Als je puur naar het tijdsverloop kijkt is het helemaal niet zo gek dat BMW nu met een nieuwe 7 komt. Het vorige model rijdt al weer zeven jaar rond. Zelfs limousines hebben maar een bepaalde houdbaarheid. Maar er staat een flinke blokkade op de weg die de F01 moet gaan berijden.
Dat obstakel is in dit geval de financiele markt. De financiele markt in Amerika. In het land van de fluctuatie moeten namelijk de meeste zevens verkocht gaan worden.
Het nieuwe BMW opperhoofd Noord-Amerika, Jim O’Donnel, heeft dan ook ernstig zijn zorg uitgesproken over het tijdstip van introductie. Hij verwacht dat de nieuweling er wel met het grootste marktaandeel vandoor kan gaan. De markt voor grote luxewagens lijkt echter sterk te krimpen. Logischerwijs verkoop je dan uiteindelijk minder auto’s. Als in Amerika uiteindelijk de winst niet behaald wordt kan BMW in europa weer minder geld uitgeven.
Bijkomend nadeel is dat de nieuwe BMW waarschijnlijk in prijs gaat stijgen. De dollar heeft zich nog steeds niet op kunnen trekken aan de euro. De kosten voor transport zullen niet dalen. En de huidige 7-serie is in de US of A te krijgen voor het belachelijk lage bedrag van $77,625 tot $126,625. Omgerekend naar euro’s is dat €54.000,- tot €89.000,-.
Nu heeft BMW flink geinvesteerd in een groen imago. De CEO wil niet al te hoge verwachtingen wekken bij het hoofdkantoor in Duitsland. Als er echter één markt is die gevoelig is voor ‘de groenste auto in zijn klasse’ dan is dat Noord-Amerika wel. (bron: Autonews.com)
Frank deH zegt
Liever een Saab
Zou toch zonde zijn van zo’n groene BMW als die te duur wordt.
Mercedes-Gek zegt
Wat is het probleem nou eigenlijk? De Datum wanneer de 7-Serie te koop is? Of wat? Maar mij stoort het eigenlijk niet echt……
PS, 1e Reactie! :D
-edit: niet –
Tom# zegt
-dank u, gefixt-
OnTopic: Ik denk dat het nog wel meevalt, omdat de meeste USA’ers die een 7-serie onder de kont hebben wel genoeg knaken hebben om de crisis te overleven, en daarbij een leuk extraatje als de nieuwe 7-serie aan te schaffen. Kan de oude versie gelijk naar zoonlief..
SjoerdV zegt
laten we het hopen dat er veel 7series worden verkocht in US of A. Dit bevordert wel het straatbeeld daar…
erik2907 zegt
Tja,
Wie is nu slimmer, de Amerikanen of de Europeanen. Afgezien van de belastingen:
HOE LANG BLIJVEN WIJ NOG DE HOGE PRIJZEN BETALEN IN EUROPA OM DE ANDERE MARKTEN TE PLEASEN?
Europese Unie: WORDT WAKKER!
GOD zegt
uhh doordat wij meer betalen hebben wij geen staatsschuld van 54 triljard, en zijn wij nog niet faiiliet, daarom dus.
Eric zegt
Er zullen er wel genoeg naar de petroleumlanden gaan! De houdbaarheidsdatum van een auto lijkt me daar 6 maand en dan moeten die Oliebaronnen een nieuwe hebben of ze staan achter t.o.v. de collega’s!
GOD zegt
waarom denk je dat ze in het midden-oosten overal olie aan het jatten zijn.
word zelf eens wakker
jurrian zegt
Tip! moeten ze die bak hier voor 54.000+ verkopen. Zal je zien dat ze totaal geen probleem zullen hebben met het verkopen van die dingen. ;)
@ Alwood.
Weet je zeker dat ze niet gewoon in amerika geproduceerd worden?
Casey zegt
@ Tom#
In de VS zijn er nu waarschijnlijk mensen die door de kredietcrisis een bepaalde hoeveelheid krediet verloren zijn. Daardoor valt een deel weg van de beoogde doelgroep van de 7 serie, lijkt me.
Het is gewoon zo, dat mensen in moelijke economische tijden minder besteden. Maakt niet uit op welke niveau dat gebeurd.
Daarom lijkt me het uiten van de ‘zorg’ van BMW wel terecht. Of het is natuurlijk gewoon een smoes. Hebben ze in ieder geval een excuus voor de lage verkoop :P
CSL zegt
Mensen die altijd al een 7series gekocht hebben, die blijven het natuurlijk gewoon weer kopen.
Wat zijn die prijzen toch lekker zeg.
Beau92 zegt
En daarnaast is het ook een oerlelijk model, vooral de voorkant: rare vorm koplampen en een veel te grote grill. Maargoed, dat is mijn mening…
TomS zegt
Raar verhaal dit.
Omzet is namelijk niet gelijk aan winst.
Al is het wel zo dat grote onderneming met heel veel omzet en weinig winst eerder een directeur in een 7 serie hebben rijden dan kleinere ondernemingen met zelfs meer winst. Imperium building heet dat.
Als iedereen in de US of A massaal een 5 serie gaat kopen ipv een 7 en de winstmarge op een 5 serie is hoger dan op een 7 (geen idee overigens) dan heeft BMW helemaal geen probleem!!
rikkon zegt
Het valt me bij deze foto pas op maar deze heeft ook al zo’n vreselijk dikke neus!
Ondertussen moeten die ontwerpers toch wel eens met de normen voor voetganger om kunnen gaan zonder een afgrijselijk lelijke bobbelgok te tekenen?
BMW M3 E30 zegt
ik ben afgelope weekend bij een preview van de nieuwe 7-serie geweest, hij is echt mooi in het echt! mijn gevoel zecht dat deze auto weer stukken beter gaat verkopen in europa. mijn vader koopt zo goed als zeker een 750li, hij heeft heel lang 7-serie gereden. eigenlijk alle modellen E23, E32 en E38 maar heeft de E65 (het uitgaande model) over geslagen.
Tripple zegt
nee wat is jou staatsschuld dan????
Frank deH zegt
@ BMW M3 E30
Vraag je vader of hij ook meer aan je schoolgeld kan bijdragen. Een mooie BMW is leuk, kinderen die foutloos kunnen schrijven nog leuker.
BMW M3 E30 zegt
@ Frank deH
maak je niet druk, ik volg een prima opleiding. er is jammer genoeg ook nog zoiets wat dyslexie heet.
maar weer ff ontopic, het is echt weer een mooie auto en hij is in het echt een stuk mooier dan op de foto’s
Murphmeister zegt
@BMW M3 E30
a: E30 M3 getuigt van smaak.
b: prima reactie.
Majinstar zegt
Wat praat je over dat hij alweer 7 jaar rond rijdt ?
Hij werd in 2004 uitgebracht samen met de 6 en 5 serie. De laatste werd in datzelfde jaar uitgeroepen tot zakenauto van het jaar. Een jaar ( 2005 ) later maakte de nieuwe 3 serie zijn debuut en werd prompt zakenauto van het jaar. Het is nu 2008 bijna 09, dat is nog altijd 4 a 5 jaar verschil en geen 7. Ze hadden de facelift van de 7 serie al veel eerder moeten uitbrengen, maar daar hebben ze mee gewacht. Omdat alle modellen nog moesten uitkomen.
De 3 serie facelift is inderdaad eerder uitgekomen dan verwacht, maar dat komt door de slechte verkoopcijfers ervan. Dat was een noodzakelijke ingreep. De 5 serie is nog steeds het meest verkochte model in Nederland. Het is een van de hoogwaardige design auto’s van Nederland op dit moment. Een drastische facelift van de 5 zie je daarom ook niet terug. Hij is alleen geaccentueerd.
En wordt het niet tijd dat we minder gaan zeiken over: dat auto’s goedkoper zijn in het buitenland dan hier. Het geeft alleen maar aan dat wij rijker zijn en er beter voorstaan dan al die andere landen bij elkaar. Is het tegenwoordig zo afschuwelijk dat je een auto niet langer dan 4 a 5 jaar mag rijden ? Dan praat ik vooralsnog over een dikke auto, met een vanafprijs van: 50.000€
Piston zegt
Vorige 7 werd uitgebracht net na 9/11 en daarenboven is er toen ook een economische crisis uitgebroken met de internet bubbel, met een dieptepunt in maart 2003.
Dirk zegt
Kan niet duur genoeg verkocht worden.
Wie luxe wil moet er voor betalen.
Nu betaalt jan met de pet zijn banale drie reeks veel te duur om zo de dure ontwikkelingskosten van beperkte series ald de zeven mee te helpen betalen.
mashell zegt
“Wat praat je over dat hij alweer 7 jaar rond rijdt ?”
Ken jij wiki nog niet? BMW E65: Produktionszeitraum 2001–heute. En ken jij rekenen nog niet? 2008-2001 = 7
“dat auto’s goedkoper zijn in het buitenland dan hier. Het geeft alleen maar aan dat wij rijker zijn en er beter voorstaan dan al die andere landen bij elkaar.”
En je kent de belastingdienst ook nog niet? Auto’s zijn hier zo duur omdat ze zwaar belast worden, niet omdat wij zo rijk zijn.
mashell zegt
“Nu betaalt jan met de pet zijn banale drie reeks veel te duur om zo de dure ontwikkelingskosten van beperkte series ald de zeven mee te helpen betalen.”
1. Jan met de Pet rijdt geen 3 serie. Jan met de Pet rijdt een Golf 2 GTI met een remus uitlaat en een oetinger sticker.
2. BMW maakt op elk model winst, correctie veel winst.
3. de ontwikkelingskosten van de 7 kun je ook over de 5 en 6 serie afschrijven. Die delen veel modules en concepten.
Rick dos zegt
“Dat obstakel is in dit geval de financiele markt. De financiele markt in Amerika. In het land van de fluctuatie moeten namelijk de meeste zevens verkocht gaan worden.”
Nouououou, denk dat dat steeds meer anders komt te liggen.
De tekenen zijn er dat BMW, Amerika niet meer als voornaamste markt ziet. Ze beginnen zich steeds meer te focussen op markten als Rusland en China. Het is niet geheel toevallig dat de onthulling van deze 7 serie in Rusland plaatsvond.
mglopez zegt
Kijk dat zijn leuke prijzen als ze dat hier nou eens weet je zeker dat er extreem veel van worden verkocht, hoe lelijk ik m ook vind
Majinstar zegt
@t Marshell: LOL Het zegt al voldoende dat jij wiki als gegronde bronfontein gebruikt, om jezelf hard te maken ( Ik heb je link ondertussen zelf ff veranderd ). Het zal me niks verbazen dat je dat straks ook gaat doen en wederom zal gaan gebruiken als bron. Uiterst betrouwbaar voor een leek als jezelf.
Om even alles te ontkrachten. Hij is in 2001 in productie genomen en is vanaf 2004 ( ik dacht Februari ) leverbaar. Wat betekent dat: dat hij hier bijna 4 jaar rond rijdt op de Nederlandse wegen of.
En alles is zo duur omdat wij zo zwaar belast worden. Blijkbaar valt dit reuze mee. Aangezien de afname bij Bmw Nederland vrij hoog is onder de 3, 5 & 7 series en dan praat ik nog niet over de rest.
Oja nog 1 ding als laatste. Het bericht is aangepast. Adios. Get your facts straight.
w0o0dy zegt
Opvallend vond ik het verhaal over de over capaciteit in de productie
BMW M3 E30 zegt
@ Majinstar
Jij bent echt grappig!
pas in 2004 in nederland leverbaar hahaha.
Chek dit kenteken even op RDW.nl: 83-JG-LT