De Renault Clio Hatchback en Estate blijven voor zakelijk rijders zeer aantrekkelijk. Met zijn tot 82 g/km verlaagde CO2-uitstoot komen de versies met de Energy dCi 90 motor ook in 2015 in aanmerking voor het gunstige bijtellingstarief van 14 %.
De Renault Clio is op dit moment marktleider in het B-segment, met een marktaandeel van 4,43 %. Van begin januari 2014 tot en met september is dit model goed voor bijna 13.000 registraties. De Clio ligt daarmee aan kop in de verkoopstatistieken. Het succes is waarschijnlijk te danken aan het nieuwe uiterlijk en de moderne/zuinige drie- en viercilindermotoren. Vooral de dieselversie Energy dCi 90 is door zijn 14 % bijtelling voor zakelijk rijders zeer interessant.
Per 2015 worden de grenswaarden voor de fiscale bijtelling voor een auto van de zaak opnieuw aangescherpt. Dat betekent dat diesel- en benzineauto’s met een CO2-uitstoot van 51 t/m 82 g/km in aanmerking komen voor het lage bijtellingstarief van 14 %. Om een CO2-uitstoot van 82 g/km te kunnen realiseren, heeft Renault de Energy dCi 90 voorzien van een STOP & START systeem, een regeneratief remsysteem, lagedruk-EGR (uitlaatgasrecirculatie) en een versnellingsbak met extra lange overbrengings-verhoudingen. Deze Energy dCi 90 levert een maximumvermogen van 90 pk (66 kW) en biedt een hoog koppel van 220 Nm. De dieselversie heeft een gemiddeld verbruik vanaf 3,2 l/100 km.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.