De aggressieve reclame campagnes van pechhulpdienst Route Mobiel zijn effectief en hebben maar één doel en dat is zoveel mogelijk klanten wegsnoepen bij concurrent ANWB. Vorig jaar verloor de ANBW naar eigen zeggen 61.000 leden, maar Route Mobiel houdt het op 65.000 leden. Toch moeten ze het bij Route Mobiel het iets rustiger aan doen, want zij zijn door Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor een tv-spotje waarin de grote concurrent wordt gekwetst en gekleineerd…
In de commercial roept Route Mobiel mensen op om het ANWB-lidmaatschap op te zeggen, zodat zij niet hoeven te betalen “voor duizenden kantoormedewerkers, praatpalen en een blaadje dat U toch niet leest.” Dit is gaat volgens de commissie net iets te ver en deze acht dit in “strijd met het fatsoen en nodeloos kwetsend”.
Route Mobiel is bevolen hiermee te stoppen, maar directeur Muller dat helemaal niet van plan. Route Mobiel gaat in beroep tegen de uitspraak. Volgens Muller heeft de Reclame Code Commissie moeite met de “nieuwe manier van vergelijkende reclame”, maar is vooralsnog voornemens hier gewoon mee door te gaan.
sven zegt
Heb de reclame nog nooit gzien, is er geen link naar t spotje??
Dennis zegt
Check: http://www.routem.nl/talpa/
David zegt
Lullig voor de ANWB, maar ze hebben in het spotje wel gelijk.