Als je een dezer dagen nog even bij Renault komt aanwippen op de RAI, kijk dan niet raar op als er talloze Facebookers rondlopen die met een pasjes in de weer zijn. Renault heeft namelijk de RFID-Facebook hype te pakken. Dat wil zeggen: je kunt er een pasje met RFID-chip krijgen en deze koppelen aan je FB-account, om vervolgens een aantal modellen (nee, geen babes, gewoon auto’s) te “liken”. Het Social Media gedoe, ook Renault doet er aan mee.
Deze gratis pasjes hebben een ingebouwde RFID-chip (bekend van de OV-chipkaart), je kunt ze langs een aantal Facebookzuilen laten wapperen. En dan verschijnt er vanzelf een update op je Feestboek, dat je bijvoorbeeld de Renault Twingo Miss Sixty leuk vindt (kunnen wij ons niet voorstellen, maar voor de vrouwtjes misschien wel). Ook de Renault Twizy, de Wind Série Limitée Gordini en het nieuwe conceptwagen genaamd Captur zijn te “liken”.
Mocht je het concept pasje-voor-een-zuil-houden nog niet snappen? Bekijk hier dan de video.
hoekkie zegt
Wel grappig bedacht maar is het niet te omslachtig? Vind het namelijk wel leuke koppeling!
pieterveer zegt
Zeker leuk bedacht en ik denk dat het veel navolging zal krijgen. Chapeau voor de bedenker.
kjeld zegt
Yep.. leuk gedaan echter vindt i de uitvoering met RFID en pasjes te lastig. Waarom niet gewoon met QR codes. Veel minder gedoe
http://www.youtube.com/watch?v=e6Hp6hgeV0s
Laue zegt
@kjeld:
QR codes kunnen minder data opslaan. maar inderdaad wel goedkoper en zonder gezeur.
potver7 zegt
Dat je Facebook gebruikt om contact te houden met vrienden/familie, dat snap ik dan nog; daar is het in eerste instantie voor opgezet (mij vind je er niet, maar da’s mijn keuze). Dit heeft daar dus helemaal niks mee te maken, ik snap dan ook werkelijk niet waarom mensen hier vrijwillig aan mee gaan doen.
Met de privacy-mores van de firma Facebook in het achterhoofd, en niet te vergeten hun ideeen over intellectueel eigendom van wat je op hun websites achterlaat, ga ik er so-wie-so met een grote boog omheen.
Esprit_de_Flandre zegt
@potver7: Daar is het idd in eerste instantie voor gemaakt, maar er zijn ook veel concurrenten die hetzelfde bieden. De enige manier om de ‘klantjes’ te houden, is het aanbieden van spelletjes en andere brol…
GekkeHenkie zegt
Ze hebben goed opgelet vorig jaar. Coca-Cola deed het toen ook al in Israel.
http://youtu.be/LqwDqN7LNsc
Robbet zegt
Jammer.. Had morgen toch echt wel even een swing by at de babe’s willen doen. En dan liever wel met ‘klik’ :) Mag je ze aanraken..
‘Vindt ik leuk!’
Dan maar alleen met ze praten.. :/
Megakix zegt
Wat is dat voor blij knaapje op de hoofdfoto….zucht, zo’n gast die liever gaat ‘fishten’ met z’n baas…?
Esprit_de_Flandre zegt
@Megakix: De IT’er/PR’er die op het idee gekomen is… ?
thestag zegt
@potver7 Op Facebook kun je ook laten zien waar je op dat moment mee bezig bent. Artikelen kun je delen maar ook websites en in dit geval leuke auto’s. Niets mis mee toch?
Esprit_de_Flandre zegt
Ooit word ik de laatste man ter wereld zonder Facebook-account…
potver7 zegt
@Esprit_de_Flandre: nee nee, dat ben ikke!
Esprit_de_Flandre zegt
@potver7: Hé, ik heb een idee, laten we een facebookgroep starten voor verstokte niet-facebook-gebruikers…
ukbob zegt
@megakix: die gast is de design-chef van ’t Renault concern (Laurens van den Akker geloof ik), niet echt zomaar een knaapje dus.. ;)
Cantago zegt
Jammer dat je geen “dislike” pasje kon krijgen!