• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Clio Gordini nu ook verkrijgbaar als non-RS

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 juli 2011 om 15:44 – 15 Reacties

Clio Gordini Light
Voor als je wel strepen, maar geen pk’s wilt.

Noem me een ‘broken record’, maar Renault gooit de Gordini-badge behoorlijk te grabbel. Het merk heeft ontzettend goed sturende voorwielaandrijvers in huis, die helemaal bovenaan staan in hun klasse, maar toch reserveren ze de legendarische Gordini-badge tegenwoordig liever voor hun tamme modellen. Het zal vanuit marketing-oogpunt wel interessanter zijn ofzo.

De Clio was er al een tijdje in Gordini-trim, maar dan alleen als Clio RS. Gelukkig, in ieder geval een model dat de badge nog met opgeheven hoofd kon dragen. Het management vond het echter niet eerlijk voor de minder pk-beluste Clio-kopers, want ook zij moeten een kek blauw kleurtje op hun Renault kunnen krijgen. En aldus geschiedde: de badge is nu ook te krijgen voor de 1.6 16V (128 pk), en de 1.5 dCi (105 pk). Vanaf september kan je er een aanschaffen!

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, gordini, Renault

Vorig bericht: « Out of Africa: Porsche 991 teaservideo
Volgend bericht: AMS Alpha 12 doet kwart mijl nu in 9,05 sec. [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ruben00 zegt

    19 juli 2011 om 15:54

    Voor mensen die niets van hun merk’s historie willen weten, maar gewoon een leuk streepie erop willen.
    Zonde!

    Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    19 juli 2011 om 15:55

    Typisch Renault, eens in de zoveel tijd gaan de marketing jongetjes heulemaal de fout in.
    Komt omdat ze helemal nix met de roemruchte historie van Renault te maken hebben.
    En dat terwijl Renault als eerste met een “snelle” versie van een vier deurs middenklasser op de proppen kwam de Dauphine Gordini.
    In 1957, lichtjaren (in auto industrie termen) voor de rest.
    Ieder ander merk is stik jaloers op een statement a la Gordini.
    Behalve de FIAT boys, die hebben Abarth en daar doen ze het goed mee.

    Login om te reageren
    • mrmb zegt

      19 juli 2011 om 16:36

      @desjonnies:
      Behalve de FIAT boys, die hebben Abarth en daar doen ze het goed mee.

      Nu weer wel, ook Fiat heeft jarenlang Abarth geplakt op Stilo en ander minder spannend spul…..

      Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    19 juli 2011 om 15:59

    tjaa het staat natuurlijk veel beter op de RS maar voor elke doelgroep wat wils he..

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    19 juli 2011 om 16:08

    beste Renault ..

    maak gewoon een supersnel superlicht gevaarlijk onding die niemand gaat kopen ..
    kost jullie een euro-ton of 5/6 ..
    en dan heb je wat om mee te kokketeren ..

    nu heb je nix ..
    en verkoop je er 500 exemplaren van ..
    dan heb je 500X nix verkocht ..

    is toch nergens goed voor ??

    Login om te reageren
  5. q7a1 zegt

    19 juli 2011 om 16:34

    U.G.L.Y.

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    19 juli 2011 om 17:19

    105Pk is voor de meeste kopers van dit lichte wagentje echt méér dan voldoende ! Dus ik zie hier als MarkeMegakixmix wel een goeie in ! :lol:

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    19 juli 2011 om 17:40

    Ach Cooper stond vroeger ook voor iets speciaals.

    Login om te reageren
  8. civiced zegt

    19 juli 2011 om 17:49

    de meest kudte auto van het moment

    Login om te reageren
  9. Modus zegt

    19 juli 2011 om 19:01

    Op deze manier hoef je Gordini iig niet meer te gebruiken voor versies mèt extra vermogen, een extra dikke RS als laatste uitvoering van deze generatie bv. Maar dat zou al een Williams worden ofzo…

    Login om te reageren
  10. jelmer zegt

    19 juli 2011 om 19:52

    Wat een enorme oelewappers. Gordini had zo’n goed klinkend stuk retro en nostalgie kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      19 juli 2011 om 20:37

      @jelmer: Ja, maar wie kent dat nog, behalve wij ouwe lullen op AB? Het publiek dat dit soort Clio’s koopt kent het niet, kan geen zware motor verzekerd krijgen, maar wil wel een sportieve streep op z’n motorkap. Dus dan maar de auto aanpassen aan de markt…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        20 juli 2011 om 09:26

        @Esprit_de_Flandre:
        Dank je wel, maar ’t is gelul van de bovenste plank van jouw.
        Hoe lang is Bugatti niet dood geweest?
        Iedere fabrikant weet zijn legacy altijd te verkopen, wat als Renault besluit morgen weer met een sportwagen te komen die de Alpine naam draagt?
        Daarom juist gebruik je zo’n naam, juist om de link met het verleden duidelijk te maken.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 juli 2011 om 09:55

          @desjonnies: Er is een groot verschil tussen Gordini en Bugatti hé. Die vergelijking gaat niet op. Een totaal ander doelpubliek en totaal ander soort auto. Het is veel makkelijker een enorm dure exotische wagen aan de rijken te slijten, dan een sportieve variant van een ‘doorsnee’ wagen.
          Die laatste moet nog betaalbaar zijn ook. Het succes van de Citroën Saxo als tuningbakske kwam doordat het een deftig sturend autootje was dat met een licht motortje toch goed vooruit ging, en dus betaalbaar voor veel jonge chauffeurs. Dit heeft volgens mij hetzelfde doelpubliek. Wees gerust, de echte Gordini-adepten zullen wel een RS kopen, want die zullen het kunnen betalen…

          Login om te reageren
  11. Cantago zegt

    20 juli 2011 om 13:17

    En daar gaat de naam Gordini… Jammer! Waarom gooien fabrikanten alles zo te grabbel? Het gaat alleen nog maar om geld… Niet meer om de auto’s, echt vreselijk jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North