De prijzen van de vernieuwde BMW i4 zijn niet verkeerd! Wil je een verbrandingsmotor, zul je de portemonnee moeten trekken.
Ze hebben het er maar druk mee bij BMW. In redelijk korte tijd hebben ze hun middenklasse gamma weer een beetje bijgepunt. Zo is vorige week de (wederom) vernieuwde BMW 3 Serie aan ons voorgesteld.
Deze borduurt voort op de wijzigingen de we ook al zagen bij de BMW i4 en de 4 Serie Gran Coupé. Van die laatste twee hadden we al wel de informatie (check dat hier), maar nog niet de prijzen. Maar nu wel!
Prijzen vernieuwde BMW i4
We vallen maar meteen in huis: de BMW i4 is er vanaf 59.728 euro. Voor dat geld rijd je weg in een BMW i4 eDrive35. Deze heeft al 286 pk. Als je nul opties besteld, dan ziet ‘ie er zo uit:
Een stapje hoger staat de BMW i4 eDrive40 met 340 pk, die voor 63.358 euro van eigenaar wisselt. Altijd doen dus. Niet alleen heb je meer power, maar ook meer range. Voor de mensen die sinds kort vierwielaandrijving wensen op hun BMW’s, is er ook de BMW i4 xDrive40 voor 65.899 euro.
Die heeft niet alleen AWD, maar ook meer vermogen: 401 pk. Nog een voordeel van de elektrische xDrive: deze hebben geen tussenbak! Het topmodel is nog altijd de BMW i4 M50 met 544 pk, die mag voor 77.999 euro mee.
Uiteraard kun je je i4 verregaand configureren. Zoals @jaapiyo weleens vaker aangeeft, is de non-M Sport eigenlijk ietsje mooier dan de M Sport. Die laatste is wat drukker en uitbundiger.
Oh, en we bedoelen dit niet onaardig, maar ze moeten echt iemand anders aannemen die de velgen ontwerpt. Die Psychedelische Poolse doucheputjes zijn wel erg smaakgevoelig en we vragen ons af of het niet enorm snel verouderd.
Benzine
Naast de prijzen van de vernieuwde BMW i4 hebben we die ook van de BMW 4 Serie Gran Coupé voor je. De instapper daarvan – de 420i met 184 pk – kost 63.154 euro.
Dus je moet wel heel erg van turbotorretjes houden om de standaard 420i te verkiezen boven de instap-i4. De 430i xDrive (252 pk)_ mag voor 72.888 euro weg en het topmodel, de M440i xDrive (374 pk) kost een whopping 103.437 euro.
Diesel
Tenslotte is BMW een van de weinige merken die nog heilig gelooft in de zelfontbrander, want ze leveren meerdere diesels. Je moet echter wel heel erg veel rijden wil je het voordeel van het lage verbruik kunnen compenseren.
De goedkoopste diesel is de 420d (190 pk) en die kost al 67.504 euro. Dat is voor de achterwiel aangedreven versie, wil je vierwielaandrijving dan ben je 72/235 euro kwijt. BMW is de enige die nog zescilinder dieselmotoren levert in het D-segment: de 430d xDrive (286 pk) staat voor 84.019 in de boeken.
Aon zegt
De xdrive40 nemen. Die is haast perfect voor 65 mille.
camber24 zegt
Waarom vind je die beter dat de edrive40 met RWD? Hij heeft weliswaar ietsje meer power, maar minder range en een minder dynamisch stuurgedrag.
Redrum zegt
Die AWD kleeft echt aan de weg.
Trojan zegt
Je bent natuurlijk gek als je nu nog een nieuwe i4 bestelt. Ding is +/- 200kg zwaarder dan een Model 3 (omdat ie op een ICE platform staat) dus veel plezier met je wegenbelasting straks. Met ‘Die Neue Klasse’ om de hoek rij je sneller dan ooit in een verouderde auto.
outlook zegt
Voor die paar euro verschil per maand rijd ik liever de béëmwé
mashell zegt
Goede kans dat de BMW een betere restwaarde heeft dan de Tesla en je het dus eigenlijk helemaal niks extra kost,
Trojan zegt
Ik rijd ook liever BMW en ben ervoor in de markt, maar ik ontwijk de i4 expres omdat ik liever even wacht op de nieuwe ‘elektrische 3-serie’ uit Die Neue Klasse die al aangekondigd is. (Ook nog lichter, 30% sneller laden, meer range, etc. etc.) Voelt anders alsof ik nu al een verouderd model koop.
Pordon zegt
Alsof de wegenbelasting überhaupt wordt bekeken als je 65K stukslaat op een auto. Die paar tientjes per maand gaan nou ook niet het verschil maken dus dan rij ik veel liever in de BMW.
kareljansen zegt
Er is toch niemand die een Tesla kiest als je ook de BMW zou kunnen nemen? “Ja maar, meer PK”. Een motorfiets is nog sneller voor nog minder geld, maar dat is ook niet echt een alternatief hè.. Er is meer in het leven dan PK’tjes.
Redrum zegt
Al 2 maal de Tesla boven de I4 m50 gekozen. (Na jarenlang BMW te hebben gereden)
Wat de boer niet kent….
dromedaris zegt
Haha whut? De i4 is moeders mooiste tegenover een Tesla. Wat boeit dat gewicht trouwens. Dragracen gaan we er niet mee doen en 99,99% is toch professional leasing.
Jurgen zegt
Je bent sowieso niet helemaal lekker als je een EV besteld ipv een heerlijke 6 cilinder benzine versie
mashell zegt
Je bent ook niet helemaal lekker als je een 6 cilinder besteld als er ook motoren met minder cilinders worden aangeboden, de laatste geven je meer vibraties en meer geluid en dus meer beleving! Dat een EV nog soepeler, stiller en vloeiender rijdt dan een V12 maakt dat degenen die optimale pure sportieve beleving willen voor de 3 en 4 cilinder gaan en de rest voor de EV vanwege het comfort, dus waarom biedt BMW nog 6 cilinders aan? Dat is iets uit het verleden.
Redrum zegt
Je bent een losers als je geen v12 rijdt….wth…
Dutchdriftking zegt
@Willeme: “Oh, en we bedoelen dit niet onaardig, maar ze moeten echt iemand anders aannemen die de velgen ontwerpt. Die Psychedelische Poolse doucheputjes zijn wel erg smaakgevoelig en we vragen ons af of het niet enorm snel verouderd.”
Hopelijk kan je naar het M pakket ook snel een Alpina pakket bestellen. En zitten daar wel mooie wielen bij.
dare2think zegt
Het voordeel van de EV verdwijnt langzamerhand door alle stijgende kosten rondom ‘elektrisch’ en hoewel dat misschien eerlijk is, heeft het op dit moment alleen diegenen die konden investeren voordeel gebracht. De gewone man is vanwege die investeringsachterstand 20 jaar later, dus 20 jaar te laat, en profiteert nauwelijks.
mashell zegt
De “gewone man” krijgt zorgtoeslag, huursubsidie etc. die worden ook al lekker gepamperd.
rrk147 zegt
Nou daar tussen zit nog een groep: ik werk als vrachtwagenchauffeur, dus geen huurtoeslag of huursubsidie en een prima salaris hoor. Een auto van 15.000 is wel een beetje de max dus wordt t een Astra station uit 2015 ivm 2 kinderen. Een electrisch auto is dan echt nog ver weg hoor. De elektrische auto was voor een groep een lange tijd heel voordelig, maar dat voordeel ga ik niet hebben. En als mijn huidige auto trend zich doorzet, en begin 2030 een andere auto koop, van een jaar of 6-7 oud, een electrisch dan wellicht, is dat toch echt achterhaalde techniek qua range en laadsnelheid.
LaCotse zegt
Ah joh, maak je druk om die laadtechnieken. Je rijdt er mee naar de zaak, laadt daar desnoods, of je rijdt weer naar huis en thuis zet je hem aan de lader, volgende dag kun je weer minimaal 280km. Zijn er denk ik toch niet veel die per dag meer dan 300km rijden naar hun werk, althans, dan zou ik verhuizen of een andere baan zoeken. Ben je accountmanager en moet je een keer van Maastricht naar Groningen, dan laad je in de baas zijn tijd toch even met een broodje bij een fastned? Ik ben in maart nog naar Oostenrijk geweest, drie man in de auto, iX3, ik heb het gehaald met 120km/h op de cruise en twee keer laden onderweg. Prima te doen.
Pordon zegt
Zelfs als de wegenbelasting gelijk is getrokken en ik zou mijn ICE auto inruilen op een EV dan ga ik alsnog +- €20,- p.maand goedkoper uit zijn op basis van 15.000km per jaar. En dan heb ik de lagere onderhoudskosten nog niet eens meegenomen.
kareljansen zegt
Met 800 euro netto bijtelling is die 20 euro ook niet echt een overweging die ik meeneem eerlijk gezegd.
pier zegt
Als je €800 netto bijtelling betaalt per maand zou ik hem niet privé gaan rijden.
RutgerK zegt
We hebben het hier over auto’s vanaf 60.000 euro! Niets modaals aan natuurlijk.
De prijzen van de i4 heb ik nog even afgewacht maar worden mij te hoog voor een tweede auto. Kleurtje erop, M-pakket, wat uitgebreider navigatie en veiligheidssystemen en je gaat zo naar 70.000 euro. Dan weet je dat de nieuwe A4 en EQC vergelijkbaar geprijsd gaan worden.
henk123456 zegt
In het kader van ‘het is ook nooit goed’: jammer dat er geen plug in hybride geleverd wordt, de ‘30e’-variant. Qua prijs aantrekkelijk, en alle voordelen van een plug in
mc96 zegt
Ik heb dus een 420i GC gekocht ipv een i4 als vervanger van mijn ix3. Die elektrische auto reed lekker, maar ik kon niet wennen aan het steeds de range in de gaten houden en miste het geluid en gevoel van een ICE. Een i4 of 420i voor 60K koopt echt niemand. Daar komt zeker 10 tot 20K aan opties bij.
pier zegt
Klopt, en 75k in de bijtelling is niet grappig meer met de huidige regels.