Zie je die bergen op de achtergrond? Die doet de Xmod met twee vingers in de neus.
Op basis van de Captur introduceert Renault de Xmod; een soort van terreinwaardige versie die dankzij Extended Grip beter opgewassen is tegen bijvoorbeeld modder en sneeuw. Dit systeem stuurt koppel naar het juiste wiel, zodat grip onder ook op minder optimale of zelfs ronduit shitty omstandigheden gewaarborgd zou blijven.
Xmod kent drie standen, te weten Normale weg, Onverharde Weg en Expert. Kom op Renault, dat had way sexier gekund. Dit klinkt een beetje muf. Enfin, het uiterlijk verwijst naar deze toegenomen terreincapaciteit met beschermplaten onder de bumpers, two-tone kleurtjes en 17-inchers. Een werkelijke overdaad is gelukkig achterwege gebleven, +1 voor de Fransen dus.
Prijzen beginnen bij 21.990 voor de TCe 90 pk. De TCe 120 pk doet 25.190 en de 110 pk sterke diesel mag voor 25.990 eurootjes mee naar huis.
sr20det zegt
Redactie van AB dat nieuwe gedoe met die app op Android (heb zelf een S5) is helemaal kut he, probeer ik effe gauw te swisselen tussen m’n apps, is autoblog in ene verdwenen…
rs6issnel zegt
@sr20det: En hij blijft gewoon op de achtergrond werken, wat niet echt goed is voor de RAM
sr20det zegt
@rs6issnel: nee klopt, als ik de app ook wel afsluiten dan moet ik eerst naar mn “actieve applicaties” om de boel af te kunnen sluiten..
clarkson zegt
@sr20det: wat een top tip!
sr20det zegt
@clarkson: geen probleem! Denk ik..
mashell zegt
@sr20det: Wat heeft een Audi S5 met een Renault Captur van doen?
gop1 zegt
@mashell: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
silenro zegt
@mashell: mompelt iets met iPhone en dergelijke..
sr20det zegt
@silenro: nee man jonge Iphone is toch 5S toch, Samsung heb toch Galaxy jonge toch je weet toch Galaxy S5
Ozan zegt
@sr20det: gebruikt ook niet bepaald weinig RAM ofzo… 230 MB…
trustmeiamanengineer zegt
Nou nou, ze hebben dus gewoon de tractiecontrole een paar extra standen gegeven.
moatie zegt
Ik ben benieuwd of die beschermplaten van plastic of van een staalsoort zijn. Renault kennende zal dit mooi breekbaar plastic zijn.
MARS zegt
Zelfde breekbare plastic als bv een ML, Landrover, Cayenne @moatie: wat Is je punt?
bouwvakkert zegt
@mars: Hij dacht even renault te bashen maar faalt.
moatie zegt
@mars: omdat het specifiek genoemd is verwacht ik een beschermdeel met functie.. Maar Renault…
styns zegt
Ik ben vort helemaal de kluts kwijt bij Renault. Compleet doorgeslagen zijn ze met die lelijke auto’s die allemaal op elkaar lijken en waar niemand op zit te wachten. En wat de denken van die nieuwe c4 met dat maandverband op de zijkant.. lijkt wel t einde van de wereld
trustmeiamanengineer zegt
@styns: De CITROEN Cactus bedoel je? Je bent inderdaad wel goed in de war ja…
styns zegt
@trustmeiamanengineer: ja ik snap je maar ik bedoelde dat zo’n c4 cactus ook een goed voorbeeld is van hoe kut het eigenlijk allemaal is
SDM zegt
@styns: man je lult uit je nek dat ding verkoopt als een malle. Alleen omdat jij [premium Duits meek hier] in je voorhooft hebt getatoeëerd betekend niet dat alle 16 miljoen Nederlanders zo gek zijn. Kleine cross overs zijn helemaal hot en daar probeert ieder merk zichzelf tussen te wurmen. Zelfs het allerheiligste BMW komt er in met nota bene een voorwielaangedreven X1!
styns zegt
@sdm: klopt man, wansmaak is ook smaak.
jrsmoke zegt
@sdm: De enige reden waarom die plant met stekels als een malle verkoopt is lage aanschafwaarde i.c.m. 14% bijtelling.
Kijk nou maar, dat ding wordt vanaf 2016 of 2017 door geen hond meer gekocht…
Ekrachess zegt
@styns: waar niemand op zit te wachten..? Daarom zie je ook op elke hoek van de straat minimaal 1 captur staan
bartes46 zegt
Gewoon een helly hansen uitvoering dus alleen zonder de stickertjes
mcshine zegt
@bartes46: beschermplaatjes heeft de HH niet toch? Maar voor de rest is dit inderdaad de opvolger van de HH
stino zegt
Wij hebben thuis de helly hansen staan, als ik zo lees zie ik geen verschil. Misschien is deze nóg iets beter ofroad?
kliko zegt
*Gaap*… Next.
mrrallycross zegt
Vind dat altijd zo slecht. Wel een soort terreinauto maken en dan alleen voorwielaandrijving