Want een kleine SUV kan ook best leuk zijn.
Kun jij je de Renault KWID nog herinneren? Dat is die kleine SUV die gemaakt wordt voor de zogeheten groeimarkten, India, Rusland, Brazilië, dat soort gebieden. Daar wordt ie al een tijdje geleverd en dan is het tijd voor actiemodellen.
Als eerste de KWID Climber. Die wordt echt neergezet als een offroader, hoog op de poten , bodembeschermers en met dikke bumpers en bull bars enzo. Nee, geen vierwielaandrijving en een dikkere motor, maar gewoon een kek uiterlijk en een leuk oranje huidje.
Maar de leukere van de twee is toch wel de KWID Racer. Donkerblauw, rode accenten, spoilers, wielkastverbeders en zelfs carbonfiber. Ja, het kan niet op! En het kan zelfs nog gekker, de achterbank is eruit gehaald, zodat er plek is voor een dikke rolkooi voor als je echt het circuit op gaat. Alleen is er ook bij de Racer niks bekend over een upgrade qua motoren, dus of je er een beetje hard mee kan is maar de vraag.
De wagentjes staan te shinen op de Delhi Motor Show (inderdaad, in India dus). En helaas, net als de ‘gewone’ KWID hebben deze twee actiemodellen ook geen eigen drone.
martinus zegt
Stoere wagentjes!
driftkicker zegt
Oh bah ik zit net te eten.
volvologisch zegt
Ziet er goed uit, thumbs up! Wat mij betreft welkom in Europa.
Audiboy zegt
Gaaf!!!
wilbertg zegt
Leuk en speels. Laat maar komen!
trustmeiamanengineer zegt
Leuk wagentje, smoelt beter dan de huidige Twingo. Ik zeg een lekkere 1L 3 cilinder, gekieteld door Renault Sport erin, en je hebt een leuk betaalbaar scheurijzer.
Dutchdriftking zegt
Ik vind de Racer echt een kek wagentje, als deze op basis van de Twingo komt en dus achterwiel aandrijving heeft is het helemaal leuk!
goodfellar1 zegt
Vind ik leuk!
87sandyd zegt
Vergelijkbaar met de Panda 100 hp. Maar iets extremer
Edge zegt
Het verbaast me nog dat die wagens niet hier geleverd worden. Met de toenemende vraag naar SUV’s en crossovers lijkt het mij toch een buitenkansje voor Renault, zeker omdat de andere merken nog geen A-segment crossovers hebben.
Zowel de gewone KWID, als de KWID Climber zouden niet misstaan in de showroom. De KWID Racer is eigenlijk de leukste van de drie, maar vanwege het gebrek aan een achterbank is daar totaal geen markt voor. Ik zeg rolkooi eruit en achterbank er weer in, en dan als RS op de markt brengen.
berlinetta zegt
@Edge: Dat laatste is precies mijn gedachte. Die achterbank erin en op de markt brengen. Dat gaat zeker wel verkopen. Overigens mag ook de Climber van mij zo op de markt komen. Lekker guitig wagentje zo.
Design_Driven zegt
De KWID Climber vind ik persoonlijk de leukste maar dat zal niemand verbazen.
Leuke auto trouwens ook zonder actie model, waarom halen ze die niet naar (west)europa? Veiligheid? interne concurentie?
Design_Driven zegt
@sketcher: Prima als Dacia trouwens, kan mooi onder de Duster geleverd worden.
mcaa zegt
Ziet er strak uit
sulobb zegt
Bah…gerecycleerde sandero…
Begint steeds meer op de Vag te lijken en dat is niet positief…
str8six zegt
Kicken bakkie! 4 cilinder met een dikke turbo erop. 4wd. Ken Block erin en ik zeg Gymkhana Paris edition.
allesmetturbo zegt
dat racertje vind ik er nog best wel leuk uitzien, zal alleen wel helaas een sloom blokje inliggen
fapfap zegt
Die KWID racer is wel aardig.
Snap alleen het nut van de achterdeuren niet, als er geen achterbank in zit ???
sulobb zegt
@fapfap: +1
2 achterdeuren annuleren was veel werk (en kost) blijkbaar.