Voortbewogen door een motortje amper groter dan een modern motorfietsblok is de Renault Clio RS natuurlijk bij uitstek een kandidaat voor een stevige Akrapovic uitlaat.
Dat is natuurlijk onzin. Akrapovic maakt ook al tijden uitlaatsystemen voor auto’s en hoewel motorfietsen de liter motorinhoud tegenwoordig regelmatig overstijgen blijven ze ruim bij de 2 liter vandaan. Dat neemt niet weg dat Renault’s standaard 200 pk 2.0 viercilinder 16-klepper een toerenbeestje is, uiteraard zonder turbo. Fel luidruchtig en bij geïnspireerd rijden natuurlijk geholpen door een goed uitlaatsysteem.
Het Akrapovic buizenstelsel helpt de Renault Clio RS met 2 extra pk’s, 4 extra Nm’s en 4 kg lager gewicht. De Clio is verder aangekleed met Akrapovic-stickertjes en carbonfiber details. Er worden er 50 gemaakt, allemaal voor Renault Slovenië. In andere landen zal men gewoon een Clio met sportonderstel moeten bestellen en zelf die Akrapovic er op schroeven. Mis je alleen die toffe wrap op het dak.
smoked zegt
gaaf ding!
bohica zegt
Zeker mooi.
Een van de weinige leuke pakketjes die ik ooit heb gezien om te bestellen op een auto.
Megakix zegt
Beestje met beestachtige rijprestaties ! Me love..
lincoln zegt
een vermogenstoename van precies 1% ..
ik ben om .. “Arakaplof for life” is vanaf nu mijn moto ..
Alwood zegt
@lincoln: het is een gevoel ;)
Freewarefreak zegt
@lincoln: Arakaplof I LOL’d :)
dennisr zegt
Die 2 pk valt natuurlijk als nog eens 200.. de beleving met zo’n uitlaat is fantastisch!!
denk ik..
r2d2 zegt
Iemand die ook nog en geluidsfragmentje heeft? Ben daar wel benieuwd naar
Alwood zegt
@r2d2: het officiële geluidsvideootje
http://www.youtube.com/watch?v=-5j88a6NA2s
dennisr zegt
@Alwood:
desjonnies zegt
Een Akraplof-ik uitlaat.
Met een vermogenstoename van 1%
Doe mij dan maar een old-skool pijpen-ijzer van Mijnheer Devil
Hoewel ik vermoed dat een Devil pijp niet politiek-correct zal zijn onder een Clio.
En zo’n Akraplofik dan weer wel.
dennisr zegt
@desjonnies: gewoon GEEN uitlaat, dat is pas mooi.. :)
jweelden zegt
@dennisr: en je tegendruk weg?
jweelden zegt
@dennisr: en je tegendruk weg?
lincoln zegt
@dennisr:
koolmonoxide .. daar word je niet vrolijk van ..
dennisr zegt
@lincoln: Snel genoeg rijden, koolmonoxide ver achter je laten..
het geluid zonder uitlaat, mooi man! :D
jrk68 zegt
@dennisr:
Niet bij een 4 cilinder, echt een takke geluid.
Om je een idee tegeven, ooit een F3 gehoord? en die heeft nog een pijp.
E34M5Touring zegt
@desjonnies: Juist wel! Devil maakte de uitlaten voor de originele Clio Williams en 19 16V. Die klonken super. Maar ja look who i’m telling…….
gerard1710 zegt
En zo klinkt dat dan:http://www.youtube.com/watch?v=N9pESR7cE5g
lincoln zegt
@gerard1710:
gaaf hoor ..
voor 5 minuten ..
na 6 minuten ga je je er aan irriteren ..
na 7 minuten gaat je omgeving zich er aan irriteren ..
na 8 minuten is het alleen nog maar generen ..
hoop dat je er een oversized zonnebril bij krijgt ..
gerard1710 zegt
@lincoln: Gelukkig duurt het filmpje maar 52 seconden…
lincoln zegt
@gerard1710:
dank voor uw medeleven ..
vale46 zegt
Ohja?
http://lmgtfy.com/?q=bike+2000cc
Cruisers hebben al ruime tijd soms meer dan 2L motorinhoud.
Er zijn er zelfs die standaard met 2.4L van de band komen rollen.
Je kan hier dus ook zo een Clio krijgen, al moet je dan alles zelf er onder schroeven en er op plakken.
Dat maakt het net leuker ;)
Hupke zegt
@vale46:
Dat zijn dingen die niet of zelden gebruikt worden.
Ik ken 1 iemand met een 2300cc triumph rocketIII en een aantal mensen met een 1800cc motor. Maar over het algemeen zitten ze tussen de 500cc en de 1200cc.
Een 2000cc motor is zoiets als een 7 a 8 liter motor bij wagens. Dat bestaat maar word zelden gebruikt. En al zeker niet voor snelle moto’s.
vale46 zegt
@Hupke: Fact, maar ze bestaan ;)
E34M5Touring zegt
@Hupke: bekend met Boss Hoss motoren? Die hebben Corvette blokken. Check youtube maar is.
c63amgvos zegt
Die clio hoef ik niet s’morgens langs me huis te laten rijden !
jordy14 zegt
Vet karretje!
norge zegt
Knap hoor ,om een paar stukjes pijp zo te kunnen verkopen .
mcshine zegt
Ik wist niet eens dat Akrapovic ook al uitlaten maakt voor die trage koekblikken…
dennisr zegt
@mcshine: Al eens een wedstrijdje gedaan tegen een Clio RS in je eigen trage Civic?
MARS zegt
@mcshine: nog nooit een RS gereden zeker!
bruinbeer zegt
@MARS: zo’n dingetje is echt bloedsnel!!
MARS zegt
@bruinbeer: Dat weet ik als eigenaar van een RS182 :)
W115 zegt
Nounou wat een feest, 2pks meer en de auto meteen bestickeren alsof het een m3 is
syliaca zegt
@W115: Het is vergelijkbaar, M3 is Snelle 3-serie, dit is snelle Clio.
W115 zegt
@syliaca: dat begrijp ik wel, het is een RS maar om nou een heel groot logo op het dak te plakken vind ik nou iets te veel, vooral voor de kleine wijzigingen.
syliaca zegt
Vind dit wel vet, klinkt een stuk beter dan de standaard en ach, die vermogenstoename en gewichtafname zijn mooi meegenomen.
kaeser zegt
Wel een goeie zet om ook uitlaten voor auto’s te maken, heeft ze veel naamsbekendheid opgeleverd. Wat ze goed kunnen is de uitlaat einde mooi afwerken.
gebruikersnaamverplicht zegt
Gewichtbesparing en geluid, dat telt, die 2 pk’s winst is irrelevant.
mout zegt
@gebruikersnaamverplicht: ’telt’. Nou ja, met een beetje pech wegen die stickers al meer dan die gewichtsbesparing.
Naar de wc gaan voor je instapt helpt meer.
supertjeduc zegt
Ik heb een Akrapovic onder mijn Abarth zitten (met een 200 cellencat)
Geeft een erg lekker geluid als je flink het gas in trapt
Als je gewoon over de snelweg rijd valt het wel mee met de hoeveelheid geluid
Ze moet het wel een beetje exclusief houden bij Akra , dus geen uitlaten gaan maken voor een polo ofzo