een fout woord in deze contekst, 160km aktieradius betekent dat je ook weer die afstadn terug kunt). De Fluence was afgelopen weekend door fifth gear getest en met gewoon rijden werd maar 90km gehaald (of zoiets), in ieder geval een fraktie van de beloofde afstand.
aschie1 zegt
Die is lelijk
Remon zegt
Echt zonde die koplampen… Die op de concept maken hem wat mij betreft veel dikker! Heb de concept altijd al een gave auto gevonden, lekker “bol”. De nieuwe koplampen zijn veel te scherp getekend.
ropp zegt
Ik vind persoonlijk de dame aantrekkelijker dan de auto.
Imom zegt
Model is volledig verkloot,maakt dus geen schijn van kans op succes.
larsdbs9 zegt
Waarschijnlijk wordt dit uiteindelijk gewoon een Renault Clio, maar dan ook met de keuze voor een electrische versie.
genialstatue13 zegt
Zoe zoe wat een lelijke auto