Een trots Audi laat weten dat het de eerste zes maanden van dit jaar uitstekend heeft gepresteerd. Er werden met ongeveer 509.000 exemplaren een recordaantal auto’s verkocht. Dit is een toename van 9,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarmee koerst Audi dit jaar al af op de verkoopdoelstelling voor volgend jaar: één miljoen auto’s. Wereldwijd is Audi in 41 markten aanwezig, maar Europa is en blijft de belangrijkste afzetmarkt.
In Rusland zag Audi de verkopen het sterkst stijgen. Daar werden 7.272 auto’s verkocht, een toename van 76,3 procent ten opzichte van vorig jaar. In de Verenigde Staten, de grootste automarkt te wereld, heeft Audi nog niet zoveel voet aan de grond. Daar werden slechts 45.711 auto’s verkocht. In thuisland Duitsland steeg het marktaandeel naar een recordhoogte van 7,9 procent.
W1CK3D zegt
Go audi go audi lala xD
Citrofiel zegt
Ik zou nou heel voorspelbaar en subjectief kunnen zeggen: Jammer, want het zijn saaie auto’s, die zou je zo min mogelijk op de weg moeten zien. Dit zeg ik echter niet (maar ik denk het wel). Ik zeg daarentegen dat het terecht is, het is goede kwaliteit/restwaarde/prestige. Het design mag dan saai zijn, blijkbaar maakt dat veel mensen niet uit. Laat ze dan maar…
snuru zegt
Zow dat zijn wel nice cijfers als je de baas van Audi bent :)
pelezinho zegt
goed bezig audi.heel goed merk.
maar laat bmw maar gerust, daar zo aan de top….
Citrofiel zegt
Kijk, ik had dus ook zo’n reactie als W1CK3D kunnen geven, maar dan negatief, maar ik heb er nog wat van proberen te maken. Goed hè? :P
Aston Martin Rapide zegt
Goed zo Audi…ga zo door.
Antoine zegt
Ben benieuwd hoeveel ze van de R8 al verkocht hebben want er schijnt volgens een klant van mij 1,5 jaar levertijd op te zitten want hij heeft er 1 besteld.
Lucky Bastard!!!!!!!!!
TT freak zegt
audi rules ;-)
Windhoos zegt
Citrofiel schrijft,
5 July 2007 om 17:56
Ik zou nou heel voorspelbaar en subjectief kunnen zeggen: Jammer, want het zijn saaie auto’s, die zou je zo min mogelijk op de weg moeten zien. Dit zeg ik echter niet (maar ik denk het wel). Ik zeg daarentegen dat het terecht is, het is goede kwaliteit/restwaarde/prestige. Het design mag dan saai zijn, blijkbaar maakt dat veel mensen niet uit. Laat ze dan maar…
————————————————————————–
Audi rijders zeggen liever chique ipv saai ;-)
W1CK3D zegt
@ Citrofiel
ik ben nu eenmaal zo :D -> ik vertel niets zinnigs en heeft zeker niet de nodige onderbouw zoals jullie het doen :) respect daarvoor!
mashell zegt
Heel knap, vooral omdat de kleinere (goedkopere) modellen A3 en A4 niet zo heel courant meer zijn.
Citrofiel zegt
@ W1CK3D; Leuk dat je het iig durft toe te geven! :)
@ Windhoos; Wat een chique ge-blabla toch weer…. ;)
Windhoos zegt
Citrofiel, en je was net zo lekker onderbouwend bezig…….. :-P
rikvancamp zegt
Als je in januari 2000 1 aandeel audi ag had gekocht zou je nu tien keer rijker zijn, of een rendement van 1106% op zeven jaar.
Goed beleggen is dus in een bedrijf geloven??????? op het moment dat anderen het nog niet doorhebben.
lincoln zegt
@citrofiel .. helemaal gelijk heb je .. audi is gewoon de nieuwe opel kadett .. lekker anoniem .. die had toen ook wel een aardige inruilwaarde .. (welke sukkel gaat zijn auto nou kopen op inruilwaarde) .. echt een goede auto voor hollanders.
El Loco zegt
Antoine;
De verkopen van de R8 zullen nu rond de 180+ exemplaren zitten. De eerste jaarproductie (de auto’s die sinds enkele weken werden uitgeleverd á 140 stuks was geheel uitverkocht. Vanaf Q3 2008 wordt de tweede serie uitgeleverd, en dat is dus (wanneer je een stukje in die serie zit) anderhalf jaar verder.
El Loco zegt
lincoln;
Stel je ziet een enorm aantrekkelijke auto, die je graag wilt kopen. Doe je dat dan nog als je weet dat je al je stukgeslagen spaarcentjes kwijt bent na 5 jaar? Iedereen denkt wel om de restwaarde, Hollander of niet. ;)
Citrofiel zegt
Audifans zullen de styling van de modellen eerder chique noemen omdat het behoudend is. Het zijn allemaal vrij standaard vormen en -lijnen. Sommige mensen vinden dat deze vormen inmiddels bekend en gewaardeerd zijn, en waarderen ze daarom zelf ook. Door veel waardering voor behoudende vormen wordt het chique. Behoudend wordt dus gezien als chique, zie ook de 7-serie. Die was een keertje niet behoudend, en mensen vonden het duidelijk niet chique, ondanks dat het een BMW was, en dus gewoon net zo goed zou rijden en vol luxe zitten als de anderen.
Ik ben het echter met deze behoudende mensen oneens. Ik waardeer juist de vormen die niet behoudend zijn, anders dan de rest, nieuw. Daardoor vind ik de behoudende ontwerpen van Audi gewoon saai, en bijvoorbeeld de C6 chique. Het ligt er dus maar aan wat je waardeert: waardering van anderen (erkenning, prestige) of waardering door jezelf…
Zo goed Windhoos? Ik heb geprobeerd er wat onderbouwds van te maken, maar ik geloof dat het nogal een vaag geheel is geworden, aangezien ik het zelf niet meer snap wat ik nu wilde zeggen… :D :P
Citrofiel zegt
@ El loco; Ik wel hoor! Ik denk er natuurlijk wel over na, maar ik ga geen A6 kopen ipv een C6 als ik er toch het geld voor heb…
martijnn zegt
@ Citrofiel wat is er saaier aan audi dan bijvoorbeeld mercedes, bmw of volkswagen??? oke sommige audi’s, met name de a6, zijn erg saai maar een volkswagen passat of een mercedes E-klasse zijn toch ook oersaai. Ik vind audi de laatste tijd juist erg strakke en ook wel gewaagde designs hebben zoals de S5 of de R8 en dan heb je ook nog de geweldige RS audi’s
BMW zegt
bijna iedereen zegt dat het design van Audi’s saai zijn. ik vind dat niet meer kloppen, vroeger misschien maar tegenwoordig niet. het zijn stijlvolle Bauhaus auto’s geworden. Zeker geen saai design meer.
georgezz zegt
Zeer goed nieuws! Maar eigenlijk ook wel logisch als je kijkt naar de concurrentie veel mensen vinden het ontwerp van de BMW afschuwlijk en willlen al helemaal niet in een Mercedes gezien worden! Dan blijft er weinig over en als ik je ook weet dat de audi’s gewoon degelijke auto’s zijn en het zeker geen uitzondering is om er 3 ton mee te rijden! (de TDI dan) Waarom zou je dan anders willen?
lincoln zegt
@El Loco .. ben jij ooit wel eens verliefd geweest?????? en geloof mij .. ik ben een volbloed hollander..
bmw z4 m coupe zegt
pfff laat ze maar audi’s kopen want het zijn inderdaad kwaliteitsvolle wagens.
Bovendien wanneer men audi’s begint te kopen, wordt BMW misschien eens terug wat exclusiever want tegewoordig kan iedereen zich wel een BMW permiteren door de hulp van de baas.
M zegt
@ Georgezz
audi is wel gestegen met de verkoopcijfers maar de 3 serie van bmw was wel de meest verkochte auto geworden bijvoorbeeld door de leasemarkt dus heeft niks met ontwerp te maken mensen kiezen ervoor.
Windhoos zegt
@Citrofiel, dan begrijp ik het blijkbaar nog beter dan jou, want het is mij volkomen duidelijk, alleen praat je jezelf wel erg tegen. Is niet behoudend nou wel chique of nou juist wel, waardoor het misschien idd toch wel weer een beetje vaag word en ik mezelf verzonken in jouw hersenkronkels mezelf al niet eens meer snap. Ik bedoel als niet behoudend zowel chique als niet chique kan zijn kan dat ook het geval zijn met behoudende ontwerpen. Misschien is behoudend dan toch niet behoudend (A6) en niet behoudend juist wel behoudend (C6)?
Erg ingewikkeld allemaal :-P
Windhoos zegt
@Lincoln, ik wel hoor, op een R8. Een zeer aantrekkelijke auto met weinig afschrijving. Twee vliegen in één klap zeg maar ;-)
JH zegt
ALs je een beetje verstand van auto design hebt weet je dat Audi’s erg goed zijn. Dat “eenvoudige” is absoluut het moeilijkste om te maken. Het ziet er eenvoudig uit maar kwa design is het een kunst om iets er zo logisch uit te laten zien (wat als saai omschreven wordt). Audi heeft kwa bepaalde standaarden de hoogste in de industrie en als je weet dat Audi rondt 25 nieuwe modellen ontwikkeld dan kunnen we nog wat verwachten…
jasper zegt
audi’s saai? ze zijn super stijlvol. neem nu de A6, geweldige vormgeving. less is more
CSL zegt
Netjes toch.
David USA zegt
En terecht! Het is zeker wel een mooi merk met een goed wagenpark!
BMW zegt
@ jasper
ik ben het helemaal met je eens
Phil zegt
@ Citrofiel
Audi ontwikkelt hun auto’s ‘saai’ omdat het dan een groter publiek aanstelt.
Anderzijds de C6 van Citroën is een appart, niet alledaags model en je ziet het ook aan reacties dat er toch een héél pak mensen zijn die het design van de C6 een beetje te futuristisch vindt, maar dat is natuurlijk weer eigen smaak hé.
Maar Audi is toch op betere weg nu, kijk eens naar de nieuwe A5, dat is toch geen misse auto hé !!
Maar ik vindt het wel gedurfd van Citroën om zo een model uit te brengen als de C6, maar als hij dan ook nog goed verkoopt is een andere vraag…
Maar als we verder gaan op het comfort (ophanging,…) is er geen twijfel mogelijk hé, dan is de C6 de perfecte auto.
Racer X zegt
De A5/S5 (wat ik overigens erg fraaie wagens vind) zullen de verkoopaantallen nog wel wat verder opkrikken.
Roy zegt
Op zich zijn Audi’s mooie auto’s, maar niet echt apart. Mensen die een Audi kopen willen luxe, en van A- naar B rijden, en daar houdt het denk ik op. Maar datzelfde geldt ook voor Mercedes, Lexus en wat mindere mate BMW. Daarentegen vindt ik franse en japanse auto’s wat gedurfder, daar hou ik wel van.
Audioot zegt
Doet me deugd.
Citrofiel zegt
@ Windhoos; Dat bedoel ik dus!!! :| :P
@ martijnn; De S5 en R8 gewaagd?! Ten opzichte van de A6 misschien, maar ik vind er nog steeds niet veel aan. Wat kunnen meningen toch verschillen…
@ BMW en jasper; Maar stijlvol en saai kunnen ook heel goed samen gaan. Ik vind Audi ook stijlvol, maar gewoon niet spannend. Het zegt me totaal niets.
@ Phil; Ik begrijp het ook wel waarom ze het doen, maar ík heb het er gewoon niet op. Doe mij dan maar een leuker design. Bij een auto gaat voor mij gevoel boven economisch gedoe. Alhoewel ik dit niet te hard moet verkondigen, want ik vind het ook juist leuk dat veel mensen het design dat ik goed vind (C6) níet goed vinden… Dus neem vooral niet mijn mening aan! ;)
VeyronLover zegt
Audi heeft daar volledig recht op! Geen enkel model is lelijk, ‘k denk dat iedereen ze wel mooi vindt :-p
Windhoos zegt
Ik iig wel VeyronLover, maar of het iedereen kan bekoren is een tweede. Het is wel (bijna) een feit dat niemand ze lelijk kan vinden en laat dat nou net de doel van audi zijn ;-)
jasper zegt
@ Citrofiel
om eerlijk te zijn, ben ik wel een beetje jaloers op het design van de C6. Maar de verkoopaantallen van Audi zijn meer dan terecht.
speedlimit zegt
Leuk dat audi met dit bericht naar buiten komt…maar ik blijf de audi’s saai vinden.
Audi is net als sony…je bataalt alleen voor de 4 letters v/h merk maar stelt verder geen ruk voor aangezien ’t nog steeds ’n dure volkswagen is.
Mattor zegt
Vind het saaie juist wel meevallen. :D Vind de BMW 5 of Merc E véél saaier dan een A6 bijv. Tuurlijk, het is niet dé meest spannende auto die je kan vinden, maar het is (in mijn ogen) een erg mooie auto, kwalitatief goed met fijne rij-eigenschappen (Quattro + sportonderstel rijdt erg strak, mis alleen nog bredere slofjes) en als ik dan een auto van 75k koop wil ik idd wel iets terugzien van de prijs na een jaar of 4,5.
Mijn vader rijdt al een jaar of 10 tevreden Audi en blijft dit ook nog wel doen. Ook ik zit aan mijn 2e A6 en als het zo doorgaat komen er nog wel meer Audi’s, voor zowel mijzelf als mijn vader.
Mattor zegt
@ Speedlimit
Een Audi steekt wel wat beter in elkaar dan een Volkswagen. Tuurlijk betaal je voor het merk, maar zeker niet alleen.
Windhoos zegt
Daaruit blijkt al dat jij er totaal geen verstand van hebt speedlimit, Audi gebruikt wel veel hetzelfde maar voegt ook ongelooflijk veel toe. Welleens een V10 in een Volkswagen gezien? Bovendien hebben ze ook vaak een ander onderstel. En Audi heeft het sinds kort ook voor het zeggen binnen de VAG groep. Het is als je het zo wilt bekijken dus eerder VW wat een goedkope Audi is.
Het zou mooi zijn als je eerst ff je huiswerk doet alvorens je met loze opmerking gaat gooien, want dit slaat kant noch wal………
Windhoos zegt
opmerkingEN bedoel ik natuurlijk, jammer dat ik hier geen edit functie kan vinden…
speedlimit zegt
@ windhoos
Doe jij je eigen huiswerk maar voordat je onzin uit gaat kramen.,want jij wilt dus zeggen dat er geen V10 in ’n VW zit.
Volkswagen heeft wel degelijk ’n V10…de V10 TDI bijvoorbeeld die in de touareg en de phaeton zit.
Of ’t nou ’n diesel of benzine is en of ie nou van audi of VW is maakt nu niet uit…punt is dat ’t n V10 is en dat ie wel degelijk in ’n VW zit.
En dan nog blijft ’t nog steeds ’n duitser en da’s totaal mijn smaak niet,maar da’s mijn mening.
BMW is de enige “spannende” duitser wat looks betreft die er is,al gaat die met de huidige 1 en 3-serie de verkeerde kant op.
Rick dos zegt
We live in conservative times…..en dat blijkt maar weer aan de verkopen van Audi.
Maar in Amerika gaat het idd niet goed met Audi.
Audi –6.7% at 7,789 (6/06: 8,039)
BMW .5% at 25,220 (6/06: 24,179)
Zou ik me toch zorgen over maken als Audi zijnde….
Windhoos zegt
Ik was idd niet duidelijk genoeg, ik bedoelde namelijk de benzine versie.
Dat er oa een V10 in de Touareg en in de Pheaton zit moge duidelijk zijn, deze maakt waarschijnlijk ook zijn opwachting in de R8.
PS zeg ff tegen een lambo rijder dat hij in een dure Volkswagen bezit, kan je lachen ;-)
mark zegt
@citrofiel
Wat jij saai noemt, ervaar ik toch anders. Wat ik aan Audi toch heel speciaal vind is dat ze intelligentie, kracht, klasse,… weten te verborgen onder een “saai” design. Ze blijven heel bescheiden en iedereeen weet dat er pit in zit. Ik hou niet zo van een agressieve look die uitdagend is en toch kans maakt om het onderspit te delven.
@rick dos
Van jou weten we ondertussen al eeuwen lang dat je Anti VAG bent, ik zou zeggen probeer toch nog soms iets positief te verkondigen over VAG want ik vrees dat je comments niet meer gelezen worden vrees ik ; )
Dat Audi het slecht doet in de VS staat in het artikel al, maar de hoofdgedachte is nog steeds dat Audi gestegen is met 10% en dat zie ik eerlijk gezegd BMW niet nadoen.
@speedlimit
En een bmw is dan een wagen die zijn prijs waard is ofwat, is het dat wat je bedoelt. Kom zeg, nee even serieus. Voor een Audi betaal je meer omdat ie zeker zn prijs waard is. Natuurlijk betaal je deels voor het merk, maar om te zeggen dat het een VW is met een ander prijskaartje, nee hoor, je betaald meer omdat je meer waar krijgt voor je geld.
En zoals windhoos al aangaf. Dan is volgens jou een Lamborghini Gallardo een veel duurdere Volkswagen ofwat? Maak je zelf toch geen onzin wijs aub
eMilt zegt
@speedlimit: Het feit dat er modellen zijn met overeenkomstige motoren wil nog niet direct zeggen dat Audi een luxe Volkswagen is. Net zo als een Alfa geen luxe Fiat is. De verschillen zijn toch wel wat groter. Rij eens een paar maanden met een A4 of een A6 en zeg dan nog eens dat je het een k*t auto vindt.
Ik weet in ieder geval wel (via relaties werkzaam bij BMW in Duitsland) dat BMW zich knap zorgen maakt over Audi, de doelstellingen van Audi en de vele nieuwe modellen die er al zijn of nog komen.
666 zegt
ik blijf versteld staan over het feit dat er zoveel mensen zijn met slechte smaak.
@mark: blijkbaar lees jij toch nog de comments van Rick dos. Overigens, de RS4 en RS6(vorig model, want de nieuwe is nog niet voorgesteld) zou ik niet definieren als een underdog, die auto hangt vol met dikke bumpers, luchtkieuwen, dubbele uitlaat, etc…
Ze hebben toch ook een S-line, voor diegenen die een saaie auto toch niet ‘dat’ vinden.
Audi kan je vergelijken met een Poedel. Ze zijn er alletwee voor mensen die geen smaak hebben. Voor de rest hebben ze geen bestaansreden, laat staan dat ze de wereld mooier maken.
Rick dos zegt
Precies 666.Thx. ;)
Chiel zegt
Om van een lang verhaal een korte conclusie te maken, Audi ownd Aars en dat is te zien aan de cijfers die het merk op het moment bepaald.
Saai zijn ze zeker niet, want in Rover-achtige auto’s zitten oudere lui en in een Audi(xD)
Chief_S5 zegt
Ik hoop dat ik op m’n 18e kan bijdragen hieraan :)
helmirossi zegt
“Audi kan je vergelijken met een Poedel. Ze zijn er alletwee voor mensen die geen smaak hebben. Voor de rest hebben ze geen bestaansreden, laat staan dat ze de wereld mooier maken.”
Audi geen smaak??? Heb je de 1 serie coupé al gezien :)
Allautomotive.nl zegt
Audi heeft de laatste 12 jaar ieder jaar hun volume met 5 tot 10 % verhoogd, voorwaar een prestatie!
JW zegt
666, wat heb jij er ontzettend weinig verstand van. Mening oke, maar dit soort onzinnige crap uitkramen is typisch geval van pro BMW anti Audi wat hier al veelal heerst. Wat een ontzettende onzin dat mensen die Audi rijden geen stijl hebben. Wil jij beweren dat als je in een ordinaire BMW rijdt dat je dan wel stijl hebt?
JW zegt
En dan nog iets. Audi mensen hier geven tenminste toe als merken als Benz of BMW iets fatsoenlijks produceren. Bij het simpele BMW volk wat hier veelal rondhangt is dat anders en alles wat Audi maakt is kut. Echt ik wordt er zo moe van dat hier alles wat geen BMW is klote is en oh BMW is zo goed en blablabla, echt wat een gelul, ik vind het juist wel stijlvol als je ook eens kunt toegeven dat anderen wat goeds maken. Punt is dat hier errug veel simpele zielen rondhangen en dat niet kunnen. Stijlvol, yeah right..
Windhoos zegt
666 schrijft,
6 July 2007 om 9:44
Audi kan je vergelijken met een Poedel. Ze zijn er alletwee voor mensen die geen smaak hebben. Voor de rest hebben ze geen bestaansreden, laat staan dat ze de wereld mooier maken.
—————————————————————————–
Lekker respectvol weer………………………………………..
mark zegt
@666
Die poedels verkopen toch als zoete broodjes. Dat kan je van bmw niet zeggen zoals die topman van bmw ook al zei met een dik ei in zn broek “een duitse constucteur doet ons na, maar ik ga niet zeggen welke”
Een topman die met het schijt moet meedelen dat zn rivaal het beter doet, is dat de kracht waarvoor bmw staat??? veel uitstraling, maar inside de kleinste penis op zak.
Poedel of niet, de bmwfreaks die de opkomst van Audi voelen aankomen zullen toch lekker moeten buigen voor het succes van Audi.
jaja, VAG is the best with Bentely, Bugatti, Audi, Lamborghini en binnenkort misschien een samensmelting met Porsche. Waar gaat bmw met afkomen??? De mini???
Laat bmw maar terug vliegtuigmotore ontwikkele aub want op vlak van de autoverkoop is VAG toch nr 1 van Europa, jaja dos en 666, NR 1
dus blijf maar lekker verkondigen dat het allemaal duurdere VW’s zijn maar het zijn VW’s die verkopen als zoete broodjes. VW is het meest verkochte merk in belgie gevolgd door peugeot als het gaat om personenwagens. De cijfers spreken voor zich en dat zal je toch lekker moeten slikken, hoe zuur het ook mag zijn. Slikke please
En als je dan toch van smaak spreekt, ik weet niet wat je zo smakkelijk vind aan een 1-reeks bmw die zwanger is of een x3 waarvoor je 75% aan tuperware betaald… over een dure VW gesproke, al gehoord van een veel te dure mini???
De 5reeks mag er zijn in mijn ogen, maar de rest …
Dit zijn nu typische reacties van bmwfreaks die natuurlijk maar afkomen met “lelijke poedels, in de VS zijn ze slecht bezig” maar het punt blijft dat Audi maar blijft groeien en hierdoor onder de duiven van bmw schiet. En ze schieten duidelijk goed raak onder bmw’s-reetje met een stijging van 10% tov vorig jaar. 10% meer winsten hallo. Feliciteer Audi maar vast, poedels of geen poedels. life is hard ; )
Ik rij toch liever een poedel dan een hangbuikzwijn. met een hangbuikzwijn ga je toch niet uitpakken zeker.
De s6 heeft toch lekker gehakt gemaakt van de m5. De a6 is middels voor een groot deel verantwoordelijk voor de groei van Audi, dus ja.
mark zegt
geen bestaansredenen
voor jou duidelijk niet, maar als ik mijn neutraliteit moet verbreken en kiezen tussen 509000 tevreden klanten en iemand die niet eerlijk is tov van zichzelf, dan weet ik het wel
audibiel zegt
saai?
christian zegt
nee ik vind hem niet saai eigenlijk
lincoln zegt
kom kom .. iedereen weet toch wel dat audi gewoon helemaal in orde is .. net zo als dat meisje bij de slagers afdeling van je supermarkt .. trouw,knap maar met weinig expresie .. en je weet toch dat je niet voor altijd samen blijft ((inruilwaarde) .. dus audi (en de rest van die duitse meuk) is een prima auto voor de hollandse markt.
Citrofiel zegt
@ mark; Het hoeft ook niet agressief (weer een referentie naar de C6), maar het moet gewoon wat uitstralen. Audi straalt gewoon niets uit…
@ jasper; Mee eens. Het is ook gewoon terecht, ik kan het begrijpen, maar het is niet míjn smaak…
@ 666; :lol: Super! :D
@ audibiel; Ja hallekidee zeg, dat is geen productiemodel… Zo kan ik het ook.
Randy zegt
Citrofiel.. wat ben je toch handig op deze site ;)
666 zegt
@Mark: amaai, ge zijt precies op uw tenen getrapt. Sorry dat ik de meute van het “best verkochte” merk niet meteen volg, ik ben geen kuddebeest. Eerder een Einzelganger.
Overigens, de S6 heeft niet bepaald gehakt gemaakt van de M5, beter informeren in het vervolg. Hij scoorde betere punten in binnenruimte, dus hij is iets groter en maakt daardoor duidelijk in jouw ogen gehakt van de M5. Qua prestaties komt hij niet meteen in de buurt.
speedlimit zegt
@ mark
“Natuurlijk betaal je deels voor het merk, maar om te zeggen dat het een VW is met een ander prijskaartje, nee hoor, je betaald meer omdat je meer waar krijgt voor je geld.
Maak je zelf toch geen onzin wijs aub”
Om ’n klein voorbeeld te nemen (ik ken de prijzen)…ga eens gloeibougies halen bij de VW dealer voor ’n 1.9TDi en dan dezelfde bougies bij ’n audi dealer.
Je zal nog opkijken wat voor prijsverschil daarin zit…identieke motor met dezelfde bougies maar wel ’n ander prijskaartje.
Hoezo audi is ’n duurdere vw?
Ga eerst maar eens navraag doen en kom dan terug om te zeggen dat ik ongelijk heb!!!
Rick dos zegt
@mark
Jeeeeeez, mark! Beetje gefrustreerd? Aangezien ik het toch wel enigzins gezellig wil houden hier op Autoblog en niet een bijdrage wil zijn aan fysieke kwalen als gevolg van je frustratie. Zal ik je helemaal gelijk geven! ;)
En VAG is idd nr.1 qua autoverkopen in Europa. En BMW is de nr.1 in de wereld in het premiumbrand segment…..gevolgd door Mercedes en Audi. Zie je nou, noem ik toch nog Audi. ;)
@Audibiel
Ja, en ook nog eens lelijk. ;)
mark zegt
EDIT: Zullen we het even normaal en gezellig houden, Mark?
mark zegt
@ rick dos
probeer gewoon redelijk te blijven en trek niet alles naar het minimale en dan blijft het hier zeker heel gezellig als je wil. En mark is zeker niet gefrustreerd, eerder verveeld met sommige uitspraken. Het feit dat het non-verbale ontbreekt maakt het natuurlijk zowat gefrustreerd op lijken, maar nee hoor, schijn bedriegt.
Mark is toch zo populair bij de bmw freaks ; )
Ze zouden hem wel rauw lusten als je zo kijkt naar al die reacties en zou je zo denken “wie is hier in godsnaam zo gefrustreerd”
@mark …
@mark …
@mark …
@mark …
; )
Job zegt
Wat Citrofiel zegt, daar kan ik me grotendeels in vinden. De meeste audi modellen (R8 en TT niet meegerekend) zijn gewoon heel degelijk. Ik zou ze niet direct saai willen noemen.
Audi’s zijn echte premiumbrand auto’s, maar niet voor mensen die met hun hoofd boven het maaiveld willen uitsteken, en heel veel mensen houden hier blijkbaar van. BMW en Mercedes daarentegen springen veel meer in het oog, persoonlijk hou ik daar wel van, en zou ik me ook zo’n auto kopen, als ik later groot ben:)!
CLK 63 AMG Black Series zegt
@iedereen die audi geen smaak vindt hebben
de meeste mensen kopen audi’s (denk ik) omdat ze degelijk zijn,
oke ze zijn wel een beetje saai maar er zijn heus wel audirijders met smaak
Windhoos zegt
Citrofiel schrijft,
6 July 2007 om 18:32
@ mark; Het hoeft ook niet agressief (weer een referentie naar de C6), maar het moet gewoon wat uitstralen. Audi straalt gewoon niets uit…
—————————————————————————-
Niet mee eens, maar dat wordt zo een gebed zonder end. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe men een merk wil zien en waar iemands voorkeur bij ligt.
Een citroen rijder vind een citroen iets uitstralen en een Audi rijder vind een audi iets uitstralen……
@Mark, niet zo happen joh, daar schiet je niets mee op
Rick dos zegt
@mark
Trek het je allemaal niet zo persoonlijk aan. We hebben het hier uiteindelijk over auto´s en automerken. Twee dingen die het niet waard zijn om het je zó persoonlijk aan te trekken.
Het is leuk om het te bewonderen, discusieren en hier en daar over te grappen. Maar geloof mij! Er zijn in deze wereld VÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL belangrijkere dingen om je druk over te maken. ;)
mark zegt
@rick dos
Ik neem het zeker niet persoonlijk op, het gaat uiteindelijk om 509000 mensen. Maar ik hou niet zo van uitspraken die niet onderbouwd zijn. Geef nu zelf toe dat het een succes is dat Audi boekt, niet? Daar waar anderen (mensen die je niet aanspreekt) spreken van “geen bestaansredenen”.
Dat is net alsof ik zou zeggen dat jij geen hersenen hebt. Het is nooit bewezen dat jij hersenen hebt, maar iedereen weet dat je hersenen hebt anders zou je niet kunnen denken. Begrijp je? als je een beetje filosofeert hierover zal je er wel uitgeraken misschien.
De cijfers spreken voor zich en toch spreekt men van “geen bestaansredenen”.
Als je het gezellig wil houden op dit blog, dan zal men toch met onderbouwde stellingen moeten komen. Dit gaat natuurlijk over auto’s en dat is totaal niet zon belangrijk ding om over te discussieren, maar het punt is dat het principe telt voor mij. Het kon even goed over heel belangrijke zaken gaan waarover je je wel druk in kunt maken. Zulk een atitiude is voor mij onaanvaardbaar.
henk zegt
Haha! dat sommige mensen de VS erbij halen. Amerikanen hebben zowieso geen smaak, dus is het logisch dat Audi het daar wat minder doet. Die mensen daar rijden in Mercury, Lincoln en al die andere shit. Ik zou het als BMW-freak een beledeging zien dat BMW het in de VS goed doet! Wat een waardeloos argument. Audi ruleert op dit moment gewoon de premium markt en dat BMW en Mercedes freaks daar jaloers op zijn is heel jammer voor ze!
666 zegt
@mark: Zulk een atitiude is voor mij onaanvaardbaar. Goed voor U, overigens attitude schrijf je net iets anders. Foutje bij het typen veronderstel ik.
Waarom zou ik mijn stelling van “geen bestaansreden” verder moeten onderbouwen? Ik heb in andere artikels reeds melding gemaakt over het feit dat Audi achter BMW en Mercedes aanloopt, en pas enkele jaren later aankomt met zogenoemde M5 en M3 killers. Nu doen ze dit binnenkort terug met de RS6, die komt pas in 2009, de nieuwe 5-reeks wordt het jaar later voorgesteld, maar nu al roepen ze dat ze een auto gaan hebben die de ‘huidige!’ M5 sneller af gaat zijn. laat ons hopen voor ze dat het gaat lukken, want dat zou anders pas afgang zijn.
Ik ben niet per se een BMW-freak, tot voor 2 jaar alleszins niet, maar ik PERSOONLIJK ben gewoon niet aan Audi.
Hier gaan we weer:
Volgens mij copieren ze te veel en gaan ze telkens voor een ietwat klassieke look, omdat dat nu eenmaal hetgene is dat iedereen wil. Audi gaat voor klassiek, BMW gaat voor iets specialers, net hierdoor krijgt BMW veel tegenwind, de ene vindt hem mooi, de ander vindt hem lelijk. Als je vraagt aan de mensen op straat wat ze van een 1, een 3, een 5 etc… vinden, zal je op zo’n 50-50 uitkomen. Als je hetzelfde zal vragen over een A3, A4, A5(deze vind ik wel mooi, maar een achterkant van de 3-coupé is nu eenmaal mooi) en A6, zal je een uitkomst hebben van 65-35. De meeste mensen vinden ze wel kunnen, maar speciaal zijn ze in geen geval. Een BMW kan je er steeds uithalen, omwille van het design, zelfs al veranderen ze hun lijn.De Audi’s ook omdat ze al jaar en dag hetzelfde model maken met ietwat andere koplampen.
Voila, is dit beter onderbouwd? Jij spreekt over 509000 mensen en noemt dat dus onderbouwd?
P.s. autoblog is gewoon leuk tijdverdrijf.
Wel grappig dat mijn reactie van 8 lijntjes zoveel emoties heeft losgemaakt bij je.
Groeten,
666
mark zegt
@666
Je spreekt jezelf gewoon dik tegen en wie spreekt hier van emoties???
Je bent geen meutevolger maar bmw droomt zelf van zulke verkoopcijfers dus droom je onrechtstreeks toch om een kuddevolger te zijn. Als je echt geen meutevolger wil zijn koop je toch een wagen die in beperkte aantallen is geproduceerd, een bmw??? dag jan, voor mij ben je evengoed een meutevolger. En die enquete waarmee je afkomt, dat slaat totaal nergens op.
ik citeer
666 schrijft,
Als je vraagt aan de mensen op straat wat ze van een 1, een 3, een 5 etc… vinden, zal je op zo’n 50-50 uitkomen. Als je hetzelfde zal vragen over een A3, A4, A5(deze vind ik wel mooi, maar een achterkant van de 3-coupé is nu eenmaal mooi) en A6, zal je een uitkomst hebben van 65-35. De meeste mensen vinden ze wel kunnen, maar speciaal zijn ze in geen geval. Een BMW kan je er steeds uithalen, omwille van het design, zelfs al veranderen ze hun lijn.De Audi’s ook omdat ze al jaar en dag hetzelfde model maken met ietwat andere koplampen
————————
Je reactie is volkomen onderbouwd ja. Audi stijgt met 10% tov vorig jaar en dat noem jij geen bestaansredenen hebben, dit is indd heel onderbouwd…
Wanneer zullen ze dan wel bestaansredenen hebben als ik vragen mag, stel dat jij aan het roer staat bij Audi, verwacht je dan een daling van 10% om van bestaansredenen te kunnen spreken???
mark zegt
Je mag van mij zeker een persoonlijke keuze hebben als het gaat om het design of weet ik veel. Je persoonlijke keuze over smaak mag je zeker verkondige, al vind je ze allen hetzelfde lijken of allen poedels lijken or what ever. Maar het feit dat je van “geen bestaansredenen” spreekt hoewel de cijfers voor zich spreken, vind ik totaal verkeerd. Dat is net alsof je tegen zwart wit zegt. Een minste redelijk blijven is toch het minimum.
Een stelling onderbouw je met cijfers, aantallen. in dit geval de 509000 tevreden klanten, een stijging van 10% tov vorig jaar. Een studie van 1 of ander ding wordt ook onderbouwd met cijfers. Dat noem ik onderbouwen.
zomaar in het wilde gaan spreken van “geen bestaansredenen” hoewel de cijfers voor zich spreken, vind ik totaal verkeer.
einde discussie
666 zegt
@mark: was er dan een discussie? Ik stelde alleen maar vast. LOL
666 zegt
@mark: sorry btw voor het beledigen van je poedel. Ik verontschuldig me hiervoor. Ik ben een dierenvriend en wou deze beestjes met mijn commentaar niet persoonlijk kwetsen noch beledigen.
christian zegt
@Citrofiel: Nee maar ik had geen zin om de Audi TT en de R8 allebei te plaatsen, daarom deed ik maar een Audi TT R8 Style :P
Ikwilvanmijnaudiaf.nl zegt
Er zijn er ook weer 509.000 Audi’s die zometeen een tweede eigenaar nodig hebben. Er zijn dan genoeg mensen die er ook weer vanaf willen: http://www.ikwilvanmijnaudiaf.nl.