De A6 is recent iets strakker in zijn velletje gegoten. Leuk nieuws natuurlijk, maar Audi wil het nog aantrekkelijker maken en geeft de facelift van de A6 ook nog eens een lagere instapprijs mee. Vanaf 42.485 staat er al eentje voor de deur.
Dat is dan wel een “karige” Business Edition die cruise control mist. Gelukkig maakt Audi het goed door wel MMI navigatie, metallic lak, knopjes op het stuur, telefoonvoorbereiding en een alarm er in te schroeven. Onder de motorkap is dan de 170 pk sterke 2.0 TFSI te vinden. Wil je liever dieselen dan kan dat vanaf 43.985 euro in de 136 pk 2.0 TDIe met A-label (maar wel gewoon 25% bijtelling) of in de 45.885 euro kostende 170 pk 2.0 TDI. Al deze varianten zijn tegen meerprijs ook met multitronic automaat of Avant (+3300 euro) te bestellen.
Wie een hagelnieuwe 3.0 TFSI (met supercharger, 290 pk en standaard zestraps tiptronic automaat) wil, moet minimaal 62.790 euro achterlaten bij de Audi-dealer. Vijfhonderdtachtig pk en eeuwige roem is al verkrijgbaar voor 163.275 euro, kruis daarvoor het vakje “RS6” aan op het bestelformulier.
PS: En nee die foto van de RS6 is geen persfoto, if you know what I’m saying…
Prijzen vernieuwde Audi A6
• Leverbaar vanaf € 42.485
• Audi A6 2.0 TDIe met A-label
• 70% groene labels voor vernieuwde Audi A6 modelreeks
• Pro Line, Pro Line Business en Business Edition voor (zakelijk) maatwerkLeusden, 17 september 2008 – Eind oktober start de levering van de vernieuwde Audi A6. De nieuwe modellen vallen op door uiterlijke wijzigingen, maar vooral door technische innovaties die het brandstofverbruik verder beperken, het rijplezier vergroten en het bedieningsgemak verbeteren. Binnen de Audi A6-modelreeks heeft 70% van de motoren een groen label. Mede dankzij de Pro Line-, de Pro Line Business- en de Business Edition-uitvoeringen, is de nieuwe Audi A6 altijd een (zaken)auto op maat. De prijs voor de Audi A6 2.0 TFSI (125 kW/170 pk) Business Edition start bij € 42.485.
De Audi A6 is altijd een voorloper in de zakelijke klasse geweest. Dat wordt treffend onderstreept door het feit dat de auto twee keer tot Zakenauto van het Jaar is uitgeroepen – een unieke prestatie. Het vernieuwde model bouwt die voorsprong verder uit met onder meer nieuwe en nog zuinigere motoren. De Audi A6 2.0 TDIe beschikt bijvoorbeeld over een A-label en ten opzichte van de vorige Audi A6-reeks is het aantal modellen met een groen label verdubbeld. Dat is vooral te danken aan diverse technische innovaties. Zo zijn alle diesel- en benzinemotoren uitgevoerd met directe brandstofinspuiting. Het Audi Valve Lift System (AVS) zorgt bij de uitvoeringen met de 2,8-liter FSI-motor voor een variabele lifthoogte van de inlaatkleppen en dat leidt tot een lager verbruik, minder uitstoot en een groen energielabel. Nieuw is de toepassing van een zeer efficiënte mechanische compressor voor de Audi A6 3.0 TFSI. Deze compressor zorgt voor veel trekkracht bij lage toerentallen. Ondanks de hoge prestaties van de Audi A6 met deze 213 kW/290 pk sterke compressormotor bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 9,4 l/100 km.
Ook op andere fronten is de Audi A6 verder verbeterd. Zo is het nieuwe MMI-systeem van de derde generatie nog krachtiger, uitgebreider en eenvoudiger te bedienen. Het onderstel is zodanig gewijzigd dat het comfort en het rijplezier van een nog hoger niveau zijn. Optioneel is adaptieve luchtvering beschikbaar.De prijzen
De prijslijst van de nieuwe Audi A6-reeks start bij € 43.790 voor de Audi A6 2.0 TFSI Limousine (125 kW/170 pk). Het volgende benzinemodel in de reeks is de (nieuwe) zescilinder Audi A6 2.8 FSI (140 kW/190 pk). Deze is leverbaar vanaf € 47.390. De 2.8 FSI met 162 kW/220 pk en standaard zestraps multitronic-transmissie is er vanaf € 53.290. De nieuwe Audi A6 3.0 TFSI quattro met standaard zestraps tiptronic versnellingsbak is er vanaf € 62.790 en de Audi A6 4.2 FSI (V8) quattro vanaf € 87.500. De sportieve topmodellen S6 en RS6 staan te boek voor respectievelijk € 124.690 en € 163.275.Het dieselgamma start met de Audi A6 2.0 TDIe met handgeschakelde zesversnellingsbak en A-label voor € 44.790. De Audi A6 2.0 TDI met automatische multitronic-transmissie is er vanaf € 48.090. De Audi A6 2.7 TDI is het eerste zescilinder dieselmodel. De prijs hiervan start bij € 51.790. De Audi A6 3.0 TDI wordt standaard geleverd in combinatie met quattro-aandrijving voor prijzen vanaf € 60.990. Alle zescilindermodellen zijn (voor zover niet standaard) optioneel leverbaar met quattro vierwielaandrijving. De meerprijs voor de Avant-uitvoering bedraagt afhankelijk van het energielabel € 3.300 (prijzen zijn inclusief BTW/ BPM en exclusief eventuele consequenties met betrekking tot het energielabel).
Pro Line, Pro Line Business en Business Editions
De Pro Line uitvoering van de vernieuwde Audi A6 biedt onder meer de volgende extra’s: MMI navigatie, een multifunctioneel stuurwiel, een volautomatische airconditioning, Audi parking system plus, het lichtpakket, Xenon plus-verlichting met LED-dagrijverlichting, een automatisch te openen kofferdeksel (limousine) en een alarmsysteem. De meerprijs voor deze uitvoering bedraagt voor de vier- en zescilindermodellen € 4.200. Bij de 4.2 FSI quattro is in de Pro Line-uitvoering ook MMI navigatie plus inbegrepen. Voor dit model bedraagt de meerprijs € 6.200.
De vernieuwde Audi A6 is er ook in Pro Line Business uitvoering. Tegen een meerprijs van slechts € 1.195 wordt de standaarduitrusting uitgebreid met MMI DVD navigatie, metallic, multifunctioneel stuurwiel, telefoonvoorbereiding en alarmsysteem.
De vernieuwde Audi A6 is vanaf de verkoopstart ook leverbaar in Business Edition-uitvoering. Deze uitvoering is te bestellen in combinatie met de modellen met 2.0 TDIe-motor, de 2.0 TFSI (125 kW/170 pk) en vanaf januari 2009 de 2.0 TDI (125 kW/170 pk). De Business Edition-uitvoeringen zijn uitgerust met alle Pro Line Business-items echter zonder automatische snelheidsregeling. De prijslijst van de Business Edition-modellen ziet er als volgt uit: de 2.0 TFSI is er vanaf € 42.485, de 2.0 TDIe vanaf € 43.985 en de 2.0 TDI (125 kW/170 pk) vanaf € 45.885. De 6-traps multitronic versnellingsbak is optioneel verkrijgbaar voor alle Business Edition-uitvoeringen. Uiteraard is de Business Edition-uitvoering ook beschikbaar voor de Avant-modellen.Sportieve zakelijkheid
De S line-modellen van de nieuwe Audi A6 laten overtuigend zien dat zakelijk en sportief rijden elkaar niet hoeven uit te sluiten. De S line-modellen danken hun extra sportieve karakter onder meer aan hun 18 inch lichtmetalen velgen, het verlaagde (30 mm) sportonderstel, een extra sportief interieur met sportstoelen (bekleding stof/leder), zwarte bekleding van hemel en dashboard en accenten in geborsteld aluminium. Ook elektrisch verstelbare lendensteunen, een multifunctioneel sportstuur, een met geperforeerd leer beklede pookknop zijn evenals diverse S line-aanduidingen standaard. Voor de Audi A6 2.8 FSI en 2.7 TDI is bovendien een 17 inch reminstallatie inbegrepen.
Werner zegt
aha, binnenkort een rijtestje van de RS6 :-)
mercedes R driver zegt
oeeeh wat is die RS6 nieuw toch geil…
nog beter eigenlijk als de station
Hendrik zegt
we wachten in spanning af
Jesper zegt
Dat is DE geilste kleur die ik ooit op een auto gezien heb!! Vergeet wit, vergeet matzwart, metallic barbequesaus-tint is helemaal in :D
In combi met die donkergecoate velgen en die dikke diffusor is dit porno :D
Ik ben er nu uit in welke kleur ik zo mn RS6 ga bestellen :P
Igor zegt
Ik vind het een geslaagde auto. Ik vind deze audi veel mooier dan de 5 serie en de E klasse maar dat is een persoonlijke mening. En de nieuwe achterlichten zijn trouwens ook heel mooi.
TBK zegt
Eindelijk ‘ns een Audi die me doet glimlachen. Kijk al uit naar de rijtest!
MrSelected zegt
Wat een humor, wel navigatie en geen cruise control.
Uiterlijk is er op vooruitgegaan. Wel nog meer kermisverlichting. Maar zeker niet lelijk.
Nico Degraef zegt
Ach, hier zijn we weer.
Elke wagen die gerestyled heeft bij audi is hetzelfde: vanvoor een lichtblok met erges een LED-stroom. Achteraan neme men de A4 lichtblokken en men trekt wat met de hoekjes om ze groter te maken voor de A6 of duwt er wat op om ze kleiner te maken voor de A3.
Wanneer maakt audi nog eens verschillende wagens? Zoals (om een dom voorbeeld te geven) citroen, wiens lichtblokken voor de C3, C4 en C5 al heel verschillend zijn. Geef elke wagen toch zijn identiteit
*teleurgesteld*
Gerard Bowling zegt
zo wat een bak die RS6 Sedan!
IlCuoreSportivo zegt
Waarom kan ik het verschil niet zien met een A4???
Ik begrijp niks van dat éénlijnig design, een auto moet toch een beetje een eigen gezicht hebben.
Dit is gewoon een A4 die 10 cm langer is.
Majinstar zegt
Een premium merk begint toch niet met lagere prijzen. :D
VonStroke zegt
Uitgerekte A4, boeiend!
jorden zegt
De design afdeling van audi heeft weer druk gehad! :P
prop zegt
mmh.. deze lampen staan ‘m beter dan de nieuwe A4 .. die hadden ze zo moeten laten
Laurens zegt
Leuk, die diesel Eco trend. Stop er een motor in van een of twee modellen geleden en je bent klaar.
Maar ja, om benzine prestaties te krijgen uit een diesel, mag je ook een benzine verbruik verwachten.
Heyhuub zegt
@Laurens
Alle motoren in deze nieuwe A6 zijn nieuw of nog maar 2 jaar oud…
GS_ultrAslan zegt
Ik moet eerlijk toegeven dat Audi het heel erg goed doet. De RS6 avant is bloedmooi.
Een vraag aan de mensen hier die er meer over weten. De RS6 Avant is ook nieuw te noemen, komt daar ook een facelift van of gaat die een tijdje mee?
Laurens zegt
@Heyhuub: wat ik bedoelde is dat een 1.9 rood i’tje ook al 130 paardjes had in 1998 of zo. En toen min of meer het verbruik van de huidige eco had.
Sinds die tijd is het met diesels in mijn ogen een beetje uit de hand gelopen qua vermogen, waardoor ze nu ongeveer hetzelfde verbruik hebben als een benzine variant met gelijkwaardige prestaties, min de 20% energie die er nu eenmaal meer zit in een liter diesel.
De eco trend brengt ons weer terug naar de essentie van de diesel, in mijn ogen is dat het zijn van een kosten bespaar model voor de veelrijders onder ons. Iets zoals de W123 2 liter diesel met 65 pk of zo, die niet harder ging dan 130.
Tom zegt
http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Audi%20RS6%20sedan%20geile%20uber-ultra-peaurneau%20in%20het%20rood%20jummie.jpg
LOL HAHA!
Tom zegt
dan bedoel ik de filename…
Tom zegt
@ allen : is er iemand die de prijs weet van de 2.0tdi 170 pk ? Die lijkt mij qua power ideaal
Sjeuf335 zegt
WoW wat een wagen die rs6 en die kleurcombo….. Kan niet beter :D
Melchior zegt
Ik dacht toen ik de foto zag dat het om een opgesmeukte a4 ging. Hun modellenaanbod is toch echt wel eenheidsworst à volonté. Hier en daar enkele modellen ingekrompen of verlengd maar allemaal eigenlijk hetzelfde.
audirijder zegt
@TBK ….eindelijk een audi die me doet glimlachen? Onder welke steen heb jij geleefd afgelopen jaren….
RenJie zegt
Die oranje RS6 is zóóó dik hè !! 8) Ben benieuwd..
Simpson zegt
42 mille, wel navi, maar geen cruise control? is er daar iemand gans beschuurd geworden?
wat kost die cruisecontrol dan? 6 mille zeker?
Edman zegt
Wauwawiewa, waar ik net genoeg had van de A6, gaat mijn nekvel rechtop staan als ik deze barbeque kleur op deze RS6 sedan (met die dikke velgen) zie.
Tommy zegt
Vindt de RS6 Limousine toch de vetste auto die Audi momenteel aanbied, mooi, snel, sterk, ruim, lux! Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat! Goed gedaan met de facelift ook, de A6 was al erg lekker om te zien, deze vast nog meer! Die ledjes maken het helemaal af, straalt een soort van gezag uit in de verte.
drumz zegt
Ja, nou heb ik wel genoeg Audi’s gezien. Ik word hier echt moe van. Hup, andere achterlichten en weer een nieuw model. Ik zie onderhand drie A4’s uit hetzelfde jaar met verschillende achterlichten per dag…
Kappen nou met die Audi-sponsering…
drumz zegt
@ Tommy
Hahaha, een soort gezag door led-lampjes! Word je ook zo opgewonden als je de glintsterende lampjes boven een oliebollen-kraam ziet? Het is zó Kermis…
Root zegt
*sigh* – Wat een vermoeiende auto om naar te kijken.
– Kermisledjes, mooi man op ieder model.
– Zelfde lijnen en lichtbakken, apart ook op ieder model
– Dashboard zo ouderwets dat een Senator mij bijna nog eerder aanspreekt.
http://www.autoweek.nl/images/480/f/3ed7597af0f95ca3201f49fa253365cf.jpg
De huidige / vorige A6 vond ik interessanter (de buitenkant dan).
Tommy zegt
@drumz: Kom op man, het is zo makkelijk en goedkoop om iets af te kraken, kermisverlichting is totaal niet vergelijkbaar. Volgens mij ben jij nog nooit op een kermis geweest of je hebt nog nooit ledjes in het echt in een auto gezien.. En dat van die A4 slaat ook nergens op, die gaat gemiddeld zo’n 4 jaar mee in hetzelfde gedaamte en om de 8 jaar een totaal nieuw model.
@Root: Dat jij het dashboard van de A6 ouderwets noemt verklaart gelijk al dat je er geen bal vanaf weet. Weet je wel wat een auto is? iets met 4 wielen? Zeker nog nooit in een A6 gezeten. Ga eerst eens achter het stuur zitten, en oordeel dan nog is.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel waardering hebben voor een auto, en niet in een goedkope achterhaalde koreaan rijden die zo min mogelijk verbruikt.
jan zegt
het is helemaal niks.
leuk een a6 voor voor 45000 euro, en dan met wat opties erbij hup kost die in eens 70.000 euro voor de zelfde a6 2.0 TFSI en dan inruilen 2 jaar later.
AUW krijg je er geen flikker meer voor terug.
Windhoos zegt
Zo heeeey ben tamelijk verrast. Een A6 met redelijk wat opties voor nog geen 45.000€? RS6 is ook zo’n 3000€ goedkoper geworden zie ik wel, goed bezig Audi! ;-)