Hoe duur zal die Spanjaard dan wel niet zijn, als zelfs Red Bull niet genoeg geld heeft om hem te betalen…
Als er iemand goed bezig is om zich in de kijker te rijden dit jaar, dan is het Carlos Sainz wel. De razendsnelle en tegelijkertijd ook sympathieke Spanjaard zit volgend jaar zonder stoeltje, omdat zijn werkgever Ferrari heeft besloten hem in te ruilen voor een bejaarde Brit die zijn mojo kwijt is.
Dus laat Sainz even zien hoe slecht ze in Italië zijn als het op beslissingen aankomt. Want met 1 wedstrijd minder dan teamgenoot Charles Leclerc heeft hij slechts 4 puntjes minder. Bovendien is hij de enige niet-Red Bullrijder die vorig en dit seizoen een wedstrijd wist te winnen. En al zijn races eindigde hij op het podium.
Red Bull heeft niet genoeg geld voor Carlos Sainz
Logisch dus dat de teams staan te springen om Sainz op te nemen in hun gelederen. Zo ook het absolute topteam van dit moment, Red Bull. Adviseur Helmut Marko (daar is ie weer) heeft bevestigd dat zijn team met hem in gesprek is.
Alleen schijnt Carlos ook al een zeer lucratief bod te hebben gekregen van Audi, dat in 2026 mee gaat doen in de Formule 1. Zelfs zó lucratief, dat Red Bull niet genoeg geld heeft om dat te kunnen overtreffen, zegt Marko. Dat moet dan echt om bizar veel geld gaan, denken wij.
En dan is het de vraag wat Sainz zelf wil. Gaat hij voor een ultiem belachelijk unaniem groot salaris, maar een auto die het waarschijnlijk iets minder doet, of gaat hij voor een alsnog immens bedrag, maar ietsje kleiner en wel een topwagen onder de Spaanse ‘culo’?
Overigens is Red Bull geen onbekend team voor Carlos. Hij debuteerde er natuurlijk in 2015 naast Max Verstappen, ware het niet dat dit bij het zusterteam was dat toen nog Toro Rosso heette. En al was Max nét even iets beter, Sainz deed het alles behalve slecht.
Maar ook heeft hij al kunnen ervaren hoe het is om naast de godenzoon zelve te rijden. En ook wat dat betekent als het aankomt op het voortrekken van diezelfde godenzoon. Bovendien heeft hij kunnen zien dat het geen pretje is om naast Max in dezelfde auto te zitten, omdat hij gewoon iedereen vernedert. Zijn teamgenoten voorop.
Kortom, even afwachten wat Carlos Sainz gaat doen. We zijn benieuwd wat jij zou doen als je in zijn raceschoentjes zou staan.
Laat maar weten, vinden we leuk!
Dutchdriftking zegt
Naast Max in een snelle auto maar nooit wereldkampioen, of heel veel geld verdienen, en wellicht als alles mee zit binnen vijf jaar wel een titel? Goh die is lastig…
HZW zegt
Audi gaat echt wel ruim binnen 5 jaar titels winnen, die gaan niet mee doen als veredelde veld vulling.
Tevens kan Audi er een ongelimiteerde bak geld tegen aan gooien tot hun daadwerkelijke toetreding van kracht wordt.
str8six zegt
Dat roepen ze bij Ferrari ook al sinds 2007
okdoei zegt
Klopt. Want Toyota heeft dat toentertijd ook gedaan. Oh… wacht
Richmond zegt
Geen enkel team doet mee voor spek en bonen. Maar kijk Ferrari, laatste titel is die van Raikkonen. Daarna nooit meer echt mee kunnen doen. McLaren na het vertrek van Hamilton idem. Williams nog veel langer geleden. Mercedes is relatief snel een top team geworden doordat ze het beste de nieuwe regels begrepen hadden en toen duurde het 7 of 8 jaar voordat Red Bull ze kon bijbenen en uiteindelijk van winnen. Geen Ferrari, geen McLaren. En dat ligt niet aan het geld of de ambities. Ondertussen is Jordan Force India geworden en vervolgens Aston Martin met ook genoeg geld. Maar ook dat komt nog niet verder dan de 5e plek. Williams heeft diepe zakken nu, maar zijn nog steeds aan het vechten om niet laatste te worden. Alpine wil ook winnen, maar doet het niet. En Audi moet ook nog eens het hele Sauber team gaan vernieuwen.. plus een eigen nieuwe motor maken.. voor de cost cap duurde het minimaal 5 jaar om competitief te zijn..nu wordt gezegd dat het minimaal 10 jaar duurt. Mercedes laat zien hoe moeilijk het nu is met de cost cap om het roer om te zetten en van niet winnen naar wel winnen te gaan.
smokin zegt
Ik ken inderdaad geen enkele teammate van Max die daar erg gelukkig van is geworden. Ik kan de keuze van Carlos ook wel begrijpen.
Richmond zegt
red bull wil niet Sainz zolang Verstappen niet weggaat en of de concurrentie zodanig dichterbij komt dat her een 2020 of 2021 seizoen wordt
berlinetta zegt
De eeuwige nr. 2 bij Red Bull zolang Max daar blijft of de nr. 1 bij Audi en lekker cashen. Ik zou het wel weten.
harrie zegt
Hij is hot property nu op de rijdersmarkt, maar als hij echt zijn zinnen heeft gezet op Audi 2026 is het de vraag welk team hem als tussenpaus een stoeltje wil aanbieden voor slechts een jaar, terwijl hij ondertussen een kijkje in de keuken kan nemen.
Mercedes zit nu toch op het punt dat ze de huidige regelementen wel als verloren kunnen beschouwen dus zie ik een junior als Antonelli nog wel in dat stoeltje zetten. Risico, maar met veel meer toekomst perspectief.
Robert zegt
Ik herinner me nog de stap van Ricciardo naar Renault, die hem het lieve sommetje van 19 miljoen euro opleverde. Vraag eens aan hem of hij daar gelukkiger mee geworden is.
W115 zegt
Populariteit nu omzetten in keiharde knaken. Het leven is al duur genoeg.
mashell zegt
Als je in jezelf geloofd als Sainz en beter bent dan Verstappen dan moet je zorgen dat je in dezelfde auto zit en hetzelfde verdiend. Als je voor het geld gaat, probeer het elders.
Poulusma zegt
‘Hoe duur zal die Spanjaard dan wel niet zijn,’ wat is het nou? Wel of niet?
Ik denk dat geld an sich geen probleem voor Red Bull is, maar dat het niet binnen het budget plafond past.
Ik vind het wel mooi om te zien dat mensen nu opeens wel serieus naar Sainz kijken, terwijl er bij de overstap naar Ferrari nogal twijfelachtig over zijn persoon gepraat werd!
harrie zegt
Salarissen van de coureurs vallen buiten het budget plafond.
petroldrinker zegt
No brainer, NR1 driver en cashen bij audi!
Richmond zegt
en de komende 10-15 jaar niks winnen niet eens podium. Wordt je ook niet blij van
Verhoeven zegt
Sainz 1 seizoen redbull, waarom niet. Daarna lekker naar Audi. En Max gaat dan naar Mercedes of Austin Martin samen met Adrian Newey en Lambiase.
V300amg zegt
Carlos is wel een kandidaat om Max het een klein beetje moeilijk te maken, dus ik zou het wel heel tof vinden als hij naast Max zou gaan rijden.
escort77 zegt
Als Perez dit seizoen blijft presteren zoals hij nu doet, wordt hij probleemloos tweede en wint Red Bull eenvoudig het constructeurskampioenschap, en kan hij vast nog bijtekenen.
Ik denk dat Red Bull dat een aantrekkelijker scenario vindt dan een Sainz binnenhalen.
Vorig jaar presteerde Perez echt ondermaats, maar daarvoor werd ie ook eventjes Mexican minister of Defence genoemd. En met zijn laatste race voor Force India heeft ie mooi zijn stoeltje bij RB verdiend. Er zit dus best potentie in.