Halleluja! Renault is terug en komt nog dit jaar met een prachtige coupé in de showroom!
Na de Laguna coupe conceptcar, die vorig jaar in Frankfurt stond, is dit het uiteindelijke productiemodel. De auto krijgt de beschikking over de bestaande 2.0-liter motorisering uit de huidige Laguna-range, plus een nieuwe 3.0-liter V6 diesel met 235pk (450 Nm) en een 3.5-liter V6 met 240pk (330 Nm). Redelijk marginaal, dus we wachten op de R28 versie…
De Lagna coupe kan van 0-100 accelereren binnen de 7 seconden. Qua techniek krijgt de Renautl de beschikking over een Active Drive chassis en four-wheel steering. De productieversie zal in detail te zien zijn op de autoshow van Parijs (oktober).
auto-gek zegt
hij is mooi………………….
2bar0fB00st zegt
voorwielaandrijver?
Chip zegt
Geen stootplastieks! :)
Waarom kunnen ze die leuke V6 van de 350z niet gebruiken? Niet echt veel pk’s/liter uit deze motoren…
yannick zegt
net zoals peugeot haat ik renault.
maar dit is werkelijk prachtig!!!
Ahura zegt
De concept was veel mooier. Die was stoer en gestrekt. Deze oogt verwijfd
Scaglietti zegt
Een van de mooiste Renault’s ooit gaat dit worden volgens mij..
w0o0dy zegt
Ziet er ook uit als een goede basis voor een fraaie 4 zits (of 2+2) coupé cabrio… en ze hebben al goede ervaringen met de verkoopaantallen van de Megane cc dus ga er maar vanuit dat die ook nog in de pipeline zit.
Best een fraaie wagen, had iets meer mannelijk kunnen zijn qua styling, maar dit is bijna een opvolger van de Peugeot 406 coupé qua stijl.
lebastille zegt
De auto is niet helemaal in verhouding, maar absoluut niet wat ik van een Renault zou verwachten. Strakke lijnen hoor, en een echte Aston-Martin kont, schitterend. De voorkant is wat mij betreft alleen wat te dik t.o.v. de achterkant.
JelleT zegt
Voorkant en achterkant zien er echt goed uit, maar die deur… die is gewoon te klein, waarom niet die van de concept overnemen die had veel meer dynamiek in de vormgeven. Jammer.
wodkaspa zegt
@ chip
Weinig pk’s uit de motoren? Welke 3.0 diesel van de bekende grote merken levert meer dan 265pk dan (de …35d motor van BMW daargelaten….)??
Tom zegt
wordt hier even een jaguar, masserati, en een aston martin nagemaakt…… maar terecht hoor, breng die mooie karren maar naar het volk! Ben benieuwd wat bovenstaande merken gaan doen om zich te blijven onderscheiden, afgezien van nog meer leer, nog edeler hout en nog meer onzinnige PK’s. The gap is closing….
Patrick zegt
Die 3.0 diesel heeft wel veel pk’s maar ou het een biturbo zijn?? Want ik geloof er namelijk niet in dat uitgerekend Renault meer pk’s uit een 3.0Diesel haalt met 1 turbo…
Ik vind de auto verder niet echt mooi, lelijke voorkant met ontzettend lelijke koplampen welke niet eens mooi in de lijn van de koets meelopen. Dan heb je nog de achterkant, die hele opzet lijkt wel een neus van een Aston Martin en ook hier lopen de lichten niet mooi mee in de koets, er zitten van die rare bobbels op vind ik..
Dan toch liever iets meer betalen en een passat CC nemen dan in deze Fransoos rond te rijden. Ik neem aan dat de rijeigenschappen niet bijzonder zullen zijn.
Daaf zegt
jammer, hij is zo mooi maar hij is te kort en te klein, deurdeur moest ook groter, maar als je hem alleen van voor en achter zou zien, is hij top!
Patrick zegt
Laat ik het zo zeggen, de A5 is nog steeds het voorbeeld van hoe een coupe eruit hoort te zien….
JosJ zegt
Deze of de passat CC?
Patrick zegt
@ Tom.
Zulk soort merken onderscheiden zich doordat je bij het zien van het ontwerp een gevoel krijgt. Deze Renault is overduidelijk gevoelloos.
Ken je het gezegde, iets wat er goed uitziet moet ook goed aanvoelen? Ik weet wel zeker dat Renault wat dat betreft niet eens in de buurt komt van jou genoemde merken…
Patrick zegt
@ JosJ, de Renault natuurlijk…
Cupracer zegt
3.5-liter V6 met 270pk. Ik denk dat dit het blok is van de Nissan 350Z.
Voor een Renault is hij wel mooi, maar geef mij toch maar een Audi A5.
–edit: inmiddels is duidelijk dat het om 240pk ipv 270pk gaat–
Breinstein zegt
anonieme voorkant
RenJie zegt
hmmz, ik vind hem gewoon niet kloppen, hij is veel te bollig en de voorkant is echt lelijk. De afstand van de onderkant van het raam tot de bodem is veel te groot. Sla deze maar over :) de station is 100x mooier :)
per zegt
lelijke voorkant
Luc zegt
Ziet er goed uit, alleen de voorkant, ik mis altijd toch een grille, dus niet alleen die helemaal onderaan
D8GT zegt
Hmmm… een mislukte Aston-wannabe..
Wat een gedrocht! :(
Patrick zegt
@ RenJie, ja dat is wel erg groot zeg. Bij een coupe hoort het dak omlaag te gaan om de hoogte van de ramen te verlagen, maar bij deze Renault lijkt het wel of ze de schouderlijn omhoog hebben gedaan, geen gezicht dus…
DJD zegt
wooow. Deze klopt gewoon precies….
EnzoR zegt
Damn die achterkant is mooi!!!!!
Alleen de voorkant valt vies tegen weer met die grote lampen!
Damn en dan die grill.. neeh niet mooi.
Maar de achterkant is om te smullen :D
Mike17 zegt
Mooie bak, ik vindt de Station Laguna op een Jag lijken (een station Jag dan) en deze doet me weer wat met AM, de achterkant dan :).
Chris zegt
Mischien wel de eerste Renault die ik er best aardig uit vind zien ;) Vooral de achterkant (Y)
F1-freak zegt
Concept was mooier, maar deze mag er ook wezen.
Waxweazel zegt
leuk om al die jaloerse reacties hier te lezen …
de vergelijking makend met een jaguar & austin martin is eerder een grote eer dan deze laguna coupé zomaar af te breken.
aerodynamisch ziet dit er heel goed uit, dus de prestaties zullen er ook wel naar zijn (doet me denken aan mijn oude megane coupé, die had ook die brede schouders achteraan naar de koffer toe).
Of de gewone versies voorwielaandrijving hebben weet ik niet, maar ze zouden wel allemaal 4 wielsturing hebben, dat stond al vast. Ook zou er zeker een 4WD komen in combinatie met de 4WS. Rijplezier verzekerd dus.
En probeer het nu niet af te breken, want in alle reviews wordt de laguna GT vergeleken met BWM qua wegliggen en rijsensatie, zelfs de reviews in van Holland ;)
Btw, de 3.0 dCi is eentje met een ENKELE turbo, maar wel een twin-scroll turbo en daarom haalt die zoveel pk’s en zo een hoog koppel van 550Nm.
Verder valt het me op dat enkel in Nederland renault wordt afgebroken.. zelfs in duitsland is men onder de indruk van de laguna GT, en hier in Belgie staat renault steevast in de top 3 van autoverkopen per jaar. Misschien scheelt er toch wel wat aan jullie mentaliteit in Nederland ..
DAT zegt
Ik denk dat het ook best een praktische coupe is met genoeg berg/zitruimte achterin zoals de Alfa GT. De zwarte koplampunits van het concept zouden deze ook niet misstaan (voor de R28 versie?).
Het concept was wat gedrongener en lager, maar dit is ook beslist niet slecht, ben benieuwd hoe het er in het wild uit ziet.
erwtje20 zegt
die is mooi zeg. er zal ongetwijfelt ook een cabrio komen…
xaray zegt
@waxweazel “hier in Belgie staat renault steevast in de top 3 van autoverkopen per jaar”
euhm waarom zie ik dan zo weinig (maar al te goed) Renaults rijden HIER in België?
Wim zegt
fucking ziekelijk jatwerk… ik kots hiervan… ongelofeloos wat een schaamteloze creatieve armoede..
De GT waar DAT het over heet is tenminste wel een originele auto..
Wim zegt
@waxweazel…
omdat de kwaliteit zo belabberd is… in frankrijk hebben ze zelfs een spreekwoord over de spreekwoordelijk slechte betrouwbaarheid van renault..
Mairsil zegt
@ Cupracer
Als het het blok uit de 350z is, is het wel lelijk bijgesteld, van 313 pk naar 240 pk is toch wel een stap terug, meer dan 10% verlies.
Waxweazel zegt
@xaray (en vele anderen hier)
Misschien moet je je ogen eens beter opendoen en je eens beter informeren naar de verkopen. Om de 3 maand worden er statistieken van verkoop opgemaakt op die op automagazine.be & auto55.be staan. Officiele bronnen dus..
Dit past echt wel in de mentaliteit van hier op autoblog om alles wat frans is af te kraken en meeheulen met de massa van kinderen hier.
Objectieve reacties zou eens beter gepast zijn aub
bohica zegt
Pas nu maar op met dit soort auto´s
Hoorde gisteren een verhaal van een man die een nieuwe laguna station die hem wou inruilen.
37500 was die nieuw nu 3 maanden oud en 2000 km verder krijgt hij 25000 euro terug das pas afschrijving.
DAT zegt
Het is al weer een tijdje geleden dat Renault een grote coupe had. Or am I wrong?
Zoepie zegt
Alvast sorry voor alle mensen die spontaan het bloed uit hun hersenen voelden weglopen bij het aanschouwen van dit stuk speelgoed.
Tis geen mooie wagen maar dat had ik zoizo al niet verwacht bij Renault en als het weeral dezelfde kwaliteit is dan hou ik mijn hart vast. (En nee ik ben niet tegen renault ik heb er alleen 2 jaar gewerkt)
Brian zegt
Pretty sweet..
mastertjen zegt
moest die voorkant zo lelijk?
luuk zegt
Vreselijk lelijk ding is het!!!
Jonas zegt
achterkant is heerlijk de voorkant is weer dezelfde saaie vreemde smoel
Thijs zegt
Ik was nogal benieuwd hoeveel hij afweek van de concept dus ik heb hem even wit geshopt met de originele velgen (het is niet geniaal gedaan maar je ziet het idee) en ik heb besloten dat hij in de concept kleur met de concept velgen eigenlijk heel mooi is. Deze kleur maakt het weer zo’n Mondeovolk auto, wat ik gewoon zonde vind.
Maar in het wit met donkere velgen mogen ze hem zo bij mij komen parkeren ;)
norman zegt
Let op neus!!!! voorkant van de Fiat coupe van 1996!!!!!!dus we gaan terug in de tijd.
Kees zegt
Helaas dat hier veel mensen hun mening geven die eigenlijk helemaal geen mening hebben.
Even een voorbeeld, een renault laguna coupe vergelijken met een audi A5 ? Toch liever een a5. Deze mensen zijn gebrainwasht, je kan hem mooi of lelijk vinden maar als je wat meer inleest en om je heen kijkt is Renault op dit moment erg vooruit in de ontwikkelingen kijk b.v. de Laguna GT ( nogmaals of hij mooi is of niet ) het is een fantastische ontwikkelde auto met de active four wheel drive.
Vroeger had je hier nog mensen die echt hun mening geven over het concept niet of hij nou zo lelijk is of zo mooi.
Zullen we anders maar mensen weren die niet boven de 18 zijn, en nog geen eens hun rijbewijs hebben want dat zijn de meeste hier geloof ik die hun mening geven. HELAAS !
Ik vind hemzelf qua vormgeving ook niet de mooiste auto, maar ik vind dat renault echt super vooruit is in de ontwikkelingen!
Kees zegt
@ bohica
Haha, wel grappig verhaal maar weer iemand die er geen verstand van heeft.
Dit is normaal, kijk is even naar zijn concurrenten en zowiezo de eerste twee jaar zijn de grootste afschrijving.
Helaas weer zo iemand met een lege rugtas met informatie daarin, maar wel een grote mening hebben.
Jordey zegt
Oe!! Hij lijkt op de V8 vantage! Hebbe hebbe hebbe!!
F430Rijder zegt
@ Norman
Retro is weer hot.. :P
PCCB zegt
Hij lijkt me wel een beetje aan de zware kant. Prijzen?
Patrick zegt
@ Waxweazel
In Nederland is de mentaliteit doe maar normaal, dan doe je al gek ge…. arrrg ik kan die idiote zin niet afmaken, zo erg is het. Ik hou niet van die mentaliteit dus ik koop zeker geen Renault!
@ Kees, geweldig voor je dat Renault eindelijk iets doet aan techniek, in Duitsland zijn ze daar veel eerder mee begonnen…
DAT zegt
@Thijs
Ik vond dat blauwgrijs ook al naadje. Goed gedaan.
Kees zegt
@ Patrick
ochoch, iemand die er verstand van denkt te hebben.
Ja zeker dat duitsland met de meeste dingen is begonnen neem b.v. Traction control dit was voor de duitsers, maar wat Renault nu heeft ontwikkeld de Active Fourwheel drive dat is totaal nieuw geen 1 merk heeft dit.
Maar patrick je reageert alleen op andere reacties je vult niks aan helaas.
Lennard zegt
hebbe hebbe hebbe..
binkie zegt
Ik denk dat dit een van die auto’s is die in de juiste kleur (dus niet stoffig blauwgrijs) en met mooie wielen echt een heel fraaie en chique bak is.
Het is altijd anders om een auto in het echt te zien dan op foto’s. Maar de basisvormgeving is mooi. En dat is lang geleden voor een Renault :)
Laat maar komen :)
Scorso zegt
Die neus: *bweurk*
Rest: ni mis zeker ni mis.
Maar mijn idee is dat je naar het totaalbeeld van een auto moet kijken… En ik vrees dat je voor die prijs (die waarschijnlijk wel niet onder de 25.000 € zal liggen?!) beter iets koopt met wat meer klasse: een Lotus ofzo… In ieder geval goed geprobeerd van Renault, maar het kan toch wat beter. Hij lijkt mij zo… Chinees. Misschien kunnen ze hem nog verkopen aan SsangYong :)
Kyanite zegt
Voorkant is ronduit saai, net als bij de normale sedan, achterkant is super.
Statlert. zegt
De neus is geen gezicht; achterkant wel mooi met Aston Martin-ish achterlichten. Maar die zijn dan weer gejat. Fail.
GoldenSample zegt
eens met Wooody
De nieuwe 406 dit, de nieuwe stijlvolle franse coupé
Gerrit zegt
Mooie auto, op 1 ding na : die afschuwelijke koplampen!
hairry zegt
@waxweezel
Man als je nu nog niet weet dat die officiele bronnen waar jij naar verwijst kompleet maar dan ook kompleet gemanipuleerd zijn dan geloof jij alles.Hoeveel keer gaat het in dit soort statistieken er niet enkel om van het grootste getalletje te hebben.Hoeveel renooltjes worden er niet hier ingeschreven en dan dadelijk terug uitgeschreven voor export?
Ik vind het design , vooral de kont, te aston-achtig.Had origineler gekund en zeker van de oo zoo befaamde createur automobile zoals ze zichzelf een lange tijd hebben bewierookt. Ze hebben het geprobeerd met de avantime en de vel satis. Nu smijten ze het blijkbaar over een andere boeg.
Patrick zegt
@ Kees, dat is niet totaal nieuw, dat was in de jaren 80 en bij Mazda en Honda…
Jij stelt dat Renault voorop loopt met allerlij fantastische ontwikkelingen, echter kopieren ze allerlij dingen van Duitse makelij… Kijk maar naar de Laguna, gekopieerd van Duitsers want hij moest en zou concurreren met de Duitse gevesitigde orde , dat is niet het beignnen van een trend, maar het lopen achter de feiten.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Wim: ‘ziekelijk jatwerk????????’
WAAR baseer je dat nou weer op? Wat een holle populistische opmerking zeg!
Gadver.
@ Kees: Saab heeft het al sinds 2002, en ja, ook ‘active’…
Nu mijn mening: ik vindt het een mooie auto, vooral omdat ik hem best uniek vormgegeven vindt! Alle vergelijkingsmongolen graven direct weer in hun associatieve geheugen om te melden dat ‘hij ook 4 wielen heeft’, maar ik vindt het een origineel design!
w0o0dy zegt
@Patrick: het 4ws systeem van deze Laguna gebruikt onder andere de mogelijkheid om de wielen afzonderlijk te sturen om de effectiviteit van het ESP systeem te vergroten. Dat maakt het 4ws systeem op deze Renault wle degelijk vernieuwend want er is niemand die dat heeft.
Dat jij wil geloven dat alle ontwikkelingen uit duitsland komen dat is jouw probleem. Je kunt ook gewoon wat meer feiten verzamelen ipv je voorordelen als feiten verkondigen.
For the record: ik ben geen fan en wil geen Renault, maar kijk graag iets verder dan m’n neus lang is.
Nic zegt
Hij is zo kort! :o Maar ach, ’t is beter dan de Renault Kaleos. Ik zou ‘m zoals Thijs ‘m gephotoshopt heeft wel op m’n oprit hebben willen. :)
jef zegt
schoon kontje maar de neus :s
marcel zegt
Voor de huidige laguna is idd een passat genomen als referentie punt dit omdat hij in de volks mond 100% degelijkheid uitstraalt.
De laguna coupe zal op de markt komen met het 4ws wat nog niet eerder is uitgebracht. Er waren al merken met vierwiel sturing maar niet op deze manier en niet in een normale auto.
Op you tube is een filmpje te vinden van een porsche vs een laguna kijk en vergelijk en roep niet zomaar dat het franse rommel is.
http://nl.youtube.com/watch?v=QaTnd3ozcaE
tom zegt
de concept vond ik mooi, bloedmooi!
deze is eerder saai, zoals dit rijden er 40 modellen rond, die concept zou tenminste mensen doen omkijken en afvragen, wat heeft die daar onder zijn kont?
nu is de reactie eerder, het is maar een renault
Waxweazel zegt
voor bijna iedereen geld eigenlijk 1 ding:
Zet er een ander merklogo op en dan vinden vele mensen het ineens een hele mooie auto !
Was dit de nieuwe A5 dan riep iedereen wel hoe fantastisch dit lijnenspel wel is, zelfs de neus zou letterlijk iedereen hier prachtig vinden.
De kuddegeest hier op autoblog is gewoon walgelijk
RA999 zegt
Een beetje vreemd, maar wel lekker. Eindelijk weer een Renault die ook wel zou willen hebben…
Rood zegt
Hij is mooi! Vooral de achterkant en daklijn.
paul zegt
de voorkant is zo ontzettend lelijk Bah.
achter is een plaatje , als je hem van de zijkant ziet denk je ook van. oke mooie auto. MAAR DAN DIE VOORKANT HELP!!!!!!!!!!!!!!!!! AUW doet gewoon pijn aan je ogen. NEE, sorry niet mijn auto.
reagi zegt
@ Patrick
“Want ik geloof er namelijk niet in dat uitgerekend Renault meer pk’s uit een 3.0Diesel haalt met 1 turbo…”
De laatste paar jaren niet goed opgelet? Renault had in de 1.4/1.5 klasse al een hele tijd de motor met het hoogste specifiek vermogen, en ook de 2.0 dCi had lange tijd het hoogste specifiek vermogen, nl. 175pk of 180pk met één turbo. Niet zo vreemd dus dat Renault dat kunstje weer over doet met de 3.0 dCi
AMG Powerrr zegt
@Scaglietti
mooie Renaults bestaan er tegenwoordig niet meer.
btw. Wat een gedrocht dat ding
AntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenaultAntiRenault
Citrofiel zegt
Mja, hij lijkt niet echt een coupélijn te hebben. Je zou het bijna een tweedeurs-vierdeurscoupé kunnen noemen qua daklijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Wel mooie voor- en achterkant. Ik zal hem in het echt (het liefst naast een 407 coupé) moeten zien (alweer ja) voordat ik oordeel.
RScosworth zegt
Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi. Maar dat ligt misschien aan de kleur. Die frietsnijer aan de voorkant is wel echt banaal trouwens. Maar ik wil hem eerst eens tussen het (veelal saaie) hedendaagse verkeer zien. Misschien is het dan ineens heel anders. De motoriek is in ieder geval ok zo te zien.
@ Waxweazel
Rustig maar, denk om je bloeddruk. Ik lees altijd gewoon over die reacties heen. Ik zie dat als onkruid in iemand anders’ tuin; het ziet er niet uit maar je doet er niks aan. En als je de redactie vraagt alle ongefundamenteerde comments weg te pleuren blijven er niet veel meer over denk ik. ;)
Gerben zegt
mmmm…. zoek de verschillen. Hoewel de details en lijnen hetzelfde zijn, zijn de proporties toch ietje anders op de concept-render.
Gerben zegt
voorkant ziet er ook minder lekker uit door de extra luchthapper tussen motorkap en radiator.
autoblogger zegt
UPDATE: inmiddels zijn er meer plaatjes vrijgegeven:
http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Renault/Laguna%20Coupe
w0o0dy zegt
Ben ik de enige die in deze nieuwe Laguna Coupé de oude Ford/Mercury Cougar herkent?
Deze dus…
Solstice zegt
Ik vind ‘m erg mooi, een beetje gedrongen waardoor hij kracht uitstraalt zonder dat agressieve wat Duitse/Japanse auto’s vaak hebben. En een snufje Aston Martin kan natuurlijk nooit kwaad. ;-) Bovendien krijgt deze auto het onderstel met 4WS van de Laguna GT, en die reed erg goed volgens de mensen die daar verstand van hebben. Alleen die wyber op de voorkant, moest die nou echt zo groot?
Apache zegt
ziet er f****ng uit als een pre-concept goedkope computerrendering…
GeeJee zegt
De auto pas te zien zijn in oktober?? Zat net Eurosport te kijken en daar kwam een reclame voorbij voor deze Renault Laguna Coupé! Lijkt me sterk dat ze nu al reclame gaan maken voor een auto die pas over 5 maand te koop zal zijn??
bramwillemse zegt
tof, totdat je ‘m van voren ziet. Ze hebben wat teveel gekeken naar concurrent Peu “over-the-top” geot…
VivelaFRANCE zegt
Prachtige auto! Verkoopsucces! The French are back ;) !
9000cse zegt
Mag ik hem in het zwart met lichtbeige lederen bekleding? Graag met die 3.0 liter diesel en een automaat? En ik zal discreet wuiven naar alle petjes, die hem niet mooi vinden en door wie ik wordt ingehaald. Zal mij toch zeker een zorg zijn!
RScosworth zegt
@ 9000cse
Ik gok zo dat je met 265pk en een berg Nm’s ook goed van je plaats komt hoor. Maar misschien is hard rijden inderdaad niet zo belangrijk bij deze auto. Al ga ik er vanuit dat de wegligging niets te wensen overlaat.
Wim zegt
@Svenska Aeroplan AB
Waar baseer ik me op… uhm de achterkant van aston martin, de koplampen van een fiat coupe, de daklijn van een ford mondeo… moet ik nog langer doorgaan… het is een buitengewoon populistisch kopieerwerkje waarin creatieve armoede de boventoon voert. Om stijlelementen van andere auto’s over te nemen ok maar om van Renault een soort chinees cloon merk te maken vind ik echt beneden alle peil, zeker gezien de uiterst originele creaties die je van het merk gewend bent.
Michaël zegt
@ vele mensen,
Renault werkt samen met Nissan, en heeft het 4WS systeem gewoon van Nissan. Zoek maar eens op internet…. naar Nissan Skyline’s met het zogenaamde HICAS systeem. Je gaat je verschieten hoelang die dat al hebben.
Mooie auto, maar Woody, deze vervangt wel NIET de 406 coupé hoor !! Belange niet !
Senne zegt
@ RScosworth
ik denk dat de wegligging eigenlijk niet bijzonder gaat worden, dit is GEEN sport auto maar gewoon een sportief gelijnde laguna, het zou mij ook niet verbazen als deze auto rond de 1500 kilo zou gaan wegen.
@9000cse
dan kom ik je wel ff helpen met storingen onder weg, ik werk bij anwb.
van alle auto’s die wij onderweg hebben is zo’n 30% Renault !
Stephaan zegt
@ Senne
Ik denk juist wel dat die Laguna Coupé een goede wegligging gaat hebben. Als die auto uitkomt met het 4WS systeem van de Laguna GT. En de Laguna GT is niet lichter dan de Coupé hoor, denk nog zwaarder en die had al een ongelooflijk goede baanligging.
Je moet niet altijd denken dat zware auto’s slechte baanligging hebben hé
Citrofiel zegt
Vanuit de hoek van die eerste foto ziet hij er overigens heel kort uit… Dat is niet de mooiste plek om een foto van te nemen.
Gert zegt
als je de schetsen van HICAS en Renault 4WS bekijkt zie je direct dat het andere systemen zijn, dus niet overgenomen (Hicas is bv beperkt tot 1°, terwijl renault tot 3,5 graden gaat)
bovendien heeft renault volledig de sturingssoftware aangepast aan alle omstandigheden icm ESP. zo herkent het systeem noodsituaties en onderscheidt ze van zeer sportief rijden. koop eens een autogids ofzo met een artikel ervan.
en ja voor de rest van de reacties doe ik zelf geen moeite meer 8-)
Gert zegt
oke op foto is de snuit niet van de mooiste maar wss weet niemand van julie hoe hij eruit ziet tss het gewone verkeer ( ik ook niet hoor) .
en dat hij die pk’s niet met 1 turbo zou kunne krijgen? renault zit kwa kennis van turbo’s pak verder dan de rest want wie had de eerste auto met turbo?
en om bij de reactie van Waxweazel terug te komen, idd moest dit een ander merk zijn dan renault dan zoude de meeste het een schitterende auto vinden.
een trotse eigenaar van een renault
siebren autoliefhebber zegt
Moet je nou zien…geweldig toch!
Ik snap niet wat die andere mensen zeuren, oke, de achterkant lijkt op een Aston Martin maar dat is toch geen schande. De voorkant had van mij wat onderscheidender gemogen en sportiefer zoals de Audi A5. Die is toch wat stoerder.
Maar ik vind de Renault er prachtig uit zien en dank dat hij het wel gaat maken. Zodra ik het geld heb koop ik er een en misschien dat ie het de Audi A5 nog wel moeilijk kan gaan maken…
mycrip zegt
ik vind deze auto één van de mooiste coupés die er zijn… maar de audi A5 met v8 is de mooiste en de leukste.