BREEK! De prijzen van de C-Klasse zijn gelekt! Wij hebben ze voor je.
Het is wat deze week. Je moet enorm goed je documenten in een mapje doen, als je niet wil dat informatie uitlekt. Niet alleen om de goede vrede te bewaren, maar ook voor je eigen gezondheid. Studie moet het nog uitwijzen, maar lekkende documenten zorgen voor zeer tijdelijk en specifiek geheugenverlies. Alsof je op een nuchtere maag vijf Long Island Iced Teas hebt gedronken: je hebt er dan ‘geen herinnering van’.
Het gaat nu niet om een delicate formatie-kwestie, maar om de prijzen van de Mercedes C-Klasse. We kregen de prijzen van twee overenthousiaste verkenners in regenjas. We kunnen ons het gesprek niet meer herinneren, maar willen de prijzen graag met je delen! Het gaat om alweer de vijfde generatie C-Klasse (C206). Nu denk je, waarom heet ‘ie dan ‘206’ en geen ‘205’? Simpel, de voorganger van de C-Klasse was de 190 (W201).
Aangezien alle informatie van de C-Klasse is al behandeld is in dit artikel, behandelen we nu enkel en alleen de prijzen.
Prijzen Mercedes C-Klasse limousine:
- C180 Business Line | € 48.290
- C180 Luxury Line | € 51.096
- C200 Business Line | € 52.405
- C200 Launch Edition – Business Line | € 49.985
- C200 Luxury Line | € 55.098
- C200 4Matic Business Line | € 55.881
- C200 Launch Edition AMG Line | € 55.936
- C200 AMG Line | € 58.356
- C200 4Matic Luxury Line | € 58.433
- C200 4Matic AMG Line | € 61.700
- C300 AMG Line | € 63.020
- C300 4Matic AMG Line | € 67.132
- C300d AMG Line | 69.307
Prijzen Mercedes C-Klasse Estate
We dachten dat de prijzen van de C-Klasse in sedan-vorm al spectaculair nieuws waren. Wat denk je: komen er nóg twee verkenners in regenjas aan met alle prijzen voor de C-Klasse Estate. Uiteraard lekken wij die graag door:
- C200 Estate Launch Edition – Business Line | € 52.229
- C200 Estate Business Line | € 54.649
- C200 Estate Launch Edition – Luxury Line | € 54.781
- C200 Estate Luxury Line | € 57.201
- C200 Estate Launch Edition AMG Line | € 58.048
- C200 Estate AMG Line | € 60.468
- C300 d Estate AMG Line | € 71.406
Prijzen concurrentie Mercedes C-Klasse
Nu de prijzen voor de Mercedes C-Klasse gelekt zijn, kunnen we even kijken hoe de auto zich verhoudt tot de concurrentie. We pakken de goedkoopste C-Klasse en vergelijken dat met de instapprijzen van andere premium D-segment sedans met een vergelijkbare motor. De Alfa is de voordeligste. De Lexus staat vermeld op de site, maar is inmiddels opgevolgd door een nieuw model dat niet naar Nederland komt. De Jaguar XE is voordeliger te verkrijgen, maar de benzine-versie begint pas bij 250 pk.
- Alfa Romeo Giulia 2.0T GME | € 46.200
- Audi A4 40 TFSI S Tronic Pro Line | € 47.055
- Volvo S60 B4 | € 47.995
- Mercedes C180 Business Line | € 48.290
- Lexus IS300h Business Line Pro | € 38.350
- BMW 320i Business Edition | € 50.670
- Jaguar P250 RWD Aut. | € 60.122
Mocht je een functie elders toegewezen krijgen van een vergeetachtige korpsbal, dan is zo’n C-Klasse een uitstekende auto van de zaak. Dus, als je nu thuis zit om bij te komen van hard werken, kun je ‘m al samenstellen in de configurator. Gewoon lekker op de bank. Toch lekker als je straks aan je nieuwe baantje kan beginnen?
ttr6 zegt
Die zogenaamde uitgelekte verkennings- informatie is één grote 1 April grap. Echt waar. Alleen heeft niemand dat door:)
ttr6 zegt
On topic: die prijsvergelijkingen met andere merken gaat toch wel wat mank. We weten allemaal dat bij de Duitse merken die catalogusprijzen slechts een begin zijn van een eindeloze rij aan opties die je echt wel aan wilt vinken om er iets leuk van te maken. € 20 K is geen uitzondering.
willeme zegt
@ttr6: alle auto’s zijn behoorlijk kaal. De Alfa heeft stof en 16 inch rollatorwieltjes. De Jaguar heeft halogeen volgens mij. Prijstechnisch is de Volvo het meest interessant, maar als je premium wil rijden, moet je betalen.
156sw zegt
@willeme: welja maar in ieder geval een 2.0T onder de kap en de opties zijn minder duur. ‘Bang for buck’ als daar nog over gesproken mag worden bij deze prijzen heb je bij de Italiaan toch iets meer
racerx zegt
Een volledig aangeklede Veloce Ti is 65K, volgens mij is dat redelijk netjes.
birdnerd84 zegt
Hoezo uitgelekt? De Nederlandse configurator is gewoon openbaar en daar staan de prijzen ook gewoon in.
willeme zegt
@birdnerd84: ze stonden er al op, nog voor de officiële bekendmaking. Die is nog steeds niet geweest. Wellicht een stagiair die ‘m te vroeg heeft aangezet.
karhengst zegt
Yep, is alles 31 Maart reeds onthuld, wat ook reeds sinds maanden de officiële dag moest zijn, tenminste in Duitsland. Het primeur gedeelte ontgaat me een beetje.
willeme zegt
@karhengst: Nee, het is nog niet reeds onthuld. Het persbericht moet er nog uitkomen. Sterker nog, ik zie nu ook dat andere nieuwssites het hebben overgenomen. Dus niemand van de pers was nog geïnformeerd. Dat Mercedes het zelf heeft gelekt, doet daar niets aan af ;-)
karhengst zegt
https://www.mercedes-benz.nl/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/motorization/CCci/NL/nl/C-KLASSE/LIMOUSINE
Sinds 3 dagen online.
https://blog.mercedes-benz-passion.com/2020/12/c-klasse-weltpremiere-am-23-02-2021-verkaufsfreigabe-ende-maerz/
31 December, bevestiging dat op 30 maart de auto reeds besteld kan worden.
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Start-of-sales-for-C-Class-Saloon-and-Estate.xhtml?oid=49434608
30 Maart, officieel persbericht van Daimler.
Nu kan ik niet achter de coulissen kijken, maar als het officiële persbericht dé trigger moet zijn om dergelijke nieuwtjes te tonen terwijl ze reeds online beschikbaar zijn, dan stel ik wel m’n vraagtekens bij de vorm van nieuwsvergaring. En je configurator online gooien met volledige prijzen, dat is geen lekken, dat is gewoon publiceren. Zoiets gaat niet per ongeluk ;)
willeme zegt
@karhengst:
Het gaat in dit geval om Nederlandse prijzen. Het gebeurt geregeld dat de Nederlandse prijzen nog langere tijd op zich laten wachten. Mede vanwege ons bijzondere belastingstelsel worden er weleens veranderingen aangebracht.
Een prijs wordt bekend gemaakt via een PB of een embargo van een PB. Je gaat ook niet een nieuwe C-Klasse op de markt brengen zonder dat mede te delen. Hetzelfde geldt voor de prijs. Die volgorde is hoogst ongebruikelijk en bijzonder vreemd dat Mercedes dit bewust. Nu gebeurt het wel vaker dat vlak erna alsnog de prijzen worden gepubliceerd, aangepast of teruggezet worden. Dus onhandig gelekt, de prijsjes. Of ze zijn ‘vergeten’ dat ze de prijzen al klaar hadden gezet en hebben er geen herinnering van dat ze er geen melding van hebben gedaan :-D.
turbolife zegt
Die achterkant is toch best wel Audi?
pindakoning zegt
Niet zo lang geleden begonnen de prijzen van een klasse hoger bij deze bedragen
Richmond zegt
@pindakoning: in de gulden tijd kreeg je een s klasse voor die prijs
jarnobakker zegt
Daarom koop ik geen duits. Allemachtig wat een prijzen voor zo’n klein hok
dirkiii zegt
@jarnobakker: de nieuwprijs word steeds minder relevant. Het gaat tegenwoordig om de leaseprijs.
karhengst zegt
Ik lees vaak dat er flinke kortingen te bedingen zijn, ook voor privé kopers. Helaas geldt voor de fiscus het bedrag wat uit de configurator komt gerold. In dat opzicht is de nieuwprijs dus weldegelijk relevant.
kniesoor zegt
@karhengst: Dat is idd het geval, in een enkel geval tot aan een kleine 20 procent aan toe. En dat niet eens voor een voorraadauto of één of ander incourant hok. Ik heb me er nogal over verbaasd. En bij gelegenheid gebruik van gemaakt.
Richmond zegt
@jarnobakker: hoezo klein?
lecomte zegt
Als de configurator al werkt en de prijzen erbij staan, kun je dan nog wel van lekken spreken?
willeme zegt
@lecomte:
Jazeker. De prijzen worden meestal middels een persbericht bekendgemaakt. Of we worden erop geattendeerd. Nu stonden ze er ‘per abuis’ al.
marcomanta zegt
Het begint weer iets mooier te mooier bij de familie Benz.
lekkerdwars zegt
Gaat me toch een afschrijvingskanon worden dit, bedoel wie is er over 4 jaar nog in de markt voor een brandstofstoker als familie auto??
Goed_Koopman zegt
@lekkerdwars: Voldoende afnemers over 4 jaar in the rest of the world hoor. In Roemenië c.s. liggen ze nog steeds op de vloer van het lachen, iedere Jan Modaal rijdt daar nu met onze perfect onderhouden dieselsloepen à la 750d die we voor dumpprijzen hebben afgedankt.
camber24 zegt
Nog geen prijzen van de hybride?
pel96 zegt
Iets bekend over de prijzen in het buitenland? Vraag me af hoeveel wij verschillen met onze buren.
RiKe zegt
@pel96: Wat denk je zelf als een basis Golfje al 6500 euro scheelt met Duitsland? Ik gok dat de Duitsers al heel gemakkelijk 10k goedkoper uit zijn omdat zij die krankzinnige klote BPM oplichting niet hebben
PunicaOase zegt
Oké dus met de noodzakelijke opties betaal je EUR 60K voor een C180.. aiaiai :-(
r525 zegt
@willeme
De A4 concurrent voor een C180 lijkt me de 35, niet de 40.
Scheelt toch zo’n € 3.000,-
willeme zegt
@r525:
de goedkoopste is de 35, niet de 40 inderdaad. De C180 heeft 190 pk, de A4 40 TFSI heeft 204 pk. Dat leek ons beter vergelijkbaar dan de 35 TFSI, die ‘slechts’ 150 pk heeft en zich beter laat vergelijken met een eventuele C160 die wellicht later aan het gamma wordt toegevoegd. (van de vorige C-Klasse was er een C160). Vandaar dat we gekozen hebben voor de 40 TFSI.
r525 zegt
aah excuus. Ik zag het vermogen van de C200 ergens langs komen (204PK), dus ging eigenlijk blindelings uit van +/- 160PK voor de C180. Dan heeft de 40 TFSI zowel de C180 als C200 als concurrent :)
Pordon zegt
@r525: alle motoren zijn mild hybrids. De C180 heeft 190pk (170pk 20pk) en de C200 heeft 224pk (204pk 20pk).
pier zegt
Flinke prijzen voor een C-klasse. En dan krijg ik ook nog het gevoel dat MB bespaart heeft op het design (vooral de estate). De ontwikkeling van deuren zijn erg prijzig en het middengedeelte lijkt zo van het vorige model te komen. Het interieur is wel flink aangepakt, maar ben er nog niet uit of ik het ook echt mooi vind.
Pordon zegt
@pier: De prijzen groeien mee met de auto. De eerste generatie C-klasse uit de jaren 90 had een lengte van 4,51m… Deze nieuwe C is 4,75m en daarmee zelfs langer dan de eerste generatie E-klasse… De C/A4/3-serie hebben letterlijk een stap omhoog gezet en daardoor is er dus ruimte voor de A-sedan, A3 sedan en 2-serie.
993carrera4s zegt
Hoe lang is het geleden dat je een dikke 6 pitter C350 met 280 pk kocht voor 52K? Echt gekke prijzen door die CO2 taks.
antwaarpeneir zegt
Hier in Belgie is die gewoon te configureren op de website met alle prijzen er bij..
RiKe zegt
BPM oplichting, niets meer, niets minder als verklaring. Werkelijk waar krankzinnige prijzen voor een C klasse… Net als wat we neer moeten tellen voor elke andere auto overigens
mashell zegt
De “C200 Launch Edition – Business Line” lijkt de sweet spot te zijn.
carsandcoffee zegt
Een Tesla model 3 blijft zakelijk netto per maand veel voordeliger