De Prior LFA is een idee dat eigenlijk niet tot wasdom mag komen, maar eigenlijk ook erg gaaf is.
Kijk, iedereen moet natuurlijk doen met zijn eigen auto doen wat ‘ie wel. Dat maakt het onderwerp ‘auto’s’ ook zo interessant. Zeker als het gaat om huis- tuin en keukenauto’s als de VW Golf, BMW 3 Serie of Toyota Camry. Maar als het gaat om exoten? Tsja, dan is het altijd een heikel onderwerp. De Prior Design Lexus LFA is zo’n geval. De Lexus LFA kun je het beste zien als de Toyota 2000GT van deze tijd. Een zeer bijzondere cult-auto. Het is een van de weinige auto’s die enkel bij echte autoliefhebbers de juiste snaar weet te raken.
De Lexus LFA is ook daadwerkelijk een kunstwerk. Met name in technisch opzicht. Qua design is het vooral een aparte auto. De meeste details zijn puur functioneel. De verhoudingen zijn overigens prachtig: een lange, lage neus, kleine ‘greenhouse’ (ramen, dak en stijlen) en korte, hoge achterzijde. De Prior Design LFA verbetert daar wat ons betreft heel erg weinig aan.
Prior LFA
Voordat men met brandene Pirelli-banden en fakkels naar het hoofdkantoor wandelt om heel hard ‘MUITERIJ’ te roepen, is er ook een kleine kanttekening. Het is namelijk slechts een vingeroefening. De wereld van digitaal ontwerpen heeft niet bepaald stilgestaan. De ontwerper van Prior Design laat dus zien wat er mogelijk zou kunnen zijn. Maar het ziet er dermate realistisch uit, dat het we het eindresultaat graag met je delen.
Zoals wel vaker met Prior Design-producten is het overduidelijk aftermarket, maar wel in de geest van het basisontwerp. Iets waar Rieger, Kerscher en dergelijke nog weleens moeite hebben. Dat hebben ze bij Prior Design erg goed gedaan. Stel dat een speciale oplage was van Lexus zelf, de LFA-R ofzo. Zo’n homologatiespecial waar enkele stuks voor de straat gebouwd moeten worden. In dat geval was het een gewilde klassieker in wording (wat de LFA overigens ook al is, uiteraard).
Enorme bodykit
Enfin, we zien een enorme bodykit met een flink verlaagde LFA. Er wordt gebruik gemaakt van meer luchtinlaten. Iets dat wel past bij het idee van een homologatiespecial. Het gaat een beetje mis met de achterspoiler. De Nurburgring-racer had ook een spoiler, maar niet zo’n vleugel. Enfin, de video kun je hieronder bekijken:
Wat vind jij? Heiligschennis? Of is dit stiekem heel erg goed gelukt en moet Prior er gewoon 10 ofzo van bouwen? Laat het weten, in de comments!
HZW zegt
De oranje variant ziet er nog weldadig uit.
Maar kan mijn echt niet voorstellen dat iemand met een LFA zich hieraan zal vergrijpen.
De waarde van je LFA zal er niet beter van worden.
lekkerlinksrijden zegt
Doe mij maar het origineel, dit is een beetje te opzichtig
fendercd60 zegt
Gelukkig is het nep. Zulke auto’s moet je gewoon niet veranderen.
ericd zegt
Perfect model inderdaad, die wel wat lekkerder kijkers (koplampen) had verdiend. Als dat moeilijk gaat, pas klaplampen toe.
JanJansen zegt
Dit maakt het meer een een Subaru BRZ op steroïden. Echt mooi? nou nee, maar het origineel is nou ook niet echt een beauty.
shicomm zegt
Er is een reden dat dit soort wansmaak nog niet eerder is gedaan..
Gutsy van prior dat ze het durven maar hier gaan ze echt niemand blij mee maken..
De nurgurbring edition is vanwege die rare spoiler als op het randje maar dit is werkelijk een belediging
voor de lfa.
Nog even en hun versie heeft een achtpitter ipv het 10 cylinder orkest van het orgineel..