
Je mag dan een RS hebben, zonder de juiste stuurkunsten kom je er niet.
Een Megane RS is een leuke hothatch met best wel wat capaciteit, alleen snelle Porsche’s bijhouden gaat je niet lukken. De gozer op de video doet toch een poging om in de sporen van de zilveren 911 te treden.
Heel goed kent de bestuurder de Megane RS nog niet. Hij overschat nogal de snelheid waarmee hij de bocht kan insturen. Daardoor komt hij er op vervelende wijze achter dat de gele RS een los kontje heeft. De vangrail maakt een paar lelijke butsen in zijn RS. En zoals altijd op de Nürburgring; niet verzekerd, dus een duur grapje.
De camera stond op het juiste moment op de juiste plaats. Check het leedvermaak op autojunk.nl (via autoevolution.com)
Vind ut nogal meevallen met de snelheid/schade.
@hanzel: ik denk toch echt wel dat er een wiel scheef staat.
meer impact dan je denkt.
Als je een RS hebt hoeft het duidelijk niet te betekenen dat je dan ook een Porsche bij kan houden……
@3246cm252kw: het kan heel goed als je maar weet wat je doet.
http://youtu.be/wJZ6JB-0G5E
@rufctr01: hoef het filmpje niet te kijken om te beseffen dat met 2 chauffeurs die weten wat ze doen je met een Megane RS geen Porsche911 bij kan houden of het moet een oude zijn
@yerrie: een hele oude 911….
http://youtu.be/eWp-QH_vH_8
Enne, of de een beter rijdt dan de ander? Het zal ongetwijfeld. Maar de Megane is voor het geld een geniale auto en ZvAG mocht willen dat ze dit voor hetzelfde geld op de weg willen zetten.
Want dat zijn over het algemeen dure tractoren….
@yerrie: een oude 911…,
http://youtu.be/eWp-QH_vH_8
@rufctr01: Die Cayman bestuurder is dan ook niet bepaald de meest capabele bochtenridder.
@rufctr01: tja porsche bestuurder kan duidelijk nog niet geweldig sturen.
Stuur je 2 gelijkwaardige rijders de baan op zal de porsche absoluut sneller zijn.
Jammer, maar hij gebruikt z’n auto tenminste wel waarvoor die gemaakt is!
@aallex: Renault wordt daadwerkelijk gemaakt om te crashen?
@bogey: Ha ha.
Je weet niet wat er buiten beeld is gebeurd, schade valt wel mee!
@MARS:
Denk je dat?
Hey, die Gele Megane RS ben ik vorige week donderdag avond ook tegengekomen op de Ring. Toen was hij nog krasvrij.
Beetje overmoedig, tegen een 997 Turbo…
@lemans96: staat er een op youtube die het opneemt tegen een GT2 en kan hem in de bochten zeer goed bijhouden.
@lemans96: dat is geen 997 turbo maar een 991 Carrera (evt S of 4s, kan ik zo niet zien)
Mits gereden door een capabele rijder, houd zo’n Megane dat type 911 never nooit niet bij. Niet, nada, njente, njet, negative…
@lemans96: in de regen geef ik zo’n Megane een redelijke kans… Zeg nooit never… ;-)
@w0o0dy: In de regen? Als er iets is waar die 911’s, met hun motor over de achteras, goed in zijn, dan is het wel in de regen rijden. Daarbij is dit ook nog een hypermoderne 4×4 aandrijver die zeer effectief die 500 a 530pk over z’n vier wielen verdeelt. Op extreme snelheden…
Sorry hoor, maar als Porsche fanboy, moet ik de 911 in z’n 50ste jaar toch ff verdedigen.
Deze Porsche bevind zich simpelweg ‘in a completely different league’ dan zo’n renootje.
@lemans96: teveel gewicht, teveel onderstuur en teveel koppel… Zoek de video van Autocar maar eens op met de gt-r in de regen regen een……weet ik niet meer. Alles zegt je dat de GT-R sneller moet zijn maar…gewicht en turbo-koppel is echt drama in de regen.
@w0o0dy: Eeh, GT-R? wie heeft ’t hier over een GT-R? Of ik heb heel hard een bril nodig, maar dat is een 997 Turbo(S) die hier dat renootje de vangrail laat happen.
Dit is een circuitsituatie, daar waar 911’s onmetelijk veel beter zijn dan GT-R’s. 50 jaar ervaring. Hoeveel races over de wereld hebben GT-R’s al gewonnen?
Maar goed, ook een GT-R(gereden door een capabele rijder) had die Megane tevergeefs proberen bij te houden…
@lemans96: Als Porsche-fanboy zou je misschien wel mogen zien dat het hier om een 991 gaat. En al zeker geen Turbo (S), want er zijn geen luchthappers op de flanken te bekennen. 4×4 ben ik ook niet zo zeker van, want de flanken lijken me vrij dun, maar dat is altijd wat giswerk, zeker op beelden.
@Revvji: Inderdaad, geen turbo zo te zien. Dan nog is het een gelopen race. Verder doen tijdschrift vergelijkingen van één rondje me niet zoveel. In de internationale GT-races kunnen we zien wie wie is onder de beste sportscars. En daar heb ik tot nu maar mondjesmaat GT-R’s zien winnen. En als ze dat al deden waren dat niet de zware straatauto’s…
Onder dezelfde techregs legt de GT-R het wereldwijd af tegen de 911. Porsche komt sinds vlak vijftien jaar weer terug naar s’werelds grootste sportscarrace en ze winnen meteen van de grootste namen in het GT wereldje.
Die Playstation GT-R’s zijn daar, op het wereldtoneel, ‘No where to be seen’.
Oh, en ook geen opgevoerde gezinsrenootjes natuurlijk. ;-)
@lemans96: een straat GT-R vergelijken met een straat 997 turbo… Raceversies vergelijken is onzin: in vrijwel alle klasses zijn turbo’s verboden, 4wd in de meeste ook. Electronica die je 4wd stuurt mag vrijwel nooit (icm ESP/tc systemen). De Gt-R begint dus met heel veel handicaps aan een race carrière tov een gt3 (RS). In de regen is de uitdaging voor een bestuurder vrijwel gelijk bij een GT-R en een 997turbo (wellicht heeft de man in de Nissan het zelfs iets makkelijker) en daarom verwees ik naar die video. Je moet een pro zijn wil je in de regen op de limiet rijden met een 500pk sportwagen met veel koppel door turbo’s. Like it or not.
@w0o0dy: Wat jij zegt. Racers en straatauto’s vergelijken heeft helemaal geen zin.
Ik ben ook Porsche-fan, maar ik kan goed geloven dat de GT-R een “betere” (lees: snellere/efficiëntere) straatauto is of kan zijn. Geef je mij de keuze, dan ga ik toch altijd voor de Porsche.
@lemans96: Rofl Jaja de 911 is onmetelijk veel beter dan de GT-R op het circuit… Daarom klopt de GT-R de 911 ook in bijna iedere vergelijking. You weren’t kidding when you said fanboy about yourself
@w0o0dy: Ik denk dat dit genoeg zegt: http://www.youtube.com/watch?v=ocSjiJbevaU
@lemans96: Hahaha een GT-R geen races gewonnen? Ga je dan maar eens gauw verdiepen in de geschiedenis!
@crackdavid: Dan ben ik snel uit verdiept. De GT-R heeft in de beginjaren van de R32 aardig wat gewonnen in de internationale tourwagenkampioenschappen maar dat is ’t ook wel.
Voor de rest doet de huidige GT-R(GT3) het aardig maar daar heb je het dan ook mee gezegd.
De 911 staat daar ver, ver boven.
Das mooi zonde van zo auto
Misschien had de beste man (of vrouw dat kan natuurlijk ook) niet de rem aan moeten raken daardoor ging de auto ineens zo hard in de spin. Blijft toch een soort van reflex dat remmen, ook al weet je dat het niet moet doen in z’n situatie maar had het waarschijnlijk niet anders gedaan uiteindelijk.
Hij heeft mazzel dat hij er maar een meter of 4 vangrail voor nodig heeft om tot stilstand te komen…
Eens over een bepaalde grens, kan die achterkant idd wel eens snel meekomen van zo’n R.S., en niet alleen van zo’n Megane R.S.
Had m’n Clio nog maar net, en iets te snel de bocht in, betekende niet zoals ik verwachtte onderstuur, maar overstuur ! Was juist op een plek waar er vangrails stonden, en volgens mij moet het centimeters gescheeld hebben, of ik had iets gelijkaardig voor, als het heerschap in het filmpje. Combinatie van beenharde ophanging en minder grip achter, dan voor vermoed ik (?) .
@SimonMc: ja dat had mijn 1.4 Clio uit 1985 ook vaak.
@freezzr: Ok.
Als het een Hollander is, is de kans groot dat het wel verzekeringswerk is. Omdat de ring tijdens toeristenfahrten een tolweg is waar de Duitse verkeersregels gelden, is het voor een verzekeringsmaatschappij nagenoeg onmogelijk er onderuit te komen..
Ze zullen het proberen, en vaak lukt het ze ook omdat mensen té goed gelovig zijn..
Maar vecht ervoor door, de kans dat je wint is erg groot, óf de nordschleife moet bij de uitsluitingen genoemd zijn… Maar de meeste verzekeringen hebben dat niet in de polis opgenomen…
@maurice_vandewaarsenburg: tegenwoordig wel hoor. Zijn over de afgelopen 15 jaar genoeg mensen uit NL in de vangrail gehoekt om dat mede mogelijk te maken.
Raar punt (uitkomen Fuchsröhre) om daar zo er vanaf te gaan. Dan was hij hem daarvoor al aardig kwijt door te hoge snelheid en gas los of remmen voor de curbs links.
@stephane8200: Zo raar vind ik dat niet. Het is een verraderlijke bocht die je tegen vrij hoge snelheid neemt, terwijl je voor de sectie erna flink in de remmen moet. Dat deed hij wellicht op het foute moment.
@bogey: dat zeg ik. Als je daar naar boven komt met 200+ moet je voor de bocht naar links al best aardig remmen omdat je anders te weinig asfalt hebt, zoals deze Renault. Dan nog eventueel gas los geeft een losse achterkant met lift off oversteer. Ik rijd sinds 2000 op de Ring, waarvan de laatste jaren al aanzienlijk minder trouwens.
@maurice_vandewaarsenburg: Bij de verzekeringen van Achmea (Centraal Beheer, FBTO, …) staat hij er inderdaad expliciet in
Als die gewoon het gas erop hield en pas in de ankers ging als die de bocht net uit was had die het wel gehaald denk ik zo.. Zelfde plek als die Jaguar taxi van vorige week.
@theoke: Gas erop als je auto al in een 4 wiel drift zit? Er is immers op seconde 0 van het filmpje al geen controle meer over het voertuig.
@mashell:
Hier was geen redden meer aan, toch is gas op die lolly de enige manier om een FWD weer in het rechte spoor te krijgen.
Dat je daar op de ring de ruimte niet voor hebt doet daar niets aan af.
@jrk68:”toch is gas op die lolly de enige manier om een FWD weer in het recht spoor te krijgen” Is dat echt zo ? ‘
”Een Megane RS is een leuke hothatch met best wel wat capaciteit” , mr. brown , volgens kenners de beste op dit moment ……..
Zonde! Nog een RS Trophy ook zie ik..