Er waren te weinig geïnteresseerden.
De line-up van de Range Rover Evoque krijgt voor het 2019 modeljaar een wijziging. De huidige line-up bestaat uit de Evoque Coupé, de vijfdeurs Evoque en de Evoque cabrio. De laatste twee mogen blijven, de coupé gaat exit.
Tegenover Autocar heeft een woordvoerder van Land Rover gezegd dat de vraag naar de coupé tegenvalt. De verkopen zijn zo matig dat het autoconcern heeft besloten de variant uit het gamma te halen. Opmerkelijk genoeg mag de open Evoque wel blijven. Je zou denken dat dit ook geen populair model zou zijn, maar blijkbaar is de auto rendabel genoeg voor Jaguar Land Rover om de variant in de verkoop te houden.
Ongeveer 95 procent van de verkopen van de Evoque betreft de vijfdeurs variant. De overige vijf procent betreffen de coupé en cabrio, waar laatstgenoemde dus de populairste niche is. Daarmee blijft de nieuwe Range Rover SV Coupé over als de enige coupé van het modellengamma van de terreinwagenboeren. Deze valt echter qua prijs in een totaal andere categorie. Sterker nog, de in Genève gepresenteerde Range Rover is één van de duurste nieuwe SUV’s van Nederland met een prijskaartje van 390.000 ekkermannen.
supercarwaar zegt
Hadden ze beter een streep door de Evoque Cabrio kunnen zetten.
kennone zegt
@supercarwaar: nou die is opzich nog wel handig om als badkuip te gebruiken
mikje90 zegt
@kennone: eerder als voederbak voor het vee
drdre1 zegt
@supercarwaar: helemaal mee eens: https://youtu.be/Z9WZZaM_MKg
weijs zegt
Of een model rendabel is, is niet de enige variabele waarop zal worden besloten om een model te schrappen of niet. De cabrio behouden zal meer een branding statement zijn. Kan me niet voorstellen dat de cabrio rendabel is.
eklasse zegt
@weijs: een cabrio voegt iets toe namelijk dakloos rondrijden. Die coupe voegt niks toe. Alleen 2 deuren minder dan de 5 deurs. Dat lijkt mij de voornaamste reden.
ablogjunk zegt
En wat is die cabrio lelijk! Alsof er wieltjes onder hele grote badkuip zijn gezet en je zelf niet boven het randje uit kan komen….
lincoln zegt
van de ene hebben we nog zat onderdelen op voorraad ..
en van die andere gaan we ze niet meer bijbestellen ..
zo simpel kunnen keuzes zijn ..
dakarbemo zegt
hmpf ik vond de Evoque Coupe nu juist exact het model dat de evoque moet zijn. Een fashion accessoire die er goed uitziet. Vanbinnen vond ik het maar so so maar van buiten excellent! Maarja t zal gewoonweg niet genoeg verkopen opleveren. Sowieso mag de evoque wel een fikse modernisering krijgen.
O plaat zegt
@dakarbemo
En dat is de reden net dat ik de Evoque haat, het is een onpraktische handtas voor voetbal vrouwen. Ook de Belgische reclames er voor vond ik verschrikkelijk “met zijn legendarische offroad capaciteiten” ze noemen dus het niveau van een Dacia Duster legendarisch.
dirkv zegt
@shiva: Je kan van de Evoque vinden wat je wil maar met de juiste bandjes is het ding best terrein waardig. Zijn grotere broers maken wel gehakt van hem maar voor een handtasje kan die aardig modder happen. Kijk maar eens op YouTube…
O plaat zegt
@dirkv:
Zo als een Dacia Duster dus.
dirkv zegt
@shiva: Ik heb zojuist een paar off-road filmpjes van de Dacia Duster bekeken en je hebt gelijk. Die Duster doet het verrassend goed off-road!
bespottelijk zegt
Beter een streep door de hele Evoque serie: Belgisch Witblauw op wielen
potver7 zegt
Alle voetbalvrouwen zijn over op een Velar?
ikleesookoverautos zegt
@potver7: nee die rijden nog steeds in de vijdeurs variant.
tjongejongen zegt
Nu nog wachten tot ze de doek er overheen hangen. :P
mashell zegt
Het grootste drama dat zich op dit moment in de autoindustrie volstrekt is niet het de elektrificering, niet de downsizing, niet de opkomst van de SUV maar is het uitsterven van de 3 deurs.