Wat? Is er iemand die dit nog durft te beweren in 2019? Jazeker! En het is niet eens Jacques Villeneuve!
En ook niet de willekeurige Verstappen-hater op de hoek van je straat, maar niemand minder dan voormalig F1 team-eigenaar Giancarlo Minardi. Het team van de Italiaan was met succes actief in de Formule 1 van 1985 tot en met 2005, mits je succes omschrijft als lekkere koffie brouwen voor bezoekers van de hospitality. Op de baan werden er niet veel klinkende resultaten gehaald, ook niet met Jos Verstappen, Robert Doornbos en Christijan Albers achter het stuur. In de jaren dat die Nederlanders uitkwamen voor Minardi, had Giancarlo de toko overigens al verkocht aan Paul Stoddart. In 2006 verkocht deze Ozzie het team vervolgens aan Red Bull en sindsdien gaat het door het leven als Scuderia Toro Rosso.
Echte kenners zullen die naam herkennen als het team waarvoor Max Verstappen zijn F1-debuut maakte in 2015. Max verscheen dat jaar aan de start naast mede-rookie Carlos Sainz. In dat opzicht heeft Toro Rosso de oude traditie van Minardi om jonge coureurs hun eerste kans te geven in de F1 altijd in ere gehouden. Bij Minardi startten onder andere toppers als Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, Mark Webber en Zsolt Baumgartner hun F1 carrières. Maar toch vindt de oude Giancarlo (Minardi dus, niet Fisichella) dat Red Bull Verstappen te vroeg de F1 ingetild heeft. In de Corriere dello Sport legt Minardi uit waarom hij die mening toegedaan is:
Het voordeel voor Leclerc is dat hij rustiger is gebracht en daardoor stap voor stap zichzelf heeft kunnen ontwikkelen tot de coureur die hij nu is. Bij Max is alles in sneltreinvaart gegaan en met veel haast. Helmut Marko heeft Verstappen meteen een kans in de F1 gegeven, om te voorkomen dat Ferrari hem kon binnenhalen. Ferrari had echter voor ogen om Verstappen net zo rustig te brengen als ze dat nu ook met Charles hebben gedaan. Ik denk dat wanneer het verschil in de toekomst heel klein is tussen de twee, dit gegeven in het voordeel kan werken van Leclerc. Max heeft wat stappen overgeslagen op zijn weg richting de F1. Ik ben van mening dat hem dat kan opbreken. Ook wanneer je een genie bent, moet je in mijn ogen de universiteit afmaken voordat je begint met je werkcarrière.
Waarvan akte?
FB_100001036415374 zegt
“Ook wanneer je een genie bent, moet je in mijn ogen de universiteit afmaken voordat je begint met je werkcarrière” Nou, de realiteit leert ons dat de echte genieën van deze wereld juist de universiteit verlaten om meteen aan de slag te gaan (Gates, Zuckerberg, Spiegel, etc). Ik denk overigens ook niet echt dat Max stappen heeft overgeslagen, hij heeft ze zelfs op hele korte tijd snel geleerd. Op dit moment is hij op alle vlakken klaar voor een WK imo.
lotuselises2 zegt
@FB_100001036415374: je verwart genie met succesvol zijn
FB_100001036415374 zegt
@lotuselises2: Niet echt. De namen die ik noemde zijn allemaal genieën (lees geniaal in wat ze doen, net zoals Verstappen). Ze zijn inderdaad ook succesvol, maar dat is zoals ik al zei het vroeg inspelen op dat genie gedeelte.
goodolddays zegt
@FB_100001036415374: zuckerberg is allerminst een genie…
Robert zegt
Tot en met Monaco 2018 had ik Minardi nog tot op zekere hoogte gelijk kunnen geven. Maar sindsdien zie ik een zeer volwassen rijdende Verstappen op de circuits rondgaan.
Het is misschien niet de ideale leerschool geweest, maar zeker wel een goede, al zal Verstappen zelf wél moeten beseffen dat de kansen en ruimte die hij heeft gehad, niet voor elke coureur is weggelegd.
hondas2000nl zegt
@RRRobert: daarmee bevestig je dus juist exact zijn standpunt. Misschien was het beter geweest als hij iets later instroomde, maar hij heeft nu wel veel ervaring op kunnen doen. En ook zijn eerste jaren waren een genot om naar te kijken, al dan niet altijd even succesvol.
Boomer zegt
Mijn mening is dat ik Verstappen liever helemaal nooit in een F1 wagen gezien had.
Ik zeg niet dat het ventje niet kan rijden. Ik kan er alleen niet zo goed tegen dat iedereen op feestjes ineens F1 fan is maar amper een andere naam kunnen noemen dan Verstappen en Red Bull.
Was hij maar wat beter geweest in voetbal… dat publiek past er ook beter bij.
Tot zo ver mijn mening ;)
dawwg zegt
@airc: Aha, meneer wil zich niet met pleps mengen en drinkt dus liever azijn per liter als ontbijt …
viezefreddyw zegt
@airc: Ik deel je mening grotendeels. Maar de gozer zelf kan daar weinig aan doen. Voor de échte F1-liefhebber is het een mooie toevoeging aan de sport.
Als je als liefhebber van een sport niet kan juichen voor de Nederlander die deelneemt ligt dat meer aan jou dan aan de overige ‘supporters’.
pa045 zegt
@viezefreddyw: mooi gezegd. Ik ben al jaren F1 fan. Tijd van Jos was ook een hele leuke toevoeging. Nu kan ik weer echt voor iemand juichen die Nederlander is en ook echt van wereldklasse is. Prachtig is dat.
Boomer zegt
@viezefreddyw: ik zeg ook niet dat het Max zijn schuld is. Hij is een van de beste rijders op de grid.
cloverleaf zegt
@airc: zeurpier
20klepper zegt
@airc: nutteloze reactie zeg, zeg dan gewoon niks.
VeniVidiVici zegt
@airc: Haha ergens sla je de spijker wel op zijn kop ja. Wat zou jij nou als test een mooie F1 vraag vinden om aan die nep F1 fan te stellen waardoor die gelijk door de mand valt en afdruipt?
edftw zegt
@venividivici: meestal word het al lastig als je over een ander team begint haha, merk ik uit ervaring. Hamilton kennen de meesten nog en Ferrari ook wel. Ik vroeg laatst aan een lyrische “die-hard-ik-zorg-altijd-dat-ik-elke-race-kan-zien-fan” wat ie van de overstap van Ricciardo vond. De naam kwam bekend voor, maar waar istie heen gegaan dan??
Boomer zegt
@venividivici: bijvoorbeeld welk circuit er in Frankrijk gereden werdt voor Paul Ricard? Wie was de meest succesvolle Fin in de F1? Wat is Minardi? Wat zijn x-wings…
amphiby zegt
@airc: X-wings! Ik weet het! Van die vliegtuigjes in Star Wars!
gelatobm zegt
@airc: ik heb het idee dat jullie denken dat je de norm bent van een F1 fan. Ik lach om al de mannen die dan om het hards bij de BBQ die feitjes kunnen opdreunen.
Lekker zaterdag en zondag 2 a 3 uur op de bank liggen en genieten, kan mij het schelen wat ze daarna over schrijven. Ik weet dat er 20 rijders zijn en ze hebben allen mij respect, ik zet lekker een oranje bril op
koeckenbacker zegt
@venividivici: waarom zien de banden er na een race altijd zo beroerd uit?
Volgens mij weet niemand van die hooligans dat..
melkkoe zegt
@airc: Misschien eens tijd om een echt feestje te bezoeken, in plaats van de verjaardagen van tante Bets en ome Jo
reistje zegt
@airc: Langzaamaan begin ik wel Max fan te worden. Maar dat half Nederland nu Verstappen petjes,jasjes draagt en doet alsof Verstappen een soort Nederlands elftal in de F1 is hoeft van mij ook niet nee.
mwti zegt
@reistje: het is ook nooit goed. Je bent een echte ras-Hollander.
brammetjedeb zegt
@airc: ach, F1 altijd wel een beetje gevolgd, enkel wat fanatieker nu er een Nederlander om de winst meedoet. Door het meer te volgen kom je meer te weten, da’s ook leuk toch? En tussen fans van voetbal zit ook veel verschil. Als ik af en toe fans van het Nederlands elftal zie word ik daar ook niet echt vrolijk van, terwijl ik zelf toch tweewekelijks in een stadion te vinden ben. La gaan man…
sportevo zegt
@airc: een mede-stander!
kapitein zegt
@airc: Kerel, wat een negativiteit. Wat is nou precies het probleem? Verpest het voor jou de lol dat mensen met weinig kennis van de sport nu ook van de f1 kunnen genieten? Als die mensen er verder de ballen verstand van hebben, kan je ze ook wat proberen bij te brengen, in plaats van je te ergeren. Ze delen ten slotte een interesse met je.
Boomer zegt
@kapitein: nee dat doen ze niet. Het zijn wat ze in het Engels zo mooi ‘bandwagonfans’ noemen. Zodra Max uitvalt gaat de TV uit. Als Max ooit stopt kijken ze geen F1 meer. Dus als ik denk dat ze dezelfde interesse hebben blijkt te vaak dat ze werkelijk niets van de sport weten en/ of snappen.
vaakbenjetebang zegt
@airc: Inderdaad, ook wel bekend als de ‘succes-supporter’.
Het type mens dat ophoudt met een seizoenkaart van ‘hun’ club te kopen als de resultaten 2 seizoenen tegenvallen.
Erger nog dan de reguliere ‘succes-supporter’ is de ‘Oranje-succes-supporter’. Het type mens dat werkelijk ieder excuus aangrijpt om een dwaas oranje pak aan te trekken; dat met tienduizenden tegelijk naar een evenement gaat waar men in feite geen interesse in heeft zo lang er maar Nederlands succes te vieren valt; dat het met een beetje pech niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland op een zuipen zet dat het een aard heeft en vervolgens alles en iedereen terroriseert met hun ‘gezelligheid’ in de vorm van smakeloze, volkomen a-muzikale dweilorkesten en de polonaise; dat iedereen een prutser en een eikel vindt behalve de Nederlandse deelnemer(s)… Bwoah, ik word er al verdrietig van door het alleen maar te beschrijven.
pa045 zegt
@vaakbenjetebang: en dat doen Duitsers zeker allemaal niet..
kapitein zegt
@airc: Nogmaals, waarom nou zo negatief? Uiteindelijk zitten al die mensen op de zondag toch echt voor de zelfde race klaar als jij en ik. Of ze de tv uitzetten als Max uitvalt, dat zou ik niet weten en jij waarschijnlijk ook niet, want zo te horen ga je niet bij ze op bezoek. De sport word in elk geval door het succes van Max zo groot in ons land dat het me niks zou verbazen dat tegen de tijd dat hij is gestopt, er alweer een nieuw Nederlands talent in de hoogste regionen van de autosport zit. En dat vind ik nou juist het mooie er aan. Ik snap echt wel wat voor types je bedoelt. Als ik een afgeladen ziggodome met feestvierende max-fans na de gp van Oostenrijk zie, dan trekken m’n tenen ook krom. Maar toch, laat die mensen lekker genieten en blijf vooral zelf ook genieten. Uit eindelijk zal alle hype vooral goed zijn voor de positie van autosport in ons land, waardoor er ook weer meer oprechte liefhebbers bij zullen komen, zeker vanuit de jongere generaties.
kapitein zegt
@airc: Nog maals, waarom zo negatief? Die mensen zitten op de zondag voor de zelfde race klaar als jij en ik. Of ze de tv uitzetten als Max uitvalt, dat weet ik niet en jij denk ik ook niet, want zo te horen ga je niet bij ze op bezoek. Dat hoeft gelukkig ook niet, maar laat die mensen lekker plezier hebben. De hele Max hype zorgt ervoor dat de autosport in ons land eindelijk waardering krijgt. Dat lijkt mij als liefhebber positief.
gelatobm zegt
@airc: ben jij de norm?
skinny058 zegt
@kapitein: Hij doelt meer op de mensen die ineens de ken enorm veel verstand te hebben van de F1…die zijn het irritantst. Vroeger hoorde je ze nooit over de F1 en ineens weten ze het beter dan jou. Heeft niks met negativiteit te maken, ik snap ‘m wel. Is ook een reden waarom ik niet naar Z’voort ga maar liever Silverstone oid. De hele Max-mania vermijden, brrr.
kapitein zegt
@skinny058: Ja oké, maar dan irriteer je je dus aan vervelende betweters, dat heeft verder vrij weinig te maken met de F1, die vind je overal. En zelfs dan, laat ze lekker, je weet zelf wel beter toch. Ik zou zelf volgend seizoen ook niet naar Zandvoort gaan, alleen al omdat de baan rampzalig is voor de f1, maar ook omdat het niet het soort ‘feestje’ is. Maar ik gun alle mensen die straks massaal naar Zandvoort gaan een fantastische dag.
sportevo zegt
@kapitein: ik kan me goed vinden in wat airc zegt. Toen ik in de jaren 90 op de middelbare school zat was ik samen met nog 1 jongen in mijn klas de enige die de races echt volgde. Andere klasgenoten vroegen zich af wat daar nou aan was: alleen maar rondjes rijden en het is slecht voor het milieu.
Wat mij heel erg stoort is dat de F1 nu een soort terugkomend onderwerp is in het dagelijks leven. Commercieel probeert iedereen een graantje mee te pikken. Op TV komt in elk programma inmiddels wel een keer de F1 aanbod. Hulkenberg schuift aan bij Pauw, de NOS bemoeit zich ook met de F1, bepaalde kranten besteden opeens volop aandacht aan de F1 terwijl dat vroeger een no-go was (Volkskrant bijvoorbeeld) en bij RTL Boulevard zitten ‘experts’ opeens over de F1 te vertellen terwijl vroeger autosport alleen maar aan bod kwam als 1 van de prinsen in de 130i Cup weer eens ‘zwaar’ gecrashed en aan de dood ontsnapt was.
Voor mij was het ook iets unieks. Ik volgde een sport die niet eens iedereen echt kende. Nu hoor ik op een verjaardag toch elke keer het onderwerp F1 voorbij komen (‘waar start Verstappen morgen?’) en iedereen is opeens die spreekwoordelijke bondscoach en weet alles van racen en voornamelijk denken ze het beter te weten (Verstappen rijdt veel te hard, daarom gaat zijn auto steeds stuk..). Helaas schakelt 90% pas in, 5 minuten voor de start (‘de rest boeit me niet’).
Als ik dan zo’n menigte in Oostenrijk op de tribune zie hossen op van die verschrikkelijke muziek dan verdwijnt bij mij de hele charme van de sport. Dat gedrag past er gewoon niet bij. Ga lekker ‘alle Duitsers zijn homo’ zingen in het voetbalstadion maar zeker niet in het bijzijn van de Duitse TV tijdens een GP. Tenenkrommend gedrag van, zoals iemand dat hier eerder omschreef, ‘plebs’.
Daarom wil ik ook absoluut niet naar Zandvoort. Ik vind het ook echt jammer dat er nu opeens draagvlak is voor een race in Nederland en dat zelfs de lokale Groen Links partij zich kan vinden in de plannen voor de race terwijl er eerst jaren een lobby is geweest om het circuit klein te houden vanwege de impact op het milieu en de overlast voor omwonenden. Die hoor ik nu echt niet.
Het unieke van de F1 is voor mij echt verdwenen. Ik gun Max zijn succes en als sportliefhebber geniet ik van zijn rijden en vind ik het mooi dat hij wint omdat het toch een Nederlander is maar ik ben fan van Hamilton. Dat snappen veel mensen ook niet. Die zien alleen maar ‘Max’.
skinny058 zegt
@sportevo: goed relaas!
chrisc zegt
@airc: helemaal mee eens!
piquet1986 zegt
@airc: heey, we kunnen nu in ieder geval wel op zondag met een geldige reden thuisblijven! Vroeger werd je aangekeken of je één of andere zieke fetish had als je voor de Formule 1 thuisbleef.
probono zegt
@airc: jouw mening is natuurlijk prima. Lijkt er wel op dat je mening je af en toe wat irritatie oplevert. In dat licht bezien, zou je je kunnen bedenken dat je er zelf best weinig mee opschiet om zo te blijven denken. Mogelijk dat de mensen om jou heen, tijdens dezelfde feestjes, die zelfkennis al eerder toegepast hebben waardoor je nog iets van ze kunt leren! Alleen niet over de F1 dan, dat kunnen ze vast beter van jou leren…..
kle500 zegt
@airc: ‘I liked this band before it was cool’ toch voornamelijk een reden om jezelf boven de rest van het gepeupel te plaatsen. Ik kijk ook al jaren f1, maar vind het zelf veel leuker geworden met A: een Nederlander, waar ik, hoe simpel dan ook een bepaalde onterechte chauvinischtische affiniteit bij proef, B: een briljante jonge coureur die in de afgelopen paar jaar menig doodsaaie race tot leven heeft gewekt. In hoeverre heb jij last van F1 supporters in je dagelijks leven? Die paar shots van oranje uitgedoste fans tijdens een race? Iemand die iets zegt op een verjaardag?
skinny058 zegt
@kle500: Collegae op het werk, dagelijks…
eferrari zegt
Wanneer Verstappen eerst een jaar GP2/nu Formule 2 had gedaan was hij vloeiender volwassen geworden. In het begin van zijn carrière bokte hij een beetje in het veld. Dit gaf wel spektakel, maar leverde ook wisselende resultaten op met hoge uitschieters en diepe dalen. Zijn leeftijdsgenoot Charles was bij zijn debuut veel verder dan dat Max was bij zijn debuut. Hierdoor heeft hij een veel vloeiendere resultaten lijn laten zien vanaf race 1. Naar mijn idee, maar ik ben helaas geen teambaas/eigenaar, is dit wel een betere manier.
autopetje zegt
@eferrari: je praat in andere woorden precies het artikel na. Is best knap !
eferrari zegt
@autopetje: zo ging ook mijn schoolcarrière
autopetje zegt
@eferrari: ik hoor het het al. Bij jou is het ook te snel gegaan ?
supertjeduc zegt
Ik heb leclerc voor de laatste race nog weinig geweldigs zien doen
Kijk eens naar de punten
Foutje hier foutje daar
En die Ferrari is heel het seizoen beter geweest dan de RB
Edge zegt
@supertjeduc: Daarmee doe je Leclerc toch echt tekort. Het is buiten Engeland om niet heel erg spectaculair geweest, maar hij heeft gewoon meer dan prima gepresteerd. Pole position in de tweede race van het seizoen, een vrijwel zekere overwinning in Bahrein die enkel door technische malheur voorkomen werd, pole in Oostenrijk. Daarnaast heeft Leclerc ook één groot probleem: Vettel heeft vooralsnog de #1 status en bij Ferrari zitten de grootste strategische onbenullen van de Formule 1. Beide zaken hebben hem serieuze punten gekost. Zo was hij in Australië al een bak sneller dan Vettel, maar werd hij gesommeerd de Duitser niet in te halen.
laptom zegt
@Edge: vorig jaar vond ik Lec ook veel fouten maken. Begrijp me niet verkeerd, absoluut top materiaal die jongen, alleen te vroeg in een Ferrari voor mijn gevoel.
supertjeduc zegt
@Edge: dat ie een paar keer op pole heeft gestaan ligt toch ook in wat voor auto je hebt
En de laatste race , als Max er niet was af getikt was ie gewoon voor leclerc geëindigd
Ik zeg niet dat leclerc geen talent is
Maar max is het laatste jaar wel bijna foutloos
En artikel ging er over dat Max te snel in de F1 was gekomen
FB_100001036415374 zegt
@supertjeduc: Ja als als. Als Leclerc in Bahrein geen technisch probleem had, had die ook gewoon de overwinning in de tas. Max is inderdaad foutloos op dit moment, maar hij is ondertussen ook al aan zijn 5e seizoen bezig, terwijl Leclerc in zijn 2e seizoen zit. Pole verkrijgen ligt inderdaad aan wat voor auto je hebt. Op dat vlak heeft Max al 3x de beste wagen gehad in een weekend en nog altijd geen pole gepakt. Toen ging Ricciardo er telkens mee lopen (Mexico 2018 bv). Je zegt kijk eens naar de punten en dan zie ik gewoon dat Leclerc 120 punten heeft en Vettel 123 punten, amper verschil. Ik ben dan ook van mening dat hij het zeer goed doet. Niet vlekkeloos, nee dat niet, maar hoe deed Max het in zijn 2e F1 seizoen? Ook niet vlekkeloos me dunkt.
Dutchdriftking zegt
Ik zal over 10 jaar vertellen of hij gelijk heeft gehad.
bernoulli zegt
Ah, de dagelijkse clickbait.
dawwg zegt
Echt grote talenten slaan juist klassen over en Max valt in die categorie. Sterker nog, toen Max in 2015 startte, was de F1 zo ongeveer dood van saaiheid, een grote optocht-parade achter de grote leider aan. Het feit alleen al dat er 3 regels naar aanleiding van Max ingevoerd zijn, toont aan dat dit Giancarlo niet weet waar hij het over heeft. Maar goed, zijn team reed ook altijd achteraan, dus zijn adviezen NIET volgen lijkt me een goed begin om niet achteraan te eindigen …
naturalpower zegt
Hij is in die zin te snel gebracht, dat hij wel erg jong (en daardoor wat roekeloos) was. Op je 17e moet je fouten kunnen en mogen maken, maar toen reed Max al het hoogste niveau, waar veel fouten niet getolereerd worden. Zijn volwassenwording als coureur gebeurde vol in de schijnwerpers, waar dat bij veel topcoureurs minder het geval was. Hij is vooral in de ogen van buitenstaanders te snel gebracht, terwijl ze bij Red Bull waarschijnlijk wisten wat ze deden.
iphonistvongates zegt
Mee eens. Men had 6 dagen langer moeten wachten om te reflecteren en het glazen bolleke te raadplegen. Het is algemeen bekend dat je beslissingen pas op de 7de dag hoort te nemen. Het race universum is een beetje in de war nu op deze planeet. Vadertje TIJD zal het ons leren.
niex zegt
Max staat 6 wins voor en is de reden dat de f1 weer leeft. Maw wat een gelul.
sanderz28 zegt
Baumgartner? Die sprong toch uit een ballon op grote hoogte?
jaapiyo zegt
@sanderz28: dat was Felix.
knetje zegt
Hoezo te snel? Hij heeft sinds zijn komst in ieder geval voor wat vermaak in de formule 1 gezorgd!
mashell zegt
In de F1 komt Max goed mee, die is inmiddels ervaren en gebalanceerd daar verwacht ik geen problemen. Maar voor de rest van zijn leven… Max is helemaal gekweekt om dit te doen, heeft zich op andere vlakken amper kunnen ontwikkelen, dat kon hem na z’n carrière wel eens zwaar gaan vallen.
Silverarrow zegt
Giancarlo Minardi doet net alsof er maar één manier is om de F1 te betreden en dat die manier in steen geschreven staat. Sinds dat Verstappen in de F1 zit is er al controverse over alles wat hij doet, maar tot op heden heeft hij alle kritiek en criticasters gepareerd. Bovendien was de start van Leclerc bij Ferrari ook niet optimaal, als vooraf gedefinieerde tweede coureur van Vettel. Dat zal Leclerc met het nodige vertrouwen z’n F1 carrière ingestuurd hebben…
roadster1976 zegt
Gaston Mazzacane… wie kent hem niet…
gregorius zegt
Die Minardi; wat een gast.
Ik heb een hekel aan al die Max fans (omdat hij toevallig voor Nederland rijdt en zij komen uit Nederland; dus fan).
Maar dat Max op zn 17e in de sport komt is alleen maar goed.
– De neutrale kijker zag gelijk dat er iets bijzonders aan de start stond.
– De neutrale kijker zag een STR aardig racen, niemand had een idee hoe goed dat ding was, want ze hadden 2 rookies.
– Er was altijd iets ’te zien’ rondom Max in een race; daar kan je een hoop coureurs niet op betrappen.
– Nu is die gast 21 en men (niet alleen de NLers) als een ervaren coureur in de F1. Wat nou te vroeg?
En dan de vergelijking met LeClerc: Max wint gewoon de eerste race in de RB (met wat mazzel door die MBs); maar doet het wel onder alle druk. Heeft die LeClerc nog niet gedaan.
En wat we nu kunnen zien aan LeClerc? Op dit moment zien we een bovengemiddelde coureur in een zeer goed auto. Zijn teammaat is het even kwijt. Dus ja.
En wat zien we LeClerc verder goed doen? Crash in Azerbeijan heeft m veel gekost. Jammer van die turbo in Qatar (dat was lullig). In Oostenrijk heeft Ferrari het een beetje fout ingeschat om m niet sneller te laten rijden.
En in Engeland? Mooi gevecht, maar volgens mij wel verloren van Max; wederom.
Dus wat nou volwassen?
turbobrick zegt
Het is heel simpel.
Toen Rosberg Mercedes verliet had Max naar MB moeten gaan, koste wat kost.
Hij is nu het slachtoffer van zijn loyaliteit !
Leuk hoor RedBull maar met MB was hij nu wellicht als 1x wereld kampioen geweest en dit jaar weer.
Dit gaat met RB never nooit niet lukken. Ondertussen wordt hij alleen maar ouder en nieuw talent blijft komen.