Helemaal top natuurlijk en misschien wel dé hit voor 2012. Met dit plastic-fantastic pakket van Prior Design tover je een willekeurige E90 3 Serie om tot M3-imponerend apparaat. Qua looks dan.
De nieuwe 3 Serie (F30) staat voor de deur dus de E90 kan binnenkort in de uitverkoop! Bovendien neigen de ‘oude’ 3 looks de eerste jaren van de ‘nieuwe’ altijd wat te lijden. Zeker de pre-facelift modellen. Tijd voor wat aanpassingen dus. How about een ombouw naar M3-looks én breder?
Met een klein beetje van hun eigen saus er overheen gegoten biedt Prior Design een volledig pakket aan. De luchtgaten aan de zijkant zijn iets anders. De powerdome en gaten in de motorkap zijn natuurlijk wat minder functioneel. Bovendien hou je de standaard E90 koplampen. Echte BMW E90 M3’s hebben natuurlijk de meer zwoele units van een eerste generatie E92 (coupe).
Prior maakt het af met een set ’tjsa’ velgen, E46 CSL-geïnspireerde achterklepspoiler en vier uitlaten. Lijkt me toch een grappig gezicht om daar de zwarte walmen van een afgetrapte 318d uit te zien komen en vervolgens zelf sneller op te trekken. Delen van het kitje op een 335i Touring monteren is dan wel weer leuk.
bisazza zegt
Wat een shoarmabak….
label89 zegt
@LagoDiLugano: haha perfecte benaming voor deze wagen!
drivingpleasure zegt
@Bisazza: een ontzettende dikke bak! voor shoarma kan je beter een VW golf kopen.
dennisr zegt
Ik twijfel over de voorbumper, en sowieso andere velgen..
zakar36 zegt
Jakkes wat een velgen zeg! Voor de rest is het wel aardig.
lourensdegroot zegt
Ik ben het met @Bisazza eens
meneersander zegt
Ik vind het allemaal best wel mooi, wat kostie??
Freewarefreak zegt
Hele dikke kit. Absoluut gaaf voor je 3 serie. Het mooiste zo in het zwart.. wel mooie wielen er onder doen.. niet deze zwarte.. en eventueel nog de smoke achterlichten van de M3 sedan er in.. veel mooier.. dan heb je de ultieme dikke 3.
Wel eerlijk blijven en er geen nep m(3) badges op gaan plakken. Dat vind ik altijd zo sneu. Gewoon cleanen en badgeloos.
Freewarefreak zegt
@Freewarefreak: Ik heb trouwens eens een vraagje.. klikte op het linkje van het M3 sedan filmpje. Al 100 keer gezien, blijf vet. Maar.. iets wat mijn intrigeert.. die auto uit dat filmpje is een “manual”.. geen “dct” ..maar op het laatst (echt de laatste 3 seconden) rijdt Paul weg en trekt dan een burnout met de voet op de rem anders vliegt ie door dat hek.. maar hoe doe je dat met je voeten? 1 op de gas voor toeren.. 1 op de rem voor tegenhouden.. maar hoe doe je dan die clutchdrop? Met je hak? Of gewoon links op de koppeling en staat je rechtervoet op de rem en geef je gas met je hak? Anyways.. confusing..
dennisr zegt
@Freewarefreak: handrem ? :P
dennisr zegt
nee dat is het ook niet, ben ook wel benieuwd naar het antwoord..
europameister zegt
@Freewarefreak: +1
Zou nog iets mooier zijn met de LCI achterlichten.. Denk dat je bij een burnout koppeling in (links), gas erop (rechts).. clutchdrop (evt. gas bij) en dan gelijk met links op de rem.. (theorie in m’n hoofd, geen praktijk ervaring..)
lamborgfan zegt
@Freewarefreak:
1)Toeren opbouwen en dan koppeling in 1 keer omhoog laten knallen, tegelijkertijd vol gas!
2)Terwijl je volgas gaat en de koppeling los laat met je linker voet de rem indrukken (niet volledig maar 50%-70%.
3) vervolgens de rem iets liften gas nog steeds erop houden, sturen en whoppa meneer gaat het hoekje om!
lamborgfan zegt
@lamborgfan: p.s zo nu en dan je gas iets liften voordat je de hele tijd in je begrenzer knalt.
Freewarefreak zegt
@lamborgfan: Ik denk dat je 100% gelijk hebt. Heb het filmpje net seconde na seconde bekeken. Dus op pauze zetten en dan met de muis heel snel klik-klik, klik-klik, klik-klik, enz.. en dan zie je inderdaad dat op het moment dat de revs omhoog gillen en de wielen beginnen te spinnen de remlichten NIET branden, vervolgens gaan ze meteen aan.. dus Paul verplaatst METEEN zijn linkervoet naar de rem NA de clutchdrop.. thx! ;)
Megakix zegt
@Freewarefreak: heal-toe ….
E34M5Touring zegt
@Megakix: wattan is je teen ziek. ik denk dat je heel-toe bedoelt. no worries ;)
Megakix zegt
@E34M5Touring: hahahaha, touché….kerel, ik speel nog wel eens world of warcraft met m’n zoon…en dan ben ik ‘healer’… ;-)
highperformance zegt
Body nice, velgen niet en achterspoiler twijfel…
Tommy2 zegt
Één van de betere getunde M3’s, behalve dan de koplampen en velgen uiteraard. Wel jammer dat ze het pre-facelift model met lelijke achterlichten gebruikt hebben.
mrbones zegt
leuk voor op je 316i
speedlimit zegt
Al draagt n aap n gouden ring,het is en blijft n lelijk ding!
Doe mij de e46 maar die zag er nog uit als n echte bmw.
rechercheur zegt
@speedlimit:
Mmm, een interessante keuze voor de e46, dat is inderdaad een mooie 3-serie. Met uiteraard de M3 CSL als absoluut hoogtepunt.
Kun je daar trouwens eens een enorm simpele kostprijsberekening, incl. geprognotiseerde onderhouds- en reparatiekosten, op los laten? Op basis van de E46 320i sedan, 3 jaar en 30.000 km/jaar. Of is het ‘zoontje van de baas’ daar niet toe in staat …
;-)
ps. wel een beetje op je grammatica blijven letten, er zitten wat spelfoutjes in bovenstaande reactie, en er ontbreken een aantal strikt noodzakelijke leestekens.
speedlimit zegt
@rechercheur:
Huh “zoontje v/d baas”…kun je dat ook onomstotelijk aantonen of zit je weer uit je nek te lullen zoals gewoonlijk GTR?
Verder gaat t hier nergens over kostprijsberekeningen waar jij zo op geilt…ontopic blijven in t vervolg dus!
rechercheur zegt
@speedlimit:
Het gaat hier niet specifiek over TCO, maar ik stel je wel die vraag. TCO is namelijk altijd van toepassing bij duurzame gebruiksgoederen. Dus ook m.b.t. de E46, waar dit hele topic immers niet over gaat. Over “on-topic” blijven gesproken, wie de bal kaatst, ….
Kom dus maar eens door met een staaltje onderbouwd calculeren van de bovenste plank, ik ben benieuwd …
;-)
speedlimit zegt
@rechercheur:
Ik zou zeggen doe n verzoeknummertje bij AB ;)
speedlimit zegt
@rechercheur:
En voor t geval je t nog niet wist…de e46 is de voorloper van de 3 besproken in de titel.
Megakix zegt
Brr…wordt er allemaal niet minder drugskoerier’achtig van…
norge zegt
Het sjonnie gehalte is weer hoog ,nee dan liever helemaal standaard met een paar bloedmooie velgen (niet te).
135i zegt
Is de spoorbreedte eigenlijk ook vergroot?!
q7a1 zegt
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkczfqcsssud