Het lijkt een beetje de grote Volkswagen show te worden vandaag, maar we konden dit nieuwtje niet laten wachten. De prijs van de Polo GTI is namelijk bekend en die prijs is scherp!
Bezoeker Henk tipte ons dat via de zoekfunctie op de Volkswagen site de prijs te achterhalen is: €23.690 euro. En dat is een zéér scherpe prijs als we hem vergelijken met de budgetracetrees van Seat, de Ibiza Cupra. Die kost namelijk €24.995 euro, bijna 1500 euro meer!
De vraag is nu: moet je een Polo GTI kopen? Misschien wel, maar het zou ons niet verbazen als de Seat binnenkort in de aanbieding gaat, dus mocht die je meer aanstaan dan kun je altijd nog kiezen om daarop te wachten! Seat draait niet lekker en nu lijkt moederbedrijf Volkswagen op oorlogspad, waar gaat dat heen…
Update 15:20 prijzen waren al even bekend. Niets te zien hier mensen, gewoon doorlopen.
Philippe zegt
Ik zei het eerder al: broedermoord
raoulkroes zegt
Maar de Ibiza is mooier!
Mr. V8 zegt
Dinsdag VAG-dag?
paulusrx7 zegt
maarja die ziet er ook niet uit als een gekrompen leon cupra… die mij nog steeds die ibiza!!
As_long_as_it_is_fast zegt
Ik vind hem knap!
Zou hem wel willen anders.
Wat zijn de specs van zo een ding?
robbie zegt
Of je koopt een Skoda Fabia RS voor 23.150 euro. Bespaar je mooi nog een paar honderd euro ;)
Laue zegt
@robbie:
en is de mooiste/leukste van de 3 :)
toyotaprius zegt
Zeg ik iets raars, als ik zeg: “Ik vind de Polo een leuke auto geworden?”
Mao zegt
@toyotaprius:
Nee hoor, helemaal niet. Alleen op autoblog.nl is et vloeken in de kerk, want VAG is natuurlijk niet coooool.
Stijn zegt
Voor elke dag dit (of indien een groter budget de Golf GTI), voor op het circuit de Clio RS.
Benjamin1 zegt
niet duur eigenlijk. Jammer dat je er zo 5000 tot 7000 euro bij kan tellen voor een radio, airco en ramen.
skier zegt
Wat volgens mij nog wel nieuw is is dat de 65 AMG motor vanaf september een upgrade krijgt naar 630 PK of was dit allang bekend?
Frankypanky zegt
Dit bedoel ik nou…
Eerder was er een post, waar VAG riep dat SEAT een laatste kans krijgt.
En dan komen ze met dit ‘nieuwtje’?!?
Geen wonder dat men niet weer waar SEAT (voor) staat…
(btw, ik zou zelf kiezen voor de Polo GTi) :mrgreen:
w0o0dy zegt
§%¥£$!! Iemand heeft de dns verwisseld… ik kom steeds op de Vw-blog als ik naar Autoblog wil.
RickB zegt
@w0o0dy:
Beter toch! :D
Gelukkig is de Skoda Fabia de goedkoopste, en als enige in Combi te leveren van de 3 :D
autoblogger zegt
@w0o0dy: dat komt omdat ze steeds meer automerken kopen ;)
w0o0dy zegt
@autoblogger: beetje als de telegraaf… steeds meer papier en zelden echt interessant.
Bboekelo zegt
nieuwe polo is oude golf.
Moet binnenkort kijken naar nieuwe lease auto en vind de polo echt vele malen mooier en sportiever dan de nieuwe golf.
toyotaprius zegt
@Bboekelo: Dat heb ik dus ook. Ik stond vandaag voor een Polo. Leuke uitvoering, en eerst dacht ik dat het een Golf was, die dingen zijn best groot.
@Mao Ja, je hebt voorstanders en tegenstanders.. Dat krijg je met zo’n grote onderneming als VAG. Grote bomen vangen veel wind. Zelf, zwerm ik ergens in het midden. Ik vind de Scirocco en de Polo erg leuke auto’s, maar verder… Daar in tegen, zijn auto’s van het VAG concern een van de weinige merken, waarin ik zonder gezeur veel kilometers op een dag kan afleggen. Gezien mijn beroep is dat erg belangrijk.
IIIM zegt
Is het VW dag ofzo?
JPM zegt
Is er dan uberhaupt nog een reden om de A1 te kopen?
Chuck Norris zegt
@JPM Inderdaad..
Jurrian zegt
Nahh, die VAG varianten zijn voor de softies, die CLIO RS Cup ziet er zo veel cooler uit. kost maar 300 piek meer, heeft 20 pk maar, maar dan zonder turbo.
ErikkNL zegt
@Jurrian:
Heeft 20 pk maar? Dat is weinig ;) Denk dat je 20 pk meer bedoelt! Die clio is wel mooi :)
OT:
De prijs is zeker wel netjes had hem eerlijk gezegd wat duurder verwacht.. maar volgens mij kom je ook nog wel op een best getal als je een aantal opties neemt.
Jurrian zegt
@ErikkNL: Daar kan je wel eens gelijk in hebben ;)
Kvgorp zegt
hmm een beetje lekker aangeklede polo bleumotion (leasetopper) kost 21.500 – 22.00 euro. Ik ga er even van uit dat de GTI al lekker compleet is met zijn uitrusting en die heb je voor 23.690.
hmm dus 75 pk pruttel voor 22.000 of 180 pk voor 1700,- meer wat zou ik dan kiezen? dan maar geen 14% bijtelling
tuurlijk zegt
Off topic:
-1 voor de gigantisch vervelende reclamebalk onderin het scherm.
CSL zegt
Renault Clio 2.0 16V RS Cup concurent!!
Maar de RS is denk ik wel leuker voor het betere hoekwer.
Maar de Polo eigenaren zulleen hem meer power geven dmv een chipje en uitlaatsysteem ofzo en lekker meedoen met 0-100 sprintjes!
Voor dat geld heeft de Clio CUP ook nog een speciaal door Renault Sport ontwikkelde Chassis CUP-sportonderstel en monteert Renault antracietkleurige 17-inch wielen. In vergelijking met de Clio RS is de wielophanging met 7 mm verlaagd, wat resulteert in een lager zwaartepunt van de auto. Stijvere veren en hardere dempers garanderen supersportieve rijeigenschappen die volgens Renault ongeëvenaard zijn in de klasse van de betaalbare hot hatch. De Clio CUP sprint in 6,9 seconden naar de 100 en haalt een top van 223 km/u. Om weer netjes te kunnen vertragen monteert Renault Brembo remmen.
jos zegt
Volkswagen wil toch liever Volkswagens verkopen dan SEAT’s. Ben benieuwd of SEAT over 5 jaar nog bestaat.
AudiQuatro zegt
hmm k twijfel nu wel erg tussen deze en de Ibiza. Als die uitlaat van die Ibiza nou niet nep was geweest. Alleen zijn deze en de Ibiza allebei 200kg te zwaar. daar moet nog wel wat aan veranderend worden.
Bennink zegt
De euro is duur, maar dit is wel een beetje dubbelop (euroeuro): €23.690 euro
zezinho zegt
is die polo alleen in automaat?
PiK zegt
Ja enkel in DSG-7 leverbaar. Gelukkig voor lease rijders is de Polo met zijn 139g nog steeds een 20% bijtelling auto. Super interessant dus. Gemiddelde verbruik is 1 op 16,9, nette waarden.
SjonnieKroket zegt
@PiK:
Volgens VW verbruikt die 1 op 16,9 ja. De Polo Bluemotion haalt ook geen 1 op 30. De Volkswagens halen hun 0-100 acceleratietijden vaak ook niet. Dus optimistisch? zeker weten. Ik denk dat er geen hond is die 1 op 16,9 haalt. Ook geen ouwe tante die bij 2000 toeren over schakelt
Ferdinand1 zegt
@SjonnieKroket: de 0-100 km/h tijden van Volkswagen kloppen vaak wel, en soms zijn ze sneller. Zo is de Polo 1.4 laatst getest op 11,1 seconden, terwijl de fabrieksopgave iets van 12,3 seconden is.
En wat is nou het probleem van het opgegeven verbruik. Alle fabrikanten komen op dezelfde manier aan de cijfers. Dat is dan ook voor de klant bedoeld om de auto te kunnen vergelijken met wat anders. Maar dat betekent niet dat het ook echt haalbaar is. Maar met veel snelweg kilometers haal je vaak wel het opgegeven gemiddelde verbruik. Dus bijt je niet stuk op de opgegeven feitjes en de realiteit.
SjonnieKroket zegt
@Ferdinand1: Met een getunede kilometer teller zeker!
Ferdinand1 zegt
@SjonnieKroket: volgens Autoreview, en die vertrouw ik wel.
SjonnieKroket zegt
@Ferdinand1: Je vertrouwt wel veel. Ik zou een VW helemaal niet vertrouwen. Je wordt genaaid bij de dealer en ook nog eens als je er in rijdt.
Kosten Polo 24 mille
Onderhoudskosten per 15.000km 200 euro
Olie kosten per 15.000 km 150 euro
Koelvloeistof kosten per 15.000 km 75 euro
En ben je de 50dkm gepasseerd, valt je DSG onder je Polo weg.
Leuke auto heb je dan
Ferdinand1 zegt
@SjonnieKroket: Je mag heus wel een voor- of afkeur tegen een bepaalde auto hebben, maar dit komt in de buurt van afzeiken. Aanschafprijs is hoog (GTI valt me nog mee), maar die onderhoudskosten die jij noemt vind ik het klagen niet waard. Kijk nou gewoon eens wat voor leuk autootje daar staat, die zelfs goedkoper is dan de Ibiza Cupra ;) (dáár gaat het artikel om).
Sjonnie Kroket zegt
@Ferdinand1: Ik zie geen leuke wagen?
Ferdinand1 zegt
@Sjonnie Kroket: veel mensen vinden van wel, maar hier zitten jammer genoeg veel haters…
w0o0dy zegt
@Ferdinand1: lees dit maar eens…. Nog zo zeker dat VW eerlijk is over de verbruikscijfers?
http://www.autobild.de/artikel/vw-polo-bluemotion-im-verbrauchstest_1146150.html
Laurens zegt
@w0o0dy: ik schatte je hoger in… verbruikscijfers worden door en voor alle fabrikanten op een gestandaardiseerde manier vastgelegd, volgens een uniform protocol. Uiteraard doen de fabrikanten wel hun best en houden ze rekening met hoe de test is opgezet, maar dat doen ze allemaal (a.l.l.e.m.a.a.l.) :-)
w0o0dy zegt
@Laurens: en jij vind het heel normaal als je praktijkverbruik 36% afwijkt van de fabrieksopgave? Het gemiddelde voor LEASERIJDERS met een aangeboren afwijking aan hun rechtervoet lag op 18% boven de norm voor de hele gemeten leasevloot….
Jij schatte mij hoger in? Verleden tijd omdat ik niet in sprookjes geloof? Dezelfde mensen die dit geklets van VW als zoete koek slikken zijn op de artikelen over de Prius en andere Hybrides aan het miepen dat die lang de cijfers niet halen die de fabrikant beloofd… maar nu opeens ben ik de zeurpiet die niet in sinterklaas wil geloven omdat ik kritisch ben? Come on…. you can do better than that, surely.
Laurens zegt
@w0o0dy: misschien begrijp ik je verkeerd… als je punt is dat alle werkelijke verbruiken af kunnen wijken… overigens lukt het mij vaak heel goed om de opgave te halen… maar het leek erop dat je een beetje loopt te VW bashen… vind ik prima, maar wel van een “niveau”… die Prius krijgt een berg subsidie, heel wat meer dan een 14% Polo… maar beide is onzin, daarin volg ik je wel (?)…
Ferdinand1 zegt
@w0o0dy: nou neem je wel een lekker extreem geval…
En: “en idd die diesels klinken als tractoren, daarnaast is de koppeling lomp en maken de auto’s aanzienlijk meer herrie (banden/wind/motor) dan de meeste concurrenten…”
Afgezien van de Bluemotion klinken de diesels niet slechter als de concurrentie, koppeling doet naar mijn ervaring alleen lomp in de 2002-2008 versies met vooral de lichtere motoren. En als je het over de recente Polo hebt wat betreft al de vormen van geluid in het interieur, dan is alleen een Clio stiller. Overigens vind ik andere vw’s ook niet meer herrie maken dan de concurrentie.
w0o0dy zegt
@Ferdinand1: Korte review van de Golf V 1,9 tdi… De motor maakt veel herrie (en een heel naar geluid bovendien), de geluidsdemping van de wielkasten is slecht, de demping van windgeruis ook. Daarnaast loopt het water je auto in door het gebrek aan randjes voor de afwatering langs de deuren…de dempers zijn te slap en de veren ook. Stuur heeft geen noemenswaardig gevoel/feedback, auto is alleen globaal te plaatsen en stimuleert slecht rijden omdat het goed doen op geen enkele wijze wordt beloond…. Daarnaast is de auto zwaarder dan veel concurrenten en heeft ie minder ruimte dan een aantal van de concurrenten… ik meen het als ik zeg… ik zou de Peugeot 307 kiezen ware het niet dat die helemaal dramatisch is qua kwaliteit en je dus te vaak bij de dealer staat.
Ferdinand1 zegt
@w0o0dy: nou lijkt het net alsof ik alléén maar met de exemplarisch-goede modellen heb gereden. Is het niet andersom? Dat sommige geteste exemplaren exemplarisch-slecht zijn. Geloof jij dat élke Golf zo in elkaar zit. Owww, zie trouwens nou pas dat je het over de V 1.9 TDI hebt…je weet dat dat een pompverstuiver is?? Dat is DE eigenschap van die motor..
Ik lees eigenlijk ook echt andere dingen over de Golf (VI). Die wint zowat elke multitest (uitzonderingen daargelaten).
PiK zegt
En trouwens heeft de GTI wél standaard een Radio, Airco, Topsportstoelen, rode stiksels in het interieur, enz enz
PiK zegt
@Sjonniekroket:
De oude tante is in dit geval een DSG. Natuurlijk weet ik dat de gegeven waarde erg optimistisch zijn en in de praktijk (zeer) moeilijk haalbaar zijn.
Echter ben ik er wel van overtuigd dat het mogelijk is, ze mogen toch geen misleidende waarde geven dat is niet eerlijk tegenover de klant.
Laurens zegt
Dit is ruim voldoende!
Emp zegt
Nog steeds duur. Kost een shelby GT500 5.4L in de VS omgerekend 33 000$ als ik het goed heb en
een polo gti = 24 000 euro in NL.
Wat een scherpe prijs zeg.
Kud land als het om auto’s gaat.
El Rey zegt
Polo GTI… Een sportieve auto. Alleen leverbaar met automaat.
MWUHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Wat een sof!
JPM zegt
@ SjonnieKroket
Dat is onzin, er zijn afspraken gemaakt om gemiddelde verbruiken te berekenen, VW claimt heus niet zomaar in het rond. Als ze dat verbruik opgeven dan is dat op een gegeven moment gehaald conform de afspraken. Daar kun je vanuit gaan.
SjonnieKroket zegt
@JPM:
@Pik:
Daar kun je vanuit gaan, maar is dat ook zo. Volkswagen is niet de enige hoor die het verbruik niet haalt. kijk maar naar de Ford Ka deze moet zo rond de 1 op 19 halen. De meeste mensen halen er nauwelijks 1 op 15 mee. En wees nou eerlijk mensen met een Ford zijn nou niet bepaald de racers in het verkeer. Op de snelweg schijnt het verbruik zelfs terug te lopen naar 1 op 13/14. Deze verhalen heb ik ook al genoeg van de TSI’tjes gehoord.
Laurens zegt
@SjonnieKroket: dat zijn Prius waarden! Krijgt zo’n Ka dan ook zoveel subsidie?
SjonnieKroket zegt
@Laurens: 1 op 19 is toch niks voor zo’n gebakje?
@RWD: je wilt toch sowieso geen Audi?
rwd zegt
Dan koop je toch echt geen Audi S1 meer lijkt mij, tenzij je blind bent van merkliefde….
PiK zegt
@SjonnieKroket:
De vergelijking met de Ford Ka is wederom nutteloos, net als je eerdere reactie dat de verbruikscijfers niet kloppen.
Ik denk dat dergelijke verbruikerscijfers worden behaald door professionals die van zuinig rijden hun beroep hebben gemaakt. Een gunsig verbruik is niet alleen zuinig met de rechtervoet omgaan, er komt veel meer bij kijken zoals het anticiperen op andere weggebruikers, stoplichten enz.
dus: verbruikscijfers die fabrikanten opgeven zijn bijzonder optimistisch, en (bijna) niet haalbaar voor een niet geoefende chaufeur (zoals de 99% van de weggebruikers). Ze zijn echter wél haalbaar.
SjonnieKroket zegt
@PiK:
Ik vergelijk niks, ik zeg alleen dat Volkswagen niet de enige is met optimistische verbruikscijfers.
Je zegt het zelf al:Verbruikscijfers die fabrikanten opgeven zijn bijzonder optimistisch, en (bijna) niet haalbaar voor een niet geoefende chaufeur (zoals de 99% van de weggebruikers). Ze zijn echter wél haalbaar.
Kortom in het dagelijkse verkeer haal je dat niet, kortom in het dagelijkse verkeer stoot je meer dan 140 gram co uitstoot per km uit kortom het verbruik klopt niet.
Bob zegt
@Emp
Als die euro straks niks meer waard is, wordt ie toch duur zo’n Shelby
PiK zegt
Niet dat ik een zuinige chaufeur ben, en dat de Polo Bluemotion geen 1 op 30 haalt kan ik beamen, maar na 2 weken in het bezit geweest te zijn van zo’n auto haalde ik wel een gemiddeld verbruik van 1 op 22 zonder daar mijn best voor te doen. nogmaals: een nette waarde, niet fabriekconform, maar haalbaar; ja ik denk van wel.
poeperman zegt
@ el rey
gast, ben je achterlijk?
is een GTR niet sportief dan? of een 458?
Dennis zegt
Maar hij is ook vet lelijk en saai!
SjonnieKroket zegt
@Dennis:
muuahahahahahah
Ferdinand1 zegt
@Dennis: fijn, jij bent 1 van de mensen die het niveau hier opkrikken…
PiK zegt
@SjonnieKroket:
True, laten we het niet meer over verbruikswaarden hebben, begin me zo’n akelige groene broek dragende tree hugger te voelen.
SjonnieKroket zegt
@PiK: Ik wilde al zeggen: Stick your PiK in a Tree!:D
Dennis zegt
@ Ferdinand; fijn, of mag ik mijn mening hier niet geven?
Ferdinand1 zegt
@Dennis: Nogal een uitgesproken uitspraak op één van de leukste volkswagens. Waar is de onderbouwing…??
Dennis zegt
@ Ferdinand: Ik vind de Polo gewoon een saaie VW. Maar dat vind ik van bijna alle VW’s. Eenheidsauto zonder emotie. Ook de vorige Polo modellen heb ik altijd als saai bevonden. De enige VW die er een beetje uitspringt is de Scirocco.
Ik snap sowieso niet wat mensen met VW hebben. De diesels klinken als tractoren en de interieuren zijn het toppunt van saaiheid. Ze zeggen wel eens in een VW interieur hoor je nooit een rammeltje. Maar er zit ook bijna niks in dus er kan ook niks rammelen.
En over de DSG zal ik maar helemaal niet beginnen.
w0o0dy zegt
@Dennis: ehm een vw interieur rammelt ook gewoon hoor…. en idd die diesels klinken als tractoren, daarnaast is de koppeling lomp en maken de auto’s aanzienlijk meer herrie (banden/wind/motor) dan de meeste concurrenten…
CasperH zegt
@Dennis: VW rammelt niet? Moet je voor de grap eens in een Touran gaan zitten. Elk vakje / klepje / knopje heeft wel een kraakje of rammeltje in zich. Als je slim bent zorg je dat het ritje rechtstreeks naar de KNO arts gaat.
mashell zegt
Een bescheiden geprijsde Volkswagen, dat we dat nog mochten meemaken. Of zou er iemand bij Pon op vakantie zijn en heeft vervanger dit prijsje bedacht (en kan na de vakantie zijn carrière elders vervolgen)?
w0o0dy zegt
En voordat mensen gaan miepen over die Prius… lees te tests rustig nog even na en kijk of daar een verbruik van boven de 5 liter uit de bus komt… nee dus.
Laurens zegt
Prius doet 140 gram/km, ongeveer 1:17. Bij die leaserijders, die wel allemaal ongeveer hetzelfde rijden ;-)
w0o0dy zegt
@Laurens: de Prius haalt bij vrijwel alle test met journalisten achter het stuur 4,8l/100km of minder… 1 op 17 heb ik nergens gelezen…
En de Polo Bluemotion krijg je ook zonder bpm en zonder mrb, dus die regels zijn gelijk… verder zit er op de Prius geen subsidie en betaal je meer accijns dan bij diesel…. kortom als je de schatkist een deuk wil verkopen dan kun je beter zo’n koffiemolen kopen.
Laurens zegt
@w0o0dy: :-) ,jij niet natuurlijk: werkelijkverbruik.nl . Binnenkort zal de Polo daar ook wel verschijnen, alhoewel ik niet zeker weet of ze de gegevens actueel houden met de laatste tankpas invoer data. Die Polo is goedkoop, dan is BPM vrijstelling een stuk minder dan op een auto die eigenlijk net zo duur zou moeten zijn als een BMW 320ED… normaal compenseert hogere wegenbelasting lagere accijns, maar net weer niet bij zo’n vrijstellingsdiesel LOL
w0o0dy zegt
@Laurens: ik heb zeker 8 tests gelezen die tussen 4,1 en 4,8 uitkwamen voor de nieuwe Prius.
En over het belastingvoordeel: De Prius zou idd normaal gezien duurder zijn.. maar de Bluemotion DIESEL zou zo’n 2 tot 3 mille extra BPM voor de kiezen krijgen .. EN BPM. Daarmee zou de Polo in de richting komen van de 23mille ipv de 16k die hij nu kost…. en wat kost de basis Prius? 26mille…. niet echt een wereld van verschil vind je wel?
Laurens zegt
@w0o0dy: je bent nogal selectief in je informatie, een site als werkelijkverbruik daarentegen is precies wat de naam al zegt… verder, als een auto je niet aanstaat, koop je hem toch gewoon niet, vrijwel niemand zoekt een formule auto voor dagelijks gebruik :-)
w0o0dy zegt
@Laurens: 8 verschillende journalisten lijkt mij niet echt selectief….
Via werkelijkverbruik.nl 43% afwijking maar de polo bluemotion 1.2 ….48,8%!!! Dus die zuinigheid van de Polo komt in de praktijk nog minder uit de verf dan die van de Prius.
Of: Toyota liegt minder over het verbruik dan VW, wat jij wil…
Laurens zegt
@w0o0dy: mij interesseert het ook niet al te veel, de EU test kan gebruikt worden om auto’s met elkaar te vergelijken, maar als je rijstijl en ritbehoefte anders is… wel is het heel lullig dat auto’s die theoretisch een paar gram meer uit stoten direct in een soort van fiscale afgrond storten. De auto stoot maar 8% van de totale CO2 hoeveelheid uit, sowieso oninteressant.
w0o0dy zegt
Videoreview van Autocar in 90 sec over de Polo GTI
http://www.youtube.com/watch?v=Jw3MEPoIVeU
Ferdinand1 zegt
Review van AW (sorry..):
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14165/Gereden-Volkswagen-Polo-GTI
En een video van Autobild, voor de geïnteresseerden:
http://www.autobild.de/video/1902
Jayceon zegt
Best leuke auto die nieuwe Polo. Alleen snap ik de keuze voor een automaat in een GTI nog niet echt…
super458 zegt
Hij ziet er wel goed uit, maar toch liever de Fabia RS. Volg de Skoda-rijder zeg maar.
Dimglor zegt
Mja ik zou voor een Renault Clio Rs gaan… zijn ook lekkere wagens en ik vind die om 1 of andere reden stoerder dan deze….
Dennis zegt
@ Ferdinand: PSA diesels lopen veel mooier dan een VW diesel.
En ik vind het nog een bak geld voor zo’n saaie auto.
Vincenzo zegt
ja he ferdinand….die vag troep is zo goed joh, daar kan en mag niemand iets over zeggen natuurlijk. Lees eens wat testen uit duitsland zelf over je onverwoestbare vag.
Maar ja, NL is natuurlijk een echt autoland haha.
Ferdinand1 zegt
@Vincenzo: Zeg ik niet.. Als iets slecht is mag dat gewoon gezegt worden. Maar als het nergens op slaat, ja..
“over je onverwoestbare vag” Als je maar niet bedoeld dat ik één of andere fanboy ben, want als dat het geval is moet ik je even mededelen dat je erg bekrompen bezig bent. Ohja, testen uit Duitsland; ik lees niet anders!
alfa mannetje zegt
dan lees je dat VW 4 modellen op de laatste plaatsen heeft staan van de 100.000 km testen …..
Wel goede afwerking die autos .
PiK zegt
@SjonnieKroket
Onderhoud om de 15.000km? Waar haal je dat vandaan? Gewoon 30.000km Long life service hoor!
CSL zegt
Waar zijn de foto’s van de nieuwe Volkswagen Passat! ??
TSI-tje zegt
PFFFTTT !!! Wát een discussie… we hebben het over een Polo GTI. Mensen die daar interesse in hebben kunnen waarschijnlijk niet malen over het verbruik. Die willen ook geen keiharde circuit auto als een Clio RS. Die willen gewoon een vlotte auto, die zich door de stad lekker laat besturen en niet té veel in willen leveren mbt.comfort. Daarnaast een auto dat als er een keer langere afstand gereden moet worden, dit gedaan kan worden zonder noodzakelijk gebruik van een niergordel. En dat doet deze Polo netjes. (niet spectaculair, wel netjes) Verder is hij redelijk scherp geprijst voor een auto van dit kaliber.
Ik denk best een hit. En die jongetjes die brullen dat er 7-8 mille bijgerekend moet worden voor ‘gewone’ extra’s moeten eens een keer de voordeur uitstappen. Dat is bij de Duitsers allang niet meer zo sterk als vroeger. Deze Polo GTI zal best héél behoorlijk uitgerust zijn.
alfa mannetje zegt
@TSI-tje: een stadsautotje , moet jij ook niet eens de deur uit ?
TSI-tje zegt
Kom ik dagelijks… ja Stads autootje.. In de zelfde reeks als Cooper S, Corsa OPC, Civic S-type etc…
Lange stukken snelweg zal met dat soort auto’s nooit een genot zijn, ondanks de motorisering. Daar verkies ik toch één van een paar maatjes groter voor.
Robert zegt
En vergeet de Fabia RS niet: http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/Prijslijst_Skoda_Fabia_RS_online_26-5-2010.pdf
tarquesh zegt
Zolang er maar een turbo diesel onder de kap ligt ben ik blij. Benzine rijden is zo armoedig uit de tijd.
Mr. X zegt
Dat de polo goedkoper is heeft te maken dat ie ietsje zuiniger is waardoor ie net in een ander zuinigheidslabel heeft. Normaal is de Cupra goedkoper. Dit komt zuiver door de regering die jou dwingt een keuze te maken.