Hè hè, poeh poeh, eindelijk. Lees wel even de bijsluiter…
Tijdens de eerste vier maanden van dit jaar gingen er in Leeuwarden ruim 278.000 acceptgiro’s op de bus naar sukkelaars die de trajectcontrole op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht (en vice versa) binnen de gestelde tijd aflegden. Dat zijn ruim 163 mensen per uur of 2,7 per minuut! Een behoorlijk rendabele geldmachine dus, maar wel eentje die vanaf morgen wat vriendelijker staat afgesteld.
Hoewel wij ter redactie van mening zijn dat 100 op die snelweg sowieso aan de langzame kant is (behalve wellicht bij de afslag Vinkeveen, waar door filevorming op de afrit nogal eens gevaarlijke situaties ontstaan), gaan ze deze moneymaker natuurlijk niet helemaal onklaar maken door de snelheid te allen tijde naar 130 km/u te verhogen.
In plaats daarvan krijgt het traject een variabele maximumsnelheid, wat betekent dat je tussen 19:00 en 06:00 het gas dieper in kunt trappen en 130 km/u mag rijden. Overdag sukkelen we dus nog gewoon met 100 km/u door. Dat was al even bekend, maar vanaf morgen (en dus klokslag middernacht) gaat de wijziging eindelijk in. Let wel, ook ’s nachts blijft de trajectcontrole gewoon zijn ding doen, naar het schijnt zijn ze geijkt op snelheden tussen de 10 en 300 km/u. Wil je bij een bezwaarschrift dus enige kans van slagen hebben, dan weet je wat je te doen staat…
Foto: jonathan1993 op Autojunk.nl, met dank aan Sander voor de heads up!
mrrallycross zegt
Beter! Nu overdag nog.
Edge zegt
“naar het schijnt zijn ze geijkt op snelheden tussen de 10 en 300 km/u. Wil je bij een bezwaarschrift dus enige kans van slagen hebben, dan weet je wat je te doen staat…”
Goed nieuws voor de bezitters van supersportwagens dus! Lekker 300+ rijden, en dan bezwaar aantekenen omdat het meetgevaarte niet overweg kan met 300+.
dannys zegt
@Edge: rechter ziet je aankomen : Zo meneer en waarom bent u het niet eens met deze bekeuring? Jaa ik reed zeker wel harder als 300…
volvologisch zegt
@dannys: harden dan….
Grammernazi to the rescue!
dannys zegt
@volvologisch: doe het dan wel goed *harder dan
volvologisch zegt
@dannys: als je het nou in 1x had goed gedaan dan hadden we hier nu niet gezeten xD
n54coupe zegt
Volgens mij heb je met een Bulgaars, Roemeens of Pools kenteken nog steeds vrijstelling van deze boetemachine.
wildewesten zegt
@n54coupe: of een CD kenteken
ghost zegt
@wildewesten: wat lastig aan te komen he
pinut187 zegt
Hehe eindelijk, nu overdag nog!
Dutchdriftking zegt
Dit was toch allang zo? Of gaat het nu over het stukje Amsterdam-Breukelen?
markie123 zegt
@dutchdriftking: Ik denk dat het over het meest noordelijke stuk (van/naar abcoude) gaat. Daar was het dag en nacht 100. Die verdere stukken, Breukelen en Maarssen, zijn inderdaad altijd 130 na 7 geweest.
Thomas20vt zegt
@dutchdriftking: heb het stukje een paar keer gelezen maar kan er weinig uit opmaken…. beetje vaag geschreven. In het originele nieuwsartikel staat dat het stuk tussen Vinkeveen en Abcoude tussen 19:00 en 06:00 ook 130 wordt. Nu is het nog vanaf Maarssen tot Vinkeveen 130 en Vinkeveen Abcoude 100. Dit hele stuk (Maarssen – Abcoude ) wordt dus tussen 19:00 en 06:00 130.
iijayvee zegt
@dutchdriftking: Stukje Breukelen – Utrecht is al enige tijd ’s avonds 130. Begrijp ik goed dat nu over het hele traject ’s avonds 130 gereden mag worden?
edjehaze zegt
@dutchdriftking: dat dacht ik ook. Weekendje in Alkmaar, denk pak ’s nachts even de auto van m’n oma om naar een vriend in 3bergen te gaan. Kunnen we weer 197eu lappen..
debunker zegt
@edjehaze: borden lezen blijft lastig natuurlijk…
turbobrick zegt
@debunker: Ja blijft lastig want het zijn er slechts 2453254 en ze veranderen iedere 800 meter …
debunker zegt
@turbobrick: deel 1 is 100, deel 2 is 100, en 130 tussen 7 en 6. Is geen hogere wiskunde, gewoon kijken. En anders download je flitsmeister, en kijk je daar.
turbobrick zegt
@debunker: De meesten (en ook mijzelf) die niet op de A2 wonen zegt deel 1, deel 2, etc helemaal niets.
Je kan net doen alsof het duidelijk is maar dat is het niet, getuige het feit dat er vreselijk veel boetes gereden worden terwijl men weet dat er traject controle is.
prod zegt
Niet alleen morgen, maar vanaf morgen!
spykerboy zegt
Ik rijd al tijden na 19:00 uur daar 130 nooit een boete gehad hoor…
e1000bmw zegt
Dit is wat je noemt een dooie mus…
Shaw zegt
160 is hier een passender snelheidslimiet