Een ‘gewone’ Clio RS kost je in Nederland 26.990 euro, maar als je de Trophy wilt hebben mag je hier een flink aantal ruggen bij optellen.
Renault Nederland onthulde zojuist de prijs van zijn sterkste Clio, en die is noordelijk van de 30 mille, € 31.220 om precies te zijn.
Voor dit geld krijg je een gelimiteerde Clio RS die 30% sneller schakelt, en 20 pk meer levert dan standaard, op een speciaal onderstel staat dat aan de voorzijde 20 en aan de achterzijde 10 millimeter is verlaagd, en aangepaste dempers en een nieuw stuurhuis met een directere overbrenging kreeg. Om de 18-inchers liggen Michelin Pilot Super Sport-banden.
Naast het maximumvermogen van 220 pk (162 kW) bij 6.800 t.p.m. bedraagt het maximumkoppel 260 Nm (280 Nm bij overboost). Dit dankzij nieuwe software, een grotere turbo en een aangepast inlaattraject en uitlaatsysteem.
Elk model RS Trofee krijgt een individueel nummer, en ook is standaard het telemetriesysteem R.S. Monitor 2.0 aan boord. Het is verder aan u om te bepalen of dit alles de dik 4 mille extra waard is.
mrniesoe zegt
Ja,dat is ie waard!
appelvis zegt
@mrniesoe: oh, jij hebt ‘m al gereden? :DddDD!!
Megakix zegt
@mrniesoe: voor 4 mille heb je sjiek leer aangevinkt op de optielijst van je BMW…xie het probleem dus in het geheel niet, inderdaad
meneer zegt
Een hoop aanpassingen voor 4 ruggen. Wat voor prijsverschil had je anders verwacht?
jrk68 zegt
@meneer:
Er zijn merken waar je voor dat geld nog geen bekerhouders kan aanvinken.
Keurige meerprijs voor het gebodene dus.
gtwillem zegt
@jrk68: voorbeelden? ;-)
Megakix zegt
@gtwillem: beetje bespoke Rolls….
jobberns zegt
Begeerlijk ding. Wat doet die 20 pk voor z’n 0-100 tijd, iets van 0,2 seconden eraf ofzo?
desjonnies zegt
Ken iemand die één van de acht Citroën DS3 edition Loeb geleverd heeft gekregen in België; zo iemand vraag je gewoon niet naar de prijs.
Da’s niet chique heeee Zulle !
Da’s wel genieten dat kanon, strepentrekker eerste order en niet alleen op de weg…..
desjonnies zegt
Maar wel anderhalve ton schokken voor die Oettinger Golf van hieronder, da’s wel heel ‘normaal’ !
gtwillem zegt
@desjonnies: dat is een compleet verbouwde auto wat op een Golf lijkt :-)
jrk68 zegt
@gtwillem:
Komop Willem, als het lijkt op een Golf komt omdat het een Golf is.
Niets kan die prijs rechtvaardigen.
gtwillem zegt
@jrk68: ah, ok. Je hebt gelijk. Een RS3 kun je voor 15k keurig naar 500pk brengen. Nog wat velgen en hardware dingetjes en je zit nog steeds onder de ton. Inclusief vier ringen en een bekerhouder ;-)
henkhupelschoten zegt
nog steeds minder als een opel corsa opc, hoewel ik die toch liever heb
jrk68 zegt
Keurige prijs toch?
Volgens mij is dit bijzondere hete doosje nog altijd goedkoper dan de Corsa OPC, al vind ik het jammer dat het een automaatje is.
Oh en hij heeft 2 deuren teveel voor een hothatch….
martingtv zegt
Een clio rs die 200% langzamer schakeld aub.
FB_100002177943068 zegt
en nog koopt vrijwel niemand hem, nederlanders willen een VAG, kijk maar naar de cijfers, deal with it
e1000bmw zegt
@FB_100002177943068: dus ik ben geen Nederlander? Ik mag dan wel Scandinavische roots hebben, ik ben toch echt Nederlander hoor!!!
jrk68 zegt
@e1000bmw523i:
Als ik zulke statements lees ben ik er telkens trots op een Duitser te zijn.
Dutchdriftking zegt
Phoe, doe mij maar n tweedehandsje met atmosferisch blok.
baasbas zegt
Is er meer info over wat voor dempers? Volgens ene meneer Metcalfe is de trophy versie van de Clio II een pareltje
gtwillem zegt
@baasbas: klopt. Maar die had Sachs remote reservoir dempers die 10x duurder zijn dan de standaard dempers. De Trophy is alleen in Engeland en Zwitserland geleverd. Dus als je een linksgestuurde verse wilt, moet je op AutoScout24.ch kijken ;-)
kingdecay zegt
Als deze ook maar enigszins zo goed handlet als de huidige 208GTi dan is ie dat zeker waard. Ik vind het trouwens zowiezo ’n heel schappelijke prijs voor een auto als deze, niet dat ik het er zelf ooit aan zou geven, maar toch. Btw, er zitten toch wel bekerhouders in eh??
e1000bmw zegt
@kingdecay: ik heb nieuws voor je: hij handelt beter… ;)
gtwillem zegt
@e1000bmw523i: maar niet beter dan de 208 GTI 30th Anniversary Edition…. ;-)
lamborgfan zegt
@e1000bmw523i: waar doet ie in handelen?
e1000bmw zegt
@lamborgfan: niet bijdehand doen… Autocorrect…
schellekens006 zegt
Gewone met een chipje nog sneller en voor 500,- ben je klaar.
baasbas zegt
@schellekens006: Het extra vermogen is bij de Trophy het minst interessante
philipf zegt
Prima prijs voor een hele leuke auto!
e1000bmw zegt
Voor wat je krijgt is dit een schappelijke prijs.
Al heb je voor hetzelfde geld een tweedehands Megane RS, die meer pk’s (250, 265 en zelfs de 275 Trophy is voor ongeveer dat bedrag te vinden) heeft en twee deurtjes minder. Oh, en een HANDbak. Okee, hij weegt wel wat meer…
arii zegt
Geef mij maar liever de vorige rs voor de facelift. De laatste 2 vind ik maar lelijk
E34M5Touring zegt
Nog steeds 3k goedkoper dan een Corsa OPC. Die, kunnen we denk ik nu wel vaststellen, veullsssss te duur is.
gtwillem zegt
Is het raar als ik de prijs heel erg mee vind vallen? Ik bedoel, voor 31k heb je een bomvol en scherpe hot hatch. Goede deal toch? Het enige wat me echt tegen staat is de automaat, dat is voor mij de reden om de Fiesta ST Mountune en 208 GTI 30th Anniversary Edition te verkiezen boven de Renault.
ds3thp zegt
Gezien de automaat en het aantal deuren zou ik nog steeds de 208 GTI by Peugeot Sport verkiezen boven de Clio RS.
Daarnaast heeft de 208 ook nog leuke goodies zoals een sperdiff en lekkere Brembo remklauwen!
thezwart zegt
Naast de automaat is het interieur ook niet top te noemen. Alleen maar plastic op een auto van 30.000 is een beetje pover Renault!
evogt3 zegt
Het blijft een lelijk ding!
schellekens006 zegt
@evogt3: hij is vooral nietszeggend. Jammer dat kan Renault toch wel beter.
evogt3 zegt
Helemaal mee eens. Het vorige model Clio RS, en ook de Megane RS zien er veel beter uit vind ik, en rijden bovendien beide erg goed. En dan die versnellingsbak. Het is lang geleden dat ik een auto gereden heb die zo traag schakelt. Doet me denken aan de eerste Smart, 15 jaar geleden!!! Na de Clio 3 RS die ik een paar jaar gehad heb was de proefrit in deze Clio echt een zware teleurstelling.
mrB zegt
@evogt3: Huidige 500 schakelt ook nog steeds dramatisch traag. Maar dat is dan ook een andere klasse. Persoonlijk vind ik deze clio wel een geinig ding btw, vind hem ook fijn rijden. Helaas geen ervaring met de RS versies
maniaxdream zegt
Zowiezo ga ik NEVER een nieuwe auto kopen in dit bezopen kak land met zo’n roverheid. En als ik dat dan doe dan is het zeker geen Franse meuk, mijn hobby is van ’84 en de ‘andere’ auto gaat zooooo goedkoop mogelijk….
g40freak zegt
eerst een handmatige zes bak en een drie deurs maken, dan praten we verder.
sleepyj zegt
@g40freak: in ieder geval een handbak, die deuren boeit niet joh.
toyotafortuner zegt
Schappelijke meerprijs.
mrrallycross zegt
Toch liever nog even doorsparen dan voor een focus rs. Anders voor dat geld een focus st