Aangezien Brabus de nieuwe Mercedes-Benz Pullman gaat maken is het alleen maar passend dat ze ook een klassiek model in de inventaris hebben. In 50 jaar tijd is er maar weinig statigheid verloren gegaan.
Naast het moderne werk restaureert Brabus ook klassiekers. Onder de vlag van BRABUS Classic werd er voorafgaand aan de IAA een ‘6-star restoration‘ uitgvoerd op een 300SL Roadster, een 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), een 280 SL “Pagode” (W 113) én op de klassieke S600 Pullman die we hier zien.
We zetten er meteen de gallery van de moderne S600 Pullman (uit Genève) bij. Zo kan je zien wat er zoal veranderde in een halve eeuw tijd.
ThomasBol zegt
Hebben.
donvincenzo zegt
Geinig. Bij de naam Brabus verwacht je toch wat anders. Ik mis de bodykit… ;-)
gtwillem zegt
@donvincenzo: Brabus doet nog veel meer dan alleen bodykits. Uit mijn blote hoofd:
1. restauratie van klassieke Mercedessen.
2. onderhoud van nieuwe en klassieke Mercedessen en Smarts.
3. interieurs voor luxe boten en vliegtuigen (Brabus Exclusive),
4. performance tuning voor Mercedessen. (Velgen, bodykits, tuningkits)
5. Eco tuning voor Mercedes personenwagens, taxi’s, bedrijfswagens, tractoren en vrachtwagens. Met name voor vloot eigenaren. Om kosten te drukken en voor MVO.
6. Fabricage van high performance Mercedessen. (Dat Rocket, Bullit, 850 serie en dergelijke. De extreme series)
7. Brabus Zero Emission: Tesla tuning
8. Performance tuning voor Smart
9. Startech Performance tuning voor Bentley, Land Rover.
10. Verkoop van nieuwe en gebruikte Mercedessen en Smarts.
11.Verkoop van klassiekers/youngtimers (ook Porsche en Ferrari)
12. Brabus ‘Atelier’. Breng elke willekeurige auto en zeg welke bekleding je wilt hebben, en ze regelen het voor je. Ook voor in car entertainment.
Best een bedrijfje, daar in Bottrop ;-).
tdu2zonda zegt
@gtwillem: Daar valt inderdaad niets meer aan toe te voegen! Ze zijn ook niet voor niets de grootste tuner ter wereld! :D
schreute01 zegt
@gtwillem: je vergeet Brabus Aviation.
Ultimora zegt
@gtwillem: ze doen nog een ding: kleine serie speciale uitvoeringen maken voor andere merken, zoals de infinity Vettel, de Ssangyong rexton noblesse en een tucson waar ik de nieuwe naam van kwijt ben.
gtwillem zegt
@ultimora: klopt! Check nummer 12. Brabus fabriceert alles ;-).
henkhupelschoten zegt
Droomauto, nog liever de landaulet maar deze komt er ooit…. Staat trouwens te koop voor 600.000, overigens smoke, dit is geen s600 maar gewoon 600
henkhupelschoten zegt
Kut, zaad in m’n box van die 280se 3.5….. Schitterend!
406_v6 zegt
@henkhupelschoten: moet je eens gaan kijken op de site van Kienle.com….
henkhupelschoten zegt
@406_v6: *fapperde fap fap, mijn god, kende het nog helemaal niet! Zelfs mijn w108 staat er! Bekend bij mij was mechatronik en brabus en eentje in Limburg die zo’n 300 SL windtunnel versie hebben gerestaureerd. Kan effe niet op de naam komen…. Maar zo’n project duurde 7 jaar voordat hij helemaal af was. Ik ga de site onthouden!
406_v6 zegt
@henkhupelschoten: is hele mooie reportage van geweest op auto-motor-und-sport tv.
henkhupelschoten zegt
@406_v6: Ga ik kijken!
406_v6 zegt
@henkhupelschoten: voorproefje: http://www.auto-motor-und-sport.de/video/mercedes-restaurator-kienle-6327931.html
desjonnies zegt
@henkhupelschoten:
W108, altijd de mooiste Grote Mercedes gevonden.
Motorisering vind ik dan minder belangrijk, maar wel die dubbele ronde koplampen, maakt het een prachtwagen.
e1000bmw zegt
@desjonnies: ✌?️
Dutchdriftking zegt
En dit vind ik nou gaaf! Wat een apparaat!
osmo zegt
Brabus doet veel goed tegenwoordig :)
philipf zegt
Prachtig!
trustmeiamanengineer zegt
Heerlijk apparaat. De ultieme Dictator mobiel.
Met de beste claxon ooit: https://www.youtube.com/watch?v=hljDL1ofkjQ
desjonnies zegt
Grappig, want die oer-600 Pullman was destijds “een ding”, onmiddellijk na de introductie was het een mythisch apparaat en Corgi en Dinky Toys probeerden elkaar de loef af te steken om deze als speelgoed op de markt te brengen.
Van deze is dat absoluut niet te verwachten ben ik bang, het gaat ze niet lukken, net zoals Maybach nooit is gelukt.
En die oer-600 Pullman serie eigenlijk ook niet……
ukbob zegt
Veel geld hebben is een ding, maar als je ook nog een beetje smaak hebt koop je toch zo’n prachtige klassieke limo!
berlinetta zegt
Wat een absolute eindbazenauto. En wat er in een halve eeuw tijd zoal veranderd is, is m.i. dat de auto’s niet meer de statigheid van vroeger kunnen evenaren. Niks mis met de moderne Pullman, maar zijn oudere broertje blijft hem altijd de baas.
Orichy zegt
Wat een “State of The Art” auto is het toch die 600, ik kan dit heel erg waarderen!
Ik ben eigenlijk nooit hebberig, maar dit is wel een topper om te hebben.
desjonnies zegt
Ik weet nog ergens een gewone, korte 600 te staan
Echte Nederlandse auto, alleen zo’n wagen restaureren met allemaal pneumatische en hydraulische leidingen is nog moeilijker en kostbaarder dan de restauratie van een compleet doorgeroeste Citroën SM waarvan de Maserati motor ook nog in de puin ligt.
406_v6 zegt
@desjonnies: nog niet zo heel erg lang geleden zijn er door Mercedes nieuwe service trainingen gegeven aan werkplaatschefs/monteurs van dealers in het hele land. Was behoorlijk complex.
e1000bmw zegt
@desjonnies: En als je dan ziet wat men met droge ogen vraagt voor een 600 in goede staat, denk ik dat dat ondanks de restauratiekosten (en bijbehorende ergernissen als je zelf de werkzaamheden verricht) een koopje is…
– http://ww3.autoscout24.nl/classified/269410737
– http://ww3.autoscout24.nl/classified/254876566
406_v6 zegt
@e1000bmw523i: Zelf doen is vrijwel onmogelijk, je hebt overal speciaal gereedschap voor nodig, kennis van zaken als hydrauliek (en dat is in de 600 zéér complex) en een schier oneindig budget.
lincoln zegt
@406_v6:
Onzin .. Gewoon boutjes en moertjes werk ..
Beetje logisch nadenken en durven ..
406_v6 zegt
@lincoln: voorbeeldje dan maar: als het kofferbakdeksel slot kapot is, kost een nieuw slot je €7800 , nee géén schrijffout achtenzeventighonderd euri. Omdat het ding zo verdomd gecompliceerd is; het werkt op hydrauliek, het kofferbakdeksel gaat er mee open en dicht, maar de aansturing gaat weer pneumatisch. Zo’n slot vervangen kost qua arbeid zo maar een halve dag werk. Stoelverstelling gaat ook hydraulisch de raambediening ook, aansturing van deze zaken dan weer pneumatisch, dan weer elektrisch. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
lincoln zegt
@406_v6:
Ik geloof je 100% ..
Maar het is een blijft een “ding” ..
Cadillac en Lincoln en Imperial experimenteerden tussen 60 en 70 eindeloos met dat soort aansturingsmeuk ..
Knettergek kan je er van worden ..
Maar is altijd wel documentatie over te vinden ..
humpyourdog zegt
Wat een mottige velgen. Lijken bijna wieldoppen
e1000bmw zegt
@humpyourdog: alleen plebs maakt zich deuk om het uiterlijk van de wieltjes. Bovendien is dit veel comfortabeler dan formaatje stuiter in lichtmetaal.
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: maakt zich dRuk..
humpyourdog zegt
@e1000bmw523i: meh iets veelspakigs had toch beter gestaan. Dit is bijna even lelijk als forgiato’s
e1000bmw zegt
@humpyourdog: Nee, nee, en nog eens nee. Onder een dergelijke wagen zet je GEEN spaakvelgen. Putdeksels of compleet gesloten (lees staal met doppen) zijn de enige opties.
agera zegt
Allejezus wat een afschuwelijke velgen!
imaginenl zegt
Ze hadden voor de raamstijlen van de nieuwe Pullman best ff naar de oude mogen kijken. Beetje lomp nu
toyotafortuner zegt
Vind zo’n oude 600 Pullman oneindig veel mooier dan de nieuwe Pullmann