Renault heeft een prijskaartje aan de Megane RS gehangen. Vanaf 31.390 euro mag je er ééntje op komen halen.
De potente specificaties hebben we onlangs nog met je doorgenomen, maar voor de volledigheid even het kortetermijngeheugen opfrissen: een 250 pk sterke 2.0 liter turbomotor met 340 Nm koppel is goed voor een acceleratie van 0-100 km/u in 6,1 en een top van 250 km/u.
Standaard is de Megane lekker sportief aangekleed, maar voor wie nog wat extra euro’s te verspijkeren heeft, staat er nog genoeg op de optielijst, zoals onder andere:
- Recaro-sportstoelen in de kleur geel/antraciet, gele veiligheidsgordels en gele accenten in de portieren, samen 1.495 euro.
- Pack Essentiel (295 euro) met elektronisch geregelde bi-zone airconditioning en automatische activering van verlichting en ruitenwissers.
- Pack Visibilité (995 euro) biedt onder meer bi-Xenon koplampen en fraaie LED-verlichting in de voorbumper.
- Renault Sport Monitor in combinatie met een Arkamys-audiosysteem met stuurbediening, een USB-/MP3-aansluiting en een Bluetooth-applicatie voor handsfree telefoneren, samen 695 euro.
- Multimediasysteem bestaande uit een luxe DVD-navigatiesysteem, 6-CD-wisselaar, MP3-ondersteuning en Bluetooth voor 1.995 euro.
- Pack Chassis Cup 1 (1.995 euro) omvat een nog sportiever Cup-chassis met sperdifferentieel en door de speciale 18-inch wielen zichtbare rode remklauwen met Brembo opschrift.
- Pack Chassis Cup 2 (2.595 euro) biedt boven op de extra’s van het Pack Chassis Cup 1 19-inch lichtmetalen wielen.
De vergelijking met de Ford Focus RS had je toch ook al gezien?
je krijgt m gewoon voor niks!! =D
nette prijs. Al helemaal als je ziet dat het maar 6000 euro meer is dan een 116i van BMW.
Sjah, nette prijs misschien, maar het blijft eent Renault hoor ;)
kijk das een hoop auto voor weinig geld.
prestaties waar mijn Audi A4 avant 1.8T niet aan kan tippen.
en na hoelang rijden krijg je pech met dit ding want het blijft idd een renault
@RaKiM: wat zeiken jullie noou ferrari’s en Lambo’s v;iegen de hele tijd in fik (dat zie ik hiermee niet zo snel gebeuren)bijna niemand die ik hier daarover hoor klagen. op een of twee keer na dan.
met z’on prijs heeft de concurentie alleen nog een kans als de rij eigenschapen waardeloos zijn of ze een vijfdeurs versie hebben.
is er al iets bekend vanaf wanneer hij leverbaar is/ bij de dealers komt te staan?
Pff, 18000 euro minder dan die Focus RS, dat lijkt me opeens een hele simpele keuze.
Wel gek dat het cup chassis hier zoveel duurder is. De cup chassis upgrade van de Clio RS is maar 400 euro ofzo.
Is dat de NL prijs, of komt er nog zo’n 15.000 euro BPM overheen?
Laten we even stellen dat je voor 35k de auto hebt zoals je hem wilt, dus incl. metallic lak, Recaro stoeltjes, Climate control.. dat is toch wel een schep minder geld dan een Focus RS t.w.v. 50k + opties e.d. :o
Zoals JC zou zeggen; “It’s the bargain of the century”
Klinkt alsof het prijstechnisch ook nog interessant wordt ook! En ik vermoedt dat dit dan wel niet de Focus RS zoek rijdt, maar wel de Golf R en de Audi S3.. Lijkt me best een redelijk deal!
@EJS, Focus RS is idd iets te hoog gegrepen.
En ik zie dat hier veel mensen zeggen dat de kwaliteit van renault slecht is dan durf ik zelfs te zeggen dat dat hardstikke mee valt.. (van de 10 renaults krijgen er 2 pech..)
@MrJones:
ja, das ook niet zo gek, en die heeft ook wel héél veel pk’s meer..
en ach, die mensen leven gewoon nog ene paar jaar terug, toen Renault wat elektronica-storingen had. Ze vergeten er wel eventjes bij dat Mercedes die ook had, en dat meer merken die wel eens een of twee jaartjes hebben..
@EJS: kijk eens aan: http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/28/video-megane-rs-vs-focus-rs
u roept, wij draaien! :-)
@MDA:
die heb ik gekeken hoor;) maar vond dat maar een stompzinnig gebazel van die vent, nogal eentonig;) En er kwam eigenlijk niks uit wat iedereen met een héél klein beetje autokennis niet al wist;)
tis nou niet echt een schoonheid. Doe mij de Milano QV maar binnenkort.
In de league van de Seat Leon Cupra (265 PK); de Leon is alleen gedateerd van binnen, de Megane is dus alleszins de beste keuze ! Gave kar !
Ik vind het een mooie wagen, maar die neus kan ik maar niet aan wennen…
Het zwarte van de bumper in kleur, het logo weg en misschien op het stuk tussen motorkap en bumper wat meer een grille??? Maar ff met renault mailen over een facelift model :P
Owja, volgens mij kwam ik er gister een witte tegen, was iig een stuk dikker dan de gewone.
@Willem vd Velde: een grote grille het geen peugot.
ik bedacht net eens hoe zit het met de clio rs? ja hij is 3a4 duizend euro goedkoper maar ik denk dat de meeste mensen het er voorover hebben.
Renault = Rottigheid En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd ;)
Ik wil deze maar dan met automaat (ja ik weet het, dat is als vloeken in de kerk hier). :(
Waarom maakt Renault nou nooit een vlotte RS met automaat ?
Wordt gewoon gedwongen om voor een Golf GTI of Leon FR/Cupra te gaan.
@Ralph:
Lijkt mij ook een goed idee, dan kan m’n moeder er ook in rijden!(6)(linkerbeen functioneert niet zo goed maar door een ongeluk)
het valt dan echt op dat je, idd tenzij bij vag, of bij Mercedes(maar die heeft niks in dit segment), aangewezen bent op tragere uitvoeringen;)
Op zich is deze auto best wel mooi maar waarneer je deze auto van de voorkant ziet aan komen rijden dan komt hij echt heel lomp over een keer reed zo’n auto achter me en ik keek in mijn binnenspiegel van me auto en dan kom deze auto heel lelijk over.
Zoiets lijkt me dus wel wat, het oude grilletje (A)
Is de voorkant al af? :lol:
Na het zien van de foto’s en de specs is het advies: doorsparen voor een Focus RS!
Dat is ongeveer €1,000 meer dan de vorige RS. Da’s vrij netjes. Als ik me niet vergis valt deze motor ook in dezelfde fiscale categorieen als de vorige RS ( 211 pk). De auto ziet er zeer laag en gestroomlijnd uit, maar ik vind de voorkant wat chaotisch, zeker met die golvende lijn aan de onderkant.
Wie gaat er voor dit geld een kale 200pk Golf Gti kopen ipv deze? En wie koopt er nog een Leon Cupra of Mazda MPS? Wat te denken van de Focus St? Ik denk dat Renault met deze prijsstelling weer leuk zaken kan gaan doen…
@ yanktank
nee een renault heeft gewoon niet genoeg power om in de fik te vliegen
Dit is een mooie prijs! Al is het ook weer geen koopje, want uiteindelijk zal blijken, dat het 0-100 verhaal, één seconde langer zal duren. Mazda MPS zal zelfs wat betrouwbaarder zijn, dus zie geen verschil, behalve het uiterlijk. Die Ford RS is trouwens overpriced in Ned. jammer!
Dat scheelt wel erg veel met de Focus RS, meer dan €18.000,-! De Focus RS is wel beter (zeggen ze in het filmpie) maar dat mag dan ook wel met dit prijs verschil.
En de kont :
het blijft franse rommel
@audirijder: Ja, en audi is een emotieloos grijs massaproduct, de ene kopie na de andere.De “he de buur heeft een audi, ik dan ook!-mentaliteit.
Ow nee wacht, dat is wéér een niet onderbouwde mening…
Het oog wil ook wat. en die van protesteren nou eenmaal als ze de Megane zien. dus dat word dan toch maar de Focus RS ondanks flink bijbetalen.
of ik leg iets minder bij en haal gewoon 2 Megane’s en ga dan bedenken wat ik met 2 Megane’s moet.
Ik word er echt niet warm van , qua ontwerp gaat renault hier wel lekker de mist in , echt lelijke auto naar mijn mening. Neem nou de clio , die heeft sinds de facelift ook een spuuglelijke voorkant. Jammer want deze auto had veel mooier kunnen zijn.
Wat een lelijke auto…..
Echt weer typisch renault, ze kunnen niet ontwerpen en ontwikkelen….
Die koplampen weer zo groot…..
En ze willen iets bereiken wat ze niet kunnen, namelijk een soort luxe auto voor lagere prijs.
Prachtige auto.
@ Audi rijder verklaar u nader.
Ik heb nochtans heel slechte ervaringen met Audi moet ik nu ook schrijven Duitse Rommel?
Mijn BMW was ook een maandagauto met veel problemen en toch beweer ik niet dat BMW een slechte auto is.
En dan ren ik met 1000 euro meer naar de VW dealer om een heuse Golf GTI te halen!
weer zo’n omgekeerde schep (zo’n ding wat je in de grond steekt) motorkap, heb ik vaker gezien, weet niet waar.
Als hij het blijft doen is denk ik wel een hoop auto/fun voor het geld.
Wat zou ie kosten in België trouwens?20.000?
Klinkt me in ieder geval als een goede deal !
sommige mensen die een golf gti verkiezen hebben het nog niet helemaal door denk ik. Vroeger was die een maat voor hot hatches nu is dat de megane
In België krijg je hem gratis, bij een zak chips;-)
Leuke wagen, maar weer die goedkope voorwielaandrijving, wat het niet af maakt.
pantoffeldier je slaat nergens op;)
@MrJones,
dat is 1 op 5 Renaults die met pech komt te staan. Vind je dat nou echt meevallen?
Niet slecht maar toch liever de Clio RS Cup… Heb in de Megane RS gezeten in Frankfurt en was er niet weg van…
@amg power,
we weten nu wel wat je van renaults vind maar toch blijf je hier iedere keer komentaar geven op renault. Blijkbaar geil je er dan toch wel een beetje op. Ga dan naar de topics van de kampenelli auto’s met een sterretje er op. Net of dat zo fantastisch is. Al eens een mercedes van een paar geleden gezien die roesten onder je reed vandaan.
Best een dik ding, jammer alleen dat die voorkant ZO lelijk is dat hij bij mij van de short list zou verdwijnen.
Maar misschien dat het spuiten in chassis kleur de voorkant beter te pruimen maakt.
Wie is er goed in photoshop?
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik gewoon goed..
Wel bizar weinig geld voor zoveel pk’s. Blijft een Renault, maar toch!
@ Mark,
Alvorens ben ik geen mercedes fan en ook geen Renault fan.
Maar volgens mij is een blog bedoeld om je mening te geven over een bepaald onderwerp. Zo kun jij dat doen, en zo kan in dit geval AMG power dat doen.
Gedraag je eigen dan niet zo kinderachtig en respecteer de mening van een ander.
En idd, wanneer er 20% van de verkochte auto’s van 1 merk kapot gaat is dat behoorlijk veel.
Ontopic:
Leuke auto en scherp geprijst. Heb zelf zitten twijfelen tussen een Clio RS en een Abarth, maar op één of andere manier kan een renault interieur bij mij het altijd verpesten.
@ AMG Powerrr :
Daarom dat de Renault Laguna beter scoort (= betrouwbaarder!) dan de Mercedes C-klasse in de ADAC statistieken. En daarom is het ook dat de Scenic beter scoort dan de B-klasse van Mercedes.
Uw borrelpraat is al eeuwen oud en toch geloof je je eigen leugens nog steeds.
Weet eigenlijk iemand waarom die zogenaamde “rare” lip in de bumper zit ??
Deze is nochtans rechtreeks afgeleid van de F1 aerodynamica en heeft dus wel degelijk zijn nut. Deze is beugzaam en daarom is die ook van plastic.
De Megane Trophy heeft exact dezelfde gebogen lip en daar helpt het de downforce op de neus en voorwielen te verbeteren.
@Waxweazel:
ze hadden vast ook op een andere, elegantere manier meer downforce kunnen krijgen. De hele voorbumper van bijna elke auto is overigens van plastic, ik denk dat je bedoeld dat ze het om die reden niet geverfd hebben?
Kweet niet wat het is met die megane’s , maar ik blijf ze lelijk vinden.
Bij die vorige al zo’n über lelijke achterkant.
En nu hebben ze imo de achterkant wel verbeterd maar is de voorkant weer lelijk..
@Altron: Daarom heb ik het oude model grille in dit type gefotoshopped ;)
Over the top gestyled. Renault probeert de juiste snaar te raken maar slaat de plank mis omdat ze niets eigens hebben.
Ze moeten de Renault 4 opnieuw uitbrengen zoals Fiat dat met de 500 heeft gedaan.
of je haalt een zeer nette tweedehands E46 M3 die je nog veeel meer lol kan bieden en niet te vergeten bijna 100pk meer.
Da’s geen geld! :o Vergeleken met de andere hot hatches is dit een uitstekende aanbieding. Maar ja, ik denk dat veel mensen uiteindelijk uit vertrouwdheid en voor het mildere naar de Golf lopen…
@jack
juist ja ieder heeft recht op een eigen mening daarom geef ik die ook ongezouten. Wat ik dus niet snap en probeer aan te geven is als sommige mensen zo’n afkeer tegen een bepaald merk hebben waarom ze dan blijven posten bij dat bepaalde merk. Ik heb helemaal niks met mercedes dus je zult mij niet snel bij een mercedes topic zien. Je noemt mij kinderachtig maar vind je uitspraken als franse rommel etc. wel serieus te nemen dan. Je zegt dat je geen mercedes rijder bent maar als ik jou gepikeerde reactie zie dan denk ik toch echt dat je in een caravan woont. Btw hoe kom je bij die 20%
Maar het blijft helaas een Renault… En mooi is ook anders!
wel goedkoop