Range Rover heeft de Edition Two voorgesteld op basis van de Sport SV.
Leuk zeg je dan, maar wat heeft dit te betekenen? De Range Rover Sport SV is het topmodel binnen de Sport-serie. Waar vroeger de stempel SVR op werd gedrukt, gaan deze topmodellen nu door het leven als SV. Met een dikke 4.4 liter biturbo V8 onder de kap uit de rekken van BMW. De Range Rover Sport SV Edition Two is daar weer de overtreffende trap van.
Dik, dikker, dikst
Het is in feite een extra aangeklede variant met nog meer (optionele) goodies. Je kunt een Edition Two herkennen aan één van de vier unieke kleurstellingen. Namelijk Blue Nebula Matte, Ligurian Black Gloss, Marl Grey Gloss en Sunrise Copper Satin.
Range Rover brengt tevens een aantal nieuwe forged carbon opties naar de Sport SV met deze Edition Two. In het kader van lichtgewicht materiaal kun je ook de carbon keramische Brembo remmen aanvinken met acht zuigers op de vooras. Net als de 23 inch carbon fiber wielen die nog eens 76 kg van het gewicht snoepen. Vergis je niet, we hebben het nog steeds over een loeizware SUV van twee ton in kilogrammen.
Het vermogen is hetzelfde gebleven met de Range Rover Sport SV Edition Two. Dat betekent nog altijd 635 pk en 750 Nm koppel, waarmee je in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u kunt accelereren. De topsnelheid bedraagt 290 km/u.
Compacte samenvatting. De Range Rover Sport SV Edition Two is vooral een rijk uitgeruste Sport, zonder extreem veel nieuwigheden met een paar extra opties. Een kans voor Jaguar Land Rover om het model opnieuw onder de aandacht te brengen. En een kans om op deze woensdagochtend door de plaatjes te scrollen en te denken: leuke auto hoor. Een prijskaartje is er nog niet, misschien is dat maar goed ook.
William zegt
Hij weegt veel meer dan twee ton. De diesel zit al op 2500 kg, de PHEV op 2800 kilogram.
kennone zegt
De SV weegt 2460kg, daar gaan de kilo’s van de velgen nog van af. Dat is gewoon lichter dan een BMW M5! Heel sportief dus🙃😅
thjvanvlerken zegt
Ik mis alleen de tennisbal op de trekhaak nog.
harrie zegt
En een kans om op deze woensdagochtend te denken: tsja… het zoveelste range rover badkuipje, doe eens iets nieuws.
nofxke zegt
76 kilo gewichtsreductie door carbon wielen ? Zijn de originele velgen van lood gemaakt ofzo ?
Jurgen zegt
Dan toch liever de X5M competition,