
Als een Duitse ex-MINI-designer en een Chinees-Israëlisch concern een liefdesbaby maken, dan ziet deze er kennelijk uit als de Qoros 3 Sedan. Gaat dit aanslaan op de Europese markt?
We hebben het al meer dan eens over Qoros gehad, het bedrijf dat deze dagen zijn vuurdoop beleeft met de ‘3’, die eigenlijk GQ3 zou heten, totdat Audi zich all things Q (behalve die van James Bond, Infiniti en Aston Martin dan) toeëigende.
De bruine sedan meet 4.615 mm x 1.839 mm, en is voorzien van een viercilinder 1.6, die 126 pk / 155 Nm (atmosferisch), of 156 pk / 220 Nm levert. Hoewel dit misschien niet het moment is om je als nieuw merk op de EU-markt te storten, waagt Qoros de sprong. We zullen zien hoe het voor ze uitpakt.
Moooooooie bak!
Prachtige wagen!!
Ik denk dat deze wel zal aanslaan en daar heb ik helemaal geen problemen mee.
Weel mooier dan de concurrentie!
En de lijnen zijn weer geopend voor de “Wat een laguna-kopie posts” ;-)
Het hele design is behoorlijk knip-en-plakwerk, behalve de achterlichten… Zo groot heb ik ze nog nergens gezien!
Zeer mooie wagen. Ik geef ze een goede kans in Europa.
Maar, heren van Autoblog, wat is jullie indruk van het interieur?
Voor de prijs van een up wil ik hem best hebben. Voor de restwaarde is het al dom om Frans te gaan, laat staan Chinees.
ik hoop niet dat die kier tussen het achterportier en achterscherm symbool staat voor de afwerking van de rest van deze kar…
Ik denk dat het slagen voor een groot deel af zal hangen van de prijs. Het is o.a. de Koreaanse merken eerder gelukt, dus waarom zou het de Chinezen nu niet lukken?
Effe lekker off-topic: Qoros is geen goeie naam; beter zou zijn “Qolos” LOL
On-topic: geslaagde auto, hoor; je zou niet zeggen dat het een Chinees merk is.
@rocky:
Chinezen kunnen best mooie wagens bouwen, ben ik van overtuigd. Ze hebben alleen nog wat meer tijd nodig, hoewel de Qoros modellen al heel netjes zijn.
De Koreanen hebben er ook jaren over moeten doen om iets fatsoenlijks op de markt te brengen.
Zoutloos…
Als hier een VW badge op had gestaan waren de jubel reacties niet te tellen geweest….
Nu begint er een te janken over de mogelijke afschrijving. Voor de duidelijkheid, iets wat weinig kost kan nooit veel afschrijven in euro’s.
@jrk68:
Waarom altijd VW erbij halen? Je kunt toch ook gewoon inhoudelijk commentaar geven op deze auto ipv te gaan klagen over hypocriete VW fanboys?
@Rob:
Die gasten kan je nu eenmaal niet vaak genoeg een spiegel voor houden.
Ik vind dit trouwens een heel nette auto en het zou mij niet verbazen als de chinezen minder tijd nodig hebben dan de koreanen.
Door westerse fabrikanten te dwingen tot jointventures halen ze veel kennis binnen. Tel daar de enorme omvang van de thuismarkt bij en hun potentieel is vele malen groter dan dat van de koreanen.
Ik heb hier al vaker geschreven dat je ze beter met argusogen kan bekijken dan er lacherig over te doen. Aan het eind van de rit lachen zij dan het laatst.
Heel mooi! Ze hebben wel ballen om in zich in de Europese shiteconomie te wagen. Nou, de basis is iig best goed!
Best een nette wagen eigenlijk. Niet geweldig mooi, maar ook niet lelijk, alleen vind ik de logo’s en de lichten (met name achter) nogal grof. En het interieur is ook wat sobertjes, maar dat is niet per se een nadeel. Lichtschakelaar lijkt overigens zo uit de schappen van VW te komen.
Heel VAG’erig qua uiterlijk, en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling. Nu nog zien of ze die klanten ook kunnen overtuigen dat ze jarenlang teveel betaald hebben voor hun vierwieler…
Ik ben verkocht! Design is niet spannend maar toont wel elegantie en nja zet hem maar op de oprit ;)
Heel veel mensen zulle naar het prijskaartje kijken. Zeker in deze tijden, dus wat gaat tie kosten?
@FrankypankyV8: Zullen ipv zulle…ben geen Belg…
Ik hoop dat dat achterportier half open staat zo niet, HOLY MOTHER OF PANELGAP!