GM ging terug naar de tekentafel voor de nieuwe generatie Corvette.
Het recept voor de Chevrolet Corvette is jaren ongewijzigd gebleven. Een lekkere V8 in het vooronder, gekoppeld aan een versnellingsbak met van die lange verzetten. Met de C7 durfden ze bij GM stappen te maken. Het uiterlijk werd radicaal anders, maar aan het technische recept werd nog niet veel gedaan.
Bij de Corvette C8 gaan ze dat wél doen, en hoe. De nieuwe Corvette gaat een auto worden die je bijna niet kunt vergelijken met zijn voorgangers. De motor is niet meer voorin te vinden, maar bij Chevrolet hebben ze gekozen voor een middenmotor. De neus lijkt daardoor iets korter te worden, terwijl er juist sprake is van een langgerekte kont.
Wat voor motor in de C8 komt te liggen is nog niet bekend. De kans bestaat dat men weer kiest voor de natuurlijk ademende 6.2-liter V8, maar daar valt nu nog geen zinnig woord over te zeggen.
GM zet hoog in op deze nieuwe Corvette. Alles wordt uit de kast getrokken om de C8 onder de aandacht te brengen. Chevrolet ging met een gecamoufleerde C8 door de straten van Manhattan, New York City rijden met een boodschap op de zijkant. Hier staat de datum 07/18/19. Oftewel, Chevrolet trekt op 18 juli 2019 het doek van de nieuwe generatie Corvette. Bewegende beelden (zonder geluid) check je op Autojunk.
cossiekiller zegt
Is dat de ‘Ring tijd die ze op de deur gezet hebben? :-)
Loek zegt
@cossiekiller: nee, de zevende dag van de 18de maand. Duhh!!
hambition zegt
@720s: of de 18e dag van de 7e maand 2019, want dat is hoe de Amerikanen data noteren. Wellicht onthulling in Juli dit jaar
gandini zegt
@hambition: Plaats je nu serieus een serieuze reactie?
Loek zegt
@hambition: huh maar dat is niet logisch.
mashell zegt
@720s: in een land waar ze met miles en gallons rekenen, waar ze een miljardair kiezen om op te komen voor de gewone man, waar ze football met een ovalen bal spelen, waar ze studiebeurzen op basis van sportieve prestaties vergeven, waar de ze enorme zuipende pick-up trucks met enorme motoren rijden maar waar ze heel grote afstanden en lage snelheidslimieten hebben, in zo’n land is een datumformaat waarin de maand, de dag en dan het jaar genoemd worden heel logisch.
maartencox zegt
Ben hier nu wel nieuwsgierig naar!
Dutchdriftking zegt
Het lijkt wel een beetje NSX. Als dat maar goed uitpakt…
StijnB zegt
@dutchdriftking:
Inderdaad… Zo’n historie op het spel zetten. Voor een wegauto vind ik een middenmotor ook niet geheel ideaal. Niet alleen gevaarlijker op de limiet (bruusker in reacties) dan een transaxle, je verliest ook die ruime koffer achteraan… Enfin, we’ll see…
Donstil zegt
@stijnb: Nou het zou mij verbazen als de doelgroep van de Corvette uberhaupt wel eens “op de limiet” rijd.
Dutchdriftking zegt
@StijnB: precies. Maar we gaan het zien. Wellicht puur ter voorbereiding op de elektrische aandrijflijn welke ook leverbaar wordt in de toekomst?
poes zegt
@StijnB: precies dit. Een corvette heeft een legacy waar menig merk jaloers op kan zijn. Zijn ook geweldige auto’s in de huidge vorm. Waaronder dan zo radicaal veranderen? Enige dat er op te zeggen valt is dat de Corvette en Camaro teveel in elkaars vaarwater terecht zijn gekomen.
spykerboy zegt
Het zal mij benieuwen…. wel gaaf dat ze dit nu gaan doen!
Volvo_440_turbo zegt
Stel je voor: Een Porsche 911 met de motor voorin… om maar een voorbeeld te noemen.
trolle zegt
@Volvo_440_turbo: porsche heeft de ballen niet om te vernieuwen, ook al is het maar het uiterlijk
berlinetta zegt
@trolle: Of Porsche is wijs genoeg om het uiterlijk niet te vernieuwen. Is maar net hoe je het bekijkt.
StijnB zegt
@trolle:
Motor voorin met een geheel andere stijl hebben ze geprobeerd, het waren schitterende wagens maar blijkbaar toch niet wat het sportwagenpubliek zocht…
por100 zegt
@stijnb: idd porsche heeft de motor voorin voldoende geprobeerd. Misschien doen ze het in de toekomst nog eens, maar aangezien ze bij Porsche vooral voor elektrisch gaan zal dat niet snel gebeuren.
Volvo_440_turbo zegt
@stijnb: Je bedoelt waarschijnlijk het Porschepubliek? Elke auto heeft zijn publiek en fans. Je ziet met je ogen toe dat dit niet gaat lukken zoals de 928 destijds. Schitterende auto inderdaad maar niet voor échte Porsche puristen.
BaRa zegt
@volvo_440_turbo: Ja, want Porsche bouwt alleen maar auto’s met de motor achterin, zoals de Cayenne, de Macan en de verschillende koetswerkvarianten van de Panamera…
Volvo_440_turbo zegt
@bara: dat zijn geen sportwagens… wel sportieve auto’s… 924, 944, 928 nooit bijzonder succesvol geweest…
unknown32 zegt
@trolle: cayenne, macan, panamera,… just saying
yipikaye zegt
@unknown32:
Tel daarbij op…
924, 928, 944 …..
potver7 zegt
@unknown32: 924, 944, 928…
Melvinkorrels zegt
@unknown32: Heeey Macarena!
Loek zegt
@Melvinkorrels: is dat de nieuwe compacte SUV onder de Macan?
gandini zegt
@Melvinkorrels: Antonio Banderas, dale. Uno, dos, tres… Tequila!
dper4mance zegt
@volvo_440_turbo: inmiddels ligt in de 911R raceauto de motor in het midden…
b00m3rang zegt
@Volvo_440_turbo: de nieuwe porsches hadden toch eigenlijk een middenmotor?
ghost zegt
Ben benieuwd!
bas2014 zegt
Ohh lord, show it to me
gove zegt
vind de proporties nu al beter dan de voorganger
drdre1 zegt
Doe mij maar juist het oude concept maar: lange neus, met je kont op de achterwielen. De C6 en C7 konden mij wel bekoren en we hebben al zoveel van die nietszeggende middenmotor supersportcar-designs.
rainman zegt
Als ik die agent was had ik hem ff laten stoppen
racemees1 zegt
Dit maakt me oprecht benieuwd!
supercarrera zegt
Nice!!
supercarrera zegt
Eindelijk de motor op de juiste plaats.
ffreak zegt
@supercarrera: juistem
dailydriver zegt
En de tahoe’s zijn voor beveiliging? Op elke foto staan ze steeds op de zelfde plek gepositioneerd. Erachter en Rechtsachter.
carmasterr zegt
@RubenPriest
De C8.R is al getest en het geluid doet niet denken aan de oude 6.2. Het gerucht gaat dat er een 4.0 twin turbo in ligt.
https://m.youtube.com/watch?v=kfg71KgtxO4
sabrerator zegt
Ze zullen toch wel die dwarsgeplaatste bladveren houden?
Niet teveel traditie overboord gooien in een keer, hoor.
blag zegt
C8 : wat jammer. Lijkt wel een mix van een Audi, McLaren, Ferrari… triestig. Ik ben nog steeds gek van de C6R en de C7R… en die motoren hadden tenminste een leuk geluid ipv al dat Europees gejank. Maar ja, ik ben een oude zak die niet mee wil gaan met de zogenaamde vooruitgang… Gelukkig zijn er nog de Dodge Challengers (liefst wide body)en andere bad-ass muscle cars.