De Range rover prijzen op Marktplaats zijn bizar.
Het is bijna precies een jaar geleden dat de nieuwe Land Rover Range Rover werd geïntroduceerd. In oktober van 2021 konden we de eerste foto’s delen en Wouter bekeek de Britse mastodont al in november dat jaar. De eerste exemplaren rijden inmiddels al in Nederland.
Maar sommige mensen moeten op dit moment nog eventjes wachten. Sterker nog, de wachttijden zijn dermate fors dat er een compleet nieuwe niche-handel in Nederland is ontstaan. Het gaat namelijk om enorm hoge Range Rover prijzen, zo ondervond Quotenet.
Zelfs een diesel kost 3 ton
Nu bestaat er niet zoiets als een voordelige Range Rover, maar de prijzen rijzen de pan uit op het moment. Een vlugge blik op Marktplaats leert ons dat de prijzen inderdaad heel erg hoog zijn.
De allerduurste staat bij een Land Rover dealer, maar dat betreft dan ook een V8, de P530 in First Edition-uitvoering. Er staat ook een Dieseltje (D350) te koop voor drie ton. Ja, echt waar. Toevalligerwijs staan de Range Rovers met de hoge prijzen voornamelijk bij universele garages, die auto’s aanbieden die het uit het buitenland komen. Let wel: het zijn gebruikte auto’s met al duizenden kilometers onder de 23 inch wielen.
We hebben ook even contact gehad met Land Rover Nederland. Ze zijn nu bezig met het uitleveren van de bestelde auto’s. Als je nu een order voor Range Rover plaatst, dan is de levertijd ongeveer 12 maanden. Het is afhankelijk van de specificatie en welke uitvoering je besteld.
Prijzen Range Rover
De voordeligste diesel is de D250 SE, waar ze bij de Land Rover dealer graag 167.954 euro voor wil hebben. De goedkoopste Range Rover op benzine is de P400 HSE, die 182.573 euro kost. De duurste uitvoering is de Range Rover LWB P530 in SV-uitvoering, die 290.877 euro kost. Die drie ton voor een diesel is dus echt aan de hoge kant, dunkt ons. Range Rover rijden kan overigens al vanaf 142.851, dan heb je de P440e, een zescilinder lijnmotor met elektromotor.
Overigens is het fenomeen absoluut niet nieuw. Bij supercars is het bijna schering en inslag, zeker met gelimiteerde Ferrari‘s, Porsches en Lamborghini‘s. Ook met die gekke klapdakcabrio’s was dat destijds het geval. Denk aan de eerste generatie Mercedes SLK (R170 voor intimi) en de Peugeot 206 CC. Gebruikte exemplaren waren duurder dan een nieuwe bestellen, vanwege de lange levertijden.
Via: Quotenet
jeronimo81 zegt
Toen ik m’n nieuwe Defender begin 2021 bestelde beweerde men bij hoog en bij laag dat ik Max 6 maand ging moeten wachten. Uiteindelijk heb ik 1 jaar en 8 maand geduld moeten hebben tot eind augustus van dit jaar… Heb toen ook is ritje gemaakt met de nieuwe Range. Geweldig ding. Maar er werd me wel terloops meegegeven dat de minimum wachttermijn ondertussen al 2,5 jaar was… 😳😳😳Verklaart meteen ook de woekerprijzen op de tweedehandsmarkt als je er meteen 1 wil. Al kan ik me daar zeer moeilijk in vinden. 🤦🏻♂️
tortuga zegt
Zet die defender al maar terug te koop +50k
jeronimo81 zegt
Kan er idd al makkelijk 30 tot 40K meer voor krijgen momenteel. Maar wat een geweldig ding om mee te rijden. 🥰 Ga hem nog ff bijhouden… 😉
mp014 zegt
Ik heb hem augustus 2021 besteld en momenteel nog geen productie datum gekregen laat staan een leveringsdatum ….. jammer jammer jammer
Die nieuwe Range is natuurlijk prachtig maar qua image past de Defender toch beter!
Ik heb al een heritage 90 uit 2016, 1 van de 500, prachtig! Ben er zuinig op want nog geen 10.000 km 😄
bassrt zegt
Dat te bedenken dat er gewoon tussen de 2500-3000 van deze wagens gebouwd worden op dit moment. Zijn er dus 125.000-150.000 per jaar op dit moment. Dit is dus een minimale omzet van net geen 420 miljoen euro per week als je de auto’s in Nederland zou verkopen. Zijn toch echt duizelingwekkende cijfers in mijn ogen. Echt bij uitstek de cashcow van JLR.
En het gekke is dat leveranciers worden gevraagd om capaciteit verder te verhogen vanwege het succes van deze auto.
Wolflow zegt
Van dit soort bedragen zullen ze blij worden in India
Grifo65 zegt
Mag ook wel na megaverliezen in 2019,2020 en 2021.
lecomte zegt
Ten eerste zou ik nooit op mp naar een “nieuwe” Range Rover zoeken. Ten tweede als je 80 tot 100K teveel wilt uitgeven aan deze diesel, dan moet er toch ergens kortsluiting in je hoofd zijn. Ten derde, als je als autohandelaar dit durft te vragen ben je niet goed snik.
Natuurlijk is er zoiets als vraag en aanbod, alleen dit gaat mijns inziens nergens over.
Gewoon geduld hebben als je een nieuwe wilt hebben.
Grifo65 zegt
Waarom zou je als autohandelaar de hoofdprijs niet mogen vragen als je die wel kunt vangen?
mashell zegt
Als je dat niet doet ben je de eretitel handelaar niet waard.
Grifo65 zegt
Ik kan uit ervaring zeggen dat de diesel de fijnste krachtbron voor de Range Rover is. Een beetje raar om dan te zeggen dat er kortsluiting in je hoofd zit om deze te prefereren. En arrogant.
Grifo65 zegt
Jij hebt het over geduld. Waarom nu niet genieten als je het kunt veroorloven?
wimbers zegt
Ik vind 100K voor een auto al nergens over gaan, maar kan tegelijkertijd ook echt geen toffe nieuwe auto ver onder dat bedrag vinden.
Ik rijdt nog ff door met mijn oude..
raoufff zegt
Dit is de enige auto op de markt die je nieuw moet kopen en na het verlopen van de garantieperiode meteen moet verkopen hoge reparatiekosten te voorkomen.
shellplc zegt
Zelfde zie je bij jonge Mercedes G klasse’s staan ook voor behoorlijke bedragen op internet.
Zijn ze eigenlijk nog wel nieuw te bestellen in Nederland zie hem namelijk niet meer staan op de site van Mercedes NL.
burgy73 zegt
Best apart voor een kwalitatief zo slechte auto.
“Range Rover is UK’s most unreliable used car”…(driving.co.uk)
Roskampies zegt
Ja idd. Bungelt al decennia onderaan.
Imago, RR “the genuine premium brand. “
Wat de camel trophy als brand imago niet heeft gedaan. Wat doen Land Cruisers tegenwoordig eigenlijk??
burgy73 zegt
Best apart voor een kwalitatief zo slechte auto.
“Range Rover is UK’s most unreliable used car”…(driving.co.uk)
Specht zegt
Het wordt bijn interessant om een Range Rover in losse delen te bestellen en zelf in elkaar te zetten. 😉
robicide zegt
Wie had gedacht dat een Range Rover ooit nog eens een goed renderende investering zou worden?