







Enkele jaren nadat Volkswagen dit deed, presenteert nu Renault zijn visie op een 1-literauto. Maak kennis met de Eolab.
De Eolab is een minimalistische, ranke plug-in hybride, met het accent op een lichtgewicht bouw en betaalbaarheid. Het model is uitgerust met een 3-traps transmissie en een innovatieve koppeling.
Alles over dit frivole concept met een vreselijke naam (dacht er nou echt niemand op de naamafdeling aan het Ebola-virus??), dat over 2 weken in Parijs debuteert, lees je op Groen 7! Video op autojunk.
Waarom las ik bij de eerste keer snel kijken ‘ebola’..
Als je snel leest is dit ebola
renault Ebola.
ik was eerst
@meneer: Derdes, maar goed geprobeerd.
Liever dit als een volkswagen
@callyromeo166: nee dank u
Renault < Volkswagen
@callyromeo166:
Op zeker, dit lijkt tenminste nog op een bruikbare auto i.p.v. een dildo op wielen..
Alleen daarom vind ik dit een veel grotere prestatie.
@tupperware: Dildo of niet, zo’n XL1 is wel een van de meest futuristisch ogende auto’s die je kunt kopen. Dat is ook wel wat kudos waard
@Edge:
Dat is gewoon ordinaire een rip-off van de Ford Probe V uit 1984..
@Edge: Je kunt een XL1 niet eens kopen, alleen maar leasen.
Dat je eerst aan Ebola denk bij het zien van die naam ligt volgens mij echt aan jou hoor. Ecolab lijkt mij logischer eigenlijk.
@RRenault: Epo Lab? Zou dr een imperiaal op mogen? :)
Hallo nieuwe Mégane.
Haha iedereen wordt gek over Ebola.. Is ook wel de domste naam voor een auto, zeker in deze periode.
Ziet er wel heel Renault uit. Jammer dat deze in productie waarschijnlijk weer heel braaf wordt.
Guitig koppie, maar die achterzijde is vanuit zijaanaicht niet echt mooi vormgegeven, vol vanachteren valt het niet op. Meer foto’s: http://en.autowp.ru/picture/rxehtc.
@Orichy: *zijaanzicht*
@Orichy: ja ze hebben hem zoveel mogelijk een druppelvorm gegeven, maar wel ruim en veilig gehouden. Vandaar die rare punt midden op de achterkant
Een drukke auto met rare proporties die ik om de een of andere reden best wel mooi vind
Wat een lelijk hok.
Hoewel de Volkswagen XL1 hoog scoort qua cool-factor dankzij zijn vleugeldeuren en camera’s in plaats van spiegels, vind ik het mooi dat Renault laat zien dat er ook een praktische auto volgens de 1-literfilosofie gemaakt kan worden. Extra deurtje aan de bestuurderskant erin zetten en voor een prijsje van 30-35k in de showrooms zetten.
@Edge: De body is nogal duur (vooral heel veel manuren), maar het is de bedoeling dat uit deze studie over een jaar of 5 Renaultjes voortkomen die ongeveer 1:50 verbruiken en ongeveer de helft kosten van wat jij ervoor wil betalen.
Dan zeg ik jet maar. Ebola. Dat niemand dat zag hee. ;-)
De achterkant ziet eruit alsof ie een aanrijding heeft gehad. Verder best een mooi ontwerp.
1- literauto’s.. Voor de looks hoef je het niet te doen.
Vind het neusje wel lekker scherp! Zou wat mij betreft ook best staan op een Megane. Die luchthappers wat aandikken en je hebt een mooie RS!
Ik heb vooralsnog geen test gelezen van deze mock up…..
Mij te veel prius gehalte…
Wel dat ze die hybride miserie naar Ebola vernoemen geeft toch aan dat ze bij de marketing afdeling echte petrolheads zijn.
1 op 50 is al mogelijk, moet je alleen genoegen nemen met 90km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=LveBUfTjgic