“Een talisman is een voorwerp waarvan wordt geloofd dat het bescherming zou bieden tegen gevaar, ziekte en ongeluk.” Kortom, airbags, gordels en dat lelijke noodhamertje zijn keihard overbodig in deze Renault voor de Chinese markt.
De Talisman moet de auto worden die Renault meer voet aan Chinese grond geeft (ze zijn nu nog een relatief kleine speler). Vorig jaar bracht Renault aldaar 24.100 auto’s aan de man, en sinds 2009 zijn de verkopen verviervoudigt. Je kunt dus gerust zeggen dat de Fransen goed gedijen bij de Aziatische expansie van welvaart.
Maar aangezien Renault nog geen productiefaciliteit in China heeft, moest het uitwijken naar Samsung Motors, de Koreaanse automobielenbakker dat voor iets meer dan tachtig procent in handen is van Renault. Daar werd, zoals voorspeld, een Samsung SM7 van Renault-badges voorzien en die staat nu op de beursvloer van Peking te glimmen. CEO Carlos Ghosn werd naast de auto gezet om de Talisman wat groter te laten lijken: klik!
Over beschikbare motoren is officieel nog niets bekend, wel is er een prijsje: €38.652.
Nou, hou maar daar… Het enige wat Renault aan deze auto is is het logo.
Geen verkeerde auto, maar het ontwerp vind ik geen Renault.
ik vind het persoonlijk niet een enorm aantrekkelijke auto. gewoon middelmatige zakenauto. hou iid maar in China!!
Wat een saai hok zeg! Gaaaaaaaaaaap!
@TheBear: zeg dat wel ja…
Lijkt me een groot slagschip. Ben benieuwd of die Chinezen ’n gaan kopen in verband met de wat kleinere beenruimte achterin vergeleken met de concurrentie (compenseert het syndroom van fallus minusculus waar veel Chinezen last van hebben, de extra beenruimte).
Maar wanneer komt nou weer een echte Franse limousine, dit maal wel met Mercedes kwaliteit?
@gijsso: die komt pas in 2014 en krijgt Mercedes techniek:
http://www.autoblog.nl/nieuw-renault-vlaggenschip-krijgt-mercedes-techniek
Mag terug naar de tekentafel wat mij betreft.
zijn verviervoudigT? Denk ik niet hoor :D
Nee ,dit kan Renault beter .Lijkt wel of ze de VAG strategie gaan proberen ,niet doen.
38 duizend voor een auto waarbij je niet weet welk blok erin ligt, nou nou.
Zucht.. Fransen toch
Dit gaat de importeur in NL vast niet leveren.
Ben ik de enige die het wel iets vindt?
Belooft wat te worden.
Maar wel met Insignia koplampen! :D
Het hoge woord moet er maar eens uit; Renault maakt GEEN mooie auto’s meer!!!
De verhoudingen zijn totaal zoek, de wielbasis is voor de totale lengte vd auto veel te kort, dus geen comfort meer enz.
Niet hierheen halen dat lijk, vind Napolozy niet goed!
@alfamail: dit is ook geen echte Renault, maar een Samsung. Op zich niks mis mee, maar het wordt door Renault wel duidelijk als budgetmerk neergezet. Daarom worden deze auto’s, heel verstandig, niet naar (west)europa gehaald. Dat zou alleen maar slecht zijn voor het imago van Renault.
@RRenault: weet dat het een Samsung betreft
Heb daar de magnetron van, prima ding maar rijd kl….
;-)
@alfamail: dit is de enige lelijke renault IMO, mn vaders Laguna GT uit 2011 mag er wel zijn hoor, vooral in onze kleurstelling :) en verlaagd en gechipt naar 225pk en 480nm :D
@dutchiehd: wauw! je vader rijdt een laguna gt die verlaagd én gechipt is!
@4991: Dat is stoer hoor…
@kp92: das kei stoer!
@4991: jeweetzelluuuff
@4991: en zuipt als een ketter (vader of Laguna)
ik neem aan dat er minstens een v6 in komt te zitten.
Dit ding is bijna net zo lelijk als alle andere Renaults…
Dit kan echt niet! Gewoon verbieden!
ROFLOL:
‘CEO Carlos Ghosn werd naast de auto gezet om de Talisman wat groter te laten lijken’
Deze heb ik vandaag zien weg rijden bij de dealer in Veenendaal