Renault maakt bekend wat de prijzen zijn van de gloednieuwe Megane E-Tech.
Er is een nieuwe Mégane. Het is alleen niet dé nieuwe Mégane. De volledig elektrische Renault Megane E-Tech is namelijk een afzonderlijk model. Renault koos er alleen voor om een vertrouwde naam te gebruiken. Net zoiets als Ford deed met Mustang Mach-E. Alleen dan wat minder controversieel.
We konden de Megane E-Tech al in september aan jullie voorstellen. Voor de volledigheid zullen we nog even de belangrijkste punten herhalen. De Megane E-Tech is vrij compact. Met een lengte van 4,21 meter zit de Megane E-Tech qua formaat onder de normale Mégane. Nog een verschil: de Megane E-Tech is een cross-over. En Megane wordt niet meer met een streepje geschreven. Dat je het even weet.
De Renault Megane E-Tech is er in principe in twee smaakjes: de EV40 en de EV60. De getallen staan daarbij voor de accucapaciteit. De 40 kWh-versie beschikt over 130 pk en komt 300 km ver. De 60 kWh-variant heeft 218 pk’s en heeft een range van 450 km. Als je wél de grotere accu wil, maar niet het extra vermogen kan dat ook. Er is namelijk ook een EV60 met 130 pk. Die heeft zelfs nog wat meer range: 470 km.
We kunnen nu ook vertellen wat de prijzen zijn van de Renault Megane E-Tech. Voor een kale EV40 ben je €35.390 kwijt. De EV60 met 218 pk is er vanaf €39.990. De vanafprijs van de EV60 met 130 pk ligt €1.000 hoger. Waarom deze duurder is? Deze versie is alleen leverbaar in combinatie met het hoogste uitrustingsniveau.
Concurrentie
Om deze prijzen in perspectief te plaatsen pakken we ook weer even de concurrentie erbij. De Nissan Ariya is alvast geen concurrent, ondanks het feit dat deze auto op hetzelfde platform staat. De Ariya is namelijk een slag groter, en bovenal een stuk duurder.
De belangrijkste rivaal is waarschijnlijk de Volkswagen ID.3. Volkswagen heeft in de basis een betere deal, want de ID.3 heeft meer vermogen en een grotere range voor minder geld. De Renault kan wel sneller laden (85 kW vs. 50 kW). De Nissan Leaf is ook nog een optie. En dan is er ook nog de Mazda MX-30, maar zoals bekend zet die zichzelf een beetje buitenspel met de range.
- Mazda MX-30 (145 pk, 200 km): €33.140
- Nissan Leaf Visia (150 pk, 270 km): €33.290
- Volkswagen ID.3 Pure (150 pk, 349 km range): €33.490
- Renault Megane E-Tech (130 pk, 300 km range): €35.390
De Megane E-Tech EV60 is per direct te bestellen, de EV40 volgt later.
goodvibrations zegt
Op de foto’s komt hij wat minder “budget” over. Ik verwacht dat hij het beter zal doen. Daarnaast is sneller kunnen laden (in mijn optiek) belangrijker dan range..
slaatje1987 zegt
Tjah als ik in dit segment zou zoeken met de 2022 bijtelling zou ik het wel weten.
Voor iets minder catalogus waarde een Ford Focus station nemen in de lease.
Ja minder snel maar:
Betrouwbaarder dan Renault en VW
Station is uiteindelijk ook ruim
Ook in de winter geen range problemen
arta zegt
@slaatje1987: ik vrees dat meer werknemers/ZZPers die rekensom gaan maken op bijtelling en de werkgevers op TCO.
Als het net iets duurder is om op benzine te rijden en je daardoor alles kan (caravan trekken, wintersporten, lange weekend trips) Dan zullen er minder mensen voor EV kiezen.
Kan me echter ook voorstellen dat steeds meer werkgevers dwingen naar EV….
bernoulli zegt
Een ICE is betrouwbaarder dan een EV?
mashell zegt
Jazeker, je weet bij een ICE zeker dat de onderhoudsintervallen geen onzin zijn. Bij EV is dat nog lang niet duidelijk, daar moet je wagen na 30.000 km maar misschien is na 60.000 ook wel ok?
bernoulli zegt
Eh… ok.
SimonMc zegt
@slaatje1987: Sterk dat jij het weet dat die Ford betrouwbaarder is dan een auto die nog niet eens rondrijdt…
bernoulli zegt
De laadsnelheden van de MEB-modellen gaan binnenkort via een OTA-update een stuk omhoog:
https://mobility-talk.com/vw-laedt-schneller-als-tesla/
henkp1 zegt
Raar dat ze dat niet gelijk hebben gedaan.
bernoulli zegt
Misschien wilden ze eerst kijken of het heel bleef. 😆 Die eerste ID.3 eigenaren waren sowieso al testpiloten.
christian85 zegt
Hoeveel inch wielen zijn dit? 86? Nondekneiter
bernoulli zegt
EV staat ook voor Enorme Velgen.
chrisvis zegt
In België in de krant gisteren nog een artikel over een man die met een Tesla reedt, was hij zo tevreden van dat hij voor zijn vrouw en zijn 2 zonen ook voor ieder 1 wou bestellen…enige probleem was dat het net dit bij hem in Heusden zolder niet aankon. Nadat we in 2025 al onze kerncentrales gaan sluiten en totaal geen vervanging hiervoor hebben vrees ik dat we terug naar paard en kar gaan moeten…
henkp1 zegt
Volgens het nieuwe regeerakkoord gaan er weer kerncentrales bijkomen.
chrisvis zegt
@henkp1: …in Nederland wel. In België gaan ze volop inzetten op gascentrales…enige probleem is dat ze deze niet vergund krijgen omwille van teveel CO2 uitstoot 😳
cossiekiller zegt
@chrisvis. Idd. Ik werk zelf bij de netbeheerder en ze willen die tegen 2025 sluiten. Én dan willen ze tegen 2030 ook nog aardgas in nieuwe huizen verbieden…
Waar gaan ze die elektriciteit halen én verdelen als er nog maar 25% elektrische auto’s rondrijden??
Dat gaat gewoon niet.
Allee, in de politiek gaat alles… Maar in de praktijk niet.
chrisvis zegt
@cossiekiller: dat vraagt iedereen met een beetje verstand zich af…behalve onze wereldvreemde politiekers en dan met die groene geit op kop…
lekkerlinksrijden zegt
@chrisvis: en dan een dag zoals vandaag, geen zon en amper wind, dat zal een hoop elektriciteit opleveren. Zonder kerncentrales gaat het niet lukken
chrisvis zegt
@lekkerlinksrijden: we gaan met zijn allen naar Nederland moeten emigreren!!!!
mashell zegt
130 pk en 85kW zijn wel magere getallen maar aan de andere kant de wagen ziet er zowel van innen als van buiten geweldig uit, wie mooi wil zijn moet pijn lijden gaat nog steeds op.
henkp1 zegt
Prima wagen. Mooi en goed doordacht. Dit is een van de eerste EV’s die helemaal klopt. Goede prestaties, goede laadmogelijkheden, mooi van binnen en van buiten, compact met veel binnenruimte, netjes afgewerkt, zuinig, goed sportief rijgedrag, goede multimedia, geavanceerde techniek, relatief licht. Topper!
canon4ever zegt
Hoi, was je al begonnen bij Renault of bij w.c-eend?
connexie zegt
Heb vorige week mijn ID4 gekregen. Best apparaat, zeer tevreden mee. Maat dit is ook erg mooi. Alleen de actieradius is wat minnetjes zeker als mijn WLTP van 520 nu een 90% range van 350 km blijkt te zijn. Ik klaag niet, maar het is wel een blijvend jeukje.
net10 zegt
De Megane E Tech Electric is een hele belangrijke auto.
Ziet er van binnen en buiten erg goed uit, en Renault en Nissan hebben heel veel ervaring met elektrische auto’s.
S.Blokker zegt
Ja dat kun je wel zien aan de NCAP score van de Renault zoe normaal gesproken zouden deze electrische Renaults niet veel beter moeten zijn dan hun benzine broertjes, dus weinig garantie en als alle Europese merken, en standaart een wegenwacht abbonement. Uiterlijk bedriegt vaak.
net10 zegt
De Zoe scoorde in 2013 5 sterren, en is nu een oude auto. De Renault Megane staat op een nieuw platform en zal denk ik net als de Clio en Captur heel goed scoren in de bots testen.
Juist de betrouwbaarheid, afwerking en kwaliteit is al weer jaren heel erg goed bij Renault is mijn eigen ervaring. Ze doen het gewoon altijd. En ze zijn erg goedkoop in onderhoud.
De tijd van o.a. de Laguna 2, die te snel op de markt is gebracht ligt al heel lang achter ons.
Henver zegt
Zo is dat en niet anders. Maar sommige blijven een beetje “hangen” zoals ze dat noemen. Of ze hebben iets gehoort van een neef die weer een oom heeft en die ……..