Hij is elektrisch, het is een concept car, maar stiekem worden we hebberig van dit kekke dingetje.
De Zoe E-Sport concept is namelijk doorspekt met technieken uit de Formule E. Waarschijnlijk nog geen reden om van je stoel te glijden, maar de twee elektromotoren onder de kap leveren samen wel mooi 463 pk en 640 Nm! Daarmee zoeft de kleine deugniet in 3,2 tellen naar 100 km/u, de topsnelheid bedraagt 209 km/u.
Wel ligt het wagengewicht een stukje hoger dan je van zo’n bommetje zou verwachten, de E-Sport weegt maar liefst 1.400 kg, niet in de laatste plaats dankzij het 450 kg zware accupakket. Datzelfde pakket heeft trouwens een capaciteit van 40 kWh.
Met die dikke bodykit oogt de E-Sport allesbehalve verkeerd, niet in de laatste plaats dankzij de kenmerkende Renault Sport-kleuren blauw en geel. De Fransen schroefden er een paar 20 inchers onder en in het racy interieur vind je twee Recaro’s, die je ook bij heftig bochtenwerk op je plek houden.
baasbas zegt
‘licht’ is een woordgrap hier? :-)
Author zegt
@baasbas: lol! Gaan we fixen, Genèvestress ;)
viezefreddyw zegt
De Zoë er gaaf uit laten zien. Renault doet het even. Wat een monstertje zeg, lekker!
Edge zegt
Zo wordt de Zoë toch ineens een heel stuk leuker dan dat saaie gebakje dat we kennen. Het zou mooi zijn als Renault, dat toch een mooie historie van potente hatchbackjes heeft, ook als een van de eerste met een elektrische hot hatch zou komen.
thomasthomas zegt
Actieradius het belangrijkste niet vermeld.
stfu zegt
@thomasthomas: Bij elke brandstofauto wil je ook weten hoe zuinig die is? Dit is toch gewoon een tof concept man.
thomasthomas zegt
@stfu: dat heeft niets met zuinigheid te maken. Wil gewoon weten of je er ook de stad mee kunt uitrijden en niet na 50km al aan de oplader moet.
stfu zegt
@thomasthomas: Lees je dan even in hoe elektrisch rijden gaat en hoe ver je met een accu kan komen. 50 kilometer slaat natuurlijk nergens op. Dat een EV snel is (dat is de mijne ook), betekent niet dat ie daarmee onzuinig is.
Jochempie zegt
@thomasthomas: Ach ja, je kunt het ondertussen wel inschatten. Met 40 kwh komt dit gebakje waarschijnlijk 250 km ver.
Dutchdriftking zegt
3,2 sec naar de 100 in een Clio. IDIOOT!
viezefreddyw zegt
@dutchdriftking: Zoë, geen Clio.
Dutchdriftking zegt
@viezefreddyw: ik doelde meer op het formaat :)
reistje zegt
De styling is in ieder geval goed gelukt! Al blijft het niet heel logisch om een elektrische hot hatch te maken (voor nu tenminste).
stfu zegt
@reistje: Waarom niet? Sneller dan de huidige hot hatches en dus meer fun.
reistje zegt
@stfu: Zwaarder, de accu is na 3 seconden leeg als die al niet oververhit raakt en de powercurve is ook niet ideaal. Elektrische auto’s hebben ook hun krachten uiteraard.
stfu zegt
@reistje: Zwaarder ja, gewicht wel op een betere plek (laag) en je andere onzin ga ik maar niet op in. Je zegt toch ook niet bij een Ferrari dat je na 2x gas geven moet tanken? Man man. Verdiep je eerst in EV’s voordat je onzin roept.
kareljansen zegt
@stfu: stfu
reistje zegt
@stfu: Toevallig heb ik er voor gestudeerd en voor een fabrikant van elektrische auto’s gewerkt. Ik denk dat dat wel genoeg is om een reactie te mogen plaatsen op autoblog toch?
toniominestrone zegt
@stfu: je hebt het waarschijnlijk over de acceleratie, de topsnelheid is voor een hot hatch lachwekkend.
nopetrolnofun zegt
@stfu: dus sneller is meer fun? Haha.
pimmetj zegt
@reistje: welke logica zit er achter het kopen van een Ferrari dan? Behalve dat het gewoon kei gaaf is?
shibby zegt
Zo-hee!
Foramen zegt
Vind het gewoon ontzettend gaaf! Hebben!
allesmetturbo zegt
Erg kek bakkie, hopen dat ze niet het waardeloze plastic interieur van de clio ofzo erin gooien. Als het goedkoop en rap is, word het vast een topper.
stekel zegt
deze motor in een gewone zoë, en dan alles en iedereen bij een stoplichtsprintje zoek rijden
nopetrolnofun zegt
Topsnelheid van 209 km/h en 0-100 in 3,4 saaie seconden, next
gabrielo zegt
Men neme een homp zachte klei, kwak dat zo hard mogelijk op de tafel, en voilà!
mrrallycross zegt
Dit moeten ze maken. Denk dat hij wel verkoopt