Dat kan hoor. Chassisnummer 1 staat op dit moment in Duitsland in de etalage, voor een zacht prijsje uiteraard.
Breng een bezoekje aan ES Elite Style in Freilassing, dan nog maar even bellen met de bank en je zou zomaar eigenaar kunnen worden van een van de vijf straatlegale über-Zonda’s. Mits je natuurlijk een koele €1,6 miljoen in de plus staat, maar dat is slechts een detail.
Nee, wacht even. €1,6 miljoen?! Tweeënhalve Enzo, vier Carrera GT’s, 123 Panda’s 100HP? Dat is best veel. Eigenlijk waren alle Zonda’s Cinque al verkocht, maar blijkbaar heeft iemand zich bedacht (niet zo vreemd); dit exemplaar wordt sinds 5 maart aangeboden. Sla je slag zou ik zeggen… (via jalopnik)
Sven zegt
waar kan ik pinnen
Kwijl!!!!!
Vinny_93 zegt
Als ik het geld had, stond hij nu al voor de deur hoor!
Japjood zegt
Veel sneller worden ze niet denk..
Forza! zegt
Eens kijken…wie heeft er nog een halve Enzo in de etalage?
Laue zegt
Sorry heb net mijn 599XX aangeschaft anders had ik het wel geweten.
FordGT zegt
Is het niet anderhalve enzo? Want 1 enzo kost al iets minder dan 1 miljoen toch?
Jesper zegt
2 en n halve Enzo kan me niet veel schelen, 123 Panda’s evenmin…
Maar 4 freaking CGT’s?!? Nou sorry hoor, maar ik ben er wel uit :D
Benz.. zegt
Bijna net zo duur als een Bugatti Veyron, maar bijna net zo mooi?!
Gizzi zegt
Dit is toch ook wel een hele mooie.. Scheelt toch weer 5/7de Enzo..
http://www.jameslist.com/advert/19662?
GeoBem007 zegt
Jesper: wat heb je nou aan 4 dezelfde wagens?
Doe mij deze maar. Veel exclusiever :)
a. zegt
@ Laue:
uhumm….. KUCH! KUCH! ….. hmm… ja..
Revvji zegt
Accepteren ze Visa ook ? :P
Man, daarvoor wil ik écht wel een jaar of 10 uitgebuit worden … :shock:
Gnermo zegt
@Benz: Veel mooier zelfs…
Frank zegt
Als ik de verhalen in de EVO lees, kent Pagani al zijn klanten persoonlijk toch? Vreemd dat zo’n speciale Zonda dan in de openbare verkoop komt? Pagani heeft vast wel klanten teleur moeten stellen omdat er maar 5 gemaakt werden, dan kunnen ze nummer 6 op de lijst toch even bellen? Of zou de kredietcrisis daar roet in het eten hebben gegooid?
Darahan zegt
Meh, toch liever een Zonda R. en ik zou de airbox even veranderen, daar zit zo’n lelijke F1-style vin op..
peter zegt
http://www.jameslist.com/advert/30785?time=0.44818013068288565#{“filter”: {“tabview”: “tab0”}}
nog ietsjes meer
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik vind dat Pagani ‘niet genoeg naam’ heeft om dit soort centen te vragen…
Een Ferrari Enzo, de naam alleen al, daar zijn boeken over volgeschreven!!
Maar dit, een beetje snelle auto, met NUL heritage???
Te duur.
Johan zegt
Voor de Enzo en CGT niet de Nederlandse prijs genomen?
(Enzo was € 909.000,- nieuw en CGT € 646.605,-)
Lappy zegt
De auto staat weliswaar te koop, maar het lijkt me sterk dat deze er ook in de showroom staat.
Net als met Autosalon Singen, zetten veel eigenaren hun auto’s te koop in afwachting van een acceptabel bod (als dat komt).
In de meeste gevallen staat de auto in de garage thuis en wordt ie van tijd tot tijd nog gewoon gebruikt.
Idem met de Reventon van enige tijd geleden.
Lappy zegt
@ Svenska Aeroplan AB:
Ik neem aan dat jij nog nooit een pagani in het echt hebt gezien en nog nooit iemand hebt gesproken van Pagani!?
De auto is absolute perfectie. De materialen en verwerk methode zijn van een dusdanig hoog niveau dat 1,6 miljoen in verhouding met de kostprijs een net bedrag is.
BananaFlip zegt
Zou helemaal stoer zijn als elk van de 5 auto’s anders zou heten.
>Wat rijd jij?
O, ik rijd Pagani Tre.
<Ik heb trouwens ook nog een Pagani Uno en een Quattro.
[O nee, dan krijgen ze probleempjes met Fiat en Audi]
BmwMPower zegt
@ BananaFlip
Wat je daar zegt heeft met de merknamen te maken.
De Zonda F, Zonda C12, Zonda Cinque etc etc. zijn gewoon andere versies.
BananaFlip zegt
@ BmwMPower
WTF?!
Het was toch wel duidelijk dat t met merknamen te maken had?
Ik zou het alleen wel vet vinden als ieder van die 5 ‘versies’ een andere naam kreeg.
Er mist trouwens ook een stukje in mn comment van 14:53, maar dat is niet zo heel erg cruciaal.
Citrofiel zegt
@ SAAB; Pagani zou ik een toetreder bij de legendarische sportwagenmerken willen noemen. Er zijn veel van die kleine rotmerkjes, maar Pagani doet het beter… Het zou me niets verbazen als het over 10 jaar in het rijtje Ferrari, Maserati, Lamborghini wordt genoemd.
RenJie zegt
Die bank moet ongetwijfeld wel een Zwitserse bank zijn.. voor de gemiddelde Zonda koper.
Guido zegt
Deze auto is dan ook beter dan een Enzo ;)
Cantago zegt
Hoeveel Carrera GT’s voor dat geld? Dan doe die maar één, een LP-640 (670?) en een Audi R8, en dan steek ik de rest wel in mn zak;)
SimonMc zegt
@Citrofiel: Pagani is nu net iets te exclusief om in hetzelfde rijtje als de opgenoemden te horen.
En maserati is eigenlijk ferrari en lamborghini is vw natuurlijk…
Nee, pagani staat wat mij betreft alleen aan de top en alleen een paar zeer exclusieve auto’s van uw genoemde merken kunnen misschien wel mee ( zoals de fxx en de mc12 enz…)
Citrofiel zegt
@ SimonMc; Nóg niet, zoals ik al zei. Een beginnend merk moet groeien. Maar volgens mij gaat Pagani zo hard dat over een tijdje ze zich een ‘volwaardig sportwagenmerk’ kunnen noemen, en zich in het rijtje mogen scharen. Inderdaad speelt de achtergrond van het bedrijf mee. Pagani heeft (dacht ik) geen groot moederbedrijf die de kosten drukt. Dit kan de zaken nog iets vertekenen. En wie zegt dat Pagani niet opgekocht gaat worden…?
SimonMc zegt
@Citrofiel: ja, weet wel dat je nog nóg niet zei, maar zelfs over 10 jaar zie ik ze niet in dat rijtje thuishoren.
Pagani bestaat ondertussen (al ) 10 jaar, en hun opzet is nog steeds dezelfde.Exclusieve exotische wagens op de markt brengen in een heel beperkte oplage.Ik zie binnen 10 jaar niet plots pagani’s van een band rollen, en dat hoop ik ook niet.
Volgens mij staat er ook geen groot bedrijf achter pagani, maar is het gewoon een klein bedrijfje opgericht door een ex designer van bij Lamborghini.
Ik hoop dat ze kunnen overleven, maar wie weet kunnen ze dat alleen maar door kleinschalig te werk te gaan, en verder te gaan op bestaande modellen ipv iets totaal nieuw uit te brengen.Ik zie ze wel zoals koenigsegg binnen een paar jaar een eigen motor uitbrengen na eerst een paar jaar een leenmotor te gebruiken.Ik vermoed kleinere cilinderinhoud, maar een stuk hoogtoeriger, nooit met turbo’s of compressors.
Lappy zegt
@ Citrofiel:
Hoe raar het ook klinkt, bij Pagani gaat het niet om het geld maar om de liefde om een ultieme auto te maken.
Ik zie het dus ook niet gebeuren dat ze worden gekocht door een ander merk.
Hun grootste markt is Azie, voornamelijk Hong-Kong.
Vraag ik me af, hoeveel auto’s denken jullie dat Pagani heeft gemaakt?
Marc zegt
“Wat zou jij doen met 12 miljoen??”
Benz.. zegt
@Gnermo
Ik houd het toch liever bij een Veyron, als ik mocht kiezen.
Ik vind die Zonda met al dat carbonfiber overal
en (naar mijn mening) rare vormen nou niet echt moeders mooiste.
Meer een racer eigenlijk!
Ruben00 zegt
Wat is er mis met een fiat panda?
en Citrofiel? hoelang bestaat pagani en hoelang bestaat Ferrari?
als pagani 10 jaar ouder is hebben ferrari, lamborghini en maserati ook 10 jaar meer ervaring.
en ik denk dat als iemand 12 miljoen euro wint eerder aan Ferrari denkt dan aan Pagani.
lincoln zegt
@Ruben00 .. en ik denk dat een zwerver eerder aan Ferrari denkt dan iemand die 12 miljoen wint ..
Citrofiel zegt
@ SimonMc, Lappy, Ruben00; Ach, ik zie Pagani de overstap nog wel eens maken naar relatieve massaproductie. Is het niet binnenkort, dan is het wel als de geestesvader die grotere getallen tegenhoudt overlijdt. Maar goed, niemand van ons heeft een glazen bol, dus ik beïndig deze discussie eenzijdig. :P
@ Lappy; Paar honderd?
@ Ruben; Ervaring, so what? Hoeft niet alles te betekenen. En Pagani is nog steeds op de weg omhoog, de bekendheid is nog stijgende. In mijn ervaring (als ik kijk naar mijn kennissenkring) gaat dat vrij snel met hen… Blablabla, ik zei net dat ik zou stoppen.
Citrofiel zegt
Als het volgende doel kan, kan het ook nog verder:
“In 2005, Pagani announced that it planned to triple its production output within the next three years, and to enter the US market in 2007.”
Ruben00 zegt
lincol:nee ik denk ook niet dat een zwerver snel aan iemand denkt die 12 miljoen wint.
WieAndersDasAuto zegt
Persoonlijk denk ik dat Pagani hun productie wel verhoogd. Je wilt immers als merk meer winst maken en vooral in deze tijden is het gewoon cruciaal.
Alleen verwacht ik dat ze hun productie verhogen met exclusievere modellen dan Ferrari of een Lamborghini.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Lappy: gereden niet, gezien wel. En je hebt gelijk, het is absolute perfectie. Maar dat is niet wat ik bedoel… Voor 1,6 miljoen wil ik geen ‘auto’, hoe goed hij ook is. Daarvoor wil ik een ‘droom’, een ‘verhaal’. En daarin legt hij het af tegen de Enzo o.i.d.
Dat was mijn punt.
Mee zegt
@SimonMc
“Ik vermoed kleinere cilinderinhoud, maar een stuk hoogtoeriger, nooit met turbo’s of compressors.”
Het volgende model van Pagani (de Cinque is de zwanenzang van de Zonda) gaat de 6 liter van de Mercedes SL65 gebruiken. Idd een kleinere cilinderhoud (niet moeilijk als je van 7,3 liter komt :D), maar hoogtoerig gaat hij niet worden vrees ik.
SimonMc zegt
@Mee: Ik bedoelde eigenlijk het model na de Cinque of de Zonda R.Of misschien het model daarna, want deze 6.0 liter V12 lijkt me wel een snoepje, dus die gaan ze nog wel even houden.
En niet echt hoogtoerig?Ah ja, die 7,3 liter was inderdaad niet al te hoogtoerig, maar die nieuwe 6.0 liter?Het is nog niet echt bekend denk ik, maar op de foto’s van de Zonda R gaat de toerenteller in ieder geval tot 10.500…Dus 8500 of 9000 toeren zitten er wel in, en dat is al wat.
@Lappy: in een ander topic werd gezegd dat er rond de 100 pagani’s tot nog toe zijn gebouwd.En pagani bestaat 10 jaar, en ze zeiden dat er van de zonda f indertijd 17 per jaar zouden werden gebouwd ( als die vraag er was natuurlijk ), en je mag rekenen dat er van de F meer gebouwd zijn dan de S bv.
SimonMc zegt
Moet natuurlijk zijn ” zouden worden gebouwd “.
Bol zegt
Ik zou mn centen in die Pagani stoppen want Veyrons worden snel minder waard denk ik ;)
http://www.jameslist.com/brands/bugatti
Lappy zegt
@ SimonMC: Exact ;) 100 stuks zijn er reeds gebouwd.
Ze willen inderdaad de productie gaan verhogen met het nieuwe a.s. model.
@ Mee: Naar mijn weten heeft Pagani niet officieel bekend gemaakt welke motor er gebruikt gaat worden. Er zijn geruchten van een opgefokte SLR motor tot de V12 bi-turbo. afwachten dus maar ;)
Sjaakk zegt
ik heb nog wat losgeld