Dit kleine rallykanon heeft zware taak gekregen om vanaf volgend jaar de Focus RS WRC te vervangen. Of hij net zo goed gaat worden weten we nog niet, maar het ziet er wel lekker uit!
Dit jaar heeft Fiesta in S2000 rallytrim al de nodige rally’s gereden om te oefenen en volgend jaar moet in het WRC het echte werk beginnen. En in dat kampioenshap moet de Fiesta het opnemen tegen auto’s als de Citroen DS3 WRC en MINI Countryman WRC. Al die auto’s hebben vanaf volgend jaar overigens een 1.6 turbomotor onder de motorkap liggen.
Nu alleen maar hopen dat Ford zo verstandig is om ook een Fiesta RS voor de openbare weg te bouwen!
Zjonnie zegt
naar mijn idee te breed voor n Fiesta maar verder wel ok,.. het gaat iig spannender worden met die 1600’s in kleine wagentjes :)
Megakix zegt
Mag je met deze versie gewoon op de openbare wegen rijden ? Ik bedoel, dát zou een feest worden dan !!
Megakix zegt
@Megakix: oké, nummerplaatjes erop, profielbandjes…maar voor de rest ? Mag dat ?
KoenvanD zegt
@Megakix: jazeker mag dat, over een paar jaar rijden ze ook gewoon bij ons op de openbare weg( tussen klassementsproeven door). De auto’s zijn echter niet bedoeld en dus ook niet geschikt om dagelijks normaal mee te rijden.
lambo4all zegt
@Megakix: nou als je af en toe die kits ziet die ASMA op mercedesjes plakt. dan mag dit zeker op de openbare weg!
JMWPvG zegt
Ik vind hem zeker geslaagd eruit zien , maar alleen die voorspatranden ?
Johan-SV zegt
ik neem em maar dan wel met 2 uitlaten aan beide kanten
tom smits zegt
hier is maar een woord van perfecte toepassing: BRUUT
Dimglor zegt
Deze ziet er gewoon echt nice uit…. Bij deze wil ik mijn Fiesta wel aanbieden om deze ook zo te verbouwen :D
memphis zegt
Fijn maar hou hem in de competitie jongens!
Anders komt het eerste beste sjonnie met petje er nog mee uit zijn garage gerold. Wel lachen natuurlijk met zijn 1.2 er in dan 8)
Rob zegt
Ach je kan er prima mee op de openbare weg rijden. Leuke weekendracer toch?
Alleen jammer dat je elke maand het blok moet reviseren en elke 2 seconden moet schakelen door de close ratio bak..
Cantago zegt
Nou, dikke bak hoor! Ik denk dat de term “het kleine broertje van” hier een beetje minderwaardig is;) Nu nog zien hoe goed hij mee kan komen in het WRC!
Merry zegt
En de nieuwe Fiesta is bijna net zo groot als de eerste gen Focus.
Want echt klein kan je de Fiesta ook niet noemen, zeker niet zo klein als ze bv 15 jaar terug waren.
Ik wil eens weten welke merken nogmeer de WRC in gaan.
WRC en WTCC gaan die zelfde 1.6T motoren gebruiken.
En Seat(VAG) blijft WRC rijden dus misschien kunnen we VW of Audi in de WRC verwachten.
VW heeft al een Polo S2000 met de zelfde benzine 2.0 motor als Seat gebruikt in de WTCC al is die motor minder goed dan de 2.0T diesel.
Maar goed even de 1.6T in de Polo hangen en WRC rijden.
En Skoda(VAG) heeft ook een S2000 auto dus die kan ook voor het WRC gaan.
Maar Audi zou wel het mooiste zijn.
Timmie zegt
Een RS voor de openbare weg is waarschijnlijk niet zo verstandig, wegens te kleine oplage en prijs versus grootte…
Kyanite zegt
@Timmie:
De Escort RS Cosworth werd toendertijd (1992-1996) ook gewoon uitgebracht, kostte toen ergens rond de fl 100.000,- (ca. € 45.000,-). Terwijl een normale Escort 1.6 rond de € 14.000,- kostte. Dus ik zou zo zeggen: Ford gewoon doen!
Citrofiel zegt
Grr, kijk maar uit. :x De DS3 eet je op! Muhaha. ;)
Kvgorp zegt
Ik zeg vet!!!
wat een topprint zit er op. Alleen zal er nog een hoop reclame op komen al hij gaat rijden.
Maar wat zitten die spiegeltjes ver naar achteren!!