
Genève is weer in zicht en het Franse PGO zal als proefballonnetje de PGO Cévennes Turbo presenteren. Dit is een roadster op gas welke enkel in productie zal worden genomen bij voldoende serieuze belangstelling.
Hij moet rond de 48.000 euro gaan kosten en daarvoor krijg je een roadster met een geblazen 1,6 liter vierpitter en 6-versnellingsbak. Met een compressie van 11:1 levert de motor 150 pk bij 5600 toeren en 210 Nm koppel. De acceleratie naar de 100 km/u duurt 6,5 seconden en de topsnelheid ligt op 210 km/u. Op een volle tank gas leg je zo’n 450 kilometer af en de CO2 uitstoot is 118 gram per kilometer. De auto lust ook het CO2-neutrale biogas. Meer info op pgo.cngpower.eu.
Der PGO Cévennes Turbo-CNG ist eine seriennahe Studie mit einer Reichweite von 450 Kilometern und einer Leistung von 150 PS bei einem Gewicht von 980 Kilo. Dies ermöglicht eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 6,5 Sekunden. Die CO2-Emission beträgt rund 118 g/km. Wird ausschließlich Biogas getankt, kann der Wagen CO2-neutral bewegt werden. Feinstaub und Ruß sind für den PGO Cévennes Turbo-CNG ohnehin kein Thema und auch bei den Stickoxiden hängt der Erdgas-Roadster konventionell betriebene Sportwagen klar ab.
@ EJS
Waarschijnlijk stond er eerst wel Turbo druk voordat Dennis hem ge-edit heeft.
@ Dennis
;) prachtig een turbodruk van 11 bar.
Dat zou denk ik goed zijn voor duizenden PK’s……
-edit: Ja ja, lach me maar uit. Ik ben een liefhebber, geen techneut ;) –
mijn belangstelling hebben ze, doet me denken aan een oudere porsche 356
Belachelijk!
48.000€ voor een lelijke(!) 2 Franse 2-zitter dat zogezegd een groene auto is maar nog steeds 118g/km C02 verbruikt.
-Nee dank U-
Precies, en daarvoor ik PGO zeker aanklagen als ik herr Wiedeking was.
Die emissie van 118 gram per km is overigens wel interessant.
@ Dennis:
Als dat turbodruk is vreet ik mijn kop op! Dan sta je op 11 bar druk, en dus 10 bar overdruk. Beetje veel voor de peug motor. Hou het maar op een compressie van 11:1. Dat klopt beter….
-edit: Vertaalfoutje. Ik ben geen techneut, dus ik neem het direct van je aan.-
118 gram kan je zeker groen noemen met die specs, mister Mercedes
Jaaaaa!!! Parkeer maar bij mij op de stoep. Toch had ik nog wel ietsje meer vermogen gewild. Ik vind die replica’s van PGO echt super geslaagd.
Als dit Chinees zou zijn werd het tot op de bodem afgekraakt omdat het over een schaamteloze kopie zou gaan. Maar als hetzelfde uit ons zo hoog wanende Europa komt dan zwijgt iedereen in alle talen.
Dat aardgas verhaal geloof ik wel, maar het is een best karretje.
Wat een lelijk ding. En die prijs is al helemaal erg.
Ze gebruiken wat voor mij zo ongeveer mijn favoriete klassieke carosseriemodel is. Dus ik doe alleen al op die basis wel mee hoor! :-D
@Mercedes:
Smaken verschillen, maar kun je http://www.nummi.ch/felix/plugin/attachments/GalleryC4DPage/Porsche356Sonnenuntergang1FINAL800.jpg dit lelijk noemen…? Indien ‘Ja’- dan verschillen smaken echt…!
150 pk en in 6.5 na 100? dat is pittig. @ patrick, oke het is mss een kopie, maar de kwaliteit kan moeilijk slechter zijn dan de chinese kopien?
Het ontwerp kan mij niet bekoren: niet zo in balans als bij de echte 356. Prestaties zijn er echter wel naar. Hiermee kan je echt gas geven!!!
Uitstoot van de overige schadelijke gasdeeltjes van gasautos is overigens ook lager dan bij diesel en benzine, dus groen is ie zeker…
Mr propp
Voor die prijs heb ik liever een andere auto, namelijk een mooie.
Zoals een C220 Bluetec, wat goedkoper, groter, mooier en even “groen” is.
Dus mijn mening blijft onveranderd: Belachelijk!
Hij hep een hoedje op, hij hep een hoedje op! ;-)
@Jandepandaman
50 jaar geleden zou ik dat misschien een mooie auto noemen.
Nu NIET! :)
@Loewie:
PGO produceerde eerst ook 356 replica’s naast deze moderne interpretatie, maar is daarmee moeten stoppen. Porsche vond het plagiaat, m.a.w. ze waren te goed gekopieerd.
@ Mercedes- Ah- U is een Modernist…! Wel, ik zelf houd van zowel nieuw als oud…! Dus als ze onder een oud schilletje supermoderne techniek gaan stoppen, nou…. Dan is het wat mij betreft helemaal smullen!!! ;-)
@ Mercedes; Dus of je een auto mooi vindt, hangt voor jou af van de leeftijd? Schoonheid heeft toch niets te maken met hoe oud een auto is? Het is nog steeds dezelfde auto. :?
@kevski style: wat jy zegt staat er ook,, dus tis beetj domme opmerking….;)
@Patrick
Europa ís meer dan China! Niets zo erg als je eigen culturen verwaarlozen!!!
En dan nog, uit China of niet, ik vind het een dom legowagentje…
@EJS dat is natuurlijk net aangepast, getuige de edit op de post van kevski style. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken….
@Jandepandaman & Citrofiel
Ik ben de huidige moderne wagens nu eenmaal gewoon dat die oude wagens mij echt niet kunnen bekoren.
Zelfs de oude Mercedes modellen zeggen een Mercedes-Freak zoals mijzelf niet veel :)
Vet! I like. Hoe is de achterkant?
vet mooi is deze!!! een 356 met moderne techniek
Biogas? Dat klinkt als een product van Saddam Hoessein hehe!
Geinig karretje, leuk dat je nog steeds een soort 356 kan kopen. 150 pk vind ik wel een beetje magertjes voor een geblazen 1.6, maargoed…
Wat is die kap toch lelijk. Maar gelukkig is het maar een recplica.
Wat een dure Kever zeg.
@Mercedes,
118g/km C02 verbruikt ?? :)
Das toch wel groen te noemen, zou je slurptax toe krijgen? ;)
wat een lelijke kap zeg.. :P
118g/km CO2 uitstoot.. dat is vrij normaal lijkt mij, voor een 1.6 4cyl.
Doe maar niet maken die auto: lijkt te veel op de VW New Beetle! :S
48000 voor peugeot techniek is teveel
wat is mis met Peugeot techniek.
Heb jij een beter techniek ofzo ?
@Whoohoow
Ja van BMW, VAG onderandere…
@NuttelozeBPM het is daarom dat BMW de 1.6 Hdi motor in zijn mini steekt :)
Ik heb het persoonlijk ni voor peugeot maar das een persoonlijke mening, ik denk dat zij ook in staat zijn fatsoenlijke wagens te produceren.
@ Jandepandaman,
die auto op de foto van je link is nog lelijker dan die hierbonven staat.
ongelooflijk
48.000euro? das ni bepaald weinig e. Doe met dan toch maar een lotus, caterham of een Donkervoort (of heb je die niet voor die prijs?) Als je dan toch iets lichts en pittig wil.
@ Propp
Wat denk je dat herr Wiedeking gedaan heeft?? Aanklagen die hap natuurlijk… maar ja zoals je op de site van PGO kunt lezen in de historie van het bedrijf heeft Porsche dat tot in hoger beroep verloren…
Dus deze Franse lutsers mogen legaal een nep 356 in elkaar schroeven met een Peugeot motor notabene…. barf…. was zeker een franse rechtbank…
@ Sjaanie
Smaken verschillen gelukkig… vind die auto in de link van JandePandaman erg mooi…
Sorry………….sjesus wat een lelijk vehikel zeg. De ‘stand’ is vanaf de zijkant echt om te janken. Ik heb zo’n gevoel dat ie niet in produktie zal gaan. Ik kan me niet voorstellen, ondanks dat smaak persoonlijk is, dat er veel animo voor zal zijn. Alle verhoudingen kloppen niet helemaal naar mijn bescheiden mening.
@Whoohoow
de good old techniek van Hemi
lijkt op die klassieke porsche waar james dean een slippertje mee heeft gemaakt (letterlijk en figuurlijk)
Ze hebben ooit op tv (geen idee hoe dat programma heet, iets met drie vrouwen), laten zien dat die PGO’s enorm simpel en goedkoop in elkaar zitten. Levensduur en kwaliteit hoef je niet te verwachten iig.
superstrak apparaatje dit..
Dat zijruitje is niet echt bedoeld om door te kijken.
P.S. je kan ze ook tweedehands kopen op die site.
Als ik een scheet laat, zou die daar ook op rijden?
Dit bedoelde ik: http://www.heelsonwheels.nl/index.php?menuID=41&ID=125
Die PGO kwam er niet best vanaf, verhouding prijs/kwaliteit was ontzettend slecht.
En ja, ik weet dat dat programma ook crap was :)
Vraagje aan een techneut op deze blog. Kan een turbo wel functioneren op gas? Ik dacht dat dit enkel ging bij een compressor (riemaandrijving) en niet bij een turbo (aandrijving door uitgaande verbrande gassen).
Kan iemand mij meer vertellen?
150 pk in een 356 is meer dan genoeg. Dit is echter noch een 356, noch een Porsche………….. Maar het idee erachter is niet eens zo slecht.
Kan ik deze krijgen met 120pk en een uitstoot van 109g co2, dan ruil ik de leasebak hier op in en verlaag gelijk de bijtelling!
@eric: volgens mij komt er net zo goed uitlaatgas uit de motor bij verbranding van lpg dus kun je er ook een turbo mee laten draaien…. daarnaast heeft een betere vulling van de cilinders ook gewoon meer vermogen tot gevolg. In het verleden waren met name de hoge temperaturen een probleem.