De Subaru WRX STI is nog maar koud een week officieel of het eerste upgrade-kitje dient zich alweer aan. Misschien is het om degenen die nog steeds veel moeite hebben met het nieuwe design maar wel dol zijn op pk’s over de streep te trekken, misschien is het gewoon omdat het kan. Hoe dan ook, dik 90 pk extra in de toch al vlotte hatchback klinken aantrekkelijk.
Volgens Autocar zal de montage van het performance pack dat op stapel staat geen effect hebben op de driejarige garantie van de Scooby. Verder zou Prodrive bezig zijn met upgrades van de remmen en de vering.
Wanneer de performance-kit geïntroduceerd wordt vermeldt het bericht echter niet.
rickadelic zegt
kijk dan zijn de specs wel lekker maar vind het nog steeds geen mooie auto hoop dat prodrive daar ook wat aandoet dan
Coolguy zegt
Bij Prodrive weten ze wat ze doen! :-)
Silverarrow zegt
Het wordt zo toch wel een heel dik rallykanon, ik zou er best één willen hebben. Hoe meer ik hem zie, hoe mooier hij trouwens wordt :D
Berbertjes zegt
Heel dik kan een leuk concurent worden voor de oude MX-400 van Mitsubishi
Citrofiel zegt
Wooooowww… Lekker bommetje!
dude db zegt
ik zat net naar de foto te kijken en ik kreeg het idee dat de tailelijn verdacht veel op die van een alfa 159 lijkt bijv.
sjoerd zegt
400 pk in zo’n klein dingetje!!!!! maar het nog net niet een AUDI A8 W12
Apache zegt
Haha, de mogelijkheid om in je goedkoop Japans hatchbackje die ouwe dikke venten in hun RS4’s, CLK55’s, C55’s, SLK55’s, SL55’s, IS-F’en, M3’en, Z4M’s Carrera’s, XKR’en en V8 Vantages te doen ontploffen van machteloosheid :D
– Apache
sjoerd zegt
MAAR HET IS NOG NET NIET EEN AUDI A8 W12 dat is het goeie
Gerben zegt
@dude db
wat een rare vergelijking
en de 159 is trouwens 100 keer knapper
Robbert W zegt
te gek. porsche killer!!
W!d zegt
@ sjoerd.. ook zonder caps lock begrijp ik je;) Zie ik alleen niet de overeenkomst tussen een 2,5l turbo en een dikke W12?
maar op deze manier zie je toch niet hoe lelijk hij is:)
Chief_S5 zegt
@ Sjoerd: Wat heb jij? Aandacht tekort?
Tja, die voorkant blijf ik zo zielig vinden… Dat moet echt heel erg veranderd worden. Voor de rest bevalt hij me wel, zeker met die extra pk’s. :)
marvin zegt
de oude impreza is en blijft et mooiste van allemaal !!! ik vind dit egt 3x nix, wat voor motor ze er owk in zetten :P
RScosworth zegt
“een leuk concurent worden voor de oude MX-400 van Mitsubishi”
Voor de duizendste keer;
Mitsubishi MR FQ-400 !!!
Zo dat was ‘m weer.
Ejay zegt
400 pk voor 50k met een goede wegligging en 3 jaar garantie. Dit heeft geen concurentie meer en zet de nieuwe standaard voor het woord hot-hatch. Of je hem mooi vindt of niet (ik niet zo, net een opgeleukte Nissan Almera) het is een indrukwekkend gevaarte en daarvoor respect.
Job zegt
Dit is verreweg de lelijkste auto met 400 pk!
Ze zijn bij Subaru de weg design-technisch echt GOED kwijtgeraakt.
Ik hoop dat ze snel hun vorm weer terugvinden van 5 tot 10 jaar geleden met die Impreza.
Jeffrey zegt
Ben toch nog steeds benieuwd naar de verdere specs van de Impreze 0-100 en de topsnelheid hetzelfde geldt voor de Lancer evo x.
Elrae zegt
Tsjonge, wat een apparaat. Kan me trouwens nog herinneren hoe “men” reageerde op de nieuwe 3-serie en 5-serie van BMW. “BMW de weg kwijt” en “hoe lelijk kan een auto worden”. De meesten zijn van hun mening teruggekomen en de verkopen draaien goed.
Ik ben er bijna zeker van dat het ook met deze Impreza grotendeels wennen is en als je eenmaal naast zo’n ding in de showroom staat het toch even kwijlen is. Dik ie zeker!
heidekonijn zegt
Ben het helemaal eens met Elrae, hij is al net zo prachtig als een 3 of 5-serie.
Racer X zegt
Mooi is anders, maar als Prodrive zich ermee bemoeit moet het wel een spektakel worden. Ben benieuwd naar een eventuele test.
Edje11 zegt
heidekonijn,
Tja… smaken verschillen hé??!
Job zegt
@ Elrae:
Een echt mooie auto is meteen mooi. Zie de Alfa Brera, de Opel GT of de (hier komt een wat duurder voorbeeld) Audi R8. Bij BMW klopt de techniek, en dat zal bij deze Impreza ook heus wel het geval zijn. Maar let goed op het woordje “design-technisch” in mijn vorige comment;-). Ik ben naar eigen zeggen best een BMW man, maar dan bedoel ik puur de techniek. Echt mooi kan je de 1-serie, de 5-serie en de 7-serie niet noemen, maar trappen kan je er erg goed mee. Is m’n standpunt zo duidelijker verwoord?;-)
kees zegt
De Impreza is altijd al een lelijk schijthok geweest… maar wel een vreselijk snel lelijk schijthok dan. Ik bedoel… dat blauwe ding met ding gouden wielen… dat was toch wel het schoolvoorbeeld van wansmaak! Maar goed, ik heb nog steeds overwogen een Impreza te kopen. Het is maar net waar je voor wil betalen, vermogen of design. Allebei kan ik me helaas niet veroorloven…
rider zegt
kon je op wachten!
ogerr zegt
hoe langer ik erna kijk, hoe lelijker ik hem ga vinden. man man
beschuitfluiter zegt
een impreza moet een sedan zijn :/
v8x zegt
Het is een Focus met een gat in de motorkap. Lelijk!
Of zoals EVO magazine het zegt: Darkened rear windows presumably to save your kids the embarrassment of being seen in it”
RScosworth zegt
@ kees
Ben het helemaal met je eens. Ik zou het design van alle Impreza’s exact hetzelfde formuleren zoals jij doet. Het geluid en de prestaties zijn echter zo bruut dat ik er met plezier een zou kunnen rijden. Dat geld zelfs voor de lelijkste aller tijden die hierboven staat.
Maar ehh, zo’n Prodrive kitje kost ook wel wat lijkt me?
heidekonijn zegt
@Edje11
Met de nadruk op “als” in mijn vorige comment. Vergelijkingsgewijs zijn ze aan elkaar gewaagd. Je kan moeilijk beweren dat een BMW mooi is en dan een Impreza lelijk noemen. Afin, je kan het wel, maar dan wordt het vermoeden van een medische oorzaak net iets groter.
Elrae zegt
@job
Ik betwistte je standpunt niet hoor en snap ook wat je bedoelt.
Een auto mooi vinden, of: meteen mooi vinden blijft toch iets subjectiefs. De één vindt dat mooi, de ander weer wat anders.
Feit blijft dat je met een dergelijke auto veel bekijks hebt. Daarnaast heb je voor een relatief gustig bedrag een auto met enorme capaciteiten. Ik vind het jammer dat de het grootste deel van de reacties bestaat uit: lelijk mormel. Terwijl de meesten (wees eerlijk) graag even een rondje zouden willen trappen. Ik heb weleens gelezen dat dat Nederlanders eigen is: veel afgeven en niet het achterste van je tong laten zien. Daar lijkt het mijns inziens wat op.
ogerr zegt
kom kom, haal je roze bril af en bekijk de auto nou eens grondig. haal ff alle sportieve versiersel eraf (spoilers, skirts etc).. en zie daaar, een opel kadet !!
en wie wil nou niet een auto rijden met 400pk, al is het puur om de brute motorgeluid. maar vele eurotjes geven aan een overpowered mormel op wielen???
Elrae zegt
@ogerr
Ik weet niet welke bril jij dan op hebt, want ten eerste zie er dan nog steeds geen Opel kadett in. Omdat het toevallig een hatchback is?
Daarnaast haal ik het sportieve versiersel er niet af, want dan is het geen STI meer. Dus da’s onzin vind ik.
Maar goed, zo lang je je euro’s er niet aan besteed hebt is er niets aan de hand toch?
Vincent zegt
Zal allemaal wel die 400 pk…. maar het blijft een schijtlijster om te zien!
RDI zegt
Apache, als jij je daarvoor de prodrive aanschaft vraag ik me af wie er om wie lacht en verder die eigenaars van al die exotische wagens hoeven zich nergens zorgen om te maken…
Scooperdepoep zegt
Het blijft een lelijk ding, ook met 400 pk.
Maar ja, lelijk was hij altijd al.
Doe mij er dus maar 1 ;- )
Hoe lelijker, hoe groter de lol mooie Porsche’s
en ander exclusief spul zoek te rijden.
Scooperdepoep zegt
Ok, ok, Porsche is natuurlijk niet echt exclusief spul meer te noemen.
Toch een beetje de Opel Kadett van de sportwagens geworden helaas.
bran zegt
hahahaha evo x killer
hot hatch lover zegt
Nog net geen R8 W12? Sorry, maar je draaid het om. De W12 is nog net geen WRX STI, niet dat ik een enorme fan ben van subaru ( behalve dan dat ‘ie fantastisch rijd en vooral klnkt ), maar als je de reken som erop los laat kom je voor de W12 op 281 pk per ton en voor de Subaru op 285 per ton, dus………………
Als ik zomaar mocht kiezen, koos ik trouwens voor de looks ook voor de W12, maar zou dan wel iets meer respect opbrengen als er bij het stoplicht een WRX STI naast me kwam staan, omdat ik niet zeker zou weten of ik het zou winnen, zeker gezien het enorme koppel bij een lager toerental dan de W12