Althans, dat beweert de fabrikant zelf. Maar of ze nu wel of niet gelijk hebben, duur is deze auspuff absoluut. Hoe duur vraag je? Dat lees je na de breek, schotelen we je gelijk een lekker geluidje voor.
Dat hangt er een beetje vanaf wat je wil. Neem je genoegen met roestvast staal, dan ben je al voor iets meer dan 15.000 euro ex. VAT spekkoper. Het uitlaatsysteem kwam jaren terug al eens voorbij, voornamelijk omdat hij met 11,6 kilo fors lichter is dan het origineel dat 19 kilo weegt, al zal het goddelijke geluid ook meegespeeld hebben.
Echt leuk wordt het wanneer je je Bugatti Veyron Super Sport of Grand Sport Vitesse bij QuickSilver achterlaat. Ze monteren dan een titanium uitlaatsysteem dat nog maar half zoveel weegt als het origineel, rond de 10 kilo dus. Je rijdt er niet opeens als een Sjonnie bij met je upswept DTM-uitlaat, het titanium exemplaar van QuickSilvers is vanbuiten met het oog niet te onderscheiden van een origineel uitlaatsysteem. Met het oor des te meer, want het geluid is fenomenaal. Een video’tje van een revvende Veyron Super Sport met tita uitlaat check je HIERRR.
Oja, de prijs… Daar was het natuurlijk allemaal om te doen. QuickSilver zal je na installatie van de uitlaat een rekening voorschotelen van 26.760 Britse ponden, ex belasting. Dat is omgerekend 36.311 euro exclusief btw! Daar had je ook een leuke Alpina B10 4.6 Touring voor kunnen kopen, of de Audi S8 die van Beckham en Sneijder is geweest. En dan houd je in beide gevallen nog wisselgeld over. Overigens zal een Veryon-eigenaar 36 mille waarschijnlijk ook wisselgeld vinden, dus die ligt er niet wakker van.
Edge zegt
Godverdomme wat een geluid! Ik zou er bijna bang van worden
jrk68 zegt
Net nu ik dacht dat we verlost waren van die ellende met alle speciale kleurtjes….
bofkont zegt
@jrk68: Niemand zegt toch dat je het artikel moet lezen ;)
tupperware zegt
@bofkont:
Waar maak jij uit op dat hij het artikel gelezen heeft..?
ettie zegt
Nou dan heb je toch mooi 10kg bespaard op je 2 ton wegende auto.
raym zegt
@ettie: nou dan ga je toch weer 0.00000001 seconden sneller naar de 100 waarschijnlijk
ettie zegt
@raym: ik denk dat een abonnement op de sportschool een goedkopere oplossing is.;-)
888natan zegt
@ettie: tijd kost ook geld he ;)
dawwg zegt
@888natan: Ja, maar dat is een eenzijdige implicatie, veel rijke stinkerds denken dat geld alles compenseert; ook een kilootje of 50-100 overgewicht, een kleine plasser of te weinig tijd met je kinderen doorbrengen ….
burninrubber zegt
@dawwg: Over het algemeen leven mensen met meer geld juist gezonder, ze eten beter en besteden meer tijd aan sport. Daarnaast kan je als je het goed doet eerder met pensioen danwel je eigen tijden bepalen waardoor je meer tijd met je kinderen kan besteden.
888natan zegt
@dawwg: niet iedereen over één kam scheren.
ettie zegt
@888natan: laten we er gemakshalve maar van uitgaan dat je de financiën wel op orde hebt als je meer dan een miljoen voor een auto op tafel legt.
lucasvang zegt
@ettie: hahah u made my day
87sandyd zegt
Wat ik vooral mooi vind is dat de aftermarket uitlaat niet te onderscheiden is van het orgineel…sommige aftermarket uitlaten geven een prachtig geluid maar kunnen de looks aardig verneuken imo
maseratizzzzzzzz zegt
Wat een prestatie de duurste uitlaat. Als het nou ook nog eens lekker klonk snapte ik het nog een beetje…
donvincenzo zegt
@maseratizzzzzzzz: Ik kan volgende week met een uitlaat komen die nog veeeel duurder is. Ik vraag er een miljoen euro voor. Hij is wel van karton, maar ja, wat boeit dat?
ettie zegt
@donvincenzo: die van mij is van lucht gemaakt en kost het dubbele, ik kreeg alleen wat klachten over brand in de motorruimte. Heb nu besloten om ze enkel voor ferrari en lamborghini te leveren.
jorisk zegt
Als je een leuk geluidje wil, kun je beter die S8 kopen.. #V10
Kvgorp zegt
Was het niet zo’n clausule in de koopovereenkomst waar in staat als je de Veyron op wat voor manier aanpast, motorisch gezien dan is het einde garantie en onderhoud bij een erkend dealer?
rikus zegt
@kvgorp: ik zal direct even de papieren erbij pakken.
Kvgorp zegt
@rikus: leuk hè modelbouw. Krijg je van die boekjes bij hoe alles in elkaar moet.
rikus zegt
@kvgorp: Geen idee, m’n zoon is nog maar 5.. Beetje te jong voor dat soort hobby’s.
raym zegt
@kvgorp: ach van de meeste veyrons is 2 jaar garantie periode toch al verlopen.
Kvgorp zegt
@raym: maar ik geloof niet dat je er zomaar mee naar de vw dealer op de hoek kunt gaan voor een beurtje toch?
knipperlichtje zegt
@kvgorp: dat is bij elke auto zo. Als er een verband tussen een eigen aanpassing en een mankement gevonden kan worden kun je naar je garantie zwaaien.
Edge zegt
@Kvgorp: Met uitzondering van die door de dealers aangeboden tuningpakketjes (Volvo’s Polestar upgrades bijvoorbeeld) gooi je met elke motorische aanpassing je garantie weg. Zou anders wel makkelijk zijn. Koop je een nieuwe auto, schroef je er een turbo op met veel te veel druk waardoor de motor het niet meer trekt (of iets dergelijks) en dan zou de dealer het vervolgens ook nog onder garantie moeten maken.
gregorius zegt
@Kvgorp: einde onderhoud? Dat krijg je er dus niet bij; moet je mooi zelf dokken:
Gebasseerd op 20000 km in de eerste 4 jaar.
“Veyron, £56,000 for services (£13,465 for the first service, £6000 of that is labour),
£101,200 for tyres (need to be replaced every 2500 miles according to Bugatti),
£29,900 for 4 new wheels (replaced on every third set of tyres as recommended by Bugatti). “
nathoes zegt
Klinkt bruut! Maar dat filmpje is wel in een garage gemaakt. Versterkt het geluid
philipf zegt
Die prijs maakt inderdaad niks uit. Als je die auto al kan betalen… en het onderhoud niet te vergeten
biohazardracer zegt
Straight from hell!!!!. Zoals een veyron hoort te klinken. En waarom hadden ze dit bij bugatti zelf niet kennen doen? Had de kopers weer €36.000 gescheeld (niet dat ze er wakker van zullen liggen)
speedzz zegt
Statonaire klinkt hij als een nissan gtr :-)
Corrado16v zegt
Dat ze voor een 36k dure uitlaat maar even een fly-by in de promo verwerken. Want zo’n half uit elkaar liggende Veyron die een paar keer revd is nou ook niet echt verkoop waardig.
thezonda zegt
@Corrado16v: Grote kans dat dat nog komt als hij helemaal klaar is.
jorden zegt
T ziet er wel als een simpel stukje staal uit voor dat geld! Dan zien de buizen van pagani er stuk indrukwekkender uit! Die gebruiken ook titanium trouwens.
papapilo zegt
Monster unleashed, bruut geluid zeg
drugsrunner zegt
-edit: check-
gtwillem zegt
37k is voor een Veyron SS niet zo veel extra. En je krijgt wel dat beetje beleving wat je gewoon wilt in zo’n auto. Als ik tien stuks had staan, had ik er negen laten voorzien met zo’n eindpijp want kwantumkorting enzo.
Gulli zegt
@gtwillem: Precies, want in 2.5 seconden naar de 100 en een top van 430 wordt ook zo saai op den duur ;)
w0o0dy zegt
@Gulli: hilarisch dit soort reacties… Ook meneer Perridon heeft geen baan in de achtertuin waar hij 400 kan halen dus afgezien van een ritje naast een testrijder van Bugatti zal vrijwel geen eigenaar ooit 400hebben gehaald. De auto supersnel en verder kennelijk niet praktisch genoeg om daadwerkelijk te gebruiken en niet leuk genoeg ivt een 918, P1, Laferrari of Agera R. Voor comfort kun je beter een Bentley kopen… Dus ja deze “rijdt als een golf” hypercar is één van de saaiste hypercars…
gtwillem zegt
@w0o0dy: persoonlijk vind ik jou reactie nog hilarischer! Een Veyron saai noemen! Heb je er wel eens in een gereden? Het is een zeer bijzonder stukje techniek. Zie het als een Parmignon horloge, zo een die tot 200 jaar op de nanoseconde perfect blijft lopen, geheel mechanisch. Je gaat het nooit meemaken, maar het is de gedachte van de engineering erachter. Je kan een Bugatti veel noemen, maar saai…
w0o0dy zegt
@gtwillem: nee en weet je? Het ding boeit me weinig. Als ik 500miljoen achter mijn naam had staan kwam er veel leuks op het boodschappenlijstje maar geen Veyron. Als mensen niet snappen dat snel niet gelijk staat aan leuk of spannend dan snappen ze in mijn ogen weinig van wat autorijden leuk maakt. Maar hé, ik heb dan ook de originele breedte bandjes op mijn 20jaar oude mx-5 naast allerlei kleine aanpassingen die het ding leuker maken maar niet sneller… Dus wat weet ik er nou van?
gtwillem zegt
@w0o0dy: een MX-5 heeft zeker een hogere funfactor. En de Veyron niet in je top 100 te staan. Allemaal duidelijk en logisch. Maar saai?
torsen zegt
@w0o0dy: Volgens mij heb je ‘net zo makkelijk te rijden is als een Golf’ maar even verkort naar ‘rijd als een Golf’ of niet?
Verder begrijpelijk hoor, dat je liever iets speels rijd. Maar volgens mij is een Veyron een ervaring opzich om mee te maken.
Of het leuk blijft is een andere…
MullerG zegt
Jezus, er is echt geen kut te horen op dat filmpje. Blijf me verbazen over hoe amateuristisch dit soort bedrijven hun waren blijven aanprijzen. Niet om aan te gluren (in dit geval niet om aan te horen)………
g40freak zegt
Ze zijn de duurste.
Houd dat in dat er dus nog meer veyron uitlaat maak meneren zijn?
En wat kosten hun uitlaten dan?
Zijn dat budget uitlaatjes?
Of zijn ze gewoon de enige, dus automatisch de duurste?
vragen,vragen….
ettie zegt
@g40freak: volgens mij hebben de carbonkabouters van mansory ook een systeem voor deze über volkswagen
g40freak zegt
@ettie: ook niet echt de halfords onder de tunerTs… (los van het feit dat de een net failliet is, maar dit terzijde :)
mrrallycross zegt
Doe mij voor dat geld dan maar gewoon een rx7 met wankelmotor en soort van open uitlaat, veel meer geluid!
st33fie zegt
Hoe noemen ze dat ookalweer reassuringly expensive toch