Land Rover heeft wat botox in de modieuze Evoque gespoten, maar belangrijker is een nieuwe diesel die de baby-Range-Rover ook zakelijk interessant maakt.
Verwacht geen schokkende veranderingen aan het uiterlijk, Range Rover houdt het visueel bij nieuwe bumpers, koplampen met led-techniek en een wat agressievere grille. Daarnaast kun je voortaan ook de dikke wielen van de Evoque Convertible Concept (die ook komt) aankruisen op de optielijst, net als twee andere nieuwe wieldesigns. In het interieur valt vooral het nieuwe infotainmentsysteem met 8-inch touchscreen op, dat het wat gedateerde systeem uit de pre-facelift Evoque vervangt.
Belangrijker is dat de Ignium viercilinder diesel -precies, die uit de Jaguar XE– nu ook z’n weg heeft gevonden naar de Evoque. Deze stoot 109 gram CO2 per kilometer uit en valt daarmee precies aan de goede kant van de grens om in aanmerking te komen voor 20 procent bijtelling. Met 150 pk zal de Evoque ongetijfeld geen strepentrekker worden, maar behelpen is het evenmin. De TD4 komt ook ook in een 180 pk-sterke variant, maar over deze zul je gewoon 25 procent moeten bijtellen.
Het zal geen verrassing zijn dat de strakgetrokken Range-Rover Evoque zijn publieksdebuut gaat maken op de beurs in Genève, die 3 maart van start gaat. In augustus kun je hem bij de Nederlandse of Belgische dealer gaan bewonderen.
sydney zegt
Bij het ontwerpen van een nieuw setje wielen hebben ze bij Land Rover duidelijk leentjebuur gespeeld bij Project Khan.
Design_Driven zegt
@sydney: Goed gespot, moet er ook gelijk aan denken. Had erger gekund, Project Khan’s creaties zijn over het algemeen erg netjes.
Dizono zegt
@sydney: Als je doelt op de Aventador van Project Kahn, check even de link in de tekst. LaRo was eerder met de Evoque Convertible Concept ;)
bouwvakkert zegt
Hij is er nou niet bepaald mooier op geworden, oogt vooral wa dikker maar dan niet op de goede manier.
FlighTom zegt
@bouwvakkert: Net of hij z’n wangetjes op blaast idd.
Design_Driven zegt
Ben er ook niet onverdeeld enthousiast over. Die diesel is goed trouwens maar nog niet helemaal af. Ik zou in elk geval de eerste niet willen hebben maar dat hebben jullie niet van mij.
PS waarom moet dit op het lease portal. Dit is toch gewoon de facelift van een auto dus gewoon auto nieuws. Ben dat automatisch linken wel een beetje zat op deze site.
granlusso zegt
Fraai die nieuwe LED-lampen, maar die heupen hadden ze inderdaad niet breder hoeven te maken… Ik zou sneller voor een Prestige gaan, want de Dynamic wordt nu net een beetje fout.
gtwillem zegt
Als het je ding, zal het vast een goede aanbieding zijn. Maar voor het geld van zo’n RRE heb je toch ook echte auto? Jong gebruikte XF Wagon. Of een mooi 328i Touring.
E34M5Touring zegt
@gtwillem: Dit koop je naast je Supercharged Autobiography Range. Veur t vrouwke. Ik vind het echt een sexy ding. Voor een sexy meid welteverstaan. Vind hem iets te vrouwelijk, wel een mooie auto. Rijdt ook wel lekker hoor. Maatje van me heeft die limited edition groene met een 240pk turbo. Vind ik erg prettig sturen.
knipperlichtje zegt
Gelukkig heeft er geen kruisbestuiving met de discovery sport plaatsgevonden. Nog steeds een erg mooie auto, al vind ik de achterlichten nog steeds ietwat iel ogen. Hopelijk blijft de kopergouden lak i.c.m. zwarte velgen leverbaar, dat was echt prachtig.
SummerSky zegt
Ze hebben niks gedaan aan dat lelijke uitsteeksel van het zwart plastic bovenin de wielopeningen, bizar storend
pilot1988 zegt
Het wordt tijd dat ze eens een lekkere V6 of V8 in die Evoque lepelen!
audirijder zegt
Ik ben benieuwd of ze met deze facelift kunnen concurreren tegen de BMW X1.
mrdjm zegt
Fraai die nieuwe verlichting, kleine maar fijne aanpassing en ook lekker dik het nieuwe front met de grotere luchthappers
mrrallycross zegt
Dat zal de verkopen op de Nederlandse markt goed doen