Denny Landzaat, voetballer bij Feyenoord, had gistermiddag een klein probleempje…
Op de N203 bij Krommenie brak het linker voorwiel van zijn Range Rover af. De auto bleef gelukkig overeind en niemand raakte gewond. Vermoedelijk brak het wiel af doordat de wielbouten niet waren nagetrokken (bron: webregio.nl).
PigPen zegt
Dat zijn dikke Brembo remmen ;)
bartholomeo zegt
stevige remschijf.
de garagist die deze blunder heeft begaan zal het wel mogen vergeten als zijn naam bekend word
Hugo zegt
De bouten lijken er nog in te zitten, 2 ervan afgebroken? Vreemd…
RenesisHP zegt
Niet nagetrokken wielbouten, dat is best wel dom. Maar ach, de schade valt mee. ;)
Wim zegt
Haha lelijk Landzaat :P
En zoveel schade is het nu ook nog niet nee..
Emerald Green Jag zegt
@ Hugo,
Volgens mij zijn er twee moeren afgebroken en de andere drie zien eruit alsof deze spontaan hun bouten verloren hebben.Met andere woorden: MX5/RX8owner’s advies opvolgen: goed en regelmatig de bouten natrekken.
Rolf zegt
Ook al trek je de wielbouten niet helemaal goed aan…
Een wiel kan ook afknappen als alles wel goed vast zit..
Dus met die wielbouten niet goed aandraaien is dikke bullshit..
@Emerald Green Jag:
Logisch dat de moeren er af zijn he…!! Wiel is er tog af en waarom alleen MX5 en RX8 owners????? Iedereen moet dat tog gewoon doen!!
Sjaaky zegt
Tja 2 negatieven krachten he: Een Feyenorder en een Engelse auto. It’s a disaster waiting to happen.
JD zegt
@rolf
Goed leren lezen. MX5/RX8owner is degene die een post plaatste over wielmoeren goed aandraaien. Vandaar ;)
Sja krijg je he… wel een dikke auto rijden maar de balleverstand hebben van auto’s en velgen. Dan controleer je dus je velgen niet als je hem terug krijgt van de garage.
Martino zegt
Zou eerder zeggen dat er 3 moeren niet opgedraaid zijn en hij dus met maar twee moeren vast reed. Dan kan het me nog enigzins voorstellen dat ze afbreken. met zoveel kracht erop.
jochem zegt
@rolf
haha,
MX5/RX8 Owner is ook iemand die hier komt
Tis te merken dat je niet vaak andere berichten leest
Erik zegt
Beetje dimmen Rolf.
Ten eerste zie je dan een aantal bouten nog intakt zijn en 2 zijn afgebroken. Waarschijnlijk hebben die 2 het wiel niet kunnen tegenhouden in de bocht.
Bij afknappen zou je verwachten dat er meer is geknapt dan 2 van de 5 bouten.
Daarnaast reageert Emerald Green Jag op iemand die zichzelf MX5/RX8owner noemt op het forum. Dus niet zo schreeuwen als je niet weet waar het over gaat.
Verder lullig voor Landzaat natuurlijk. Lijkt me een leuke verzekeringskwestie. Ik hoop voor hem dat Datzo het snel regelt ;)
jochem zegt
Moet je kijken, toch nog 3 oplettende autobloggers :P
RScosworth zegt
@ Sjaaky
Is de Range Rover geen product van BMW? Of geldt dat niet voor de Sport?
bakkerst zegt
@ redactie..
nog zo’n effect van klimaatverandering, de komkommertijd valt steeds vroeger..
august zegt
Ditzo zou hier anders heel moeilijk over doen.
RenesisHP zegt
In de vrachtwagen sector gebeurd dit ook nog wel eens. Dat is helemaal leuk met die dubbele achterbanden. Als de buitenste dan los laat, gaat de binnenste mee. Een kennis van mij is werkzaam bij de AVR. Daar hebben ze hun eigen onderhoudsafdeling. Probleem is alleen dat er daar te veel op tijd wordt gelet met dit soort fouten ten gevolge. Veel bestuurders vergeten het natrekken door een chronisch gebrek aan tijd.
Natrekken is ook de medeverantwoordelijkheid van de bestuurder. Ik heb toch wel eens de mededeling natrekken voorbij horen komen na het wisselen van velgen. Dit geldt trouwens sneller voor zwaardere voertuigen.
De bouten zullen normaal gesproken niet snel afbreken. Dit kan eigenlijk alleen door haarscheurtjes of metaalmoeheid. Twee dingen die normaal gesproken op een nieuwe auto al helemaal niet voor komen tenzij er een fabrieksfoutje in zit, of nadat je zelf een harde klap(volgas over een drempel) hebt gemaakt. Normaal gesproken is dit dus gewoon een menselijke fout die levensgevaarlijke consequenties kan hebben, zoals de bandkoppende BMW van de week liet zien.
Emerald Green Jag zegt
@RScosworth
Nope, Range Rover is een tijdje terug naar Ford gegaan. *Rover* was van BMW (poor sods).
Enige tijd geleden is hier een prachtige plaat getoond van alle verbanden tussen de diverse merken uit autoland. Kijk daar maar eens op!
RenesisHP zegt
@Rolf.
Aangenaam. :lol:
RenesisHP zegt
@Ikzelf.
Tering dude, Nederlands typen is ook moeilijk. :l
Sorcerer zegt
287 kW, lekkah vermogen, zelfs nog in zo’n tank :P
kenny zegt
ik heb het ongeluk zien gebeuren alleen had geen camera bij me:(
het gebeurde 2 meter bij me vandaan ik schrok me dood!!
maar gelukkig is het allemaal wel meegevallen
pvl zegt
@Emerald Green Jag
Niet helemaal juist. BMW heeft de gewone range rover ontwikkeld. Daarna ging het geheel over naar ford. De range rover sport is het werk van ford.
Ringfan zegt
bartholomeo schrijft:
“de garagist die deze blunder heeft begaan zal het wel mogen vergeten als zijn naam bekend word”
Naast de taalfouten die je maakt vraag ik me serieus af wat je nou in Godsnaam bedoelt…
KUYL zegt
Mooiste is nog dat ik dit bericht vanochtend al zag staan. En daar stond dat ze de velgen geprobeerd hebben te stelen. Dat verklaard ook gelijk dat er 2 afgebroken zijn. Waarschijnlijk 3 losgedraaid en toen kwamen ze het slot tegen.
Emerald Green Jag zegt
@ PVL
Kijk zo leer ik ook nog eens wat :-D
majinstar zegt
Dat krijg je ervan als je een landrover koopt. Koop gewoon een X5 en misschien over een paar jaar :
De X5 M SUV
Emerald Green Jag zegt
@Majinstar
Een Range Rover is geen suffe SUV, is gewoon een terreinwagen!
tss68nl zegt
Goede grap wel. Leuk dat je geen velgen meer kan jatten vanwege slotbouten, maar de rest los draaien is nog steeds perfect mogelijk ;)
TJ zegt
Hehe dat is pas een remspoor!
ZoZo... zegt
Balen…
Heb het zelf een keer meegemaakt (hadden toen een grand Cherokee srt8). Zat naast mn vader en hoorde getik bij het rechtervoorwiel. 1min later zag ik het rechtervoorwiel weg stuiteren/rollen en wij kwamen tot stilstand. Wat bleek? $%#%-mensen hadden geprobeerd het wiel te jatten, maar kregen de veiligheidsbout er natuurlijk niet af. We reden dus op 1 bout! Gelukkig, kwamen wij (en andere weggebruikers) er goed vanaf.
ZeRoo zegt
@tss68nl misschien is het dan nog niet eens zo’n gek idee om op allemaal slotbouten te doen.. zeker bij zo’n dure auto (en velgen)
ZeRoo zegt
Zijn dat trouwens de Kahn velgen ?
Bommerdebom zegt
Volgens mij lopen wij met zijn allen voorbij een belangrijke issue. Vriend Landzaat heeft dikke 22/24 inch aftermarket wielen op zijn RR zitten. Wellicht is deze set gemonteerd bij wielencentrum ali op de hoek en zijn er de verkeerde bouten gemonteerd, of is de boel idd niet goed nagetrokken. Dit soort dingen gebeuren..
clijde zegt
Het zou kunnen dat iemand al bezig was met de wielen te stelen, en toen kwamen ze er achter dat de slotbout niet paste…
Of bij de garage de slotbout vast gezet, en de andere bouten vergeten na te trekken. 1 of 2 bouten die los zitten, ok, maar hier is meer aan de hand.
Race_Kees zegt
Voor een auto die meer dan €120.000 kost verwacht je toch wel dat ze wat doen aan roestpreventie. Let wel, deze auto is nu pas 3 maanden oud!
Ik zie daar nu al een flink roestige stang/buis.
Jammer voor de beste man, bij zo’n auto met die velgen was de investering van 20 slotbouten toch niet zo groot?
Grasmaaier zegt
Lol! Reed er gister nog langs zat al te denken foto waardig of niet :D
RenesisHP zegt
@Race Kees.
Dat heeft praktisch elke auto, tot aan de Veyron aan toe. Dit zie je ook bij de remschijf. Het is ook niet echt roest, eerder oppervlaktecorrosie. ;)
bmw6cil4life zegt
haha LOL. lijkt wel of er maar 2 van de 5 op gezeten hebben.
Race_Kees zegt
@ hierboven. Ik zie ook wel dat het nu nog oppervlakkige roest is, als je bedenkt dat deze auto pas 3 maanden oud is kun je nagaan wat er over tien jaar nog over is van die stang.
Ach ja als je het geld hebt voor zo een bak of Veyron zul je je misschien niet drukmaken over die roest.
Mr. Marteen zegt
Dit is wel een extreme variant “Lowrider”-scene
lode land rover zegt
Het lijken het mij geen originele velgen, doch 22’……
Steeds oppassen met ET (einpress tiefe) van de velgen, als ook lengte van wielmoeren en van draadtappen.
Ofwel niet aangedraaid of met verkeerde, te korte moeren… who knows..
Aangedraaid met pneumatische hamer en half over gedraaid ???
1 ding is zeker, dit heeft de bestuurder horen aankomen, wielmoeren springen er niet in 1 keer af. Dit heeft lawaai gegeven gecombineerd met stuurtrillingen, anders begrijp ik het niet.
Heb dit zelf meegemaakt en losse wielmoeren hoor en voel je.
Ben RR Sport rijder, 22′ velgen.
lincoln zegt
ja welke EIKEL koopt er dan een auto uit India ??
DennieFR zegt
Ik trek ook regelmatig m’n velgen na.
Heb een jaar of 2 geleden nieuwe velgen laten leggen,en na een paar dagen trilde m’n stuur nogal in een bocht,oorzaak ; 2 van de 5 bouten verloren.
Kwamen ik EN de garagehouder goed mee weg,nieuwe bouten gekregen en z’n excuses aanvaard,en sindsdien trek ik ze regelmatig na,is 1minuut werk,kan je jaren revalideren besparen ;)
Peperbus zegt
” wel een dikke auto rijden maar de balleverstand hebben van auto’s en velgen. Dan controleer je dus je velgen niet als je hem terug krijgt van de garage.”
@JD
Doe jij dat? ….zeker klant bij Ali of hoe die beste man mag heten ;)
Sebbe zegt
het is een range rover “sport”
bruistablet zegt
*gaat verder lachen om het armoedige stalkende gepeupel in brunssum *
wilco zegt
Ploegen met je Land Rover
schnitzerken zegt
Brembo is wss vo de vuilbak…
nice car hoor
Gilliam zegt
Volgens mij is deze RR een overfinch RR…dit lijkt me toch zo als je kijkt naar de velgen, uitlaat,…
Range orgineel houden is de boodschap. Meer dan knap genoeg :-)
Gideon zegt
hey die remmen zitten ook onder me ax diesel:P
w0o0dy zegt
Beetje vreemd bij een auto die pas sinds 22 februari op kenteken staat. Overigens is de auto daarna op 4 maart overgeschreven… geleased?
boz zegt
@ WOoOdy: heeft wellicht iets te maken met een sponsorcontract van zn vereniging.
Ricosuave zegt
hey daar was ik bij haha…. wist niet dat ie van hem was :P…
zag er echt pijnlijk uit!!
ggj zegt
Best wel zaad.
Jaarwagen zegt
Je ziet het wel, zelfs dure wagens kunnen wel eens een “steekje” laten vallen.
rider zegt
schade valt reuze mee. ik had hetzelfde, maar dan bij 130km/h op de snelweg. sloeg gelukkig niet over de kop maar bij mij was er wel iets meer kapot. complete voorwielophanging krom en de remschijf weg. jaja mensen, natrekken die boutjes.
henk zegt
Die wielen lijken op karrewielen…logisch dat ze zich ook zo gedragen.
Eric zegt
reactie op web regio
**** ****** (Maandag 5 Mei 2008 13:34 uur)
ik reed gister in krommenie en zag opeens een dikke range rover midden op de weg ik dacht echt wat een idioot tot ik opeens zag dat ze hele voorwiel eraf lag toen ik keek wie het was wist ik meteen dat het denny was ik viind het echt heel erg voor hem en zijn familie sterke denny gr ****
zeker een voetbalfan :D
waarom zie ik een paar foto’s van gekke mensen??
AriM6 zegt
Wat k heb gehoord is dat ze zijn wiel wouden stelen.
Ze hadden er iets mee gedaan , ze hadden iets doorgezaagd ofso.
Maar dat lukte niet en toen hij ging rijden is het er van af gevallen
JD zegt
@peperbus
Ja ik ben ontzettend zuinig op mijn auto en ja ik controleer inderdaad mijn velgen als ik hem terug krijg en nee ik ben geen klant bij ali (die opmerking slaat natuurlijk gewoonweg helemaal nergens op). Ik weet dat er mensen aan mijn auto hebben gezeten dan en mensen maken fouten. Better save then sorry.
Jasper zegt
Een RangeRover sport heeft geen wielbouten, maar wielmoeren. Dat verklaard de uitstekende delen in de wielnaaf, dit zijn dus GEEN agebroken bouten.