![Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Land_Rover/0_Divers/Range_Rover_Evoque_Rally_patent/Range-Rover-Evoque-rally-patent-01.jpg)
![Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Land_Rover/0_Divers/Range_Rover_Evoque_Rally_patent/Range-Rover-Evoque-rally-patent-02.jpg)
![Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Land_Rover/0_Divers/Range_Rover_Evoque_Rally_patent/Range-Rover-Evoque-rally-patent-03.jpg)
![Afbeelding Range Rover Evoque krijgt rally-patentje? [updated]](https://static.autoblog.nl/gallery/Land_Rover/0_Divers/Range_Rover_Evoque_Rally_patent/Range-Rover-Evoque-rally-patent-04.jpg)
De kapperstractor krijgt een make-over tot rallykanon.
Laat het maar aan Land Rover over om een sterk staaltje off-road modderfokkers te produceren. Met een paar aanpassingen, meestal door Bowler, worden deze wagens omgetoverd tot rallywagens die alles lijken te weerstaan. Woestijnen en met sneeuw bedekte bergen worden met hetzelfde gemak getrotseerd en op volle snelheid overwonnen.
Meestal is de Defender de aangewezen krachtpatser om zijn kunde op de parcours te tonen, vandaar dat de keuze om de meer fragiele Range Rover Evoque om te bouwen tot rallywagen enigszins als een verassing komt. En waarom zouden de tekeningen op een patentenbureau in China – of all places – terecht komen?
We zien een driedeurs Evoque met een opgekrikte ophanging, beschermende bodemplaten, extra luchthappers (inclusief het dak) en grote spatlappen. De sierlijke wielen voor op straat staan als een vlag op een modderschuit, maar die zijn gelukkig eenvoudig te wisselen.
Als extra traktatie, en we hopen dat we het goed zien, ligt de motor achterin. Mochten deze tekeningen het tot een fysiek exemplaar redden, is dit natuurlijk het ingrediënt voor een waar beest. In tegenstelling tot de banden waarschijnlijk niet geschikt voor de openbare weg, maar wellicht een leuke instapper voor de rallysport. (via AutoSohu)
UPDATE: het blijkt om een model van Milner Offroad Racing Ltd te gaan, de LRM-1 Off Road Race Car. Milner wil de Evoque oa gebruiken bij de British Cross Country Championships.
Gaaf ding! Maar hoe kunnen jullie zien dat de motor achterin ligt..?
@jaguarjunk: waarschijnlijk omdat de lucht happer op het dak wel heel ver door loopt. Verder kan ik ook niets aan de tekeningen zien dat de motor achterin ligt.
@jaguarjunk: foto 2 zie ik iets tussen de achterlichten dat op een motorblok lijkt.
@awesome: Serieus? Dat is het watermerk op de foto. Die luchthapper op het dak verraad wel het eea.
@jaguarjunk: @arjontje: @awesome: dat en omdat je op de eerste foto kunt zien dat de plek waar een motor zou moeten zitten als het een auto wordt met de motor voorin wel HEEEEEEL klein is
Een Range Rover Evoque gebouwd in samenwerking met Bowler (die sinds een tijdje gebruik mag maken van het onderdelen magazijn van Land Rover) met de 5.0 V8 SC (500pk) achterin lijkt mij wel een realistisch plan :)
@TheEdge: I hear you.. En denk dat je er ook niet ver naast zit.
Is dit niet gewoon de Milner LRM-1? Al een tijdje op de markt trouwens:
http://www.milneroffroadracing.co.uk/milner%20lrm-1%20race%20car.htm
@JamesHunt: dat heb je mooi gelezen op GTspirit.
@JamesHunt: Hij lijkt er wel verdacht veel op, dus dan is het wel aannemelijk.
Of zou Land-Range- Rover met een soort gelijke versie komen, misschien wel onder de naam Bowler, dat is ook nog mogelijk, maar dat van die Milner LRM-1 is het meest waarschijnlijke.
@JamesHunt: Holy shit wat een bruut ding!
Eene Bowler met een Evoque uiterlijk (of toch ongeveer) bestond toch al? Of vergis ik me.nu helemaal???
@saxoke: oh nee… k heb me vergist…. t is de bowler exr die ik voor heb.
De lijn aan de zijkant komt redelijk overeen.met de evoque. Alleen achter en voorkant hebben onderdelen van de Range Rover Sport.
http://www.europeancarweb.com/featuredcars/epcp_1103_bowler_nemesis_exr/photo_11.html