Een aantal mogelijkheden om jouw eindejaarsbonus nuttig te besteden.
Wij gingen op zoek naar tweedehands motoren met een flink prijskaartje. Mocht je het geluk hebben van een royale dertiende maand kun je hier alvast wat ideeën opdoen. Anders blijft het bij dromen, maar ook dat kan genieten zijn. Stuk voor stuk limited editions met (misschien zelfs te)veel vermogen. En daar kun je best een beetje hebberig van worden.
Aprilia RSV4 X (2020): nieuw
De tiende verjaardag van de RSV4 vierde Aprilia met een speciale uitvoering, de RSV4 X. Wie bedreven is in het talstelsel van de Romeinse cijfers zal de link leggen met het cijfer 10. Er zijn dan ook maar tien exemplaren van deze verjaardagseditie gemaakt en die ziet er behoorlijk goed uit. Dit exemplaar is de eerste en komt vers uit de krat, er is nog geen kilometer mee gereden. Uniek voor tweedehands motoren: de teller, waar de beschermfolie overigens nog op zit, staat op 1. De V4 (1.078cc) is goed voor 222 pk. Specificaties die behoren bij het prijskaartje met merken als Öhlins, Akrapovič, Pirelli en Brembo (GP4-MS klauwen). In de catalogus van Spider Racing zijn ook weinig zaken onaangevinkt gebleven. Het carbon is in overvloed.
Het chassisnummer van deze nummer een van tien is ZD4K3A0C3LS000002. De twee komt waarschijnlijk omdat de allereerste ongenummerd aan Max Biaggi (ex-motorcoureur) is gegeven. Leuk weetje: neutraal zit onder de eerste versnelling, om misschakelen te voorkomen. Mocht je nu willen weten hoe die V4 klinkt, bij Iconic Motorbikes hebben ze een aantal keer bescheiden gas durven geven met de RSV4 X. De #1 is gisteren verkocht voor een bedrag van 80.250 dollar (65.500 euro) en mag daarmee de Santa Monica (California) gaan verlaten. Of hij nu wel het asfalt van het circuit gaat zien is niet bekend.
Panigale 1199 Superleggera: duurste Ducati
De 1199 Superleggera was in 2014 het duurste productiemodel van Ducati ooit. Dat resulteert nu alsnog in een hoge tweedehands verkoopprijs voor deze motor. Beter duur dan niet te koop zullen we dan maar zeggen, voor 54.950 euro kun jij de eigenaar zijn van een origineel Nederlandse Superleggerra uit 2014. De 1199 Superleggera staat te koop op Marktplaats. Superleggera is Italiaans voor super licht. Titanium, carbon en magnesium vormen de basis van deze 1199 om eer te doen aan zijn naam, dit zorgt ervoor dat je 204 pk moet verdelen over slechts 166 kg. Ter vergelijking: de normale 1199 R weegt 189 kg. De kroonplaat leert dat dit het 41ste exemplaar is van de gelimiteerde oplage van 500 stuks.
De nieuwprijs was in 2014 75.800 euro. In het kader van de afschrijving die tweedehands motoren hebben gehad: de kilometerstand van deze Superleggera staat inmiddels op 8.101 kilometer. Dat is een afschrijving van €2,57 per kilometer. Mocht je hier nu nog wat extra kilometers op willen zetten kun je met jouw eindejaarsbonus terecht bij Ducati Zaltbommel.
MV Agusta F4 in Hamilton-style: de LH44
MV Agusta is niet vies van limited editions, waarvan er drie op de naam van Lewis Hamilton staan. Zo ook de MV Agusta F4 LH44: een opgedirkte versie van de standaard F4 RC. De F4 RC heeft standaard 212 pk en een hoop carbon, de Reparto Corse kit voegt er 7 pk extra aan toe. En een SC Project uitlaat met enkele pijp. Daarnaast heeft de LH44 zwarte accenten, een speciaal zadel en tankdop. Het nummer van Hamilton, 44, is tevens de oplage. Dit nummer vind je dan ook her en der terug op de Candy Apple Red lak. De nieuwprijs voor deze special edition van de F4 is 50.000 euro.
Overzees staat nummer 32 te koop met wat fijne plaatjes. Ze vragen er 55.980 pond voor, dit is ongeveer 61.650 euro. Onder de noemer tweedehands motoren valt deze F4 eigenlijk niet. De machine uit 2018 is nog smetteloos en heeft nog geen miles gereden.
Mocht jij ooit in aanmerking komen voor een riante eindejaarsbonus, welke dure ’tweedehandse’ zou jij dan kiezen?
Erickson zegt
Een auto
dubcars zegt
Vergeet ook de Desmosedici RR van Ducati niet. Staat er een uit 2008 op Marktplaats voor 65k.
christian85 zegt
@dubcars: pfffff 65k voor een Stukgati. Wel mooie machines
kle500 zegt
@christian85: heb je ook nog van die ‘ leuke’ cliché afkortingen uit het jaar kruik, ik word altijd een beetje nostalgisch rond de feestdagen..
Finn zegt
Inderdaad , dat zeiden altijd mensen die een Ducati niet konden betalen …..of onderhouden .
petrolhead95 zegt
Lotus C-01
rob5nismo zegt
Mv agusta f4 LH 44 edition
mashell zegt
Het zijn allemaal van die wannabe circuit snerpertjes. Dat heeft toch niks meer met de essentie van het motorrijden van doen? Dat is het relaxed toeren waarbij je van de omgeving geniet. Deze zijn alleen maar snel en slechts geschikt om frustratie mee af te reageren. Frustratie die je niet eens had moeten opbouwen…
Hubert zegt
Dan valt iedere motor boven de 10k af.
kle500 zegt
@Hubert: je zult je verbazen over wat een HD, met 50 jaar oude techniek kost..
kle500 zegt
@mashell: en alle auto’s daarintegen zijn niet bedoeld als praktisch vervoersmiddel, maar enkel als snel speelgoed? Voor mij is de motorfiets naast idd om te touren en een praktisch vervoersmiddel ook een manier om het snelheidspotentieel van een supersportwagen te hebben voor een fractie van de prijs. Deze fietsen zijn gewoon de overtreffende trap van sportief en daarmee vooral geschikt voor een circuit.
giel zegt
@mashell: jeetje, mooi om te zien hoe jij meningen vertelt als feiten…
torsen zegt
@mashell: Lastig concept soms dat inlevingsvermogen of niet?
Veel plezier met relaxed toeren kerel!
sabrerator zegt
@mashell:
Geheel eens!
autostrada zegt
En de essentie van het leven is dat je lekker iemand zijn eigen essentie van motorrijden laat invullen ipv dat jij dat voor hem/haar doet. Maar misschien heb jij wel een andere essentie van het leven. Kan ook.
degrotemuis zegt
@mashell Zo’n Ferrari 488 heeft toch niets met de essentie van autorijden van doen? Alleen maar snel en geschikt om je frustratie eruit te gooien. Frustratie die je opbouwt door de vele drempels in de gemiddelde bebouwde kom.
Net als met auto’s is ook de invulling van de motor hobby bij iedereen verschillend. De een rijdt het liefste een klassieke Norton of een zelfbouw, de ander een toerfiets of Harley en zo zijn er ook liefhebbers voor dit soort fietsen.
Dat het meest geschikt is om hard te gaan, wil niet zeggen dat de rijders niet kunnen genieten van een rustigere toer. Net als niet iedere Ferrari altijd met 200+ over de weg moet knallen.
pentar zegt
Honda NR750
e38ossie zegt
Ach. Mijn K1 wordt in ieder geval niks meer minder waard.
nissanfairladyz zegt
Kijk dat is nou slim qua afschrijving. En er wel heel veel plezier van hebben…. kan de rest van het geld door de vrouw opgemaakt worden aan strakke lingerie.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Voor wie minder te besteden heeft: mijn mooie en comfortabele Triumph Tiger Explorer XC 1200 staat te koop 😉
galgootje zegt
@F36GC: wat is jouw ervaring met de cardan? Lees er vrij wisselende berichten over… Was aan t kijken maar een KTM 1290 Super Adventure maar de Triumph kwam onder m’n aandacht doordat ik een ritje op een Tiger 800 mocht maken en dat beviel prima.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Dit was mijn eerste fiets met cardan dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Hiervoor reed ik ook een Tiger 800. Cardan rijdt prima, maar vooral onderhoudsvrij. Ik zou nu niet snel weer voor een fiets met ketting kiezen. Waar de triumph echt uitblinkt is die heerlijke 3-cilinder. Koppel én vermogen bij ieder toerental, echt verslavend! Gecombineerd met een Arrow-uitlaat klinkt ’t ook nog eens goed.
E34M5Touring zegt
In Lausanne zat een grote Ducati dealer die een prachtige witte Paginale had staan. Wat een knappe fiets. En die lijkt me al snel zat.
erik64 zegt
Dit zijn prachtige motoren, overbodig….Ja……Maar zeker niet minder leuk.
Ze hebben eigenlijk maar 1 nadeel……Mijn eindejaarsbonus is niet toereikend voor dit leuke speelgoed.
Edge zegt
Zoeken jullie nog schrijvers bij Autoblog? Ik heb namelijk wel interesse in een baan waarbij je eindejaarsbonus riant genoeg is om een motor van meer dan 50k te kopen. Ik ben al bekend met wordpress en de cursus clickbait betaal ik uit eigen zak. Ik wil wel graag dit jaar nog starten zodat ik de bonus van 2020 ook nog meepak.
kle500 zegt
@Edge: en ík kan zelfs al apps bouwen die niet werken✋😉
406_v6 zegt
Mis de Honda NR750 in het lijstje…
Dizono zegt
Als geld geen probleem is komt er een Bimota of Vyrus.
kle500 zegt
@Dizono: mwoa.. beide tof maar heel typisch functie boven vorm, iets wat bij mij v
kle500 zegt
@kle500: voor.motoren dus niet de bedoeling is. Zeker niet voor dat geld. Dan liever een collectie dakar-bikes voor een prikkie zoals Harry Metcalfe. Om
tjorque zegt
Als ik zoveel geld te spenderen heb, dan geef ik het liever aan meerdere motoren uit.
Een cruiser (guzzi 850T3 california)
Een 1000xr om mee te sporten op de weg of op het circuit.
En een Yamaha Tenere 700
(Om af te wisselen met m’n GS)
elemento zegt
@tjorque: 1000 xr is goeie allrounder. Z1000 2015 ingeruild 1000xr black editie
tjorque zegt
Ik ga bij het volgend onderhoud van mijn GSA Een 1000xr als vervang-fiets vragen. Dan kn ik hem eens testen :)
degrotemuis zegt
@tjorque Zeker eens proberen als je de kans krijgt! Helemaal met Sportec m7 eronder een fiets die veel vertrouwen geeft en snel vertrouwd voelt.
chefke1969 zegt
Welke bonus. mag blij zijn met een tinteling van 25 euro.
nissanfairladyz zegt
Of een kerstpakket met nutteloze rotzooi.