
En niet zomaar een gracht, maar een heuse kasteelgracht!
Tijdens de jaarlijkse “KEMBIT” dag in het Limburgse Wijnandsrade kwam Carworld Motorsport-coureur Rene Wijnen een demonstratie geven met zijn Renault Mégane Trophy bolide, waarmee hij uitkomt in de Dutch Supercar Challenge. Maar dat liep niet helemaal goed af…
Tijdens de warm-up(!) raakte Rene de macht over het stuur kwijt en belandde hij in de kasteelgracht die rondom kasteel te Wijnandsrade ligt. Het zal je niet verbazen dat de Megane Trophy compleet is afgeschreven. (via: autosport.nl)
Met dank aan Machoman voor de tip!
Tja, geen quattro hè…
De reactie van de Megane: HELLUP KANNIESWEMMÛH!
Kan die Renault iig wel niet in de fik vliegen….
Als hij tijdens de warm-up al crasht hoe wil hij dan ooit een race winnen?
@R1k:
Tja, je weet duidelijk niet waar je over praat. Grip rond een kasteel wisseld elke keer, aangezien je waarschijnlijk op klinkers rijdt. Daarbij komt dan nog warmup tijd van banden. En eventueel vocht/regen. Of wou je zeggen dat je het beter kunt?
Renault,!! Mégaan! NU!!
Grappig wagentje die Megane, blijf het vreemd vinden dat ‘ie gewoon meekomt met de Astons e.d.
Wel zonde natuurlijk.
@Fiat Coupe:
Zo gek is dat niet hoor: Het is een circuitauto waar de Aston een omgebouwde straatwagen is. Het chassis is maar voor 1 ding ontworpen en dat is racen. Bij een straatauto worden bijna altijd compromissen gesloten….
en, is het nou Rene Wijlen
@alexander: De coureur is ongedeerd gebleven (gelukkig).
Lekker geluid zal dat gemaakt hebben :S
Tja,
Hollanders en race-auto’s, die combinatie gaat echt niet samen ;)
@Waxweazel: Als je goed las dan zag je dat de coureur uit België komt (gelinkt in het artikel…)
@ZwerverRoodbaard
gewoon plons hoor ;p
weer eens wat anders as gewoon in bandenstapel parkeren
Met een Renault vraag je er natuurlijk om he;) Maarja, weer een Renault minder nu, net goed:P
@Cantago,
zo denk ik er ook over :D
dat meer was in fout………. :lol:
Erg kloten, zoiets.. Sterkte aan het team, hopelijk kunnen ze volgend DSC-weekend toch aan de start verschijnen.
Trouwens, zo’n opmerkingen als die van Waxweazel vind ik écht nergens op slaan… ;)
Tjah, idd zoals hierboven gelezen geen quattro, deze meneer is ook eigenaar van een nieuwe rs6, dus dat zal het probleem zijn geweest!
de bmw x1 zinkt nog beter
schijtbak die renault, maar goed ook weer een slappe vaatdoek minder op het circuit.
Techniek:4,0
Elegantie:8,5
Souplesse:7,5
Netheid:10
Zou zomaar een onderdeel op de Olympische Spelen kunnen worden. :p
Blijft geeneens drijven die tupperwarebak
Zet een echte piloot in de auto en geen “Gentlemen Driver” !
Goed voor de sport ….
Mooie Renaults mogen niet bestaan denk ik :P
Als dit al tijdens de warm up gebeurt was ie vast geen saaie demonstratie aan het voorbereiden.
Wat doen ze nou met zo’n auto die in de gracht heeft gelegen? Die Megane Trophy is namelijk een erg mooie auto, vraag het me echt af.
@Wim: hou marktplaats in de gaten ;) :P
Echt vergelijkingsmateriaal heb je pas als je de ultieme proefrit met de BMW X1 hebt gedaan.
Dit is gewoon een geniale pr-stunt… Kijk maar eens goed naar de foto… Vleugel die drijft… Deurtje tegen de brug en bandensporen die niet doorlopen.
Hij is niet echt gecrasht, het was een grap..
Ik kom uit wijnandsrade..
Represent WRC
@BladeRun: dure pr-stunt……………
laat me raden hij moest uitwijken voor een BMW X1?
Driving, You’re doing it wrong.
is een stunt, ze rijden volgende race met de nieuwe kappen..
renee is geeneens in nederland
’t is geen Quattro, ’t is geen Rinspeed, ’t is gewoon weer een Renault in de goot…
goeie stunt zijn gewoon wat losse kappen anders hadden er wel meer foto’s geweest
Ik hoop dat het een stunt is. Ziet er idd wel naar uit. Wij hebben een paar renault trophy’s verzekerd die meedoen aan de dutch supercar challenge. Niet dat dit gedekt is (alleen dekking tijdens de race) maar gun het ze natuurlijk niet. Ik hoor het morgenochtend wel.
@coonio:
welke dan?? want naast die van jochen(die gestopt is en 100 pro niet verzekerd) rijden er nog maar 2??
die van pieter/renee en erol..
beide bij uscarworld…
het is een beetje curieus inderdaad, de bandensporen duiden op een koers meer richting de brug/muur, op de foto is geen draaiing van de auto zichtbaar, voorwielen en achterwielen gaan beiden dezelfde kant op. aan de sporen te zien, (die idd opeens ophouden) zou hij toch minstens de muur moeten hebben geraakt. tenzij de snelheid erg laag was, maar dan was de kans minder groot dat hij achterstevoren in de plomp lag. en als de snelheid hoog was, en hij heeft het laatste stukje gevlogen (verklaard de ophoudende sporen) dan had hij het metselwerk moeten raken, en was de neus zwaar beschadigd geweest, om niet te spreken van schade aan het metselwerk. bovendien zijn de meeste slotgrachten niet erg diep in nederland en vervullen ze een puur decoratieve functie. de auto had meer zichtbaar boven water moeten staan.
en waarom zou je maar 1 foto nemen van een gecrashte auto,
basil, dit zaakje stinkt!
om er nog maar even aan toe te voegen dat de bandensporen erg smal zijn voor een cupracer..
kortom:
– geen schade aan de neus.
– geen draaisporen in het gras.
– geen schade aan het metselwerk.
– geen schade aan de walkant.
– erg smalle banden sporen.
– auto bijna 90 graden omhoog in een ondiepe sloot.
ik zeg PR stunt met losse panelen..
En dat de autoblogredactie zich hierdoor laat vangen. Toont hoezeer je een kritische blik hebt op de zaken…
@bakkerst
Als je even de moeite neemt om naar de bron te kijken zie je de ongeknipte foto. Daar zie je nog andere sporen onder een andere hoek. Waarschijnlijk ging hij al zijwaarts, heeft de achterkant het water geraakt, en zijn toen de voorwielen (elk spoor is 1 voorwiel) los van de grond gekomen.
NOGMAALS!:
is een stunt!!!
rene was geeneens in nederland!!
die was op motorvacantie!!!
is een stunt omdat ze de volgende race met de nieuwe trophy kappen/bodywork gaan rijden..
lanaken ja, maar is gewoon een nederlander