Het zelfvertrouwen waarmee gezegd wordt dat 1) Mercedes zal proberen Verstappen te halen en 2) dat dit niet zal lukken, doet de kenner al weten wie van Red Bull het gezegd heeft.
De liefde tussen Mercedes en Lewis Hamilton is bekoeld. Voor Lewis Hamilton was Mercedes een mooi boek, maar hij heeft het uitgelezen. Of misschien was het stiekem wel andersom. Hoe dan ook: de Brit voegt zich na dit jaar toch nog bij Team rood. Een transfer die in het verleden talloze keren voorgesteld werd door betrouwbare journalisten. Maar die er nooit van kwam. Waardoor niemand meer serieus dacht het alsnog ooit zou gebeuren. Totdat het, opeens ook meteen in kannen en kruiken was.
En ja, waar Mercedes inderdaad niet heel happig leek op het voldoen aan Lewis’ enorme salariseisen en gewenste contractduur, zit het nu stiekem toch met een probleem. De auto is de afgelopen jaren niet best geweest, dus een ervaren rot kan je er wel bijhebben. Daarbij bleek afgelopen seizoen dat George Russell toch misschien nét niet dat nieuwe oppertalent is wat men gehoopt had. Daar Toto Wolff reeds heeft aangegeven dat hij niet verwacht met Red Bull te kunnen vechten dit jaar, ziet het er opeens allemaal niet zo florissant meer uit. Wie had dat gedacht voor het alles winnende team van 2014 tot Michael Masi.
In de Formule 1 moet je altijd oppassen dat zo’n periode te lang duurt. Want dan ben je opeens Williams. Nieuw elan in de vorm van de beste coureur op de grid, zou de makkelijkste manier zijn om het momentum weer om te draaien. Dus ligt het in lijn der verwachting dat Toto Wolff met Max en Jos gaat babbelen. Vroeger deden ze dat ook wel eens. Daarna is er natuurlijk veel gebeurd, maar ach, 100 miljoen per jaar of iets dergelijks, heelt veel wonden.
Natuurlijk is men bij Red Bull Racing ook wakker. Als het, net als bijvoorbeeld Benetton na 1995, haar eigen veelwinnaar verliest, weet men bij Red Bull ook dat je zomaar het euhm Benetton van 1996 kan worden. Helmut Marko realiseert zich dan ook wat komen gaat. Maar, hij geeft aan zeker te zijn van zijn zaak:
Toto Wolff gaat het proberen, maar hij zal geen succes hebben. Verstappen heeft een geheugen als een olifant.
Helmut Marko, haalt Silverstone 2021 uit de sloot
Marko doelt hiermee op de strijd tussen Max en Lewis in 2021 en specifiek aan de gebeurtenissen van Zilversteen. Max en zeker ook Jos walgden destijds -terecht overigens- van de actie van Hamilton op de baan en wellicht vooral ook de opstelling van Mercedes na de race.
Nu lijkt het ons ook veel waarschijnlijker dat Verstappen het stokje ooit overneemt van Hamilton bij Ferrari dan dat hij naar Mercedes gaat. Maar ja, als Mercedes nu sorry zegt en Max écht een paar Brinks trucks geeft? Misschien met wat aandelen erbij? Loyaliteit in de F1 bestaat eigenlijk niet, dat is ook deze week maar weer gebleken…
Robert zegt
Verstappen weet gewoon dat hij in ieder geval de komende twee jaar nog steeds in de beste auto van de grid rijdt. En als je nu al zoveel geld verdient als hij, dan is de keuze tussen veel races winnen voor 50 miljoen of sappelen in de subtop voor 80 miljoen ook geen lastige keuze zijn.
Ik zie Verstappen pas vertrekken als hij bijvoorbeeld met de Ford motor van 2026 weer de ellende en frustraties met de Renault motor herbeleeft. En hij schijnt nog steeds de clausule in het contract te hebben staan waarmee hij kan vertrekken als hij geen competitieve auto meer heeft.
anthwan zegt
Ben benieuwd hoe Ferrari omgaat met het nieuwe duo beide geen groentjes en beide niet bereid om 2e viool te spelen.
En Leclerc wil er alles aan doen om
(ook eens) wereldkampioen te worden.
PunicaOase zegt
Max is misschien te lokken met een hele goede auto, maar ik denk niet per se met geld..
bassrt zegt
Je kan er misschien twee conclusies uit halen. De eerste is dat de Mercedes geen top auto heeft voor dit jaar. De tweede is dat Hamilton weet hoe de ontwikkelingen van de nieuwe motor gaan voor 2026 en hij details gezien heeft van Ferrari die toch veel beter blijken te zijn.
Hoe dan ook Hamilton in de Ferrari kan een gevaarlijk goede combinatie zijn.
Specht zegt
Max blijft lekker bij Red Bull. Er is geen enkel team waar hij zich lekker gaat voelen zoals nu bij Red Bull.
Ferrari is nog steeds een puinhoop, en dat gaat Hamilton nu uit eerste hand meemaken.
Mercedes is het momentum al even kwijt, en zijn een stel onsympathieke stijve bovenlipjes en/of bloksnorretjes. Daar gaat Max niet tussen staan.
McLaren, Aston Martin, Alpine zijn subtop teampjes die vechten om de restjes en dus ook niet interessant.
En de rest is veldvulling.
bietje zegt
Ja vooral die totale chaos die in dat team lijkt te heersen. Afgelopen seizoen was echt een genante vertoning voor Ferrari in strategieën en alles wat niet (ook) alleen maar met de auto zelf te maken had. De wijze waarop kennelijk is afgesproken dat Leclerc zèlf in de auto even geraadpleegd moet worden om zijn zegen te geven aan een beslissing, of hoe het daar in ieder geval vaak op leek…
Lil’ Hamilton is een ijdele showboat die IMHO zichzelf gewoon heel graag even in een rood pakje wilt zien rondlopen en daarna in zijn memoires kan zeggen dat hij ooit voor Ferrari reed, ongeacht of hij ook iets kan gaan presteren.
Bucketlist: check !
Huilende Hammie is namelijk by far geen Schumi die met zijn brede talent het complete team van Ferrari naar de absolute top wist te helpen. Not gonna happen 🤷🏻♂️
Ben benieuwd hoe hij met de deceptie om zal gaan.
Gewitterpotential zegt
“Vanaf 2025 ein-de-lijk weer een jankende Ferrari!”
Jozo zegt
De familie Verstappen zal lang loyaal blijven aan Red Bull, dat heeft Jos ook meerdere keren aangegeven.
Die ziet het liefst dat Max zijn carriere in F1 afsluit bij Red Bull.
Als die auto niet meer gaat zal het verhaal wel anders worden.
KEV9 zegt
Ondertussen pakt Hami 75 miljoen dollar en met de bonussen zelfs 100 miljoen dollar per seizoen.