Eerder deze week hadden we al de GTM Factory Five supercar, maar nu is er nog een fabrikant die hetzelfde concept hanteert. RCR, Race Car Replicas, is bekend van het bouwen van Replica’s van klassiekers als de Porsche 917 en de Ferrari P4, maar ze hebben nu dus een eigen ontwerp gemaakt.
De Superlite Cup is leverbaar in twee varianten, een coupé en een Roadster, waarbij ze de Roadster wel heel erg uitgekleed hebben. Er is niet meer dan een stalen frame aanwezig, en ze hebben waarschijnlijk met een schuin oog gekeken naar de Ariel Atom. Voor de motorisering zijn verschillende opties leverbaar zoals een Corvette V8 en een Porsche motor.
Ook deze auto moet je zelf in elkaar zetten, wat niet voor iedereen weggelegd is, maar wat heeft wel effect op de prijs. De complete kit kost namelijk maar $43900 dollar wat een stukje duurder is dan de GTM maar een stuk betaalbaarder dan een fabriekswagen. Wel moet ik zeggen dat ik het design van de GTM ook een stuk mooier vind, dus als het aan mij ligt is de keuze snel gemaakt.
Meer informatie is te vinden op de website van RCR.
Alwood zegt
lol, alsof ze een body om een atom hebben gebouwd en er een echte motor in gelegd hebben :P ;)
LC zegt
@Alwood; Je haalt de woorden uit mijn mond. :P
lincoln zegt
op een of andere manier zie ik die gele schelp bij een km of 150 gelift worden ..
geeft niet echt een solide indruk .. dat frame los dan weer wel ..
kiezen .. dit of een GTM lijkt mij dan ook een makkelijke ..
dekster zegt
Ziet er wel efficienter uit (op earodynamica dan), ideaal om een endurance te doen :)
RA999 zegt
Die roadster kost maar $15,995 dus dat is volgens mij goedkoper dan een Ariel en met een Corvette motor zal ie ook wel minstens zo snel zijn…
Apache zegt
leuk die laatste, dat je er met 2 in kan, dat trapt wat vlotter.
heidekonijn zegt
Mooier dan een Ultima, maar er moet op zo’n onderstel toch iets originelers te verzinnen zijn?
Citrofiel zegt
Je zou hem natuurlijk ook door iemand anders in elkaar laten zetten. Of zou dat het hele voordeel weghalen? Ik weet niet hoe het zit met de uurprijzen en met de duur van de bouw van zo’n ding…
@ RA999; :o Dat is goedkoop… Nou ja, als de Hollandse belastingen erover komen, wordt het wel weer prijzig genoeg.
heidekonijn zegt
@Citrofiel
Als je een semi-proffessionele bouwer in de EU zou vinden, hoef je je wel al minder zorgen te maken over de homologatie.
Poekie Lauda zegt
Die Roadster ziet er uit als een Ariel Atom met grote wielen, die ergens frontaal is opgeklapt :P
Doe mij dan maar een Ariel Atom, ik heb niet de vaardigheden om zo’n dingen ik elkaar te schroeven :?
StormRAM zegt
Ik mis de specificaties….ook op hun site overigens, das dan wel weer een beetje jammer
jela zegt
vette auto, vooral die roadster maar ik mis high res. materiaal!
VonStroke zegt
Ik vind em wel mooi moet ik zeggen.
C6.R zegt
Kan je dat chassis ook met (500+?pk) Corvette motor krijgen?
Dat zou best nog wel eens snel (fout) kunnen gaan dan…
Volvo_440_turbo zegt
Dat ding, dat krijg ik samen met mijn broer of een vriend wel in elkaar.
Ik ben geen autotechnieker maar heb wel de nodige technische vaardigheden dankzij mijn technische achtergrond en veel sleutelen aan volvo 480-ers en een 440-er. Veel moeilijker als deze twee wagens kan dit echt niet zijn!
Spijtig dat ik dit moment het geld niet heb :(
Gerben zegt
lekker karretje
Wat_een_gezeik zegt
foto’s op de site van RCR staat een coupe zonder achterwielaandrijving. misschien een beetje raar als ie alleen voorwielaandrijving heeft. ik vind het iig wel raar voor zo’n auto
GOD zegt
die wil ik wel onder de kerstboom hebben
Klassiekerrally zegt
Oeh… Dat frame is zo sexy! Paar spats over de wielen en op kenteken zetten!
Alleen… Waar laat je de kentekenplaat?
rider zegt
ik vind het een heel geslaagd concept, met name de coupé. de roadster ziet er niet uit.
110% zegt
Vind de Atom toch wat mooier en completer. Dit is net of je niet genoeg geld of tijd had om je auto af te bouwen.
Juppe zegt
Niemand die het opvalt dat de coupe een compleet ander chassis heeft dan de roadster?
De roadster lijkt mij een atom-kopie. Ook met FWD motor achterin.
De coupe is eentje met een buizenchassis en v8-motor achterin. Zoals zoveel van die dingen hebben, maar dan lelijker.
Petor zegt
Doe bai die mar.
Waar moet ik tekenen ;-) ?