Zo koop je een auto met duizenden euro’s voordeel.
Het draait allemaal om het BPM-tarief. Je kent deze term waarschijnlijk wel, maar wat houdt het precies in? Nou, het is de aanschafbelasting die je betaalt voor een nieuwe auto en deze is grotendeels gebaseerd op de CO2-uitstoot van die auto. Dat werd gemeten via de NEDC testcyclus. Vanaf 1 september 2018 is er echter een een nieuwe meetmethode voor het verbruik en de CO2-uitstoot geïntroduceerd: de WLTP. De verschillen lees je in dit artikel. Voor veel modellen zullen de CO2-waarden aanzienlijk hoger uitvallen wat weer resulteert in een hoger BPM-tarief. Want het BPM-tarief wordt zoals aangegeven gebaseerd op de CO2-uitstoot. Kortom, na 1 september betaal je in veel gevallen duizenden euro’s extra voor je auto.
Gelukkig heeft Renault hier rekening mee gehouden en kan je tot eind deze maand (30 september 2018) profiteren van de aller-, aller-, állerlaatste Last Minute Deals. Renault heeft namelijk diverse voorraadmodellen voor je klaarstaan, allemaal tegen het lagere BPM-tarief. Lekker bezig, want dat scheelt een hoop geld! En bovendien krijg je tot zo’n €3000,- voordeel. Meer weten? Check de voorwaarden op renault.nl.
cloverleaf zegt
Renault had iig een vooruitziende blik voor wat betreft hun spec-C motor!
techniekmeneer zegt
Nee bedankt.
robert110 zegt
Ik vind het nog steeds veel geld voor een Renault.
juniorclk zegt
Hebben andere merken ook, dus waarom. Zoveel reclame voor Renault
kannito zegt
@juniorclk: geld
juniorclk zegt
@kannito: ga dan alle merken af of ze AB willen sponseren
sjonniedeluxe zegt
@juniorclk: jij weet dat dit gebeurd is?
potver7 zegt
@sjonniedeluxe: altijd de kleine lettertjes lezen. In dit geval is het woordje ‘advertorial’ een leuke hint.
sjonniedeluxe zegt
@potver7: hoef je mij niet te zeggen. Ik bedoelde meer dat hoe juniorclk weet dat andere merken niet gevraagd zouden zijn om te adverteren.
phaeton zegt
@sjonniedeluxe: Misschien heeft Renault zichzelf wel aangeboden als adverteerder? Via een tussenbureau waarschijnlijk. Ik denk niet dat de autoblog redactie fulltime zelf de importeurs af gaat.
Edge zegt
@juniorclk: Er staat niet voor niets “branded content” bovenaan waar doorgaans de auteur staat.
torsen zegt
@juniorclk: Omdat dit een Renault reclame is? “Branded content” staat gewoon onder de titel.
Geen AB auteur enzo.
sjonniedeluxe zegt
*niet gebeurd is
mashell zegt
“aller-, aller-, állerlaatste Last Minute Deals”
Er komen daarna dus echt geen last minute deals meer van Renault?
GH zegt
€ 3000,-. Tijdje bij het merk werkzaam mogen zijn, maar het lijkt bijna een kartelvorming om de prijs zo hoog te houden. Als er zoveel marge op zit en ze verdienen er nog steeds aan, wat gaat er dan fout? Fabrikanten verwachten minder auto’s te verkopen met die nieuwe regeling omdat het duurder wordt. Als er één merk geen korting weggeeft maar in de boekjes de prijs laag inzet, lijkt mij dat dit merk veel meer auto’s verkoopt dan de concurrent. Ik vind het mooi, nieuwe auto’s. Toch zal ik er nooit één kopen.
Erik zegt
@gh:
“Als er zoveel marge op zit en ze verdienen er nog steeds aan, wat gaat er dan fout?”
Tja, waarom zijn auto’s überhaupt zo duur? Ook al eens afgevraagd hoeveel marge er zit op auto’s van diverse merken vanaf bv. € 50.000,- (NL prijs).
Het is allemaal ijzer, aluminium, rubber, plastic en vloeistoffen, niets meer, niets minder.
sjonniedeluxe zegt
@erik2907: ja, plus nog zoiets als ontwikkelingskosten, een fabriekje hier en daar, transporten, personeel.
Erik zegt
@sjonniedeluxe: dat heeft elke fabrikant. Zolang Porsche en gelijkwaardigen nog bonussen aan hun personeel aan de lopende band kan uitdelen van € 9.000,- pp pj dan betaal je duidelijk teveel voor je blik.
cloverleaf zegt
@erik2907: het is juist goed dat Porsche de bonus voor iedereen gelijk trekt. En niet alleen aan een paar zogenaamde managers..
mashell zegt
@erik2907: zijn auto’s wel zo duur, en zit er wel zoveel marge op? Natuurlijk ziet er op duurdere wagens meer marge, maar dat geldt voor alles: duurdere producten hebben meer marge: telefoons, spijkerbroeken, juwelen, auto’s, huizen, hagelslag etc, etc. Als je basis prijs voor belastingen bekijkt en bekijk wat de fabrikant daar voor moet doen (R&D) onderdelen inkopen, productielijnen opzetten, grondstoffen, medewerkers betalen, distributie. Dan is een auto eigenlijk een best goedkoop product.
GH zegt
@mashell: ik heb tijdens mijn job bij de dealer soms 17% marge weg kunnen spelen. Met bedrijfswagens gaat dat percentage over de 30% heen. Geen enkele fabrikant die met verlies gaat verkopen. In de overige 70% zit dus ook R&D, personeel etc. etc.
technofreak zegt
“Het draait allemaal om het BPM-tarief. Je kent deze term waarschijnlijk wel, maar wat houdt het precies in?”
Idd, het Beperkte PK’s voor Max tarief ken ik wel. Dat is waar je voor 10-tallen miljoenen €’s motoren koopt en sinds 2015 niet meer naar de klant geluisterd wordt.
Dat BPM tarief?