• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prodrive tilt Subaru WRX STi naar 400 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 oktober 2007 om 19:49 – 39 Reacties

Impreza WRX STI


De Subaru WRX STI is nog maar koud een week officieel of het eerste upgrade-kitje dient zich alweer aan. Misschien is het om degenen die nog steeds veel moeite hebben met het nieuwe design maar wel dol zijn op pk’s over de streep te trekken, misschien is het gewoon omdat het kan. Hoe dan ook, dik 90 pk extra in de toch al vlotte hatchback klinken aantrekkelijk.

Volgens Autocar zal de montage van het performance pack dat op stapel staat geen effect hebben op de driejarige garantie van de Scooby. Verder zou Prodrive bezig zijn met upgrades van de remmen en de vering.
Wanneer de performance-kit geïntroduceerd wordt vermeldt het bericht echter niet.

Ook interessant!

  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, prodrive, STi, Subaru, tuning, wrx

Vorig bericht: « Hybride Audi Q7 getest
Volgend bericht: Politie Washington DC creëert mini aardbevingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. rickadelic zegt

    30 oktober 2007 om 19:50

    kijk dan zijn de specs wel lekker maar vind het nog steeds geen mooie auto hoop dat prodrive daar ook wat aandoet dan

    Login om te reageren
  2. Coolguy zegt

    30 oktober 2007 om 19:51

    Bij Prodrive weten ze wat ze doen! :-)

    Login om te reageren
  3. Silverarrow zegt

    30 oktober 2007 om 19:53

    Het wordt zo toch wel een heel dik rallykanon, ik zou er best één willen hebben. Hoe meer ik hem zie, hoe mooier hij trouwens wordt :D

    Login om te reageren
  4. Berbertjes zegt

    30 oktober 2007 om 19:56

    Heel dik kan een leuk concurent worden voor de oude MX-400 van Mitsubishi

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    30 oktober 2007 om 19:56

    Wooooowww… Lekker bommetje!

    Login om te reageren
  6. dude db zegt

    30 oktober 2007 om 20:09

    ik zat net naar de foto te kijken en ik kreeg het idee dat de tailelijn verdacht veel op die van een alfa 159 lijkt bijv.

    Login om te reageren
  7. sjoerd zegt

    30 oktober 2007 om 20:09

    400 pk in zo’n klein dingetje!!!!! maar het nog net niet een AUDI A8 W12

    Login om te reageren
  8. Apache zegt

    30 oktober 2007 om 20:13

    Haha, de mogelijkheid om in je goedkoop Japans hatchbackje die ouwe dikke venten in hun RS4’s, CLK55’s, C55’s, SLK55’s, SL55’s, IS-F’en, M3’en, Z4M’s Carrera’s, XKR’en en V8 Vantages te doen ontploffen van machteloosheid :D

    – Apache

    Login om te reageren
  9. sjoerd zegt

    30 oktober 2007 om 20:13

    MAAR HET IS NOG NET NIET EEN AUDI A8 W12 dat is het goeie

    Login om te reageren
  10. Gerben zegt

    30 oktober 2007 om 20:15

    @dude db

    wat een rare vergelijking

    en de 159 is trouwens 100 keer knapper

    Login om te reageren
  11. Robbert W zegt

    30 oktober 2007 om 20:16

    te gek. porsche killer!!

    Login om te reageren
  12. W!d zegt

    30 oktober 2007 om 20:19

    @ sjoerd.. ook zonder caps lock begrijp ik je;) Zie ik alleen niet de overeenkomst tussen een 2,5l turbo en een dikke W12?

    maar op deze manier zie je toch niet hoe lelijk hij is:)

    Login om te reageren
  13. Chief_S5 zegt

    30 oktober 2007 om 20:38

    @ Sjoerd: Wat heb jij? Aandacht tekort?
    Tja, die voorkant blijf ik zo zielig vinden… Dat moet echt heel erg veranderd worden. Voor de rest bevalt hij me wel, zeker met die extra pk’s. :)

    Login om te reageren
  14. marvin zegt

    30 oktober 2007 om 20:43

    de oude impreza is en blijft et mooiste van allemaal !!! ik vind dit egt 3x nix, wat voor motor ze er owk in zetten :P

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    30 oktober 2007 om 20:52

    “een leuk concurent worden voor de oude MX-400 van Mitsubishi”

    Voor de duizendste keer;

    Mitsubishi MR FQ-400 !!!

    Zo dat was ‘m weer.

    Login om te reageren
  16. Ejay zegt

    30 oktober 2007 om 20:54

    400 pk voor 50k met een goede wegligging en 3 jaar garantie. Dit heeft geen concurentie meer en zet de nieuwe standaard voor het woord hot-hatch. Of je hem mooi vindt of niet (ik niet zo, net een opgeleukte Nissan Almera) het is een indrukwekkend gevaarte en daarvoor respect.

    Login om te reageren
  17. Job zegt

    30 oktober 2007 om 20:55

    Dit is verreweg de lelijkste auto met 400 pk!

    Ze zijn bij Subaru de weg design-technisch echt GOED kwijtgeraakt.

    Ik hoop dat ze snel hun vorm weer terugvinden van 5 tot 10 jaar geleden met die Impreza.

    Login om te reageren
  18. Jeffrey zegt

    30 oktober 2007 om 21:12

    Ben toch nog steeds benieuwd naar de verdere specs van de Impreze 0-100 en de topsnelheid hetzelfde geldt voor de Lancer evo x.

    Login om te reageren
  19. Elrae zegt

    30 oktober 2007 om 21:35

    Tsjonge, wat een apparaat. Kan me trouwens nog herinneren hoe “men” reageerde op de nieuwe 3-serie en 5-serie van BMW. “BMW de weg kwijt” en “hoe lelijk kan een auto worden”. De meesten zijn van hun mening teruggekomen en de verkopen draaien goed.
    Ik ben er bijna zeker van dat het ook met deze Impreza grotendeels wennen is en als je eenmaal naast zo’n ding in de showroom staat het toch even kwijlen is. Dik ie zeker!

    Login om te reageren
  20. heidekonijn zegt

    30 oktober 2007 om 21:51

    Ben het helemaal eens met Elrae, hij is al net zo prachtig als een 3 of 5-serie.

    Login om te reageren
  21. Racer X zegt

    30 oktober 2007 om 21:59

    Mooi is anders, maar als Prodrive zich ermee bemoeit moet het wel een spektakel worden. Ben benieuwd naar een eventuele test.

    Login om te reageren
  22. Edje11 zegt

    30 oktober 2007 om 22:17

    heidekonijn,
    Tja… smaken verschillen hé??!

    Login om te reageren
  23. Job zegt

    30 oktober 2007 om 22:35

    @ Elrae:

    Een echt mooie auto is meteen mooi. Zie de Alfa Brera, de Opel GT of de (hier komt een wat duurder voorbeeld) Audi R8. Bij BMW klopt de techniek, en dat zal bij deze Impreza ook heus wel het geval zijn. Maar let goed op het woordje “design-technisch” in mijn vorige comment;-). Ik ben naar eigen zeggen best een BMW man, maar dan bedoel ik puur de techniek. Echt mooi kan je de 1-serie, de 5-serie en de 7-serie niet noemen, maar trappen kan je er erg goed mee. Is m’n standpunt zo duidelijker verwoord?;-)

    Login om te reageren
  24. kees zegt

    30 oktober 2007 om 23:51

    De Impreza is altijd al een lelijk schijthok geweest… maar wel een vreselijk snel lelijk schijthok dan. Ik bedoel… dat blauwe ding met ding gouden wielen… dat was toch wel het schoolvoorbeeld van wansmaak! Maar goed, ik heb nog steeds overwogen een Impreza te kopen. Het is maar net waar je voor wil betalen, vermogen of design. Allebei kan ik me helaas niet veroorloven…

    Login om te reageren
  25. rider zegt

    31 oktober 2007 om 09:22

    kon je op wachten!

    Login om te reageren
  26. ogerr zegt

    31 oktober 2007 om 09:58

    hoe langer ik erna kijk, hoe lelijker ik hem ga vinden. man man

    Login om te reageren
  27. beschuitfluiter zegt

    31 oktober 2007 om 10:01

    een impreza moet een sedan zijn :/

    Login om te reageren
  28. v8x zegt

    31 oktober 2007 om 10:17

    Het is een Focus met een gat in de motorkap. Lelijk!
    Of zoals EVO magazine het zegt: Darkened rear windows presumably to save your kids the embarrassment of being seen in it”

    Login om te reageren
  29. RScosworth zegt

    31 oktober 2007 om 10:34

    @ kees
    Ben het helemaal met je eens. Ik zou het design van alle Impreza’s exact hetzelfde formuleren zoals jij doet. Het geluid en de prestaties zijn echter zo bruut dat ik er met plezier een zou kunnen rijden. Dat geld zelfs voor de lelijkste aller tijden die hierboven staat.
    Maar ehh, zo’n Prodrive kitje kost ook wel wat lijkt me?

    Login om te reageren
  30. heidekonijn zegt

    31 oktober 2007 om 12:38

    @Edje11
    Met de nadruk op “als” in mijn vorige comment. Vergelijkingsgewijs zijn ze aan elkaar gewaagd. Je kan moeilijk beweren dat een BMW mooi is en dan een Impreza lelijk noemen. Afin, je kan het wel, maar dan wordt het vermoeden van een medische oorzaak net iets groter.

    Login om te reageren
  31. Elrae zegt

    31 oktober 2007 om 13:43

    @job

    Ik betwistte je standpunt niet hoor en snap ook wat je bedoelt.
    Een auto mooi vinden, of: meteen mooi vinden blijft toch iets subjectiefs. De één vindt dat mooi, de ander weer wat anders.

    Feit blijft dat je met een dergelijke auto veel bekijks hebt. Daarnaast heb je voor een relatief gustig bedrag een auto met enorme capaciteiten. Ik vind het jammer dat de het grootste deel van de reacties bestaat uit: lelijk mormel. Terwijl de meesten (wees eerlijk) graag even een rondje zouden willen trappen. Ik heb weleens gelezen dat dat Nederlanders eigen is: veel afgeven en niet het achterste van je tong laten zien. Daar lijkt het mijns inziens wat op.

    Login om te reageren
  32. ogerr zegt

    31 oktober 2007 om 14:22

    kom kom, haal je roze bril af en bekijk de auto nou eens grondig. haal ff alle sportieve versiersel eraf (spoilers, skirts etc).. en zie daaar, een opel kadet !!

    en wie wil nou niet een auto rijden met 400pk, al is het puur om de brute motorgeluid. maar vele eurotjes geven aan een overpowered mormel op wielen???

    Login om te reageren
  33. Elrae zegt

    31 oktober 2007 om 14:30

    @ogerr

    Ik weet niet welke bril jij dan op hebt, want ten eerste zie er dan nog steeds geen Opel kadett in. Omdat het toevallig een hatchback is?
    Daarnaast haal ik het sportieve versiersel er niet af, want dan is het geen STI meer. Dus da’s onzin vind ik.

    Maar goed, zo lang je je euro’s er niet aan besteed hebt is er niets aan de hand toch?

    Login om te reageren
  34. Vincent zegt

    31 oktober 2007 om 14:41

    Zal allemaal wel die 400 pk…. maar het blijft een schijtlijster om te zien!

    Login om te reageren
  35. RDI zegt

    31 oktober 2007 om 19:50

    Apache, als jij je daarvoor de prodrive aanschaft vraag ik me af wie er om wie lacht en verder die eigenaars van al die exotische wagens hoeven zich nergens zorgen om te maken…

    Login om te reageren
  36. Scooperdepoep zegt

    31 oktober 2007 om 20:27

    Het blijft een lelijk ding, ook met 400 pk.

    Maar ja, lelijk was hij altijd al.
    Doe mij er dus maar 1 ;- )

    Hoe lelijker, hoe groter de lol mooie Porsche’s
    en ander exclusief spul zoek te rijden.

    Login om te reageren
  37. Scooperdepoep zegt

    31 oktober 2007 om 20:28

    Ok, ok, Porsche is natuurlijk niet echt exclusief spul meer te noemen.
    Toch een beetje de Opel Kadett van de sportwagens geworden helaas.

    Login om te reageren
  38. bran zegt

    17 november 2007 om 15:10

    hahahaha evo x killer

    Login om te reageren
  39. hot hatch lover zegt

    28 november 2009 om 10:44

    Nog net geen R8 W12? Sorry, maar je draaid het om. De W12 is nog net geen WRX STI, niet dat ik een enorme fan ben van subaru ( behalve dan dat ‘ie fantastisch rijd en vooral klnkt ), maar als je de reken som erop los laat kom je voor de W12 op 281 pk per ton en voor de Subaru op 285 per ton, dus………………

    Als ik zomaar mocht kiezen, koos ik trouwens voor de looks ook voor de W12, maar zou dan wel iets meer respect opbrengen als er bij het stoplicht een WRX STI naast me kwam staan, omdat ik niet zeker zou weten of ik het zou winnen, zeker gezien het enorme koppel bij een lager toerental dan de W12

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North