Pas op 20 november staat de nieuwe BMW 7-serie bij de dealers, maar voor de vroege vogels heeft BMW wel alvast de prijzen bekend gemaakt. De (Nederlandse) prijslijst begint net onder de ton.
Voor 98.150 euro kun je bij de lokale BMW dealer een 245pk sterke 730d ophalen. Benzine-fans kunnen voorlopig kiezen uit twee motoren: de 740(L)i heeft een 3.0 liter twinturbo met 326 pk en die kost 101.150 euro (of 104.800 euro in verlengde vorm). De 750(L)i heeft een 4,4 liter grote twinturbo V8 die goed is voor 407 pk en een vanaf-prijskaartje van 120.600 euro.
Dankzij gewichtsbesparing, de toepassing van EfficientDynamics technologieën en de nieuwe motoren zijn alle varianten van de 7-serie relatief zuinig en krijgen de 730d en 740i een C-label mee en zijn beiden vrij van slurptax.
Prijzen nieuwe BMW 7 Serie bekend
Rijswijk. Luxe, comfort, dynamiek én efficiëntie zijn vanaf nu te verkrijgen in één auto: de nieuwe BMW 7 Serie. Op 20 november staat deze auto voor het eerst bij de BMW dealers voor prijzen vanaf 98.150 euro voor de BMW 730d. Het is dan voor het eerst dat een limousine met dieselmotor in Nederland een groen energielabel (C) draagt.
De nieuwe BMW 7 Serie maakt indruk met zijn krachtige design, zes technologische primeurs en drie groene energielabels. Het ontwerp van de auto is voor het eerst van begin tot eind onder volledige verantwoording van de Nederlander Adrian van Hooydonk – General Manager Design van BMW – ontstaan. Dankzij gewichtsbesparingen tot 35kg en toepassing van diverse EfficientDynamics technologieën beschikken (naast de BMW 730d) ook de 740i en de 740Li over een groen energielabel C. De BMW 730d en 740i zijn zelfs volledig vrij van CO2-heffing, ook wel bekend als de zgn. ‘slurptax’. Optioneel is de auto onder meer te voorzien van Speed Limit Display om de bestuurder te informeren over de plaatselijk geldende snelheidslimiet en Integral Active Steering. Dit systeem zorgt voor variabele stuurbekrachtiging over vier wielen wat zich positief uitwerkt op de stabiliteit en de wendbaarheid van de auto. De prijzen voor de verschillende modellen zijn als volgt:
Type Motor Vermogen Label / verbruik / CO2-emissie Consumentenprijs in euro
BMW 730d 6 cil. / 2999 cc 180kW/245pk C / 7,2l / 192g 98.150,-
BMW 740(L)i 6 cil. / 2979 cc 240kW/326pk C (C) / 9,9l / 232g 101.150,- (104.800,-)
BMW 750(L)i 8 cil. / 4395 cc 300kW/407pk E (D) / 11,4l / 266g 120.600,- (123.450,-)Royale standaarduitrusting
De standaarduitrusting van de nieuwe BMW 7 Serie bestaat onder meer uit een zestraps automatische versnellingsbak, iDrive bedieningssysteem, xenon koplampen, lichtmetalen wielen en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ‘Servotronic’. Ten opzichte van de huidige BMW 7 Serie is hier onder andere Dynamic Driving Control aan toegevoegd. Hiermee kan de bestuurder de demping van de auto variëren van zeer comfortabel tot bijzonder sportief. Daarnaast is er de première van de interactieve geïntegreerde handleiding. Bovendien is elke nieuwe BMW 7 Serie nu standaard voorzien van EfficientDynamics technieken zoals actieve aerodynamica, Brake Energy Regeneration, direct ingespoten motoren, elektrisch aangestuurde nevenaggregaten en banden met lage rolweerstand. Op deze manier maakt de nieuwe BMW 7 Serie de unieke combinatie van luxe, comfort, dynamiek èn efficiëntie op hoog niveau mogelijk.
RobertJ zegt
Jammer dat ze de benzine “instapper” duurder hebben gemaakt dan de diesel, zeker omdat je dan meteen boven de ton komt.
Verder net iets te duur voor mij :P
Lout zegt
Wat rollen ze toch weer iedere keer prachtige wagens van de band in Beieren!!
Yellomello zegt
wat een ongelofelijk mooi interieur, hopelijk gaat Ford hier een beetje creatief mee om (zie Focus RS) en ‘lenen’ ze het dashconcept. :)
Harold zegt
Wat een geld voor een saaie, maar nette bak.
Rene zegt
Het interieur van een 7-serie ziet er dan nog steeds anders uit omdat je de breedte mist. Dat brede middenconsole geeft een hoop effect aan het interieur….
Inderdaad weer een prachtige auto! Diesel goedkoper dan benzine is natuurlijk maar tijdelijk totdat er meer motorvarianten komen. En ach, die paar duizend meer zal de gemiddelde 7-serie eigenaar niet wakker van liggen…..
donovan zegt
Voor datzelfde geld is er zoveel mooiers te koop.
Mies zegt
Zal best een prima auto zijn, maar voor je ton is het niet iets speciaals. Het is gewoon een grote luxe auto punt.
BeQuietAndDrive zegt
Mies, BMW heeft juist veel innovatie aan boord van deze 7-serie. De meeste uitvoeringen hebben ook een C-label, vrij uniek in deze klasse.
Overigens wil je wel een Executive of High Executive hebben, die prijzen worden niet genoemd? 730d Executive 110.150 730d High Executive 120.650 euro.
IlCuoreSportivo zegt
Ooit van de quattroporte gehoord mannen,
das toch iets helemaal anders om in te verschijnen dan in dit rijdend bureel.
Echt iets voor politiekers met chauffeur.
johnnyt-jet zegt
Een m,i. overbodige klasse . Daar waar de proporties van een 5-serie nog goed zijn is deze te groot om nog een mooi samenpel te zien.
Ja , kijk eens naar de Maser , zo kan het ook.
M-lover zegt
vind het een ferme bak! alleen ga ik akkoord dat hij wat groot en zwaar is als je meestal alleen onderweg bent (but hey, we rijden wel allemaal suv’s tegenwoordig dus wat maakt het ook uit?).
je zit in die dingen wel beter dan je in je salon zit voor de tv… lekker de breedte een beetje aanpassen, rug wat strakker :d
JPM zegt
Hmm wel erg veel geld voor een 7. Een A8 is een goedkoper en wat mij betreft mooier alternatief.
Xander zegt
Hulde aan Autoblog.nl!
Komt hier net een klant binnen lopen. ”De prijzen staan op Autoblog, doe mij maar een 740i”
En bedankt .. ;)
Arnoud zegt
Hij ziet er gewoon weer uit als een top sedan met een vleugje dynamiek. Dus als een echte BMW 7-serie. Chapeau!!
johnnyt-jet zegt
Xander , dat is geen koop overeenkomst hoor !
Xander zegt
@ Johnnyt-jet-betweter
Ik heb de order hier voor me liggen. Heb hem een gegarandeerd bedrag geroepen voor zijn huidige 7 en dan kijken we wel wat de uiteindelijke prijs van de nieuwe word.
Melvivio zegt
Phu ! maar 407 pk in de 750 ! schande! laat bmw nou ook nog eens kijk doen een 760 maken dan, Met een heerlijk begeerlijke V12 a 600pk ofzo! phe!
Mies zegt
@BeQuietAndDrive
Dat er veel noviteiten zijn opgenomen in deze auto geloof ik meteen (daar staan ze immers om bekent). Maar (en dit is persoonlijk) als je een dergelijk auto koopt of waarschijnlijk eerder leaset lijkt het me dat je ook wel het idee wilt hebben dat je iets bijzonders koopt/ leaset. Misschien is het ook wel de charme, maar hij moet het in mijn ogen vooral hebben van alle klinische technische ontwikkelingen. Bij bijvoorbeeld een Quattroporte (die overigens wel een stuk duurder is) zal de verkoper beginnen over de lijnen van de auto ed bij deze 7-serie zal het eerder gaan over een besparing van 13 kg in de dakconstructie, die de verbruik te goede komt…. Maar ieder het zijne natuurlijk
trommelt zegt
Erg mooie wagen maar een prijslijst hoeft niet. Op dat niveau is dat toch bijzaak, niet?
Maar doe mij maar een full-loaded CLS voor dat geld.
RobertJ zegt
@trommelt, blijkbaar niet, gezien je vergelijk :P
Apache zegt
€22.450 verschil tussen 2 motoren die slechts 162 pk schelen?
Jesper zegt
@ Apache: slechts?? de meeste auto’s die je ziet rijden hebben dan niet eens :P
@ Xander: Wou dat ik eens zo’n meevaller had… “de Aygo staat op autoblog, doe mij dr maar eentje” :P
Maar ja, in jouw klasse komt dat natuurlijk wat vaker voor he… toyota is toch een beetje een wikken-en-wegen klasse… Was een leaserijder zeker? ;)
Xander zegt
@ Jesper
Ik weet het, ik zat voorheen ook bij Toyota. Andere kant is dat je er bij Toyota wekelijks wel zo’n 7 tot 10 schrijft, dat is bij BMW soms weleens anders.
7-serie rijders zijn over het algemeen juist geen leasers .. de bijtelling over zo’n ding tikt ook wel lekker aan zegmaar. Auto word gewoon prive aangeschaft. Man heeft bij ons ook zijn huidige 750i gekocht in ’99. Hij keek enorm uit naar de nieuwe 7, dus een echte verrassing is het niet.
Martijn zegt
sowieso erg foute wagen dit…maar wel klasse! Toch is deze auto mislukt…
Alle auto’s in deze klasse missen dingen…wat de Audi A8/S8 en maserati quattroporte wel hebbe!
En toch is de BMW en Merc duurder….hmmmm….mijn keuze is gemaakt -> audi of maserati
Patrick Sales BMW zegt
Waanzinnig mooie auto de nieuwe BMW 7-serie en de mensen die twijfelen moeten hem gewoonweg in het echt zien. In het echt nog beter dan als in de brochure. Al voor de introductie in de showroom is er heel veel animo voor.
èrcé zegt
Xander, werk jij bij Bergwerff?
Pieter zegt
In Belgie toch een PAK goedkoper, goedkoopste model is een kleine 80.000 euro. Belgische prijzen vind je hier;
http://www.autofans.be/content/bmw-7-serie-modellen-prijzen
ivan zegt
toch liever een audi A8/S8, die is zo veel mooier!
C30CDIAMG zegt
ik vind de prijzen nog eigenlijk wel relatief meevallen… klinkt dat gek?
C30CDIAMG zegt
@Pieter,
Jij komt ook uit een ei he. Als jij je auto daar verkoopt die jou 80.000 euro heeft gekost krijg jij ook een stuk minder ervoor terug dan dat je in Nederland je auto precies hetzelfde verkoopt die je 130.000 heeft gekost
thom zegt
@ RR V8
In NL schrijft ie binnen niet al te lange tijd €100.000. Dat gaat in Belgie niet echt he, daar zal het in dezelfde tijd eerder iets van € 55.000 a 60.000 afschrijven, iig zal ie in Belgie nooit zoveel afschrijven als in Nederland . Dus wie komt hier nou uit een ei.
prop zegt
Hij komt niet uit een ei.. hij komt uit Belgie
Xander zegt
@ erce
Nee, ik werk voor Benerink, hoezo?
Tommy zegt
Die diesel is natuurlijk veel te duur voor de pk’s die je krijgt, je betaalt puur voor de auto. De benzineversies komen redelijk overeen met de concurentie hoewel ze nog steeds duur zijn. Ben benieuwt wat de V12 gaat kosten! :P
E30M5 zegt
@ Xander
Mijn baas had vanochtend ook zo’n klant, met OOK een 7-serie uit 99!
@ Erce
Ik werk bij Bergwerff
Sper-diff zegt
@ Xander,
Mijn baas had vanochtend EXACT hetzelfde (alleen is de deal nog niet rond). Betreft ook een inruiler uit 1999!
@ Erce,
Ik werk bij de fam. Bergwerff!
èrcé zegt
@ Xander: zie reactie van E30M5. Ik ken die klant van Bergwerff erg goed
Sper-diff zegt
Ik ben ook E30 M5.
Ging even wat fout. Dacht dattie niet geplaatst was.
Ik zal geen namen noemen, maar hij was vanochtend hier ?? ;)
èrcé zegt
hehe, yep en hij heeft nu een zwarte 750i en in januari een nieuwe zwarte 750iL, toch?
Sper-diff zegt
njah .. hij wil graag een 740i begreep ik, maar er is nog geen officiele order ofzo. Maar als ik em een beetje in kan schatten zal dat vast nog wel eens komen.
Dan zou hij voorlopig onze eerste worden. Echter zijn er best wat klanten die keer op keer voor de nieuwste 7-serie gaan.
èrcé zegt
gaat vast wel goed komen
Sper-diff zegt
Zou leuk zijn natuurlijk!
Volgens mij heeft hij zijn huidige 750i nieuw gekocht bij Bergwerff Senior meen ik. Dat zijn de klanten ;)
èrcé zegt
Klopt :)
Jinxed zegt
Mooier dan het vorige model, helaas voor mij pas te betalen als ze zo’n 6 jaar oud zijn.
alfa159sw zegt
@xander
woon je dan ook in de buurt van oldenzaal?(waar benerink zit)
PCCB zegt
Vergelijk eens de leasingprijzen van een Quattroporte of een met deze van de 7… De leasingprijs wordt berekend op de herverkoopwaarde. Deze keldert bij de Italo.
Mooie wagen, maar ik ben er nog veel te jong voor!
CSL zegt
Waanzinnig goede auto heb ik begrepen. Ze zeggen dat die als een 5serie rijdt en daar kunnen die andere auto’s uit deze klasse simpelweg niet.
Wel erg goed van BMW om de SLURPTAX te vermijden.
Richard Brunsveld zegt
Hij is gewoon zo lelijk en van die prijs ga ik helemaal huilen.
Zoef zegt
“Jammer dat ze de benzine “instapper” duurder hebben gemaakt dan de diesel”
Zegt de eerste in de thread hier bovenaan.
Je moet maar durven (of is het onwetendheid):
De veelvuldig prijzen winnende mijlpaalverplaatsende drieliter zescylinder twinturbo directe injectie benzinemotor met 110 pk per liter een “instapper” noemen en lager in rang achten dan een (welliswaar uitstekende) Drrrrriezel met 60 paarden minder.
Zoef zegt
euh tachtig paarden minder
326-245=81
piet zegt
Mooie auto, kunnen we hier binnen afzienbare tijd ook een rijtest van verwachten, autoblog?
binkie zegt
best een mooi ding eigenlijk, maar ja na die lelijke die er nu is heb je dat ook snel.. maar wel redelijk chique ontwerp, zonder die rare kofferklep en zelfs met echte, normaal vormgegeven achterlichten..
doe mij maar een donkerblauwe, graag met beige interieur :)