• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

R8 vs F40 vs 430 Scuderia!

Auteur: autoblogger, gepost 10 april 2008 om 21:09 – 61 Reacties

430 vs R8 vs F40


Stoplichtsprintje?

Ferrari 430 Scuderia
Atmosferische 4,3-liter V8 met 510 pk (1250 kilo)

Ferrari F40
Twin Turbo V8 met 478 pk (1100 kilo)

Audi R8
4,2-liter V8 met 420pk (1565 kilo)

Met een acceleratie van 3,6 seconden naar de 100 moet de Scuderia het zeker winnen (F40 doet het in 3,9). De Audi R8 mag eigenlijk helemaal niet meedoen (4,6 seconden) maar is wellicht financieel wat meer bereikbaar.

Met dank aan DJD voor de spot!

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, f40, f430, Ferrari, Gespot, R8, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Mercedes C250 CDI met 2.1 twinturbo
Volgend bericht: Statistiekjes over het Chinese wagenpark [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. japp zegt

    10 april 2008 om 21:12

    R8 mag miss missen in preformance .. t is wel een degelijke duitse bak..
    en de schoonste van al! ;)
    ik hoef niet te kiezen.. ik zou t wel weten ;)

    Login om te reageren
  2. VW zegt

    10 april 2008 om 21:17

    en dan ziet de r8 die er toch redelijk bruut uitziet in het echt er toch ineens heel gewoontjes uit

    Login om te reageren
  3. Jonas zegt

    10 april 2008 om 21:17

    vet vet vet :D

    Login om te reageren
  4. Stef_4 zegt

    10 april 2008 om 21:17

    als je niet hoeft te kiezen doe ik dat wel voor je
    fijn voor die f40 gaan, rasechte raceauto

    Login om te reageren
  5. Delta HFan zegt

    10 april 2008 om 21:20

    dan is die ouwe (F40) toch het mooist :D
    niet dat die andere lelijk zijn

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    10 april 2008 om 21:22

    Nou, gelukkig is iedereen hier zo suf om de verkeerde te kiezen en blijft de Scuderia voor mij over. Dat zou toch mijn keuze zijn geweest, “de beste Ferrari ooit”, i gotta drive that one!

    Login om te reageren
  7. Philip zegt

    10 april 2008 om 21:22

    Ik had eigenlijk echt een filmpje verwacht. :mrgreen:

    Login om te reageren
  8. Xiphos zegt

    10 april 2008 om 21:26

    die R8 oogt wel wat saai tusse die ferrari’s zeg, zie er eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal uit, aloewel ik geen ferrari fan ben zou ik in dit geval tog voor de 430 Scuderia gaan

    Login om te reageren
  9. Wat_een_gezeik zegt

    10 april 2008 om 21:28

    @ japp
    Ga jij ff verder met je schoolwerk daar op de HvA ;)

    De mooiste is nog altijd de F40 en daarna de 430 Scuderia.
    De R8 is ook zeker mooi maar die is zo zeker gebouwd, geen gewaagd design.
    maar de wegligging van de R8 is wel fenomenaal (schijnd)

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    10 april 2008 om 21:32

    Ik zou toch ook voor de F40 gaan. Hoewel een F430 wel een stuk veiliger is en bruikbaarder is. ;)

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    10 april 2008 om 21:33

    @wat een gezeik: die scuderia ligt nog veel beter, want het gewicht is maar liefst 300kg hoger….. Die Scuderia kan zelfs met hetzelfde vermogen de R8 minstens voorblijven….

    Login om te reageren
  12. JK zegt

    10 april 2008 om 21:33

    Fijne auto’s..
    Die Scuderia en de f40 stonden bij mij om de hoek, bij Kasteel Engelenburg in Brummen.. Hoe fijn is dat:D

    Login om te reageren
  13. Maksimum zegt

    10 april 2008 om 21:37

    Toch wel lullig autotje de R8 zo.. de F40 vind ikzelf absoluut de ultiemste ferrari.. wat een droomauto

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    10 april 2008 om 21:40

    ff over die F40, is dat nu een fabeltje dat je de carbon-structuren kan zien door de verf? Want recentelijk zag ik een F40 in het museum van Spa-francorchamps en heb daar zeker 15min zitten zoeken achter carbon structuur onder die verf :P

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    10 april 2008 om 21:43

    @dekster.

    Zon doet wonderen. ;)

    Voor de liefhebbers. :!:
    http://www.youtube.com/watch?v=WcouF2MfsDY&feature=related

    Login om te reageren
  16. marruk zegt

    10 april 2008 om 22:00

    de r8 wordt alleen weer in het rijtje gezet vanwege de nieuwigheid en omdat de v8 van audi eens niet in een zakensedan ligt maar in een speciaal ontworpen flutcoupe. Zoiets ga je toch niet vergelijken met een F40 of de snelste Ferrari ooit?? Als je hem nou vergelijkt met een Gallardo en RS4, oke. Maar dit vind ik een beetje nutteloos.

    Login om te reageren
  17. Jimmie zegt

    10 april 2008 om 22:08

    @w0o0dy, wat zeg je dat voorzichtig, de Scuderia maakt toch echt gehakt van de R8.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    10 april 2008 om 22:15

    @Jimmie: met 510pk wel, met 420pk zou de goede tractie van de R8 op sommige banen misschien wel een flink verschil maken….

    In standaard vorm heeft de R8 alleen op sneeuw of ijs een kans denk ik.

    Login om te reageren
  19. Adriaan zegt

    10 april 2008 om 22:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  20. Kelthas zegt

    10 april 2008 om 22:28

    Ze mogen ze allemaal voor m’n poort parkeren maar liefst de F40. Nostalgie top.

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    10 april 2008 om 22:29

    @W0o0dy: Maar kan de 430 Scuderia ook zijn koppeloverbrenging sperren naar het buitenste voorwiel om de onderstuur op te heven? ;)

    Beide zijn MR auto’s, maar de 430 Scuderia heeft geen drijvend koppel voor dus zal sneller ondersturen ondanks dat lagere massa.

    Daarom kunnen menig Skyline GTR/Lancer Evo zelfs een vederlichte Ferrari Enzo Ferrari met 660 pk het moeilijk maken op een zeer bochtig circuit.

    Login om te reageren
  22. Harmen zegt

    10 april 2008 om 22:32

    De r8 is echt het aller mooist!!! geen moeilijke keus dus!

    Login om te reageren
  23. C30CDIAMG zegt

    10 april 2008 om 22:32

    tsja….?

    Login om te reageren
  24. Patman zegt

    10 april 2008 om 22:33

    Het duo Ferrari’s heb ik eerder op de zondag (6 april rond een uur of 12) gespot bij Van de Akker in Best, alwaar het duo warm stond te draaien. Prachtgeluid. Beide auto’s. Helaas geen camera bij me.

    Login om te reageren
  25. Benjamin1 zegt

    10 april 2008 om 22:38

    Voor mij zeker de zwarte 430 Scuderia met groene stiksels :mrgreen:

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    10 april 2008 om 22:58

    @Nick: Leuk al die electronica, aandrijfassen en andere meuk….. maar doe mij maar een lichte auto…… En nog ff wat cijfertjes die één en ander (het hele marketing verhaal van Audi) in perspectief zetten. R8: Lateral acceleration skid pad: 0.98G……….De scuderia haalt 1,5 g tijdens tests waarbij de maximale laterale krachten worden gemeten…. Nog vragen? lol

    De Scuderia heeft downforce, laag gewicht en een vreselijk goede gewichtsverdeling en achter een differentieel waar ieder merk zo ongeveer een moord voor zou doen…..

    Login om te reageren
  27. Scorso zegt

    10 april 2008 om 23:02

    F40 ziet er op deze foto breed, lomp, hoekig en oud uit, maar toch blijft het een zalige bak.
    De R8 dan, die ziet er redelijk klasseloos uit MAAR de Scuderia= Überzalig!

    Login om te reageren
  28. CSL zegt

    10 april 2008 om 23:02

    Doe mij maar de F40 zonder enige twijfel. 800pk eruit halen moet geen enkel probleem zijn.
    Maar voor dagelijkse racer gewoon een Scuderia of een 599.
    Als het een R8 moest worden. Dan maar een M3.

    Login om te reageren
  29. sicko zegt

    10 april 2008 om 23:03

    F40 blijft voor mij nog altijd DE Ferrari: “the supercar unplugged”. Scuderia is ondertussen id wel al sneller

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    10 april 2008 om 23:48

    Een pure supersporter die F40. Waanzinnig gewoon.

    Kennen jullie de Hamman F40 nog!


    price $398 000 USD
    engine Twin Turbo V8
    displacement 2936 cc / 179.2 cu in
    bore 82 mm / 3.23 in
    stroke 69.5 mm / 2.74 in
    power 462.3 kw / 619.9 bhp @ 7800 rpm
    specific output 211.14
    bhp/weight bhp per tonne
    torque Not Available nm / Not Available ft lbs @ 7800 rpm
    driven wheels Mid Engine / RWD
    front tires 275/35 ZR 17
    rear tires 335/35 ZR 17
    front wheels F 43.2 x 27.9 cm / 17.0 x 11.0 in
    weight 1202 kg / 2650 lbs
    transmission 5-Speed Manual
    gear ratios :1
    top speed 345.0 kph / 214.4 mph
    0 – 60 mph 3.8 seconds

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    10 april 2008 om 23:50

    Hamman = Hamann
    Wat een ding.

    Login om te reageren
  32. Rijk zegt

    11 april 2008 om 00:37

    Je moet wel behoorlijk klein zijn om in de F40 te passen en heel veel stuurmanskunst meebrengen. De 430 en de R8 zijn voor normale mensen.

    Login om te reageren
  33. Susp1cious zegt

    11 april 2008 om 03:46

    I take the F40 any time!

    Login om te reageren
  34. markieanta zegt

    11 april 2008 om 08:22

    Die R8, wat is dat een ongelofelijk lompe tank zeg, met bestuurder heerlijk over de 1600 kg heen. Dat is toch geen supercar meer. Hij mag er misschien zo nu en dan een keer naast staan aan de andere kant van een tentoonstellingslintje.
    Verder absoluut niet.
    Wat is die R8 trouwens klein in het echt.
    Gister een Mitsub Eclipse van 2005 gespot, wat een prachtwagen is dat zeg.

    Login om te reageren
  35. Ringfan zegt

    11 april 2008 om 08:23

    Wat CSL zegt!

    Check de WP suspension op die Hamann! Product uit NL!

    Daarbij is de F40 een absolute jongensdroom voor de vele 30ers die zich hier op het forum bevinden…

    Wie heeft hem niet gehad of begeerd, de 1:18 F40 van Bburago?

    Ik had er een 6-tal, waarvan drie raceversies van Frits Kroymans…

    Mooi was die tijd!

    Login om te reageren
  36. dino zegt

    11 april 2008 om 08:40

    Jahaa… F40 all the f*-in way!! Prachtig ding, ongerepte pure racewagen.

    Kijk ‘em eens staan eh…. Sjongejonge.

    Login om te reageren
  37. Boxster zegt

    11 april 2008 om 09:38

    Grappig, zag die F40 gisteren rijden op de A12, vond het al erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had..

    Login om te reageren
  38. Maghrebi zegt

    11 april 2008 om 09:42

    Ik verwachtte er wel een filmpje bij ……..

    Login om te reageren
  39. jurrian zegt

    11 april 2008 om 09:51

    jammer dat die lelijke audi een stukje voor de 430 scuderia staat.

    Over de wegliggin van de audi en de 430 heeft Woody gelijk, de audi maakt echt geen kans, elk beetje onderstuur wat je kan krijgen in de 430 is simpel op te lossen met een beetje gaslos en de rest word gedaan door de F1 traction control en vervolgens gaat alles om gewicht.

    Login om te reageren
  40. Nico zegt

    11 april 2008 om 09:54

    Eeeuh, enkel een foto? Sorry, maar als ik dit wou zien ging ik wel naar autojunk. Vooral omdat jullie afgekapte rss feeds genereren is dit zeer misleidend.

    Login om te reageren
  41. autoblogger zegt

    11 april 2008 om 10:08

    @Nico: misleidend? sommige uploads op autojunk zijn erg leuk en willen we nog even extra onder de aandacht brengen.

    Login om te reageren
  42. IlCuoreSportivo zegt

    11 april 2008 om 10:23

    hahahah wat is dat toch met die R8 freaks,
    als je met de ferrari één minuut mag rijden, zou je wel heel snel van gedacht veranderen, maar goed dat onwetendheid geen pijn doet.

    Waarom begrijpen jullie niet dat niemand (en zeker geen duitser) nog maar in de buurt kan komen van eender welke ferrari, twee verschillende werelden.

    Ferrari rules. forever.

    Login om te reageren
  43. granitkd zegt

    11 april 2008 om 10:25

    ok.. dus ik rij motor: aprilia RSV mille 2001
    ga ik in 2,9 sec naar 100
    zit je dan in je dure autotje
    daaaaaaaaaaaaaaaaaag….

    Login om te reageren
  44. markieanta zegt

    11 april 2008 om 10:27

    Lig je een keer met je bek op het asfalt, daaaaag….

    Login om te reageren
  45. granitkd zegt

    11 april 2008 om 10:34

    pff gepoetse kant boven houden..

    Login om te reageren
  46. Mathijs zegt

    11 april 2008 om 10:39

    gek toch dat, wat menigeen hierboven ook al zegt, een audi.. het merk voor snelle zakensedans en leasebakken met een exotisch merk als Ferrari wordt vergeleken en dan gelijk met een van de 2 meest ultieme gemaakt door onze vrienden uit italie.
    het is natuurlijk wel een lekker triootje om voor de deur te hebben staan.

    De R8 voor dagelijks woon werk verkeer (voor het gepeupel) & de boodschappen, de 430 voor de avond, lol & het betere ragwerk en for sunday… de klassieker natuurlijk.

    het is zo simpel..

    en waar blijft het filmpje? zwaar teleurstellend topic dit op de Hamann na.

    Login om te reageren
  47. fruitautomatenverhuurder zegt

    11 april 2008 om 12:23

    ik vind die hamann tuning eigenlijk een beetje zonde…
    bvd de acceleratietijd 0-60 mph van de f40 was volgens mij 3,4 sec.

    Login om te reageren
  48. CasperH zegt

    11 april 2008 om 13:05

    Die Hamann moet ritueel verbrand worden. Gatver. De F40, gewoon puur, zonder ijs. Danku.

    Login om te reageren
  49. Jan C. zegt

    11 april 2008 om 13:20

    een grijze R8 ziet er niet bijzonder uit… was ie rood dan was het wat anders… NL-kenteken F40? Cool!

    Login om te reageren
  50. Zoepie zegt

    11 april 2008 om 13:24

    Alles wat buiten mijn budget is een supercar :)
    De F40 wil ik wel vanwegen zijn bruut karakter
    De R8 als de F40 wééral in de garage staat en de andere is voor de vriendin

    Login om te reageren
  51. Blitz zegt

    11 april 2008 om 14:10

    F40 RULES!!! :)

    Login om te reageren
  52. Jesper zegt

    11 april 2008 om 18:00

    F40, hoef ik geen miliseconde over na te denken… mocht ik dan nog geld over hebben kocht ik een 288 GTO, heb ik echt de loterij gewonnen dan komt er ook nog een F355 voor de deur. :D

    Login om te reageren
  53. Thobie zegt

    11 april 2008 om 20:43

    Geef mij ook maar die F40…

    Login om te reageren
  54. GoldenSample zegt

    11 april 2008 om 21:26

    de F40 is geniaal omdat het de Ultieme Ferrari voor Enzo was.
    de F40 is geniaal omdat het een compromis loze supercar is
    de F40 is geniaal omdat het de laatste met Enzo gemaakte Ferrari is
    de F40 is geniaal omdat het een gigantisch goede sportwagen is

    had ik al gezegd dat de F40 geniaal is?

    de F40 staat gewoon op een ander niveau als de andere 2, niet omdat die slecht zijn oid maar omdat ze nooit bedoeld zijn als supercar

    Login om te reageren
  55. Ash zegt

    13 april 2008 om 01:14

    Waarom doet die R8 mee.. Hij hoort er (voor mij dan) echt niet bij in deze race.. En de F40 is gwoon echt wel de mooiste en de beste van de 3! Een echte racebak!

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    23 mei 2008 om 21:34

    @all: een tijdje geleden ging het erover hoe snel een R8 in vergelijking met een scuderia zou zijn….. we hebben nu een tijd voor beide auto’s op hetzelfde circuit. Quattroroute heeft beide auto’s over het circuit van Vairano gejaagd en? R8 1:18.460 en de Scuderia 1:15.1….

    tja, niet echt een schande hoor want zelfs de Gallardo Superleggera moet een seconde toegeven (en verder legt iedere andere geteste sportwagen het ruimschoots af tegen de Scuderia).

    Login om te reageren
  57. smoke zegt

    23 mei 2008 om 21:36

    Tsja, elke performance heeft zijn prijskaartje. In het geval van de Scuderia is dat 298.000 euro geloof ik. Een aardig meerbedrag voor iets meer performance, maar da’s natuurlijk de eeuwige discussie…

    –edit: correctie, 281.500, ’t is voor niks! Maar vink 1 ding aan op de optielijst en je zit boven de 3 ton.-

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    23 mei 2008 om 21:46

    @Smoke: kan zijn… maar de scuderia rijdt vrijwel alles het snot voor de ogen…. GT3(rs) daaag, GT2 (niet bewezen maar ga er maar vanuit), de Carrera GT? Forget it. De 599 gtb? (nog heftiger prijskaartje), de Enzo?, Lambo Gallardo superleggera (kost die veel minder?) LP640….. you name it, the scuderia kicks butt bigtime!

    Login om te reageren
  59. ronalt zegt

    27 oktober 2008 om 09:30

    de F40 weegt droog 1250 kilo. en geen 1100.
    de 430 weegt droog ook geen 1250 kilo.

    autoblog moet z’n huiswerk wel wat beter doen.

    R8 anytime door de week, int weekend iedere keer weer met hartkloppingen plaatsnemen in een legende.

    Login om te reageren
  60. Adje zegt

    19 november 2008 om 22:34

    De F40, voor mij het allermooiste wat er ooit op 4 wielen gecreëerd is.
    Die wordt nooit meer overtroffen. Zelfs niet door Ferrari.

    Er is er geen een die meer emoties oproept, al komen de 250 GTO, 288 GTO, 250 LM heel erg dicht in de buurt. (en er zijn er nog meer die zeer mooi zijn, Daytona spyder, 275 GTB bv)

    Jonges jonges jonges, dit soort wagens wordt nooit meer gemaakt :'(

    Dat ze samen in 1 beeld gevangen worden met een duits hok oké, maar ermee vergelijken……nooit………
    Er zijn er die sneller zijn, die beter zijn, die duurder zijn, maar die dezelfde emoties oproepen…..nee dat kan maar 1 merk.

    Forza Ferrari………….

    Login om te reageren
  61. HyperTeHK zegt

    24 juni 2010 om 15:24

    Die R8 is gewoon het lulletje hierzo ik snap niet dat we zoveel blinden hebben die hem boven de andere 2 zouden kiezen.

    Ik kies de F40 voor een keertje (legendarisch) maar als auto voor doordeweeks neem ik de 430 omdat ik anders mezelf om zeep help.

    Die R8 is leuk voor iemands vriendin ofzo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North