Dit is het interieur van de nieuwe Renault Twingo E-Tech electric prototype.
Dat ‘electric prototype’ moeten we er nog even bij zeggen, want het productiemodel is nog niet gepresenteerd. Op het Autosalon van Brussel staat Renault te shinen met het interieur van de nieuwe volledig elektrische Twingo.
De Fransen zeggen dat het interieur is geïnspireerd op de eerste generatie Twingo. Nu was dat niet de meest sexy auto die deze planeet heeft gezien, maar goed. Renault, you do you. Met de 5 had Renault er al lol in om allerlei retro verwijzingen in het interieur te verwerken. Met de Twingo gaan ze vrolijk door.
Renault Twingo interieur
De bestuurder kijkt naar een 7-inch digitaal instrumentenpaneel. In het midden staat een centraal 10,1-inch multimediascherm. Er zijn drie knoppen voor de airconditioning en een fysieke rode waarschuwingsknop. Het dashboard is ontworpen in een cilindervorm. Er is een vlakke opbergruimte onder de cilindervorm waar je bijvoorbeeld een boek, telefoon, stokbrood of je zonnebril kunt bewaren.
Ik proef kurk
Het duurzame verhaal is dus ook van toepassing op het interieur van de Renault Twingo E-Tech electric prototype. Omdat dit protoype toch geen productiemodel is koos Renault ervoor om de vloer van het voertuig van gekleurd kurk te maken. Toch een geinig detail.
Ondanks het compacte karakter van de Renault Twingo is de achterbank verschuifbaar. Dit prototype is in twee delen (50/50) neerklapbaar.
Nog meer geinige details? De hoofdsteun van de voorstoelen hebben een magnetische zone. Daar kunnen achterpassagiers hun telefoon op bevestigen. De draaiknop voor de rugleuning heeft zijn inspiratie van skateboardwielen. Toch leuk om te vertellen op verjaardagen.
De nieuwe Renault Twingo moet in 2026 op de markt verschijnen, voor nu hebben we alvast een kijkje in het interieur. Het exterieur werd eerder al op de autoshow van Parijs gepresenteerd. De instapprijs moet onder de 20.000 euro komen.
Hubert zegt
De eerste Twingo was en is misschien wel de meest geniale auto van de afgelopen 30 jaar.
De eenvoud en flexibiliteit van het interieur zijn sindsdien nooit meer overtroffen.
Als ze de eenvoud vast weten te houden en de prijs laag, dan heeft Renault goud in handen.
Motomoto zegt
Best sfeervol. Bijzonder hoe die voorruit in een ‘kozijn’ geplaatst is.
Robert zegt
Die typerende grote rode noodknop, midden in het dashboard, die mist, want tegenwoordig moet daar een scherm zitten.
https://i.postimg.cc/LXFhmW5R/70972455.jpg
(bron: autowereld)
rs133 zegt
Hm, minder minimalistisch dan gehoopt… Desalniettemin vind ik de stoelen en deurdesign geweldig. Dahboard zelf valt me wat tegen en linkt erg op de Panda.
Zal alsnog een groot succes worden, en ziet er gewoon leuk uit. Exterieur is wel geweldig! Toch ben ik blij dat ik er niet op gewacht heb, en een Cooper SE heb aangeschaft…
piedlourd zegt
Ach wat leuk! Kan je toch lekker schaatsen ook al ligt er geen ijs..
Die Mini kan z’n vermogen niet goed kwijt als je ‘m op z’n staart trapt.
cdlop01 zegt
Ontzettend leuke EV, kijk dan wordt EV rijden nog leuk ook! Zeker vergeleken met dat uber lelijke Tesla hok op deze pagina’s lachwekkend gewoon de hype rond zo’n ding.
mc96 zegt
Zo, Renault is echt lekker bezig!